B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Nowej Insignii
coolik
Posty: 338
Rejestracja: środa 03 sty 2018, 13:04
Posiadane auto: Insignia
Silnik: NFT 2.0 / 260KM, AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wro
Województwo: DLN

Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop

Postautor: coolik » piątek 09 mar 2018, 07:23

A czy kiedyś tak się stało? Może z Euro 6, a może Euro 5, a może Euro 4? :) Nie siej defetyzmów.

Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop

Postautor: radekj » piątek 09 mar 2018, 09:45

coolik pisze:
piątek 09 mar 2018, 07:23
A czy kiedyś tak się stało? Może z Euro 6, a może Euro 5, a może Euro 4? :) Nie siej defetyzmów.
To że tak nie było nie znaczy że nie będzie. To raz. A dwa to nie znaczy że tak nie powinno być. Może nie 5-10 letnie, ale już 15 letnie tak. Można nie lubić DPFów i innych wynalazków ale zanieczyszczenie powietrza spowodowane motoryzacją jest faktem. Zapewne kiedyś była podobna dyskusja jak konie szły w odstawkę ;)

Awatar użytkownika
Nix
Posty: 353
Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5 T 165 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Polska
Województwo: Śląskie

Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop

Postautor: Nix » sobota 10 mar 2018, 21:56

No to się zirytowalem lekko.
Gdybym wiedział miesiąc temu że taki numer zrobią to nie zamawialbym 165 KM...

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop

Postautor: Cloud » niedziela 11 mar 2018, 09:21

Słyszałem od kumpla z pracy, który siedzi głęboko w PSA, że to dopiero początek „cięć” na Oplu.
Mokka już wyleciała, albo jest na wylocie, ostra redukcja w Gliwicach.

Przypuszczam, że za niedługo będzie mały lift i wymiana silników na francuskie. 1.6 200 koni to pierwszy przykład (1.6THP w PSA).

Swoją drogą, czy nowy 508 nie ma przypadkiem InteliLuxów?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Niebrzyd
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: D20DTR AT8 AWD
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polska
Województwo: Mazowieckie

Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop

Postautor: Niebrzyd » poniedziałek 12 mar 2018, 11:05

jaką normę emisji spalin macie wpisane w dowodach rejestracyjnych?

Wodzu
Posty: 160
Rejestracja: środa 17 sty 2018, 17:33
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 160 KM
Rocznik auta: 2009
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop

Postautor: Wodzu » poniedziałek 12 mar 2018, 11:41

Powiedzcie mi proszę bo nie mogę nigdzie znaleźć tej informacji jakie jest dedykowane paliwo dla tego silnika? 95 czy 98 oktanów?

coolik
Posty: 338
Rejestracja: środa 03 sty 2018, 13:04
Posiadane auto: Insignia
Silnik: NFT 2.0 / 260KM, AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wro
Województwo: DLN

Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop

Postautor: coolik » poniedziałek 12 mar 2018, 11:50

Mi dealer mówił, że 98, ale w instrukcji jest jasno napisane, że zalecane jest 95.

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop

Postautor: andrew » poniedziałek 12 mar 2018, 12:25

zalecane 95 w instrukcji a 98 dopuszczalne

Niebrzyd
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: D20DTR AT8 AWD
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polska
Województwo: Mazowieckie

Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop

Postautor: Niebrzyd » poniedziałek 12 mar 2018, 12:28

jaką normę emisji spalin macie wpisane w dowodach rejestracyjnych?

coolik
Posty: 338
Rejestracja: środa 03 sty 2018, 13:04
Posiadane auto: Insignia
Silnik: NFT 2.0 / 260KM, AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wro
Województwo: DLN

Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop

Postautor: coolik » poniedziałek 19 mar 2018, 14:07

Ile Wam spala ten silnik? Bo ja po przejechaniu 250km, średnią mam 13.9 z samego miasta (Wro, więc głównie korki), a raczej stylem jazdy łapię się bliżej tego co deklaruje producent, więc liczyłem na jakieś 12 chociaż :) Jest szansą, że jak się dotrze to tak spadnie?

kriss74
Posty: 6
Rejestracja: niedziela 29 paź 2017, 20:08
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: B2.0NFT, 191kW/260KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: katowice
Województwo: slaskie

Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop

Postautor: kriss74 » poniedziałek 19 mar 2018, 16:13

11,1 po 800 km głownie poza miastem i trochę autostrady

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop

Postautor: andrew » poniedziałek 19 mar 2018, 17:30

też taki motor zamówiłem - za mało przejechaliście, dajcie mu się troche dotrzeć i wtedy zobaczymy. Na obecnym motorze (220 km) po mieście 13 to norma.

witek
Posty: 59
Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:01
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: 2.0 Turbo 260 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Niepolomice
Województwo: malopolskie

Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop

Postautor: witek » poniedziałek 19 mar 2018, 20:58

9.5 - 10.0 przy jezdzie 80% autostrada, 20% miasto.

coolik
Posty: 338
Rejestracja: środa 03 sty 2018, 13:04
Posiadane auto: Insignia
Silnik: NFT 2.0 / 260KM, AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wro
Województwo: DLN

Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop

Postautor: coolik » czwartek 22 mar 2018, 18:39

Mam pytanie o przyśpieszenie. Nie jest to dla mnie jakieś kluczowe, ale zawsze dobrze wiedzieć jak jest naprawdę :) Fabryka i większość testów mówi 7,4 do setki. Natomiast widziałem już kilka filmików gdzie ludzie schodzą do 6 z hakiem a nawet mniej np. https://www.youtube.com/watch?v=3nvX9zQ ... e=youtu.be
Na niektórych widać, ze startują z 3k obrotów. Jest jakaś ukryta procedura startu?

Potasik
Posty: 72
Rejestracja: piątek 29 wrz 2017, 12:04
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 Turbo 260KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop

Postautor: Potasik » piątek 23 mar 2018, 11:02

Szczerze to 0-100km/h nie mierzyłem i raczej nie będę, dla mnie elastyczność jest najważniejsza, co do procedury startuz tego co czytałem w necie jest ale na pewno nie jest to oficjalna procedura Opla. W skrócie nie ma gwarancji czy nie zrobi krzywdy skrzyni. Wyłączasz całkowicie ESP/TC, hamulec lewą nogą, gaz i dajesz czadu. Na pewno nie będę próbował:) Co do przyspieszenia myślę że w trybie manualnym można coś osiągnąć lepiej ale jak mówiłem nie sprawdzałem. Przy dynamicznej jeździe z wyprzedzaniem manual na pewno da Ci lepszą kontrolę wrzucania biegów urywając coś na czasie ale to już jak chcesz się troche pobawić;) A powiem Ci że będziesz chciał :twisted: :twisted:


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość