U mnie było tak samo, niby pojazd można było wyłączyć, ale nie dawał się zamknąć a po jego opuszczeniu trąbił
Tak jak poprzednicy wspominali wcześniej winny tutaj jest mechanizm wybieraka skrzyni automatycznej. Jeżeli jest na gwarancji to super, jeżeli nie to nieco gorzej...
Sama usterka polega na tym że od tego pionowego trzpienia na którym jest zamontowana gałka zmiany biegów odchodzi taki mały poziomy może centymetrowy trzpieniek który w momencie przesunięcia dźwigni w położenie P dociska mikroprzełącznik zamontowany w wybieraku. Jeżeli mikroprzełącznik nie jest dociśnięty z wystarczającą siłą wówczas pojawia się komunikat z tematu tego wątku (mimo że na wyświetlaczu jest P, obok dźwigni też P to komunikat jest i powoduje problem). Rozwiązaniem jest np. proponowane na niemieckim forum Insignii zapodanie termozłączki na tego małego trzpienia (jednej albo dwóch), wtedy zwiększa się jego powierzchnia i mikroprzełącznik jest wciskany przez niego z odpowiednią siłą i to powinno rozwiązać problem.
Ja nie robiłem tego sam, zleciłem do ASO i zrobili to za darmo po tym jak zapłaciłem 1400zł za nowy selektor z gałką zmiany biegów (wg. pierwszej ich diagnozy to on był winien, a po wymianie nadal było źle...) więc zareklamowałem naprawę z "sugestią" co może nie działać poprawnie.
Od tamtej naprawy jest dobrze.
Kupiłem nawet szkoleniowy egzemplarz wybieraka (używkę z allegro) żeby pooglądać jak to wygląda.
Po podniesieniu mieszka gałki jest widoczny wybierak. Następnie wystarczy przesunąć dźwignię w położenie M (manualnego przerzucania biegów) i widać ten mały trzpień który dociskać ma mikroprzełącznik.