Insignia EGR DPF

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach diesla w Nowej Insignii
jacobs07
Posty: 2
Rejestracja: sobota 07 kwie 2018, 09:40
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI
Rocznik auta: 2019
Miasto: Siedlce
Województwo: mazowieckie

Insignia EGR DPF

Postautor: jacobs07 » sobota 07 kwie 2018, 09:56

Witam,

posiadam Opla Insignie 2009 rocznik.
Ostatnio po próbie odpalenia samochodu po chwili gasł, tak jakby wogóle nie miał mocy. Wywaliło awarie samochodu i nie można było go odpalić.
Dodam, ze wcześniejs samochód sprawował się bardzo dobrze i nie było żadnych oznaków.

Po oddaniu do mechanika i podlązceniu do kompa wywala awarie EGR. Mechanik twierdzi, że to przez zapchany DPF.

Mechanik proponuje 3 wyjścia:
1. wymiana EGR i samochód prawdopodobnie może dalej funkcjonować (ale przez DPF problem może się dalej pojawiać)
2. wymienić EGR i dać do regeneracji DPF (nie ma gwarancji, ze problem nie wróci)
3. wymienić EGR i wywalić DPF

Co myśliscie o rozwiązaniu 2 oraz 3? Jak to jest u Was, czy mieliście podobne problemy i co zrobilibyście z DPF.

Dziękuje.

Awatar użytkownika
admin
Site Admin
Posty: 478
Rejestracja: czwartek 09 lut 2017, 20:44
Posiadane auto: Toyota RAV4 AWDi
Silnik: 2.5 Hybrid 222 KM
Rocznik auta: 2022
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: Insignia EGR DPF

Postautor: admin » niedziela 08 kwie 2018, 12:04

Na tym forum nie pogadasz o poprzedniej Isi ale gdybym ja miał wybierać - a miałem taki wybór i zrobiłem taki zabieg -> Zaślepić EGR, DPF out.
Admin też człowiek - masz problem napisz.
Zapraszam na forum RAV4 Forum RAV4

rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Insignia EGR DPF

Postautor: rahv » niedziela 08 kwie 2018, 13:11

A za chwilę będą za to łupić kary i dodatkowo trzeba będzie znowu wszystko montować. DPF wyjąć do czyszczenia. Są zakłady, które to robią bardzo dobrze i samochody dalej jeżdżą. Masz z 2009 roku? A uszczelkę między chwytem pompy oleju, a pompą już wymieniałeś?

jacobs07
Posty: 2
Rejestracja: sobota 07 kwie 2018, 09:40
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI
Rocznik auta: 2019
Miasto: Siedlce
Województwo: mazowieckie

Re: Insignia EGR DPF

Postautor: jacobs07 » niedziela 08 kwie 2018, 16:59

rahv pisze:
niedziela 08 kwie 2018, 13:11
A za chwilę będą za to łupić kary i dodatkowo trzeba będzie znowu wszystko montować. DPF wyjąć do czyszczenia. Są zakłady, które to robią bardzo dobrze i samochody dalej jeżdżą. Masz z 2009 roku? A uszczelkę między chwytem pompy oleju, a pompą już wymieniałeś?
Tak, 2009. Mam ją od roku i nie wymieniałem. To może być przyczyna?

rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Insignia EGR DPF

Postautor: rahv » poniedziałek 09 kwie 2018, 06:00

To jest główna przyczyna zacierania się tego silnika. Chwilowe utraty ciśnienia powodowały wystąpienie komunikatu o awarii i redukcji mocy, ale wskazania o nieprawidłowym ciśnieniu nie było.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość