Układ Automatycznego Hamowania (AEB)
-
- Posty: 219
- Rejestracja: niedziela 22 kwie 2018, 10:04
- Posiadane auto: Insignia B GS
- Silnik: 1,5XFT AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Układ Automatycznego Hamowania (AEB)
Tak, szyba jest idealnie czysta. Wracałem po wizycie z aso. Oczywiście ASO twierdzi ze wszystko jest ok
-
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
- Posiadane auto: Opel Insignia ST
- Silnik: D20DTR AT8 AWD
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Polska
- Województwo: Mazowieckie
Re: Układ Automatycznego Hamowania (AEB)
tak jak napisał kolega pancer, ja też mam wrażenie, że u mnie lepiej wykrywa pieszych
dzisiaj rowerzystę, który jechał mi po tym samym pasie, wykrył mi jako samochód i zasygnalizował możliwość zderzenia
dzisiaj rowerzystę, który jechał mi po tym samym pasie, wykrył mi jako samochód i zasygnalizował możliwość zderzenia
-
- Posty: 234
- Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
- Posiadane auto: Insignia GS Elite
- Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Miasto
- Województwo: podlaskie
Re: Układ Automatycznego Hamowania (AEB)
Ten film pokazuje działanie systemów automatycznego hamowania:
https://www.youtube.com/watch?v=jzgmwrqU2bs
https://www.youtube.com/watch?v=jzgmwrqU2bs
-
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
- Posiadane auto: Opel Insignia ST
- Silnik: D20DTR AT8 AWD
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Polska
- Województwo: Mazowieckie
Re: Układ Automatycznego Hamowania (AEB)
dzisiaj (przez przypadek) miałem okazję sprawdzić działanie systemu
wyjeżdżałem tyłem z bramy, a na drodze stał zaparkowany samochód (pół na drodze, a pół na chodniku)
wrzuciłem D i samochód ruszył, a ja patrzyłem czy zamyka się brama, a tu nagle samochód zaświecił, zapikał i się zatrzymał, bo wykrył możliwość zderzenia z zaparkowanym samochodem, także system zadziałał
wyjeżdżałem tyłem z bramy, a na drodze stał zaparkowany samochód (pół na drodze, a pół na chodniku)
wrzuciłem D i samochód ruszył, a ja patrzyłem czy zamyka się brama, a tu nagle samochód zaświecił, zapikał i się zatrzymał, bo wykrył możliwość zderzenia z zaparkowanym samochodem, także system zadziałał
- LEM
- Posty: 284
- Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5T 165KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Układ Automatycznego Hamowania (AEB)
Ja nadal nie wiem jak ten system miałby zatrzymać auto ze skrzynią manualną. Na filmikach NCAP niby się zatrzymuje, a NCAP testuje zawsze podstawowe wersje silnikowe i wyposażeniowe z tego co wiem.
-
- Posty: 219
- Rejestracja: niedziela 22 kwie 2018, 10:04
- Posiadane auto: Insignia B GS
- Silnik: 1,5XFT AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Układ Automatycznego Hamowania (AEB)
W instrukcji obsługi jest napisane ze samochód zatrzymuje się tylko w przypadku skrzyni automatycznej
- LEM
- Posty: 284
- Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5T 165KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Układ Automatycznego Hamowania (AEB)
W którym miejscu jest tak napisane?
Automatyczne hamowanie awaryjne
Powyższa funkcja w ograniczonym stopniu automatycznie włącza hamulce po aktywacji układu przygotowania do hamowania i bezpośrednio przed wystąpieniem zderzenia, aby ograniczyć prędkość pojazdu w chwili kolizji lub zapobiec wypadkowi. W zależności od sytuacji pojazd może automatycznie hamować ze średnią lub dużą intensywnością. To automatyczne hamowanie przednich kół może występować tylko po wykryciu poprzedzającego pojazdu sygnalizowanym przez wskaźnik pojazdu poprzedzającego A 3 221. W pojazdach z przednim układem ochrony pieszych, po wykryciu pieszego przed pojazdem, sygnalizowanym przez wskaźnik pieszego przed pojazdem 7, może włączyć się automatyczne
hamowanie. Jeśli pojazd jest wyposażony tylko w kamerę przednią, system działa do prędkości 80 km/h. Poniżej prędkości 40 km/h funkcja
może włączyć hamowanie z pełną intensywnością.
W celu uniknięcia ewentualnego zderzenia automatyczne hamowanie awaryjne może zmniejszyć prędkość pojazdu aż do całkowitego zatrzymania. W takim przypadku, w celu unieruchomienia pojazdu system automatycznego hamowania awaryjnego może włączyć hamulec
postojowy sterowany elektrycznie. Aby go zwolnić, należy nacisnąć przycisk hamulca postojowego sterowanego elektrycznie lub mocno wcisnąć pedał przyspieszenia.
Ostrzeżenie
Automatyczne hamowanie awaryjne jest funkcją przygotowującą pojazd do nagłego zderzenia i nie jest przeznaczone do zapobiegania kolizjom. Nie wolno polegać na tym systemie podczas hamowania pojazdem. Funkcja automatycznego hamowania awaryjnego nie działa poza roboczym zakresem prędkości i reaguje tylko na wykryte pojazdy i pieszych.
Automatyczne hamowanie awaryjne
Powyższa funkcja w ograniczonym stopniu automatycznie włącza hamulce po aktywacji układu przygotowania do hamowania i bezpośrednio przed wystąpieniem zderzenia, aby ograniczyć prędkość pojazdu w chwili kolizji lub zapobiec wypadkowi. W zależności od sytuacji pojazd może automatycznie hamować ze średnią lub dużą intensywnością. To automatyczne hamowanie przednich kół może występować tylko po wykryciu poprzedzającego pojazdu sygnalizowanym przez wskaźnik pojazdu poprzedzającego A 3 221. W pojazdach z przednim układem ochrony pieszych, po wykryciu pieszego przed pojazdem, sygnalizowanym przez wskaźnik pieszego przed pojazdem 7, może włączyć się automatyczne
hamowanie. Jeśli pojazd jest wyposażony tylko w kamerę przednią, system działa do prędkości 80 km/h. Poniżej prędkości 40 km/h funkcja
może włączyć hamowanie z pełną intensywnością.
W celu uniknięcia ewentualnego zderzenia automatyczne hamowanie awaryjne może zmniejszyć prędkość pojazdu aż do całkowitego zatrzymania. W takim przypadku, w celu unieruchomienia pojazdu system automatycznego hamowania awaryjnego może włączyć hamulec
postojowy sterowany elektrycznie. Aby go zwolnić, należy nacisnąć przycisk hamulca postojowego sterowanego elektrycznie lub mocno wcisnąć pedał przyspieszenia.
Ostrzeżenie
Automatyczne hamowanie awaryjne jest funkcją przygotowującą pojazd do nagłego zderzenia i nie jest przeznaczone do zapobiegania kolizjom. Nie wolno polegać na tym systemie podczas hamowania pojazdem. Funkcja automatycznego hamowania awaryjnego nie działa poza roboczym zakresem prędkości i reaguje tylko na wykryte pojazdy i pieszych.
-
- Posty: 234
- Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
- Posiadane auto: Insignia GS Elite
- Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Miasto
- Województwo: podlaskie
Re: Układ Automatycznego Hamowania (AEB)
Moim zdaniem przy manualnych skrzyniach też hamuje do pełnego zatrzymania i gdy sprzęgło nie jest wciśnięte - silnik gaśnie. Zresztą widać to po filmiku - po zatrzymaniu gasną dzienne ledy.
-
- Posty: 219
- Rejestracja: niedziela 22 kwie 2018, 10:04
- Posiadane auto: Insignia B GS
- Silnik: 1,5XFT AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Układ Automatycznego Hamowania (AEB)
Faktycznie, w instrukcji w punkcie opisującym automatyczne hamowanie nie ma mowy ze działa to innaczej w przypadku ASB i manual.
Z kolei w przypadku tempomatu adaptacyjnego taki zapis już jest.
Z kolei w przypadku tempomatu adaptacyjnego taki zapis już jest.
No ale to chyba jest oczywisteAdaptacyjny układ automatycznej
kontroli prędkości może
zapamiętywać ustawioną prędkość
wyższą od 30 km/h dla pojazdu z
manualną skrzynią biegów. W
pojazdach z automatyczną skrzynią
biegów system może zahamować aż
do całkowitego zatrzymania pojazdu i
ruszyć pojazdem z miejsca.
- LEM
- Posty: 284
- Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5T 165KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Układ Automatycznego Hamowania (AEB)
Faktycznie, nie zwróciłem uwagi na ten detal.Cezar_2017 pisze: ↑środa 23 maja 2018, 06:18Moim zdaniem przy manualnych skrzyniach też hamuje do pełnego zatrzymania i gdy sprzęgło nie jest wciśnięte - silnik gaśnie. Zresztą widać to po filmiku - po zatrzymaniu gasną dzienne ledy.
-
- Posty: 194
- Rejestracja: piątek 16 mar 2018, 10:04
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 170KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Województwo?
Re: Układ Automatycznego Hamowania (AEB)
Potwierdzam - mam manual i raz system wyhamował mi auto do zera.
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Układ Automatycznego Hamowania (AEB)
Ja tylko zauważyłem wyłączenie tempomatu (54km/h). System zareagował na auto stojące na poboczu na terenie zabudowanym.
-
- Posty: 194
- Rejestracja: piątek 16 mar 2018, 10:04
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 170KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Województwo?
Re: Układ Automatycznego Hamowania (AEB)
Samochód sam zaczął hamować pół sekundy przede mną. Oprócz ikonki wypadku i dźwięku ostrego hamowania nie było nic więcej. Sytuacja w korku, który ruszył, rozpędził się do 20-30km/h i nagle znów wyhamował. Jestem pewny, że tez spokojnie bym zatrzymał pojazd bez kolizji...
- andrew
- Posty: 604
- Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
- Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
- Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
Re: Układ Automatycznego Hamowania (AEB)
jak mi się wyświetla okonka wypadku to spokojnie jeszcze zdąże sam wyhamować - jest na to sporo czasu - jedna uwaga mam dalekie ostrzeganie - starałem się doczekać aż system sam zahamuje ale póki co jestem szybszy. Jak się z tym oswoję ro zawężę max parametry i wtedy sprawdzimy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości