2.0 CDTi 170 KM - Spalanie.

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach diesla w Nowej Insignii
KenyBDG
Posty: 219
Rejestracja: niedziela 22 kwie 2018, 10:04
Posiadane auto: Insignia B GS
Silnik: 1,5XFT AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: 2.0 CDTi 170 KM - Spalanie.

Postautor: KenyBDG » niedziela 31 mar 2019, 09:58

Cloud pisze:
piątek 29 mar 2019, 21:03
Po wjeździe do Włoch coś innego mnie równie mocno zaskoczyło - ich aslaft nie generuje szumu. Jechałem na tempomacie 135km/h i w samochodzie kompletna cisza. Mogłem z żona szeptać, dosłownie!
Podczas Euro 2016 zjeździłem pół europy i też zauważyłem/usłyszałem to co Ty, m.in. cichy asfalt we Francji, Niemczech i Włoszech.... coś pięknego.

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: 2.0 CDTi 170 KM - Spalanie.

Postautor: wassermann » niedziela 31 mar 2019, 20:40

A czy "cichy" asfalt nie oznacza mniej szorstkiego = bardziej śliskiego podczas opadów?

M.

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: 2.0 CDTi 170 KM - Spalanie.

Postautor: Cloud » niedziela 31 mar 2019, 23:17

Bardzo możliwe. Kolega z pracy mnie ostrzegał przed deszczem we Włoszech. Opowiadał, ze pod koniec lat 90tych, jak armia USA (jest byłym żołnierzem) wysłała na ćwiczenia kilka tysięcy żołnierzy na pare miesięcy, to włoskie wypożyczalnie przestały im wypożyczać samochody. Inna sprawa, ze Amerykanie nie umieją jeździć


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

KenyBDG
Posty: 219
Rejestracja: niedziela 22 kwie 2018, 10:04
Posiadane auto: Insignia B GS
Silnik: 1,5XFT AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: 2.0 CDTi 170 KM - Spalanie.

Postautor: KenyBDG » poniedziałek 01 kwie 2019, 06:34

We Francji są nawet znaki, że w przypadku deszczu, dozwolona prędkość to 110 km/h

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: 2.0 CDTi 170 KM - Spalanie.

Postautor: andrew » poniedziałek 01 kwie 2019, 07:06

jeździłem w Europie m.in. Sycylia oraz w Australii, nie ma bardziej śliskiego asfaltu ja w AU. jak jest mokro to tragedia. Poza tym b dużo aut tylnonapędowych zaczynając od V6. Ale do wszystkiego można przywyknąć. wracając do Włochów to tak faktycznie trzeba walczyć aby nie poobijać auta.

florek
Posty: 12
Rejestracja: sobota 02 lut 2019, 22:15
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CTDI 170 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: 2.0 CDTi 170 KM - Spalanie.

Postautor: florek » niedziela 07 kwie 2019, 11:48

Wypowiem się również na temat spalania dość obszerniej. Z góry zaznaczam, że nie mam na celu się przechwalać, ani nikogo instruować, tylko obronić swoje argumenty. Przed zakupem insi bałem się trochę tych waszych opinii o spalaniu, gdzie większość to min 7,5 l/100 km. Jeździłem mondeo mk3 2,2 tdci i nigdy nie przekraczałem 6,5 l/100. Teraz w insygnii po 5 tys. km mam 6,1 l/100 km. Powiedzmy, że jest to 50/50 miasto trasa z tempomatem 130-150 km/h. Pisałem już wcześniej w innym wątku o tym, że mój tata np. w mondeo mk5 2.0 180 km ma spalanie do 5,5 l/100 km i zostało to mocno podważone lub przyrównane do emeryckiej jazdy. Ostro muszę się z tym nie zgodzić i tłumaczę dlaczego. Od niego właśnie nauczyłem się dynamicznego kierowania i dobrego przywidywania sytuacji na drodze. Na tym oparta jest umiejętna jazda na luzie i na biegu w zależności od sytuacji. I nie mówcie mi, że jazda na luzie jest niebezpieczna, albo że tylko hamując silnikiem się eko jeździ, bo oba te sposoby są dobre, ale w określonych sytuacjach. Wszystko w taki sposób, że nie tracę w cale więcej czasu, ani nie tamuję ruchu. Kilka przykładów które notorycznie widzę na drogach: z daleka czerwone światło dobrze widoczne, a gość gaz do dechy i hamuje na samym końcu, przy czym ja po krótkie chwili staję obok niego dojeżdżając na luzie. I tak przez kilka następnych skrzyżowań sytuacja się powtarza, a ostatecznie jesteśmy w tym samym miejscu. Kolejny: ciągła jazda na zderzaku i hamowanie bez powodu. Trzymając odpowiedni dystans przed kolumną aut, łatwo przewidzieć, kiedy konieczne będzie hamowanie, i użycie tutaj jazdy na biegu w większości przypadków wystarcza do wytracenia prędkości. Jazdy na rondzie to dramat. Widać, że auto jest na rondzie daleko, a gość przede mną jedzie rozpędzony i zamiast wjechać na to rondo nawet 5 razy bez problemu, zatrzymuje się i czeka na to co zrobi tamten. Na rondzie nie ma znaku stop.. Wszystko sprowadza się nadmiernego używania hamulca i gazu, brak omijania pojazdów które skręcają np. w prawo, wtedy kiedy jest to możliwe bez problemu. Nie chcę tutaj sugerować, że Ci co mają wysokie spalanie źle kierują, ale chciałem wytłumaczyć jak to wygląda u mnie i zaprzeczyć zarzutom o braku dynamiki. Wyprzedzam bardzo dużo i na pewno nie można powiedzieć, że przyczyniam się zmniejszenia przepustowości.

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: 2.0 CDTi 170 KM - Spalanie.

Postautor: Maciek » poniedziałek 08 kwie 2019, 09:54

florek pisze:
niedziela 07 kwie 2019, 11:48
Wypowiem się również na temat spalania dość obszerniej. Z góry zaznaczam, że nie mam na celu się przechwalać, ani nikogo instruować, tylko obronić swoje argumenty. Przed zakupem insi bałem się trochę tych waszych opinii o spalaniu, gdzie większość to min 7,5 l/100 km. Jeździłem mondeo mk3 2,2 tdci i nigdy nie przekraczałem 6,5 l/100. Teraz w insygnii po 5 tys. km mam 6,1 l/100 km. Powiedzmy, że jest to 50/50 miasto trasa z tempomatem 130-150 km/h. Pisałem już wcześniej w innym wątku o tym, że mój tata np. w mondeo mk5 2.0 180 km ma spalanie do 5,5 l/100 km i zostało to mocno podważone lub przyrównane do emeryckiej jazdy. Ostro muszę się z tym nie zgodzić i tłumaczę dlaczego. Od niego właśnie nauczyłem się dynamicznego kierowania i dobrego przywidywania sytuacji na drodze. Na tym oparta jest umiejętna jazda na luzie i na biegu w zależności od sytuacji. I nie mówcie mi, że jazda na luzie jest niebezpieczna, albo że tylko hamując silnikiem się eko jeździ, bo oba te sposoby są dobre, ale w określonych sytuacjach. Wszystko w taki sposób, że nie tracę w cale więcej czasu, ani nie tamuję ruchu. Kilka przykładów które notorycznie widzę na drogach: z daleka czerwone światło dobrze widoczne, a gość gaz do dechy i hamuje na samym końcu, przy czym ja po krótkie chwili staję obok niego dojeżdżając na luzie. I tak przez kilka następnych skrzyżowań sytuacja się powtarza, a ostatecznie jesteśmy w tym samym miejscu. Kolejny: ciągła jazda na zderzaku i hamowanie bez powodu. Trzymając odpowiedni dystans przed kolumną aut, łatwo przewidzieć, kiedy konieczne będzie hamowanie, i użycie tutaj jazdy na biegu w większości przypadków wystarcza do wytracenia prędkości. Jazdy na rondzie to dramat. Widać, że auto jest na rondzie daleko, a gość przede mną jedzie rozpędzony i zamiast wjechać na to rondo nawet 5 razy bez problemu, zatrzymuje się i czeka na to co zrobi tamten. Na rondzie nie ma znaku stop.. Wszystko sprowadza się nadmiernego używania hamulca i gazu, brak omijania pojazdów które skręcają np. w prawo, wtedy kiedy jest to możliwe bez problemu. Nie chcę tutaj sugerować, że Ci co mają wysokie spalanie źle kierują, ale chciałem wytłumaczyć jak to wygląda u mnie i zaprzeczyć zarzutom o braku dynamiki. Wyprzedzam bardzo dużo i na pewno nie można powiedzieć, że przyczyniam się zmniejszenia przepustowości.
bardzo dobry post. Też tak jeżdżę i uzyskuję satysfakcjonujące jak na mój silnik średnie spalanie.

Podejrzewam, że te 6,1 l/100km uzyskujesz na manualnej skrzyni biegów. Mój automat ma tendencję do utrzymywania zbyt niskich obrotów, dlatego czasem silnik nie korzysta z funkcji Cut off i przy zjeździe z górki zużywa paliwo, zamiast hamować silnikiem. Można się bawić oczywiście w manualne zmienianie biegów, ale to pewnie używają tylko uczestnicy rajdu o kropelce.

Grunt to przewidywać i czytać ruch drogowy. To twoje 6,1l/100km brzmi naprawdę fantastycznie. Tyle powinien palić nowoczesny samochód klasy średniej w dieslu.

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: 2.0 CDTi 170 KM - Spalanie.

Postautor: jami » poniedziałek 08 kwie 2019, 10:47

jeżdżąc pod Warszawie miewam średnie zużycie 6,5 l/100km
miewam też 7,2 i 7,5. Wszystkie średnie za pełne zbiorniki ropy.
I o czym to świadczy? O pewnym przekroju możliwości i tyle.

rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: 2.0 CDTi 170 KM - Spalanie.

Postautor: rahv » wtorek 25 cze 2019, 13:41

Po 44000 km GS 170KM AT8 , średnie ciągle w okolicach 6.5 ltr/100 km. Dzisiaj średnia prędkość równo 150 km/h na 200 km i średnia zużycia paliwa 8,6 ltr/100 km.

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

2.0 CDTi 170 KM - Spalanie.

Postautor: Cloud » sobota 10 sie 2019, 17:03

Trasa Liptowski Mikulasz (tatralandia) - Zator. Niesamowicie niskie spalanie przy stylu z którym jechałem. Droga przez Tatry w niektórych miejscach jest tak stroma, że musiałem wrzucać na dwójkę przy 50km/h, żeby wyprzedzić
Obrazek

W Polsce prawie wyprzedziłem policyjne BMW. Uratowało mnie to, ze mocno pocisneli jak zauważyli, ze wyprzedziłem dwa auta i miałem się brać za nich. Dało mi do myślenia to, że każda długa prosta zwalniali i tamowali ruch (ale tylko tam gdzie była ciągła), wiec odpuściłem. Pare kilometrów dalej zgarnęli gościa bo wjechał w zabudowany jakieś 75 na godzinę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Focusek
Posty: 15
Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2019, 19:23
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 170km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bhx
Województwo: Uka

Re: 2.0 CDTi 170 KM - Spalanie.

Postautor: Focusek » piątek 06 wrz 2019, 01:30

Ja mam caly czas powyzej 9l jakim cudem ?! Jak bym nie jezdzil....

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: 2.0 CDTi 170 KM - Spalanie.

Postautor: jami » piątek 06 wrz 2019, 07:14

@Focusek weź inną Insignię z takim samym silnikiem na przejeżdżkę, najlepiej kilkadziesiąt km i porównaj ze swoją. Z jakimś dealerem na pewno się dogadasz odnośnie jazdy, ewentualnie serwis może ma takie auto zastępcze. Ja bym kombinował w tym kierunku, skoro martwi Cię spalanie. Moim zdaniem faktycznie jest za wysokie, 9 litrów w Insigni jeszcze nie widziałem, a różne jazdy się zdarzały :D

Ewentualnie, jeżeli masz auto na gwarancji, zgłoś w serwisie reklamację z tytułu zbyt wysokiego spalania. Przejedziesz się wtedy z doradcą na ustalonej trasie i zobaczycie co pokaże komputer. Przy spokojnej jeździe powinno być bliżej 6 litrów, a nie 9 :)

rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: 2.0 CDTi 170 KM - Spalanie.

Postautor: rahv » piątek 06 wrz 2019, 07:34

GS 170KM AT8 nieustannie od 47000 km w okolicy 6,5.

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: 2.0 CDTi 170 KM - Spalanie.

Postautor: Cloud » piątek 06 wrz 2019, 13:00

Tak jak Jami pisze, spalanie średnie nie powinno być większe jak 7-8 litrów. Ja jeżdżę dużo autostradami z wysokimi prędkościami i średnio 7.5l. Ciężko średnia powyżej 9 zrobić.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Focusek
Posty: 15
Rejestracja: poniedziałek 02 wrz 2019, 19:23
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 170km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bhx
Województwo: Uka

Re: 2.0 CDTi 170 KM - Spalanie.

Postautor: Focusek » piątek 06 wrz 2019, 16:52

Mam z 300 mil 9.7l/100km bez szalenst, jade 18.09 do serwisu bo mega wysoko lapie sprzeglo. Auto na gwarancji. Odrazu zglosze to spalanie. Wydaje mi sie ze jedno z drugim jest polaczone...


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości