Konfiguracja czyli co warto a co nie warto dodać

Tutaj omawiamy przymiarki i zakupy nowego Opla Insignia, a także rabaty i inne akcje
rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Konfiguracja czyli co warto a co nie warto dodać

Postautor: rahv » wtorek 29 maja 2018, 21:02

Ja za to uważam, że kamera 360st jest bardzo przydatna do parkowania lub manewrowanie w ciasnych przestrzeniach.

KenyBDG
Posty: 219
Rejestracja: niedziela 22 kwie 2018, 10:04
Posiadane auto: Insignia B GS
Silnik: 1,5XFT AT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Konfiguracja czyli co warto a co nie warto dodać

Postautor: KenyBDG » środa 30 maja 2018, 06:12

Szkoda że ma bardzo słabą jakość

rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Konfiguracja czyli co warto a co nie warto dodać

Postautor: rahv » środa 30 maja 2018, 08:32

Jakość nie ma znaczenia. Nie muszę się skupiać na detalach przeszkód tylko na ich położeniu. Akurat bardzo pomocne okazuje się przy przemieszczania na wąskim przyhotelowym wewnętrznym parkingu wypełnionym samochodami i ze stertą drewna na opał przy bocznej ścianie. No i fajnie widać, jak dojeżdża się przednim, czy tylnym zderzakiem do przeszkody. Można podjechać na 1 cm.

odoja
Posty: 209
Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 18:59
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 1.5 165 AT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Żywiec
Województwo: Ślask

Re: Konfiguracja czyli co warto a co nie warto dodać

Postautor: odoja » środa 30 maja 2018, 12:17

KenyBDG pisze:
środa 30 maja 2018, 06:12
Szkoda że ma bardzo słabą jakość
Fakt, nie ma super jakości, ale to co ma być widoczne to jest ,plus za to , że w nocy wsteczny dobrze oświetla drogę i sama kamera ma dobrą jasność i szeroki kąt dzięki czemu widać naprawdę dużo na niej.

Niebrzyd
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: D20DTR AT8 AWD
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polska
Województwo: Mazowieckie

Re: Konfiguracja czyli co warto a co nie warto dodać

Postautor: Niebrzyd » czwartek 31 maja 2018, 07:01

moim zdaniem, kamera 360 jest niezbędna, bo czujniki parkowania pozostawiają wiele do życzenia - reagują za późno i mają tylko 3 stopnie odległości, które są podzielone na bardzo krótkie odcinki

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Konfiguracja czyli co warto a co nie warto dodać

Postautor: pancer » czwartek 31 maja 2018, 07:23

Ja nie mogę czujnikom nic zarzucić. Według mnie działają bardzo dobrze. Może trzeba je u Ciebie skalibrować?

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Konfiguracja czyli co warto a co nie warto dodać

Postautor: wassermann » czwartek 31 maja 2018, 09:20

Kamera 360, przy tej wielkości samochodu, to przydatna sprawa. Szkoda tylko, że tylna nie dysponuje spryskiwaczem, jak w Skodzie Superb (przemyślane rozwiązanie). Jeżeli będzie dostatecznie dobrze pokazywać krawężniki, to tym lepiej - ze względu na felgi i niskoprofilowe opony.

HUD-a już nie mogę się doczekać i wiem, że to będzie strzał w "10"! W obecnej Insignii, przy moim ustawieniu (kierownica zawsze możliwie jak najniżej), nie widzę prędkościomierza (który zresztą jest nieczytelny sam z siebie) i jeżdżę z prędkością na wyświetlaczu centralnym. Mieć ją przed oczami - ideał. I obroty do tego, zwłaszcza że planuję maksymalnie utylizować tryb manualny skrzyni AT8.

Dla mnie bardzo ważne są fotele, o czym przekonałem się w poprzedniej Insignii, gdzie miałem AGR + went + ogrzew. Dzięki nim każda podróż była przyjemnością już od chwili zajęcia miejsca - i nigdy nie wysiadłem ze zmęczeniem szkieletowo-mięśniowym np. po 8 godzinach spędzonych na miejscu kierowcy/pasażera z przodu.

Czujniki radarowe martwego pola i ruchu poprzecznego - u mnie działały bardzo dobrze - ale mógłbym obyć się bez nich, zwłaszcza, że i tak polegam na spojrzeniu. Dodają pewności, nie mylą, ale dla mnie nie są niezbędne.

Wspomaganie parkowania równoległego. Nie wiem jak w nowej Insi, ale w mojej poprzedniej Insi A też miałem coś takiego i okazało się kompletnie nieprzydatne. Śmiech na sali. Na początku kilkanaście razy do tego podchodziłem ze zwykłej ciekawości, po czym uznałem za bezużyteczne.

Zwykłego tempomatu praktycznie nigdy nie użyłem, poza nudną jazdą przez "niekończące się" ograniczenia prędkości, gdy bardziej dla zabawy ustawiałem sobie +15 od ograniczenia i bawiłem przyspieszaniem/zwalnianiem przyciskiem. Ale przy dynamicznej jeździe w trasie - tempomatu nie używam. Tym bardziej nie znalazłem powodu by zamówić tempomat aktywny z radarem. Mentalnie nie jestem w stanie oddać kontroli w ręce automatu. Do tego mam swój sposób jazdy, który biegunowo różni się od idei "prześladowania" poprzednika. Wolę go wyprzedzić lub samemu utrzymywać dystans zależnie od tego, jakie manewry ten ktoś wyczynia i jaki jest chwilowy układ na drodze, co tam przede mną się wyprawia. Poza tym, jeżdżąc szybko drogą A lub S, zwykle hamuję szybciej niż ten przede mną - reaguję już na światła hamowania samochodów jadących dalej przed nim. Ma to także na celu przygotowanie klientów jadących za mną.

Jak najlepsze reflektory - tu nie ma o czym dyskutować - to zawsze wybór nr 1. Bezpieczeństwo i komfort.

M.

coolik
Posty: 338
Rejestracja: środa 03 sty 2018, 13:04
Posiadane auto: Insignia
Silnik: NFT 2.0 / 260KM, AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wro
Województwo: DLN

Re: Konfiguracja czyli co warto a co nie warto dodać

Postautor: coolik » czwartek 31 maja 2018, 13:41

pancer pisze:
czwartek 31 maja 2018, 07:23
Ja nie mogę czujnikom nic zarzucić. Według mnie działają bardzo dobrze. Może trzeba je u Ciebie skalibrować?
Na czym polega kalibracja? Mnie denerwuje to, że działają tak wolno. Czułość mają OK, tylko czasami zaczynają pikać jak już przeszkodę minę, a jadę 20km/h. W żadnym z moich poprzednich samochodów nie działały tak wolno, nawet jak mi jakiś spec-elektryk w starej carismie zakładał :)

rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Konfiguracja czyli co warto a co nie warto dodać

Postautor: rahv » czwartek 31 maja 2018, 13:54

Aktywny tempomat jest idealny przy podróżowaniu w dwa samochody, kiedy jedzie się za prowadzącym. Mogę się nawet zagapić, odpocząć i nie łupnę mu w tył. Bardzo dobra sprawa. Daje duży luz. Poza tym, jak się poużywa to w wielu sytuacjach chętnie się z niego skorzysta, bo działa naprawdę rewelacyjnie.

Sebastian
Posty: 92
Rejestracja: niedziela 05 lis 2017, 13:45
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1,5 Turbo 165 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie

Re: Konfiguracja czyli co warto a co nie warto dodać

Postautor: Sebastian » czwartek 31 maja 2018, 15:00

Czujniki parkowania już sa pewnie zaadoptowane z peugeota, mam dwa auta z 2017 roku, mokka x super czujniki (z marca 2017), łapią z daleka nawet przy szybszych manewrach, w insigni badziewie, które piszczy czasem dopiero jak się już zatrzymam. Podobno w granland i crosland juz cała elektryka jest z peugeta i zaczynają się cyrki. Ja jestem bardzo zadowlony z insigni choc już kupując wiedzialem, że to bedzie ostatni mój opel bo żadnej hybrydy peugeota 508 nie kupię.

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Konfiguracja czyli co warto a co nie warto dodać

Postautor: pancer » czwartek 31 maja 2018, 18:44

Może moje czujniki działają dobrze bo mam auto z początków produkcji.

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Konfiguracja czyli co warto a co nie warto dodać

Postautor: Cloud » czwartek 31 maja 2018, 18:58

Ja moje jutro na przeglądzie zgłaszam. Już udało mi się w drzewo przywalić bo nie zapiszczały...
produkcja początek 2018


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

odoja
Posty: 209
Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 18:59
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 1.5 165 AT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Żywiec
Województwo: Ślask

Re: Konfiguracja czyli co warto a co nie warto dodać

Postautor: odoja » sobota 09 cze 2018, 21:51

Czujniki u mnie działają bardzo dobrze, a to że w drzewo przywaliłeś nie zwalania Cię z ostrożności i spoglądania w lusterka :P:P haha. Ale widocznie u Ciebie faktycznie coś jest z nimi nie tak. I nie narzekajcie na francuską elektronikę, bo moja mama jeździ od nowości 508 i wszystko śmiga bum cyk cyk :) a przejechane ma już 120 tyś.

Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: Konfiguracja czyli co warto a co nie warto dodać

Postautor: jurass » sobota 09 cze 2018, 22:33

odoja pisze:
sobota 09 cze 2018, 21:51
I nie narzekajcie na francuską elektronikę, bo moja mama jeździ od nowości 508 i wszystko śmiga bum cyk cyk :)
Ale Cloud ma czeską elektronikę. :lol:

Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

Re: Konfiguracja czyli co warto a co nie warto dodać

Postautor: radekj » poniedziałek 11 cze 2018, 09:16

Przed Insignią B jeździłem 508 I FL i w obu czujniki działały/działają dobrze. Co najwyżej w Insignii działają ZA dobrze, bo ciągle mi pika jak wyjeżdżam z osiedla gdzie są wąskie alejki :)


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości