2.0 TURBO D, przebieg powyżej 10k

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach diesla w Nowej Insignii
Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

2.0 TURBO D, przebieg powyżej 10k

Postautor: Cloud » wtorek 27 mar 2018, 11:14

Ktoś z was przekroczył 10 tysięcy w Isi z tym silnikiem? Zauważyliście różnice w jego mocy?

Pytam, bo wczoraj ( albo przedwczoraj) rano przekroczyłem magiczną granicę i auto dostało drugie życie, jakby przybyło 30% mocy. Przyspiesza jak poparzone, prędkość maksymalna wyższa o 20-pare kilometrów niż jeszcze kilka dni temu. Nie jest to kwestia paliwa, bo przed chwilą wlałem trzeci bak i dalej jest moc

Opel stosuje jakiś ogranicznik mocy, żeby silnika nie męczyć na początku eksploatacji, czy ma to związek ze sprężyna, która mi odpadła?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony wtorek 27 mar 2018, 11:14 przez Cloud, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: 2.0 TURBO D, przebieg powyżej 10k

Postautor: pancer » wtorek 27 mar 2018, 13:07

Cloud pisze:Ktoś z was przekroczył 10 tysięcy w Isi z tym silnikiem? Zauważyliście różnice w jego mocy?

Pytam, bo wczoraj ( albo przedwczoraj) rano przekroczyłem magiczną granicę i auto dostało drugie życie, jakby przybyło 30% mocy. Przyspiesza jak poparzone, prędkość maksymalna wyższa o 20-pare kilometrów niż jeszcze kilka dni temu. Nie jest to kwestia paliwa, bo przed chwilą wlałem trzeci bak i dalej jest moc

Opel stosuje jakiś ogranicznik mocy, żeby silnika nie męczyć na początku eksploatacji, czy ma to związek ze sprężyna, która mi odpadła?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ciekawe spostrzeżenie. Ktoś też to zauważył? Jeśli tak, to zapewne jakieś zabezpieczenie na czas docierania silnika. Nigdy o tym nie słyszałem. Ktoś może to potwierdzić?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Piotr_Ww
Posty: 261
Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: F20DVH AT8
Rocznik auta: 2021
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: 2.0 TURBO D, przebieg powyżej 10k

Postautor: Piotr_Ww » wtorek 27 mar 2018, 14:24

Ja mam zrobione 30 tys. i nie zauważyłem aby coś się zmieniło. Kilka razy jechałem ponad 200km/h, ale nie sprawdzałem prędkości maksymalnej.

Niebrzyd
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: D20DTR AT8 AWD
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polska
Województwo: Mazowieckie

Re: 2.0 TURBO D, przebieg powyżej 10k

Postautor: Niebrzyd » środa 28 mar 2018, 07:25

ja też nic takiego nie zauważyłem

Awatar użytkownika
BearMan
Posty: 14
Rejestracja: czwartek 12 kwie 2018, 20:55
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 2.0 170 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Zawiercie
Województwo: śląskie

Re: 2.0 TURBO D, przebieg powyżej 10k

Postautor: BearMan » wtorek 17 kwie 2018, 16:58

Mam przejechane powyżej 10 tyś i moim zdaniem auto lepiej się zbiera, jakby szybciej żwawiej płynniej, też odnoszę takie wrażenie jakby się dotarło fakt ten miał miejsce po 10 tyś kilometrów :-D

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: 2.0 TURBO D, przebieg powyżej 10k

Postautor: wassermann » wtorek 17 kwie 2018, 23:13

Ja miałem zbliżone wrażenie w benzynie po przekroczeniu 1,000 km. Pierwsza trasa, jazda spokojna, wcześniej jeździłem wokół miasta po ekspresówkach tylko żeby wyjeździć pierwsze kilkaset km spokojnie i "dotrzeć", a przy okazji poznać auto, no i dla przyjemności ;)
Ale około tego tysiąca wypadły pierwsze trudne wyprzedzania na krajówce bez pobocza, więc pedał poszedł do końca, a silnik na obroty. Akurat żona jechała, ja obok. I, nie powiem, byliśmy cokolwiek rozczarowani. Po Vectrze C z dieslem i chipem na 180/400 ta nasza nowa benzyna 250/400 cokolwiek słabiej wypadała. Aż tu nagle jakby oddechu dostała i zaczęła śmigać jak inne auto. Oboje mieliśmy natychmiast wrażenie, że auto zdecydowanie się obudziło, jakby porzuciło kaganiec. Ba, narodziło się, bo w końcu to było to! :D

M.

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: 2.0 TURBO D, przebieg powyżej 10k

Postautor: pancer » środa 18 kwie 2018, 05:07

wassermann pisze:Ja miałem zbliżone wrażenie w benzynie po przekroczeniu 1,000 km. Pierwsza trasa, jazda spokojna, wcześniej jeździłem wokół miasta po ekspresówkach tylko żeby wyjeździć pierwsze kilkaset km spokojnie i "dotrzeć", a przy okazji poznać auto, no i dla przyjemności ;)
Ale około tego tysiąca wypadły pierwsze trudne wyprzedzania na krajówce bez pobocza, więc pedał poszedł do końca, a silnik na obroty. Akurat żona jechała, ja obok. I, nie powiem, byliśmy cokolwiek rozczarowani. Po Vectrze C z dieslem i chipem na 180/400 ta nasza nowa benzyna 250/400 cokolwiek słabiej wypadała. Aż tu nagle jakby oddechu dostała i zaczęła śmigać jak inne auto. Oboje mieliśmy natychmiast wrażenie, że auto zdecydowanie się obudziło, jakby porzuciło kaganiec. Ba, narodziło się, bo w końcu to było to! :D

M.
Widzę że jeździliśmy identycznie zrobioną Vectrą C 180/400. Też po jazdach próbnych byłem mega rozczarowany. Teraz czekam na nowe auto 8 mam nadzieję że z czasem mnie też zaskoczy. Póki co pogodziłem się z tym że już tak dynamicznie nie pojeżdżę nowym 1.5 165km.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Bartek
Posty: 10
Rejestracja: piątek 10 lis 2017, 16:06
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 165 AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Poznań
Województwo: Wiekopolskie

Re: 2.0 TURBO D, przebieg powyżej 10k

Postautor: Bartek » czwartek 17 maja 2018, 18:14

Miałem podobnie, po przekroczeniu równo 10k km samochód zaczął lepiej się zbierać. Z tym, że mam benzynę 165 AT.

Tommy
Posty: 46
Rejestracja: wtorek 02 paź 2018, 09:26
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 170 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie

Re: 2.0 TURBO D, przebieg powyżej 10k

Postautor: Tommy » środa 11 gru 2019, 13:38

a u mnie fruwa od początku jak rakieta :)

Awatar użytkownika
FPWroclaw
Posty: 205
Rejestracja: piątek 03 mar 2017, 22:24
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 200KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Wrocław-Katowice-Warszawa
Województwo: Dolnośląskie

Re: 2.0 TURBO D, przebieg powyżej 10k

Postautor: FPWroclaw » czwartek 12 gru 2019, 10:21

Jest zabezpieczenie - docierania, generalnie nie ma zasady kiedy "odpuści". Są samochody które są dotarte po 2,000km a inne mają szansę osiągnąć te wartości później.

Kilka służbek już miałem i generalnie:

- dotarcie,
- paliwo, szczególnie dobrej jakości benzyna (wystarczy 95), wpływa na "żwawość"
- kondycja oleju i filtra powietrza,

Mają realne przełożenie na odczucia zbierania się samochodu,
Doradzę i poradzę w każdej kwestii dotyczącej Opla, Opla Insigni i pokrewnych.
Najlepsze oferty na rynku, odbiór we Wrocławiu, Warszawie, Katowicach.

Zapraszam do kontaktu - mój email: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb 9-14)

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: 2.0 TURBO D, przebieg powyżej 10k

Postautor: wassermann » czwartek 12 gru 2019, 11:26

Nie ukrywam, że w swojej 2.0T od roku przestawiłem się na stałe na 98.
Na 95 miałem od początku epizody, że nie szła tak jak wydawało mi się, że powinna, a nawet co nieco słyszałem spalania detonacyjnego. Dźwięk znam jeszcze z "dawnych czasów motoryzacji", zresztą moja poprzednia 2.0T SIDI (identyczny silnik ozn. LTG) dała mi poznać ten dźwięk gdy uszkodził się przepływomierz. Odczuwalne było przy bucie w podłogę, wysokich obrotach i prędkości. Od czasu przejścia na 98 zapomniałem o temacie, śmiga jak ta lala, więc tak już zostawiłem. Zużycie paliwa bez zmian względem 95, tak samo koszmarnie wysokie :mrgreen:

M.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość