Brak onStar

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o Car Audio, Elektronice wszelkiej maści i Innych Sprzętach używanych w Nowej Insignii
Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Brak onStar

Postautor: Cloud » czwartek 31 sty 2019, 18:36

wassermann pisze:Cloud
Jak nie, jak tak :) (inna sprawa, że lepiej robić to samemu i po swojemu)
https://www.opel.pl/onstar/onstar.html# ... y-asystent

M.
A kiedyś z ciekawości o to pytałem i zaprzeczyli. Spróbuje jeszcze raz :-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

KonradWro
Posty: 194
Rejestracja: piątek 16 mar 2018, 10:04
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wrocław
Województwo: Województwo?

Re: Brak onStar

Postautor: KonradWro » piątek 01 lut 2019, 17:26

wassermann pisze:
czwartek 31 sty 2019, 10:18
Sądzę, że jedno drugiego nie musi wykluczać. Nie wiem jak dokładnie jest w Insignii, ale hipotetycznie samochód może mieć obligatoryjny system łączności i wbudowaną usługę bezpieczeństwa "eCall" - w razie wypadku, a jednocześnie być pozbawionym panelu użytkownika i usług na żądanie. Pełen OnStar to przecież znacznie więcej niż "eCall", ze zdalną diagnostyką, komunikacją z konsultantem, a nawet rezerwacją miejsca w hotelu włącznie ;) Nie wiem jak z odsłuchem kabiny (w razie wypadku podobno OnStar zapewnia automatyczne połączenie i komunikację - oczywiście, o ile zniszczenia samochodu tego nie uniemożliwiają...)

M.
Szczerze? Gowno to warte, albo miałem pecha. Żona miała kolizję na drodze ekspresowej- facet mając ją w martwym polu zmieniał pas. Zadzwoniłem na OnStar ze swojego telefonu jak do niej jechałem i poprosiłem o lawetę - nic nie potrafili ogarnąć i musiałem załatwiać temat z PZU. Ostatecznie jak dojechałem na miejsce to autu oprócz wgniotki na drzwiach pasażera nic nie było, ale żona była tak zestresowana, że Isia pojechała lawetą na serwis.(jak dzwoniłem to byłem świadomy tylko tego, że miała „wypadek” i boi się wyjść z auta)

PS. Systemy wspomagające zachowały się świetnie i jest to duża zasługa tego, że auto i żona wyszli bez szwanku.

3ndriu
Posty: 9
Rejestracja: piątek 08 lut 2019, 12:01
Posiadane auto: Modeo MK4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik auta: 2007
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: Brak onStar

Postautor: 3ndriu » poniedziałek 29 kwie 2019, 18:08

U mnie w wersji Elite wyprodukowanej w marcu 2019 też brak onstara. Czy w związku z tym nie mam możliwości uruchomić zdalnej lokalizacji samochodu ze smartfona, sprawdzić stan opon itp.? Czy wiadomo już jak z systemem e-call? Byłem przekonany że w standardzie będzie ten cały onstar, tymczasem w my opel na smartfonie mam same nie przydatne funkcje..

Awatar użytkownika
FPWroclaw
Posty: 205
Rejestracja: piątek 03 mar 2017, 22:24
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 200KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Wrocław-Katowice-Warszawa
Województwo: Dolnośląskie

Re: Brak onStar

Postautor: FPWroclaw » wtorek 30 kwie 2019, 13:01

Będzie nowy system - jego funkcjonalność wybiega mocno poza to co oferuje onstar.

Przybliżając jego możliwości:
- onstar,
- tracking gps, raporty, style eko jazdy,

Najpierw pojawi się w samochodach z rodowodem PSA (Grandland/Crossland/Combo, Nowa Corsa).
Doradzę i poradzę w każdej kwestii dotyczącej Opla, Opla Insigni i pokrewnych.
Najlepsze oferty na rynku, odbiór we Wrocławiu, Warszawie, Katowicach.

Zapraszam do kontaktu - mój email: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb 9-14)

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: Brak onStar

Postautor: andrew » wtorek 30 kwie 2019, 16:50

@FPWroclaw - a możesz napisać co będzie z naszymi OnStar? - mi np konczy się rok pod koniec czerwca to póżniej czarna dziura?
Przecież ten system był w cenie auta.

3ndriu
Posty: 9
Rejestracja: piątek 08 lut 2019, 12:01
Posiadane auto: Modeo MK4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik auta: 2007
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: Brak onStar

Postautor: 3ndriu » wtorek 30 kwie 2019, 18:35

Czy nowy system pojawi się w wyprodukowanych już samochodach, tak jak w moim przypadku?

Awatar użytkownika
FPWroclaw
Posty: 205
Rejestracja: piątek 03 mar 2017, 22:24
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 200KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Wrocław-Katowice-Warszawa
Województwo: Dolnośląskie

Re: Brak onStar

Postautor: FPWroclaw » czwartek 02 maja 2019, 06:56

andrew - chciałbym sam wiedzieć. Prawda jest taka, że na to pytanie które stawiamy sobie wszyscy od momentu publikacji informacji o zakończeniu oferowania usługi OnStar - nie jest w stanie odpowiedzieć ani dealer, ani też - importer.

Moim zdaniem usługa zostanie wygaszona, dlaczego?
- dla wielu modeli produkcja onstar jako opcji miała swój deadline czasowy (czyli producent schodzi ze stanów magazynowych komponentu który nie będzie już rozwijany i eksploatowany),

- jest informacja kiedy usługa zostanie wygaszona (bodajże 2020.r), w pewnym okresie przedłużenie abonamentu będzie odbywać się na zasadzie pakietów miesięcznych - czyli nie takich które będą zakrawać ponad datę wygaszenia usługi.

- nowy system bazować będzie na usłudze grupy PSA, jego funkcjonalność znacząco się różni od tego co oferował Onstar, porównałbym to do kalkulatora szkolnego i takiego z którego skorzystają na politechnice - na obu coś policzysz ale jeden z nich zapewnia dużo większą funkcjonalność (tracking z mapowaniem tras, raporty, wskazówki trybu eco - w zasadzie flota nowych Opli nie bedzie musiała mieć systemów GPS - funkcjonalność będzie taka sama jak w rozwiązaniach profesjonalnych),

3ndriu - Ecal czy jak to rozwiązanie będzie się finalnie nazywać, będzie oferowane w bliżej nieokreślonej przyszłości , (Insignia RM.2020,5 ? produkowana od stycznia), najpierw pojawi się w samochodach PSA (Grandland, Crossland + Nowa Corsa):
- domyślnie na wyposażeniu gdy w samochodzie będzie navigacja,
- jako opcja lub okrojony standard w samochodach bez navi,

Nie ma szczegółów - ale gdy się pojawią, szybko opublikuje je na łamach forum.
Doradzę i poradzę w każdej kwestii dotyczącej Opla, Opla Insigni i pokrewnych.
Najlepsze oferty na rynku, odbiór we Wrocławiu, Warszawie, Katowicach.

Zapraszam do kontaktu - mój email: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb 9-14)

PiotrPoznan
Posty: 73
Rejestracja: poniedziałek 15 paź 2018, 08:41
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1,5 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

OnStar - to koniec?

Postautor: PiotrPoznan » poniedziałek 05 sie 2019, 09:38

Cześć,
Niedługo kończy mi się roczny darmowy okres korzystania z OnStar, za kolejny rok już mam płacić i nie wiem czy brać czy nie..

OnStar niedługo ma być wyłączony całkowicie, czy jak go wył. to kompletnie nic nie będzie działało chodzi mi o apke w tel. i PILOTa np. otwieranie/zamykanie drzwi, czy weryfikacja stanu pojazdu itp? Ktoś coś wie na ten temat?

Dzięki za odp!
Piotr
Insignia B 1,5 165 KM

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: OnStar - to koniec?

Postautor: Cloud » poniedziałek 05 sie 2019, 09:43

Nie działa apka(czyli telefon się nie połączy z autem i nie otworzysz/zamkniesz auta itd), ani przycisk OnStar. Teoretycznie autowybieranie pokolizyjne powinno działać, ale ręki sobie nie dam uciąć.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: OnStar - to koniec?

Postautor: wassermann » poniedziałek 05 sie 2019, 11:22

Zakładam, że nic nie uległo zmianie od czasu jak przechodziłem to samo w latach 2015-2018, przy poprzedniej Insignii.
Przez pierwszy rok miałem full dostęp. Potem nie wykupiłem.
Co pozostało:
- dostęp do danych pojazdu (przebiegi, spalanie, olej, paliwo, ciśnienie w oponach, raporty) przez neta i długi czas w apce na telefonie także (dopiero ostatnio zniknęły dane w apce, a zostały przez przeglądarkę)
- SOS raczej na pewno tak (nie próbowałem...)
- OnStar połączenie z konsultantem także, ale nie mógł udzielić porady diagnostycznej (jak miałem błąd, to wykupiłem dostęp na miesiąc i, natychmiast po transakcji kartą, konsultant to zobaczył i odczytał zdalnie kody błędów)
Co zniknęło:
- zdalne otw/zamkn, klakson
- lokalizacja na mapie
- zdalna diagnostyka przez konsultanta.

M.

coolik
Posty: 338
Rejestracja: środa 03 sty 2018, 13:04
Posiadane auto: Insignia
Silnik: NFT 2.0 / 260KM, AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wro
Województwo: DLN

Re: Brak onStar

Postautor: coolik » poniedziałek 05 sie 2019, 15:03

Ja nie wykupiłem i potwierdzam słowa @Cloud Nie działa apka, ani nic związane z OnStar. Gaśnie nawet lampka koło szyby w samochodzie.

KenyBDG
Posty: 219
Rejestracja: niedziela 22 kwie 2018, 10:04
Posiadane auto: Insignia B GS
Silnik: 1,5XFT AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Brak onStar

Postautor: KenyBDG » poniedziałek 05 sie 2019, 15:32

Też nie przedłużyłem onstar.... i u mnie praktycznie nic nie działa :)

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Brak onStar

Postautor: wassermann » poniedziałek 05 sie 2019, 15:56

Na tej stronie też Wam nie działa?
https://eur.onstar.com/

Mimo, że poprzednia Insignia nie ma aktywnego OnStar, to nadal widzę jej bieżące parametry.
Co do nowej Insignii, to przekonam się za niespełna 2 tygodnie, gdy u mnie minie 1. rok od zakupu. Już było powiadomienie o tym, że upływa termin.

Ostatnio pozytywnie zaskoczył mnie OnStar gdy byłem wyważyć koła i z jednego oponiarz spuścił powietrze. Paręnaście sekund po tym jak odkręcił wentyl, na telefon przyszedł mi SMS z informacją o spadku ciśnienia.

M.

KenyBDG
Posty: 219
Rejestracja: niedziela 22 kwie 2018, 10:04
Posiadane auto: Insignia B GS
Silnik: 1,5XFT AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Brak onStar

Postautor: KenyBDG » poniedziałek 05 sie 2019, 17:26

W moim przypadku licznik zatrzymał się na 15kkm ... czyli akurat w czasie gdy minął rok darmowej subskrypcji
Załączniki
Przechwytywanie.JPG
Przechwytywanie.JPG (37.67 KiB) Przejrzano 3408 razy

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Brak onStar

Postautor: Cloud » poniedziałek 05 sie 2019, 19:44

Ja wykupiłem chyba w maju miesięczny pakiet. Byłem za granica i chciałem mieć dostęp „jakby co”. Później zablokowałem pobieranie pieniędzy z konta, ale po stronie banku (bo ni cholera nie mogłem tego na stronie znaleźć). Od tamtej pory miesiąc w miesiąc przychodzi mi mail, ze nie udało się pobrać środków, a OnStar dalej działa :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość