afera - emisja spalin

Wszystkie Zlokalizowane Problemy, a także Akcje Serwisowe i Naprawcze dotyczące Nowej Insignii
Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

afera - emisja spalin

Postautor: andrew » wtorek 16 paź 2018, 07:01

nowa akcja niemieckich służb- Opel również fałszował (ponoć) wyniki testów.

https://finanse.wp.pl/afera-spalinowa-r ... 403070081a

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: afera - emisja spalin

Postautor: jami » wtorek 16 paź 2018, 08:28

mnie to specjalnie nie dziwi. Skoro inni wielcy tak robili, trudno oczekiwać, żeby pozostali nie kombinowali. Pozostaje tylko kwestia kogo złapią, a kogo nie.
Czekam na konkrety, bo pisanie o modelach z 2012, 2014 i 2017 za wiele nie mówi o silnikach.

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: afera - emisja spalin

Postautor: wassermann » wtorek 16 paź 2018, 09:26

W przypadku Insignii na tapecie jest podobno model poprzedni (A) z silnikiem 2.0 CDTi 170 KM (EURO 6) - B20DTH - oznaczenie "LFS".

Tyle że ten sam silnik montowano także od początku produkcji Insignii B w 2017, chociaż wraz z nią przeszedł w kwietniu 2018 certyfikację na EURO 6d-TEMP i odtąd nosi oznaczenie D20DTH przy niezmienionych parametrach.

Opel utrzymuje, że stosowną akcję przywoławczą obwieścił już dłuższy czas temu.

M.

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: afera - emisja spalin

Postautor: jami » wtorek 16 paź 2018, 10:39

wassermann pisze:
wtorek 16 paź 2018, 09:26
W przypadku Insignii na tapecie jest podobno model poprzedni (A) z silnikiem 2.0 CDTi 170 KM (EURO 6) - B20DTH - oznaczenie "LFS".

Tyle że ten sam silnik montowano także od początku produkcji Insignii B w 2017, chociaż wraz z nią przeszedł w kwietniu 2018 certyfikację na EURO 6d-TEMP i odtąd nosi oznaczenie D20DTH przy niezmienionych parametrach.

Opel utrzymuje, że stosowną akcję przywoławczą obwieścił już dłuższy czas temu.

M.
to ciekawe jak się ma do tego wszystkiego Insignia B z B20DTH ;)
i kwestia tej zmiany z B20DTH na D20DTH. Czy to tylko kwestia certyfikacji, czy były jakieś zmiany w silniku lub osprzęcie? W związku z tym, czy Insignia B z B20DTH uzyska certyfikację na Euro 6d-TEMP?

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: afera - emisja spalin

Postautor: wassermann » wtorek 16 paź 2018, 11:31

EURO 6d-TEMP cechuje się Insignia B z D20DTH. I nic wcześniejszego nie będzie spełniało tej normy.
Na drugim forum pewien Kolega z Insignią B20DTH z 2015 pisze, że dostał wezwanie na aktualizację softu w związku z dawkowaniem AdBlue... ;)

M.

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: afera - emisja spalin

Postautor: andrew » wtorek 16 paź 2018, 11:35

ciekawe czy akcja ma związek z tym że to PSA teraz?

rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: afera - emisja spalin

Postautor: rahv » wtorek 16 paź 2018, 12:50

Ta akcja jest już od dłuższego czasu na aktualizację oprogramowania w Isi a z silnikiem 170KM. I po aktualizacji narzekają, że teraz żłopie AdBlue

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: afera - emisja spalin

Postautor: jami » wtorek 16 paź 2018, 13:24

wassermann pisze:
wtorek 16 paź 2018, 11:31
EURO 6d-TEMP cechuje się Insignia B z D20DTH. I nic wcześniejszego nie będzie spełniało tej normy.
Na drugim forum pewien Kolega z Insignią B20DTH z 2015 pisze, że dostał wezwanie na aktualizację softu w związku z dawkowaniem AdBlue... ;)
co stoi na przeszkodzie zmiany certyfikatu? kwestie techniczne, czy proceduralne? A może jedno i drugie? Nadal mnie ciekawi czym różni się B20DTH od D20DTH

odnośnie wezwań do serwisu, czyżby fałszowane były Insignie A z B20DTH, a Insignie B mają już właściwy soft? W B nie słychać chyba, żeby ze zużyciem Adblue było coś nie tak

Niebrzyd
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: D20DTR AT8 AWD
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polska
Województwo: Mazowieckie

Re: afera - emisja spalin

Postautor: Niebrzyd » środa 17 paź 2018, 16:04

czy wiecie może, czy afera dotyczy tylko silników D20DTH czy D20DTR również?
i drugie pytanie, w dowodzie mam wbitą normę emisji spalin "Euro 6 AD". czy to to samo co "EURO 6d-temp"?

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: afera - emisja spalin

Postautor: wassermann » środa 17 paź 2018, 16:49

Na razie przyczepili się do 170 KM w poprzedniej generacji - B20DTH (a nie D20DTH w nowej Insi.)

@Niebrzyd, Twój silnik nie spełnia EURO 6d-TEMP, lecz spełnia EURO 6c w nowszej edycji. Można rejestrować nowe samochody z tą normą do końca sierpnia 2019. Potem pewnie ta kombinacja samochód/silnik nie będzie już oferowana...

https://www.adac.de/infotestrat/umwelt- ... eId=270458
Kliknij zakładkę "Übersicht der wichtigsten Euro 6-Kennzahlen für Pkw mit Diesel- und Ottomotoren", druga tabelka od góry.

A czy tak w ogóle masz D20DTR czy B20DTR? W 2018 biturbo ma oznaczenie D20DTR, ale nie jestem pewien czy te z 2017 również.

M.

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: afera - emisja spalin

Postautor: jami » środa 17 paź 2018, 17:28

Niebrzyd pisze:
środa 17 paź 2018, 16:04
czy wiecie może, czy afera dotyczy tylko silników D20DTH czy D20DTR również?
i drugie pytanie, w dowodzie mam wbitą normę emisji spalin "Euro 6 AD". czy to to samo co "EURO 6d-temp"?
afera podobno dotyczy B20, a nie najnowszych D20 spełniających EURO 6d-TEMP
Euro 6 AD w dowodzie oznacza normę EURO 6c

https://de.wikipedia.org/wiki/Schadstoffschlüssel

Niebrzyd
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: D20DTR AT8 AWD
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polska
Województwo: Mazowieckie

Re: afera - emisja spalin

Postautor: Niebrzyd » czwartek 18 paź 2018, 06:43

@wassermann tak, mam D20DTR, to ten silnik, który zaczęli produkować od września 2017

ablu
Posty: 63
Rejestracja: piątek 23 mar 2018, 07:07
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 210KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: Pomorskie

Re: afera - emisja spalin

Postautor: ablu » czwartek 18 paź 2018, 06:54



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość