Najnowsza instrukcja dla roku modelowego 2018.5 podaje:
- dla wszystkich wersji poza GSi, z nakrętkami śr. 19 mm, moment dokręcenia wynosi 140 Nm
- dla GSi, z nakrętkami śr. 22 mm, moment dokręcania wynosi 190 Nm
Uwaga, bo oponiarze zwykle dokręcają na 120 Nm.
M.
Moment dokręcania nakrętek
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
- jurass
- Posty: 345
- Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
- Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Silnik: B20NFT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: jesienne
- Województwo: Wlkp
Re: Moment dokręcania nakrętek
A czy te pneumatyczne klucze u oponiarzy mają jakąś regulację w ogóle, a jeśli nie to jaki mają moment dokręcania i czy oni później niby kluczem dynamometrycznym wg Ciebie poprawiają, bo ja nigdy tego nie widziałem.
A jaki był zalecany moment w poprzednich wersjach?
A jaki był zalecany moment w poprzednich wersjach?
- andrew
- Posty: 604
- Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
- Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
- Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
Re: Moment dokręcania nakrętek
jurass zawsze dokręcają na koniec kluczem dynamometrycznym - przynajmniej tak jest jak zmieniam koła.
- jurass
- Posty: 345
- Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
- Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Silnik: B20NFT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: jesienne
- Województwo: Wlkp
Re: Moment dokręcania nakrętek
Może, przeważnie nie siedzę im na karku, to nawet nie wiem czy w ogóle mam przykręcone.
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Moment dokręcania nakrętek
W poprzedniej 150 Nm.
Oponiarze w porządnych warsztatach dokręcają dynamem na ziemi. A przynajmniej udają, że to robią Jak powiedziałem "150", to zdziwienie. Inna sprawa, że takie klucze też należy co jakiś czas kalibrowować, bo może się okazać że g... prawdę pokazują, a nikt raczej tego nie robi.
Znajomy z ASO bardzo mnie przestrzega, bo mieli przypadki poluzowanych nakrętek w Insi A mimo, że bardzo dużą uwagę kładą na dokręcanie.
Wedle sztuki należałoby po 100-200 km pojechać ponownie i sprawdzić dokręcenie. Oczywiście nie poprzez poluzowanie i dokręcenie, bo w ten sposób można by w nieskończoność Ja robię to zwykłym kluczem krzyżakowym - jak jest opór (bez pokonywania go na siłę), to znaczy nie puściła.
M.
Oponiarze w porządnych warsztatach dokręcają dynamem na ziemi. A przynajmniej udają, że to robią Jak powiedziałem "150", to zdziwienie. Inna sprawa, że takie klucze też należy co jakiś czas kalibrowować, bo może się okazać że g... prawdę pokazują, a nikt raczej tego nie robi.
Znajomy z ASO bardzo mnie przestrzega, bo mieli przypadki poluzowanych nakrętek w Insi A mimo, że bardzo dużą uwagę kładą na dokręcanie.
Wedle sztuki należałoby po 100-200 km pojechać ponownie i sprawdzić dokręcenie. Oczywiście nie poprzez poluzowanie i dokręcenie, bo w ten sposób można by w nieskończoność Ja robię to zwykłym kluczem krzyżakowym - jak jest opór (bez pokonywania go na siłę), to znaczy nie puściła.
M.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: niedziela 30 lip 2017, 16:10
- Posiadane auto: GS
- Silnik: 1,6 CDTI
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Moment dokręcania nakrętek
Przez takie słabe momenty w poprzedniej Insi straciłem raz po trasie ( zaraz po przekładce) 8 nakrętek
Więc teraz ta informacja, o momentach będzie bardzo przydatna.
Więc teraz ta informacja, o momentach będzie bardzo przydatna.
- jaromat
- Posty: 82
- Rejestracja: wtorek 20 lis 2018, 02:27
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: B20dtr
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Nordhorn
- Województwo: De
Re: Moment dokręcania nakrętek
190 nm dla gsi to bardzo dużo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości