Insignia B kontra Superb III - subiektywne porównanie
-
- Posty: 549
- Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0D 170KM AT8
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: Insignia B kontra Superb III - subiektywne porównanie
No ale o tym właśnie piszę. Jak ma mieć problem wysoka osoba w zajęciu miejsca po niskiej, jak fotel jest całkowicie odsunięty od kierownicy (przy włączonej funkcji komfortowego wysiadania) ? Naciskam przycisk i dopiero fotel przyjmuje zapamiętane ustawienia i dosuwa się do kierownicy. To gdzie ten problem ma kierowca?
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: Insignia B kontra Superb III - subiektywne porównanie
naciskanie przycisku START/STOP przy maksymalnie odsuniętym fotelu jest zdecydowanie niewygodne. Dla mnie, choć niski nie jestem. Dla niewysokiej kobiety to już masakra.
Jeżeli bez włączonej stacyjki działa pamięć fotela (nie pamiętam czy tak jest), to pewnie należy korzystać z tego rozwiązania i wciskać przycisk "1" lub "2" na fotelu, zamiast START/STOP.
Szkoda, że w ogóle trzeba cokolwiek wciskać, fotel powinien ustawić się samoczynnie po otwarciu samochodu
Jeżeli bez włączonej stacyjki działa pamięć fotela (nie pamiętam czy tak jest), to pewnie należy korzystać z tego rozwiązania i wciskać przycisk "1" lub "2" na fotelu, zamiast START/STOP.
Szkoda, że w ogóle trzeba cokolwiek wciskać, fotel powinien ustawić się samoczynnie po otwarciu samochodu
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Insignia B kontra Superb III - subiektywne porównanie
Dokładnie tak robię. Ale wymaga to nachylenia się i trzymania palucha przez dobre 7 sekund.
Fotel jeżdżący od razu po otwarciu był genialnym ułatwieniem, aczkolwiek wymagał myślenia i uwagi. Żona często zostawiała za fotelem (gdzie miała dużo wolnego miejsca) jakieś pakunki. Ja, otwierając auto swoim kluczem, musiałem najpierw zwrócić uwagę na to, czy coś nie leży za fotelem kierowcy. Bo jak pociągnąłem za klamkę drzwi kierowcy, to fotel ruszał w tył (w moim przypadku - do oporu) i był w stanie zmiażdżyć wszystko co za nim umieszczono.
A najweselej wyglądają nasze przesiadki. Ten system bezkluczykowy... Żona podjeżdża pod dom, gdzie czekam ja i mamy się zmienić za kółkiem, bo mam dalej żonę zawieźć. Ona swój klucz trzyma w torebce, którą zabierze ze sobą gdy wysiądzie. Czyli żona zajeżdża, wysiada, musi odejść, aby jej pilot nie był wyczuwalny, auto się zamyka. Ja trzymam się parę metrów od auta. Gdy ona odejdzie, dopiero ja podchodzę, wsiadam, odpalam. Żona wówczas wsiada jako druga, żeby jej kluczyk nie został rozpoznany jako kierowcy i żeby mogła z nim wysiąść, gdy ją podwiozę. Istna komedia. Dla mnie w ogóle niepotrzebny gadżet, nie cierpię takich "ulepszeń", ale staram się traktować tę cechę na wesoło. Oby tylko takie "problemy" miewać. Ale raz zdarzyło się tak, że żona wysiadła, a mnie zamknęło w środku i uruchomiło się czuwanie alarmu. Nie byłem w stanie odpalić auta, mój kluczyk nagle stał się nieaktywny, auto prosiło o umieszczenie go w gnieździe serwisowym. Założę się, że w Skodzie działa to lepiej. W końcu - przemyślane rozwiązania! Genialne w swej prostocie było w Superbie np. to, że fotelem pasażera można sterować powtórzonymi manipulatorami na oparciu od strony kierowcy - kierowca może ustawić fotel pasażerowi (standardowo większość z nich, np. osoby starsze, nie umie tego zrobić samodzielnie).
M.
-
- Posty: 139
- Rejestracja: poniedziałek 21 maja 2018, 08:51
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 2.0 260 KM 4x4 8AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Poznań
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Insignia B kontra Superb III - subiektywne porównanie
Ja sprawdziłem z kolei jak to jest z tym blokowaniem drzwi po wyjściu z auta.
W ustawieniach nazywa się to Pasywne blokowanie/odblokowanie drzwi.
Jak wcześniej wspomniałem, włączyłem to myśląc, że to blokada drzwi po ruszeniu auta a okazało się że to co innego.
Więc pasywne blokowanie drzwi, jeśli włączone, zablokuje drzwi + wlew paliwa po tym jak auto otworzymy, wsiądziemy (albo kluczyk) a następnie wysiądziemy (z kluczykiem) po zgaszeniu silnika. Albo jeśli drzwi odblokujemy (otworzymy auto, bez odpalania) i któreś drzwi fizycznie otworzymy i zamkniemy (np. wrzucając coś na tylna kanapę) - auto się zamknie "po kilku sekundach" wg instrukcji strona 27 i 28).
W moim przypadku zdarza się to rano kiedy odwożę starszą młodą do przedszkola - zapakuję ją do fotelika i jeśli wolnym krokiem obchodzę auto, wówczas drzwi zdążą się zablokować.
Na stronie 28 instrukcji jest nawet opisane jak tymczasowo dezaktywować funkcję podczas tankowania kiedy wewnątrz auta są pasażerowie.
Inna sprawa to ponowne zablokowanie drzwi jeśli zostały odblokowane ale nie zostały otwarte. To mają auta nawet kilkunastoletnie z segmentu C.
@wassermann z Twojego opisu wnioskuję, że masz tę funkcję włączoną. Chyba że GSi ma jakiś dodatkowy feature albo bug albo w GS działa to inaczej niż w ST (w co wątpię).
W ustawieniach nazywa się to Pasywne blokowanie/odblokowanie drzwi.
Jak wcześniej wspomniałem, włączyłem to myśląc, że to blokada drzwi po ruszeniu auta a okazało się że to co innego.
Więc pasywne blokowanie drzwi, jeśli włączone, zablokuje drzwi + wlew paliwa po tym jak auto otworzymy, wsiądziemy (albo kluczyk) a następnie wysiądziemy (z kluczykiem) po zgaszeniu silnika. Albo jeśli drzwi odblokujemy (otworzymy auto, bez odpalania) i któreś drzwi fizycznie otworzymy i zamkniemy (np. wrzucając coś na tylna kanapę) - auto się zamknie "po kilku sekundach" wg instrukcji strona 27 i 28).
W moim przypadku zdarza się to rano kiedy odwożę starszą młodą do przedszkola - zapakuję ją do fotelika i jeśli wolnym krokiem obchodzę auto, wówczas drzwi zdążą się zablokować.
Na stronie 28 instrukcji jest nawet opisane jak tymczasowo dezaktywować funkcję podczas tankowania kiedy wewnątrz auta są pasażerowie.
Inna sprawa to ponowne zablokowanie drzwi jeśli zostały odblokowane ale nie zostały otwarte. To mają auta nawet kilkunastoletnie z segmentu C.
@wassermann z Twojego opisu wnioskuję, że masz tę funkcję włączoną. Chyba że GSi ma jakiś dodatkowy feature albo bug albo w GS działa to inaczej niż w ST (w co wątpię).
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Insignia B kontra Superb III - subiektywne porównanie
A tymczasem nowe wydanie periodyka "Motor" przynosi test porównawczy 7 przedstawicieli segmentu D - Insignii (hatchback, diesel 170 KM, AT8), Mazdy 6, Mondeo, Talismana, Passata, Superba i najnowszego P508.
Pod artykułem podpisał się mój "ulubiony" red. Laska, który z GSi wycisnął dużo gorsze przyspieszenia i drogę hamowania niż w innych testach, do tego oczywiście uplasował go niżej od Superba.
I tym razem Laska dał upust frustracjom. Skrzynia w Oplu szarpie, waha się i wolno redukuje (w Peugeocie jest ta sama, tak między nami), do tego Insignia jest silnie podsterowna i nie chwali jej prowadzenia... Rezultat końcowy - Nr 1 to Superb (ale zaskoczenie!), zaś nr 7 to wcale nie Talisman, tylko Insignia Co za facet.
M.
Pod artykułem podpisał się mój "ulubiony" red. Laska, który z GSi wycisnął dużo gorsze przyspieszenia i drogę hamowania niż w innych testach, do tego oczywiście uplasował go niżej od Superba.
I tym razem Laska dał upust frustracjom. Skrzynia w Oplu szarpie, waha się i wolno redukuje (w Peugeocie jest ta sama, tak między nami), do tego Insignia jest silnie podsterowna i nie chwali jej prowadzenia... Rezultat końcowy - Nr 1 to Superb (ale zaskoczenie!), zaś nr 7 to wcale nie Talisman, tylko Insignia Co za facet.
M.
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: Insignia B kontra Superb III - subiektywne porównanie
Insignia silnie podsterowna? Daj boże każdemu autu takie świetne prowadzenie Jak dorwę artykuł, z ciekawością zapoznam się ze szczegółami i może ustosunkuję na forum
-
- Posty: 69
- Rejestracja: piątek 21 lip 2017, 17:57
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: B20 NFT 260 KM 4x4
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Słupsk
- Województwo: pomorskie
Re: Insignia B kontra Superb III - subiektywne porównanie
Laska, z Polski. Najarał się blantów i głupoty wypisuje. Niech się najpierw nauczy jeździć.
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Insignia B kontra Superb III - subiektywne porównanie
Kolejny przykład "rzetelności" dziennikarskiej. Tym razem inny magazyn (Auto Świat) i inny testujący, J. Horodecki.
https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-n ... st/7xf0z78
Zdanie --> "W standardzie jest nawet HUD, czyli rzutnik pokazujący podstawowe informacje na linii wzroku kierowcy. Niestety, w tej niskokosztowej wersji, czyli z wysuwaną szybką."
Czy ten człowiek w ogóle siedział w Insignii?
M.
https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-n ... st/7xf0z78
Zdanie --> "W standardzie jest nawet HUD, czyli rzutnik pokazujący podstawowe informacje na linii wzroku kierowcy. Niestety, w tej niskokosztowej wersji, czyli z wysuwaną szybką."
Czy ten człowiek w ogóle siedział w Insignii?
M.
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Insignia B kontra Superb III - subiektywne porównanie
Powiem wam, że za te testy to te dziennikarzyny muszą dostawać sporo kasy od.. VieśWagena. Serio, głośny silnik? To ktoś chyba Superbem, albo passatem nie jechał. Tam jest głośny silnik i można go tak nazwać.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- andrew
- Posty: 604
- Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
- Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
- Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
Re: Insignia B kontra Superb III - subiektywne porównanie
nasza ocena Iśki może być trochę nieobiektywna, no ale to co wypisują albo mówią kreatury dziennikarstwa motoryzacyjnego to sami widzicie. No ale to nic nie zmienia - każdy z nas ma swoją opinię.
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: Insignia B kontra Superb III - subiektywne porównanie
Trzeba zdawać sobie sprawę z subiektywności testów, bez względu na to jak bardzo dziennikarze starają się być obiektywni.
Obiektywne są wyniki jakichkolwiek pomiarów i trudno z nimi dyskutować. Coś jest lepsze (szybsze, cichsze itp.), a coś gorsze (wolniejsze, głośniejsze itp.). Problematyczne są przypadki, gdy kilka źródeł stwierdza coś obiektywnego, a nagle jedno źródło stwierdza, że było inaczej. Wtedy pojawiają się uzasadnione podejrzenia, że ktoś...coś...zmanipulował, albo nie umie jeździć, hamować, mierzyć (do wyboru).
Reszta to już subiektywne odczucia, a te mam wrażenie są kluczowe przy podejmowaniu ostatecznej decyzji. Zwróćcie uwagę na rozbudowane tabelki w ocenie samochodów w gazetach. Wiele pozycji jest po prostu oceniana subiektywnie na podstawie własnych odczuć. I tu sądzę, że nie zgadzamy się z wieloma dziennikarzami.
Na koniec. Czy warto przejmować się opiniami innych? Oczywiście nie, jeżeli my jesteśmy zadowoleni, reszta świata niech jeździ czym chce
Obiektywne są wyniki jakichkolwiek pomiarów i trudno z nimi dyskutować. Coś jest lepsze (szybsze, cichsze itp.), a coś gorsze (wolniejsze, głośniejsze itp.). Problematyczne są przypadki, gdy kilka źródeł stwierdza coś obiektywnego, a nagle jedno źródło stwierdza, że było inaczej. Wtedy pojawiają się uzasadnione podejrzenia, że ktoś...coś...zmanipulował, albo nie umie jeździć, hamować, mierzyć (do wyboru).
Reszta to już subiektywne odczucia, a te mam wrażenie są kluczowe przy podejmowaniu ostatecznej decyzji. Zwróćcie uwagę na rozbudowane tabelki w ocenie samochodów w gazetach. Wiele pozycji jest po prostu oceniana subiektywnie na podstawie własnych odczuć. I tu sądzę, że nie zgadzamy się z wieloma dziennikarzami.
Na koniec. Czy warto przejmować się opiniami innych? Oczywiście nie, jeżeli my jesteśmy zadowoleni, reszta świata niech jeździ czym chce
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: Insignia B kontra Superb III - subiektywne porównanie
niezłe znaleziskowassermann pisze: ↑wtorek 04 gru 2018, 23:01Kolejny przykład "rzetelności" dziennikarskiej. Tym razem inny magazyn (Auto Świat) i inny testujący, J. Horodecki.
https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-n ... st/7xf0z78
Zdanie --> "W standardzie jest nawet HUD, czyli rzutnik pokazujący podstawowe informacje na linii wzroku kierowcy. Niestety, w tej niskokosztowej wersji, czyli z wysuwaną szybką."
Czy ten człowiek w ogóle siedział w Insignii?
M.
cytuję:
Oczywiście Insignia Sports Tourer z napędem 4x4, automatem i 210-konnym silnikiem nie będzie tania. Jej ceny startują od 178 tys. zł, a za te pieniądze da się kupić samochód tego samego segmentu, lecz klasy premium. Tyle że ze zdecydowanie uboższym wyposażeniem.
eche, no to ja bym chciał poznać auta z tego segmentu, które da się kupić za kwotę 178 tysięcy brutto.
Volvo V90 Inscription D 2.0 D4 (190 KM) AT8 Geartronic AWD - od 262 tysięcy
BMW Touring 520d xDrive D 2.0 (190 KM) AT8 Steptronic - od 248 tysięcy
Mercedes E-Klasa Standard D 2.0 220 d (194 KM) AT9 9G-TRONIC 4MATIC - od 240 tysięcy
Jaguar XF Sportbrake Pure D 2.0 i4D (180 KM) AT8 AWD - od 235 tysięcy
Mi tu wychodzi różnica na poziomie 60 tysięcy złotych - to jest 33% ceny Insignii Exclusive (nota bene, bardzo chciałem kupić Exclusive, ale między nim, a Elite nie ma praktycznie różnicy, poza rzeczami, które i tak się zamawia do Elite (HUD, przyciemniane szyby etc).
test to jest test, a wrażenia subiektywne to wrażenia subiektywne. Ponieważ dziennikarze nie mają dostępu do aparatury pomiarowej, nie dysponują torami, to bazują na własnych odczuciach, a z kolei ich własne odczucia są mocno uzależnione od ich znajomości z manegementem udostępniającym auta do testów.jami pisze: ↑środa 05 gru 2018, 10:42Trzeba zdawać sobie sprawę z subiektywności testów, bez względu na to jak bardzo dziennikarze starają się być obiektywni.
Obiektywne są wyniki jakichkolwiek pomiarów i trudno z nimi dyskutować. Coś jest lepsze (szybsze, cichsze itp.), a coś gorsze (wolniejsze, głośniejsze itp.). Problematyczne są przypadki, gdy kilka źródeł stwierdza coś obiektywnego, a nagle jedno źródło stwierdza, że było inaczej. Wtedy pojawiają się uzasadnione podejrzenia, że ktoś...coś...zmanipulował, albo nie umie jeździć, hamować, mierzyć (do wyboru).
Reszta to już subiektywne odczucia, a te mam wrażenie są kluczowe przy podejmowaniu ostatecznej decyzji. Zwróćcie uwagę na rozbudowane tabelki w ocenie samochodów w gazetach. Wiele pozycji jest po prostu oceniana subiektywnie na podstawie własnych odczuć. I tu sądzę, że nie zgadzamy się z wieloma dziennikarzami.
Dla dziennikarzy polskich najlepszej prowadzącymi się samochodami są BMW 3 i VW Passat - oczywiście subiektywnie, bo jak przychodzi do mierzenia, to slalomy lepiej wychodzą autom francuskim (Talisman, 508), czy włoskim (Gulia), w zasadzie to wszystkim lepiej wychodzą
Poza tym subiektywne wrażenia to jedno, a świadome lub nieświadome wprowadzanie czytelnika w błąd to drugie - raz, to ten HUD na plastikowej szybce (na plastikowej szybce to on jest, ale w super premium Arteonie )
- Hubi
- Posty: 84
- Rejestracja: sobota 23 cze 2018, 19:51
- Posiadane auto: Opel Insignia B
- Silnik: 1.5 Turbo 165
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Insignia B kontra Superb III - subiektywne porównanie
Redaktor bomba , sam kilkanaście artykułów przeczytałem przed kupnem Isi, ale nie myślałem że mogą być tak wypaczone i nierzetelne.
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Insignia B kontra Superb III - subiektywne porównanie
A może w wersji Exclusive montują HUD z ekskluzywnego Arteona, stąd ta plastikowa szybka? Ekskluzywnie!
M.
M.
- andrew
- Posty: 604
- Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
- Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
- Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
Re: Insignia B kontra Superb III - subiektywne porównanie
szkoda że nie zamówiłem - moment wysunięcia - 22 wiek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości