Zmiana żarówek tradycyjnych na Ledy.
-
- Posty: 84
- Rejestracja: wtorek 24 lip 2018, 10:49
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 /260KM, AT8, 4x4
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Waw
- Województwo: mazowieckie
Zmiana żarówek tradycyjnych na Ledy.
Witam Kolegów.
Czy może ktoś z Was wymieniał tradycyjne żarówki (boczne i tylne kierunkowskazy, cofania i przeciwmgielne) na ledy?
Czy macie ogólnie jakieś doświadczenia z tego typu oświetleniem w Insigniach? np. współpraca ledów z szyną can?
Myślę, że zastosowanie np. w lampach cofania dobrych, mocnych ledów poprawiło by funkcjonalność kamery w nocy.
Czy może ktoś z Was wymieniał tradycyjne żarówki (boczne i tylne kierunkowskazy, cofania i przeciwmgielne) na ledy?
Czy macie ogólnie jakieś doświadczenia z tego typu oświetleniem w Insigniach? np. współpraca ledów z szyną can?
Myślę, że zastosowanie np. w lampach cofania dobrych, mocnych ledów poprawiło by funkcjonalność kamery w nocy.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: sobota 19 maja 2018, 15:40
- Posiadane auto: Insignia GS Elite
- Silnik: 2.0 Turbo 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Zmiana żarówek tradycyjnych na Ledy.
Ja na próbę wrzuciłem LEDy do tylnych kierunków i od razu wykryte jako usterka kierunkowskazów.
Wygląda to moim zdaniem dużo lepiej niż żarówki.
Teraz jakoś w wolnej chwili będę chciał zamontować rezystory ale nie bardzo widzę możliwość zamontowania bez ingerowania w istniejące okablowanie.
Wiecie może, co to za trzeci (żółty) przewód idący do uchwytu żarówki?
Pzdr.
Wygląda to moim zdaniem dużo lepiej niż żarówki.
Teraz jakoś w wolnej chwili będę chciał zamontować rezystory ale nie bardzo widzę możliwość zamontowania bez ingerowania w istniejące okablowanie.
Wiecie może, co to za trzeci (żółty) przewód idący do uchwytu żarówki?
Pzdr.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: niedziela 30 lip 2017, 16:10
- Posiadane auto: GS
- Silnik: 1,6 CDTI
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Zmiana żarówek tradycyjnych na Ledy.
Żółty to nie masa?
a w kwestii kierunków, to mozę sa z canbusem?
a w kwestii kierunków, to mozę sa z canbusem?
-
- Posty: 12
- Rejestracja: sobota 19 maja 2018, 15:40
- Posiadane auto: Insignia GS Elite
- Silnik: 2.0 Turbo 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Zmiana żarówek tradycyjnych na Ledy.
Sa dwa czarne i jeden cieńszy żółty. Nie znam sie na tym za bardzo... Kierunki z canbusem w sensie z rezystorem? Wydawało mi się ze "canbus" w LEDach to taki chwyt marketingowy oznaczający że komputer nie wykryje usterki oświetlenia bo w LEDzie jest równolegle podłączony rezystor.
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Zmiana żarówek tradycyjnych na Ledy.
Postaram się jednego inżyniera oddelegować do sprawdzenia tych kabli i dlaczego może sypać błędami przy zmianie, oraz jak temu zaradzić.
Dam znać jak coś się dowiem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dam znać jak coś się dowiem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 209
- Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 18:59
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 1.5 165 AT6
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żywiec
- Województwo: Ślask
Re: Zmiana żarówek tradycyjnych na Ledy.
Zapodaj zdjęcie jak to wygląda, będę wdzięcznysilkur pisze: ↑poniedziałek 13 sie 2018, 12:28Ja na próbę wrzuciłem LEDy do tylnych kierunków i od razu wykryte jako usterka kierunkowskazów.
Wygląda to moim zdaniem dużo lepiej niż żarówki.
Teraz jakoś w wolnej chwili będę chciał zamontować rezystory ale nie bardzo widzę możliwość zamontowania bez ingerowania w istniejące okablowanie.
Wiecie może, co to za trzeci (żółty) przewód idący do uchwytu żarówki?
Pzdr.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: sobota 19 maja 2018, 15:40
- Posiadane auto: Insignia GS Elite
- Silnik: 2.0 Turbo 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Zmiana żarówek tradycyjnych na Ledy.
W załączeniu.
- Załączniki
-
- IMG_20180813_141956r.jpg (505.16 KiB) Przejrzano 3618 razy
-
- Posty: 194
- Rejestracja: piątek 16 mar 2018, 10:04
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 170KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Województwo?
Re: Zmiana żarówek tradycyjnych na Ledy.
Te podłączane ledy na próbę były z rezystorem? (Canbus)
-
- Posty: 12
- Rejestracja: sobota 19 maja 2018, 15:40
- Posiadane auto: Insignia GS Elite
- Silnik: 2.0 Turbo 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Zmiana żarówek tradycyjnych na Ledy.
Kupiłem takie:
https://www.osram.pl/am/ecat/LEDriving% ... P_1174327/
Miałem cichą nadzieję, że będą z rezystorem bo gdzieś na tabelce produktów widziałem, że nie trzeba do retrofitów z serii premium stosować rezystorów... Chyba jednak trzeba ale teraz trochę nie mam czasu na zabawę no i wolałbym nie ingerować w elektrykę w sposób nieodwracalny...
https://www.osram.pl/am/ecat/LEDriving% ... P_1174327/
Miałem cichą nadzieję, że będą z rezystorem bo gdzieś na tabelce produktów widziałem, że nie trzeba do retrofitów z serii premium stosować rezystorów... Chyba jednak trzeba ale teraz trochę nie mam czasu na zabawę no i wolałbym nie ingerować w elektrykę w sposób nieodwracalny...
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Zmiana żarówek tradycyjnych na Ledy.
Wybacz, zapomniałem o tym.
Pokazałem zdjęcie i wytłumaczyłem o co chodzi.
Informacje, jakie uzyskałem:
1) potrzebna jest żarówka led przystosowana do nowych samochodów z chipem dającym sygnał zwrotny, że działa
2) żółty kabel to prawdopodobnie kabel komunikacyjny łączący się ze „sterownikiem” żarówki.
Przyznam się, że nie udało mi się otworzyć lampy. Odkręciłem dwie śruby w obu klapkach i lampa ani drgnęła. Nie chciałem więcej kopać, bo muszę niedługo wyjechać z firmy i nie chciałbym się uziemić.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pokazałem zdjęcie i wytłumaczyłem o co chodzi.
Informacje, jakie uzyskałem:
1) potrzebna jest żarówka led przystosowana do nowych samochodów z chipem dającym sygnał zwrotny, że działa
2) żółty kabel to prawdopodobnie kabel komunikacyjny łączący się ze „sterownikiem” żarówki.
Przyznam się, że nie udało mi się otworzyć lampy. Odkręciłem dwie śruby w obu klapkach i lampa ani drgnęła. Nie chciałem więcej kopać, bo muszę niedługo wyjechać z firmy i nie chciałbym się uziemić.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 194
- Rejestracja: piątek 16 mar 2018, 10:04
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 170KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Województwo?
Re: Zmiana żarówek tradycyjnych na Ledy.
Czyli LED z „oszustwem” CAN (czyt. Rezystor) załatwi sprawę.
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Zmiana żarówek tradycyjnych na Ledy.
Inżynier mi tłumaczył, że to nie jest zwykły rezystor. Rezystor stawia opór, a to coś daje sygnał zwrotny.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości