Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Tutaj znajdziesz najbardziej aktualne testy i porównania, również naszych klubowych samochodów
longman
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 21 maja 2018, 08:51
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 2.0 260 KM 4x4 8AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: longman » czwartek 31 maja 2018, 08:20

Rom24 pisze:Rozumiem, chociaż wydaje mi się - z tego co już widziałem na forach marek, którymi poprzednio jeździłem - to raczej w każdej marce moze się trafić taki pech.....
Chyba jak zwykle wszytsko zależy od tego na jakich ludzi trafisz u dealera.

PS. Ja też tylko na GT line patrzyłemi powiem szczerze, że być może to będzie mój następny samochód ;)
Zgadza sie, czlowiek ma pecha, ale wyglada na to ze koniecznosci sprowadzenia czesci z Korei nikt nie przeskoczy.

GT line to tylko diesel.
GT to benzyna 245KM.

Wg testow niejakiego Zachara ;) GT jest podsterowna.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


KonradWro
Posty: 194
Rejestracja: piątek 16 mar 2018, 10:04
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wrocław
Województwo: Województwo?

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: KonradWro » czwartek 31 maja 2018, 08:43

Dlaczego nie brałeś pod uwagę Arteona? Z takim budżetem spokojnie będziesz miał silnik 1.8 i dobre wyposażenie...

longman
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 21 maja 2018, 08:51
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 2.0 260 KM 4x4 8AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: longman » czwartek 31 maja 2018, 20:04

Jesli o mnie chodzi to tylko kombi z racji malych pociech w wieku wozkowym 2 lata a drugie 3 m-ce.
Sasiad ma Arteona i model rodziny 2+1, gdzie to 1 nieskonczylo jeszcze 12 m-cy i niestety na dluzszy wyjazd spakowanie sie to dramat.

Edytowany przez Cloud - nie cytujemy poprzedniego posta :-)



longman
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 21 maja 2018, 08:51
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 2.0 260 KM 4x4 8AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: longman » środa 06 cze 2018, 00:03

W weekend mialem Insignie na testy i ponizej male podsumowanie.

Testowy egzemplarz:
Insignia ST 2.0 CDTI 170 KM, 8AT. Kierownica i pedały OPC line (kierownica scieta u dolu, pedaly ze stali), brak manetek zmiany biegow.
Opony Hankook Ventus S1evo2 245/45 R18 96W

Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne z jednym zastrzeżeniem - subiektywnie.
Trzeszczenia tworzyw raczej nieodnotwałem, aczkolwiek plastiki w drzwiach przy klamce pod nieduzym naciskiem sie uginaja. Draznilo mnie male trzeszczenie przy tunelu srodkowym wokol schowka przed podlokietnikiem - klapka tego schowka oraz schowka pod srodkowa konsola (miejsce na kubki, gniazdo 12V), moglby zostac zrobione z lepszego tworzywa, aczkolwiek w Superbie jest moim zdaniem podobnie. W Superbie drazni mnie twarde tworzywo klapy schowka po stronie pasazera, ale tu jest niewiele lepiej. Head-up nie trzeszczal pomimo wysokich temperatur jake mielismy w miniony weekend.

Liczba pasazerow: 2+2, gdzie mali pasazerowie siedzieli jeden za drugim. Malzonka siedziala za mna. Jej pierwsze pytanie po tym jak wsiadla do auta na placu dealera - 'Czy masz swoj fotel ustawiony pod siebie? ' 😄 Miala za mna tyle miejsca, ze mogla niemal wyprostowac nogi a dodam, ze niska nie jest a ja mam 189 i siedzialem jak na kanapie 😉

Szumy zewnetrzne - lepiej niz w mojej AR 159 😉 przy predkosciach 140-170 calkiem dobrze. Przy tych wyzszych predkosciach malzonka rozmawiala przez telefon i twierdzila ze bardzo dobrze jej sie prowadzilo rozmowe.
Oczywiscie szumy sa, ale do 180km/h praktycznie nie czulem tej predkosci i momentu kiedy ja osiagalem. Od 180 km/h szum powietrza wyrazniejszy i to glownie ten dzwiek dominowal w kabinie - nie silnik, nie skrzynia i raczej nie opony - jeszcze dobrze slyszalem sam siebie oraz radio. Dodam, ze z jednym wyjatkiem wyzsze predkosci testowalem bez pasazerow w okolicach polnocy na autostradzie kiedy ruch jest niewielki. Z rodzina jazda spokojna, momentami dynamiczniej.
Przekroczenie 200 km/h raczej bez zadyszki i problemow, ale na autostradzie musialem uznac wyzszosc jakiegos 'Miecia' z DE, ktory przy 190 szybko mnie dochodzil i rownie szybko sie oddalal 😉

Silnika opisywac nie bede, poniewaz zamowilem Pb 2.0 260 KM, ale prace skrzyni oceniam na 3,5-4 / 5 . Generalnie nie mam uwag, zmiany biegow praktycznie nie wyczuwalem - DSG w Superbie bardziej czulem. Ale jedna dosyc istotna dla mnie sprawa - przy predkosci 80-90 km/h, a wiec nasze realia zwyklch drog krajowych jadac za czyms co chce wyprzedzic szybko i sprawnie - skrzynia raczej leniwie redukuje bieg po wcisnieciu gazu, tryb manualny i redukcja troche pomaga, ale szalu nie ma niestety. Przy ok. 110 km/h i dodaniu gazu jest lepiej. Momentami mialem wrazenie ze manual w mojej Alfie i redukcja lepiej sie sprawuje. Byc moze 'ten typ tak ma', ale rownie dobrze moze to byc moja nieumiejetnosc poslugiwania sie tym automatem. Niestety w Superbie nie mialem mozliwosci sprawdzic DSG na autostradzie lub w warunkach zblizonych.

Multimedia - sparowanie po Bluetooth bez problemów, wyswietlanie smsow OK, ale czytanie glosowe smsow juz wypada gorzej. komunikat glosowy z instrukcja jak podac adres w nawigacji brzmi troche jak z syntezatora mowy - wiec srednio.
Sparowanie po kablu z Android Auto bez problemow, nie musialem sie zastanwiac co jak zrobic na ekranie, podobnie obsluga radia, pendrivea czy plikow muzycznych z telefonu.
Problem jaki mialem to rzucenie Yanosika na ekran - nie udalo mi sie, ale komunikaty glosowe z aplikacji przenosily sie bez problemu, dzwiek czysty i plynny. Inny problem ktory raz mi sie zdarzyl to kiedy mialem wlaczone Spotify z muzyka, po wlaczeniu GoogleMaps i ustawieniu adresu, nie slyszalem dzwieku ze Spotify pomimo niprzerwanej pracy. Nie slyszalem tez muzyki z plikow na telefonie, chociaz odtwarzac dzialal bez problemow. Dopiero odlaczenie telefonu i ponowne wpiecie kabla pomoglo.

Head up - nie mam zastrzezen. Wyrazny niezaleznie od pogody, mozna regulowac intensywnosc wyswietlania oraz to, co wyswietla oprocz predkosci.

System audio (nie Bose dostepne za doplata), calkiem dobrze sobie radzil z korekcja dzwięku w plikach mp3 slabej jakosci, ktore mialem na pendrivie.

Ogolnie intuicyjnosc calosci jakos mnie nie zawiodla, ale system, interfejs trąci myszka. W Superbie L&K z dotykowym ekranem wygladalo to lepiej. W Oplu przelaczylem tryb wyswietlania ekranu z 'auto' na 'nocny' - wyglada o niebo lepiej niz dzienny, który wyglada archaicznie.
W przypadku obydwu aut, musze daleko wyciagac reke do ekranu pomimo zasiegu ramion 😉 . No moze w Superbie jest blizej ze wzgledu na nizej umiejscowiony ekran.
Nie wiem czy sie da a ja nie potrafilem - ale zastanawialem sie jak rzucic ekran nawigacji na wyswetlacz DIC "8 miedzy zegarami. Taka mysl po obcowaniu z cyferblatem w Passacie B8.

Bagaznik wymiarami spelnia moje wymagania, ale moglby byc glebszy - 43 cm od podlogi do zaciagnietej rolety. W S3 oczywiscie znacznie glebiej - 58 cm.

Obecnie czekam na info od dealera Skody co z moim zamowieniem na S3 L&K, bowiem z powodu zmian silnikowych zrobilo sie zamieszanie i nie wiem czy na 220KM jeszcze sie zalapie czy nie i jak sie beda ksztaltowaly opcje konfiguracji oraz finansowania. Cena zapewne skoczy do gory.

Niestety nadal mam dylemat, ktore auto wybrac, jakby nie bylo w Oplu moge miec 4x4 i brak 'ekologii' pod maska.
Chyba tylko kalkulator moze zdecydowac.

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: pancer » środa 06 cze 2018, 05:07

Oceniając hałas w Insigni zwracanie uwagę czy ma jakieś elementy pakietu wygłuszającego. Generalnie ona jest głośna i to bardzo. Moja bez pakietu jest chyba głośniejsza lub co najmniej dorównuje Vectra C CDTI. Nie chodzi o silnik, ale o hałasy toczenia. Podwozie jest beznadziejnie wyciszone! Na równym asfalcie mostu północnego w Warszawie już przy 90km/h szlak mnie trafia. To główny powód dla którego żałuję że nie wziąłem Superba lub nie poszukałem modelu z pakietem wyciszającym bo kupowałem auto z wyprzedaży 2017.

Navi da się puścić między zegary, ale obszar mapy jest wtedy tak mały że w praktyce nigdy go nie używałem. To tylko bajer.

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: Cloud » środa 06 cze 2018, 05:32

Z tym obszarem pomiędzy zegarami jest coś nie tak. Opel w Czechach mi powiedział, że mapa powinna się rozszerzyć po chwili.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
LEM
Posty: 284
Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5T 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: LEM » środa 06 cze 2018, 06:22

Powiedzieli, bo tak na logikę powinno być, ale jednak się nie rozszerza, bo logiki tu brak. Multimedia i zegary to archaizm, praktycznie takie same były w poprzedniej generacji. W RM2019 ma być inny system - pewnie świeższy i ładniejszy, chociaż kto tam po Oplu wie.
Kolejny powód, że nie warto kupować nowości, które nowe są tylko z zewnątrz a pozostałe rzeczy dochodzą z czasem. Truizm, ale do mnie dotarło to zbyt późno.

Awatar użytkownika
siejeje
Posty: 186
Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:58
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 1.5 165KM AT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: siejeje » środa 06 cze 2018, 06:49

longman pisze: Problem jaki mialem to rzucenie Yanosika na ekran - nie udalo mi sie
Nie udało ci się bo nie ma takiej opcji ale za to już trzeba podziękować Googlowi a nie Oplowi.

Awatar użytkownika
LEM
Posty: 284
Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5T 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: LEM » środa 06 cze 2018, 07:02

Na forum AstryK można wyczytać, że jest aplikacja AAMirror która umożliwia rzucenie czegokolwiek na ekran AA. Oczywiście z każda aktualizacją AA i usług google play przestaje ona działać/jest blokowana i trzeba czekać na rozwiązanie i tak w koło macieju :) No i do obsługi dowolnej aplikacji z ekranu (dotyk) potrzebny jest root, ale widać jakieś opcje są rozwijane.

Awatar użytkownika
siejeje
Posty: 186
Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:58
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 1.5 165KM AT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: siejeje » środa 06 cze 2018, 07:10

Wow zaskoczyłeś mnie, nie widziałem że jest coś takiego :)
Jak będzie działać to diametralnie zwiększa to funkcjonalność systemu. Na pewno sprawdzę.

Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: jurass » środa 06 cze 2018, 12:33

longman pisze:
środa 06 cze 2018, 00:03
Silnika opisywac nie bede, poniewaz zamowilem Pb 2.0 260 KM
.
.
.
Niestety nadal mam dylemat, ktore auto wybrac, jakby nie bylo w Oplu moge miec 4x4 i brak 'ekologii' pod maska.
Zaraz, to zamówiłeś czy nie? Bo jeśli nie zamówiłeś, to już nie zamówisz, bo ten silnik został wycofany.

longman
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 21 maja 2018, 08:51
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 2.0 260 KM 4x4 8AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: longman » środa 06 cze 2018, 17:03


jurass pisze: Zaraz, to zamówiłeś czy nie? Bo jeśli nie zamówiłeś, to już nie zamówisz, bo ten silnik został wycofany.
Wiem, ze zostal wycofany.
Zamowilem pod koniec kwietnia. Auto ma byc wyprodukowane na koniec czerwca.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: jurass » środa 06 cze 2018, 17:54

Czyli bierzesz dwa auta, ale nie wiesz, którym będziesz jeździł? Odrzut dla żony pójdzie?

longman
Posty: 139
Rejestracja: poniedziałek 21 maja 2018, 08:51
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 2.0 260 KM 4x4 8AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: longman » środa 06 cze 2018, 22:44

Biore jedno, tylko nie wiem ktore. Zona ma Focusa kombi mk4 w Pb.

Na forum Superba, osoby ktore przymierzaly sie do Insigni B, wybraly Skode ze wzgledu na lepsza jakosc wykonczenia (spasowanie elementow itp.), lepsze wygluszenie i.. opinie. Oczywiscie wszystko jest subiektywne, ale niezaleznie od marki, jesli opinie sie powtarzaja pojawiaja sie watpliwosci.

@jurass jak oceniasz automat ? Ja nabralem watpliosci przy predkosci 80-90 km/h.

Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb

Postautor: jurass » środa 06 cze 2018, 23:14

Tzn. zamawiasz dwa i jednemu dilerowi podziękujesz jak auto będzie do odbioru? :shock:

Jakich wątpliwości? Po pierwsze jestem zdecydowanym zwolennikiem manuala. Automat mam, bo nie było wyboru. Do tej pory jeździłem automatami po kilka dni, nigdy dłużej. Nie mam żadnych uwag dotyczących jazdy z jakąkolwiek prędkością. Nie mam w zasadzie uwag dotyczących zmian biegów w górę w sensie szybkości i szarpania, zmiany są dosyć szybkie i płynne przede wszystkim. Przy spokojnym, wolnym ruszaniu zawsze szarpnie, przy ostrzejszym nie. Redukcje są trochę opóźnione i z jakimś takim nieprzyjemnym przyhamowaniem. Mówię o jeździe bez użycia łopatek. Odrobinę więcej w moim wątku. Link poniżej. I nie zapomnij o polubieniu i subie.. errr, chyba się zagalopowałem.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości