1.6 T 200KM D16SHT - opinie

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Nowej Insignii
Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: 1.6 T 200KM D16SHT - opinie

Postautor: Maciek » środa 10 kwie 2019, 10:21

zmierzone osiągi Insigni 1,6/200KM
http://www.zeperfs.com/en/fiche7824-ope ... -1-6-t.htm

prędkość maksymalna ponad 230kph, 0-100 w 8 sekund, 80-120 w 5 sekund. To naprawdę fajne wartości - na poziomie niby sportowej Kii Proceed GT.
Moment maksymalny od 1650 rpm idzie płasko do 4500rpm, silnik osiąga maksymalną 5500 rpm - to naprawdę fajna charakterystyka, lepsza niż silniki diesla.

Jakby dali oznaczenie 3,0 V6, a z głośników płynął dźwięk V6, to ludzie nawet by nie podejrzewali, że pod maską siedzi 1,6 :D

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: 1.6 T 200KM D16SHT - opinie

Postautor: Cloud » środa 10 kwie 2019, 11:49

Brakuje tylko 8 stopniowego automatu. Gdyby był, to opcja całkiem, calkiem fajna.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pepe
Posty: 84
Rejestracja: wtorek 24 lip 2018, 10:49
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 /260KM, AT8, 4x4
Rocznik auta: 2018
Miasto: Waw
Województwo: mazowieckie

Re: 1.6 T 200KM D16SHT - opinie

Postautor: Pepe » środa 10 kwie 2019, 12:57

Orientujecie się Panowie, czy 1.6/200 KM posiada hamulce Brembo?

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: 1.6 T 200KM D16SHT - opinie

Postautor: wassermann » środa 10 kwie 2019, 14:53

Ale ten silnik 1.6T pożyje (raczej) tylko do liftu (lub przedwczesnego końca?) Insi. To przecież jednostka GM, która zresztą właśnie zniknęła z oferty w przypadku Astry V. Po ewentualnym lifcie Insignii być może ten silnik zostanie zastąpiony przez 1.6 THP, a razem z nim pojawi się EAT8 (czyli ten sam Aisin co AF50-8 stosowany obecnie w Insigniach). Taka wersja mocy to oczywista oczywistość, jeśli chcą konkurować w tym segmencie.

@Pepe
Brembo były w każdej 2.0T 260 KM (niezależnie od wersji wyposażenia) oraz są w dieslach 210 KM w wariancie GSi. Poza tym nie są dostępne w innych wersjach silnikowych i wyposażeniowych nawet jako opcja.

M.

Awatar użytkownika
mariusz87
Posty: 57
Rejestracja: wtorek 12 lut 2019, 17:34
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 1.6T 200KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: 1.6 T 200KM D16SHT - opinie

Postautor: mariusz87 » czwartek 11 kwie 2019, 08:30

W poniedziałek odebrałem swoją Iśkę z tym właśnie silnikiem. Zrobiłem zawrotne 500 km póki co i muszę powiedzieć, że dokładnie takiej dynamiki oczekiwałem. Bardzo przyjemny i kulturalny silnik. Dodatkowo spalania przy średniej 80(miasto)/20(trasa) spala mi koło 9 litrów.
Np. Obwodnica Krakowa 25 km - wynik 7 litrów, a auto niedotarte, więc może być tylko lepiej ;)

Korzystając z okazji, chciałem zapytać jakie jest wasze zdanie o docieraniu takiego silnika?
Ostatnio zmieniony czwartek 11 kwie 2019, 12:39 przez mariusz87, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: 1.6 T 200KM D16SHT - opinie

Postautor: andrew » czwartek 11 kwie 2019, 11:46

ja po 2 tys wymieniłem olej i faktycznie można powiedzieć że docierałem. Zwróć też uwagę na hamulce - tez można je "dotrzeć " tzn ułożyć i nie zeszklić na początku użytkowania.

Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

Re: 1.6 T 200KM D16SHT - opinie

Postautor: radekj » czwartek 11 kwie 2019, 19:37

mariusz87 pisze:
czwartek 11 kwie 2019, 08:30
W poniedziałek odebrałem swoją Iśkę z tym właśnie silnikiem. Zrobiłem zawrotne 500 km póki co i muszę powiedzieć, że dokładnie takiej dynamiki oczekiwałem. Bardzo przyjemny i kulturalny silnik. Dodatkowo spalania przy średniej 80(miasto)/20(trasa) spala mi koło 9 litrów.
Np. Obwodnica Krakowa 25 km - wynik 7 litrów, a auto niedotarte, więc może być tylko lepiej ;)

Korzystając z okazji, chciałem zapytać jakie jest wasze zdanie o docieraniu takiego silnika?
Może kiedyś porównamy 200 vs 260 - zobaczymy jak duża jest różnica, w teorii powinna być spora.

Awatar użytkownika
mariusz87
Posty: 57
Rejestracja: wtorek 12 lut 2019, 17:34
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 1.6T 200KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: 1.6 T 200KM D16SHT - opinie

Postautor: mariusz87 » piątek 12 kwie 2019, 12:08

Pewnie, tylko przytrę trochę silnik i możemy zrobić jakiegoś drag race :D

Aronn
Posty: 9
Rejestracja: piątek 12 kwie 2019, 12:29
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 1.6T 200ps
Rocznik auta: 2019
Miasto: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie

Re: 1.6 T 200KM D16SHT - opinie

Postautor: Aronn » piątek 12 kwie 2019, 12:31

mariusz87 pisze:
czwartek 11 kwie 2019, 08:30
W poniedziałek odebrałem swoją Iśkę z tym właśnie silnikiem. Zrobiłem zawrotne 500 km póki co i muszę powiedzieć, że dokładnie takiej dynamiki oczekiwałem. Bardzo przyjemny i kulturalny silnik. Dodatkowo spalania przy średniej 80(miasto)/20(trasa) spala mi koło 9 litrów.
Np. Obwodnica Krakowa 25 km - wynik 7 litrów, a auto niedotarte, więc może być tylko lepiej ;)

Korzystając z okazji, chciałem zapytać jakie jest wasze zdanie o docieraniu takiego silnika?
Tak zapytam, to automat ? Pytam bo czekam na odbiór właśnie 1.6T w automacie, i raporty spalania mnie przerażają. Do testów miałem manual i byłem zadowolony z wyników, a wiem, że automat pali trochę więcej.

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: 1.6 T 200KM D16SHT - opinie

Postautor: Maciek » sobota 13 kwie 2019, 08:01

http://www.zeperfs.com/en/duel7101-7824.htm

Do 160 idą bardzo podobnie. Powyżej Insygnia 260 wyraźnie odjezdza.

Ostatnio się ciąłem z Panamerą i do 220kph przewaga Insigni jest zauważalna. Potem odpuscilem, bo pewnie skonczylibysmy na 270kph...

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: 1.6 T 200KM D16SHT - opinie

Postautor: wassermann » sobota 13 kwie 2019, 09:11

@Maciek
Nie wiem co to była za Panamera, czy co to za woźnica, ale przecież te 27 sekund do 200 km/h w przypadku Insignii (w tym 20 sekund 100-200 km/h) to żaden wynik. Przynajmniej o 3-4 sekundy dłużej niż auta tego samego segmentu z motorem 2.0 o zbliżonej mocy. Po prostu Ty potrafisz jeździć i pewnie nadrabiałeś umiejętnościami nad jakimś klockiem z Porsche, który pewnie nawet nie potrafił trzymać kierownicy jak należy ;)

M.

Awatar użytkownika
Oberon
Posty: 169
Rejestracja: niedziela 25 lis 2018, 00:03
Posiadane auto: Insignia Enjoy
Silnik: 1.5T 165KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: 1.6 T 200KM D16SHT - opinie

Postautor: Oberon » sobota 13 kwie 2019, 14:01

Maciek pisze:http://www.zeperfs.com/en/duel7101-7824.htm

Do 160 idą bardzo podobnie. Powyżej Insygnia 260 wyraźnie odjezdza.

Ostatnio się ciąłem z Panamerą i do 220kph przewaga Insigni jest zauważalna. Potem odpuscilem, bo pewnie skonczylibysmy na 270kph...
Jesteś pewny że kierownik panamy wiedział o co chodzi?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: 1.6 T 200KM D16SHT - opinie

Postautor: jami » niedziela 14 kwie 2019, 10:23

Lada chwila, wzorem Volvo, wprowadzą w autach ograniczenie do 180kmh/h, potem czarne skrzynki, obowiązkowe raporty do ubezpieczycieli jak to się jeździło cały rok, samochód nie pozwoli łamać ograniczeń prędkości itd. i skończy się podniecanie kto kogo i jak objechał :lol:

Może i dobrze. Ostatnio na autostradzie z Warszawy byłem świadkiem jak Porsche 911 GTS nie mogło objechać Alfy 510KM. Ruch na obu pasach, a tego gniotło. Jak się luka zrobiła, Alfa przyśpieszała, a Porsche za nią. W końcu Porsce na lewe pobocze, zamiotło tyłem, na prawe, zamiotło tyłem i pojechał dalej... Poważnie zastanawiałem się czy nagrania z kamery nie wysłać na Policje, bo takim idiotom trzeba zabierać prawa jazdy, a nie dawać mocne fury. Alfa kulturalnie jechała dalej 8-)

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: 1.6 T 200KM D16SHT - opinie

Postautor: Maciek » niedziela 14 kwie 2019, 16:03

Oberon pisze:
sobota 13 kwie 2019, 14:01
Maciek pisze:http://www.zeperfs.com/en/duel7101-7824.htm

Do 160 idą bardzo podobnie. Powyżej Insygnia 260 wyraźnie odjezdza.

Ostatnio się ciąłem z Panamerą i do 220kph przewaga Insigni jest zauważalna. Potem odpuscilem, bo pewnie skonczylibysmy na 270kph...
Jesteś pewny że kierownik panamy wiedział o co chodzi?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Najpierw gość siada ci na ogonie, potem miga światłami, żeby mu zjechać (a na prawym pasie ciezarowka). Zjechalem mu jak się zrobiło miejsce, niech sobie jedzie. Ale za chwilę i jemu tir zajechał drogę, więc siadlem mu na ogonie :|

To naprawdę widać, gdy ktoś chce się ścigać. Ten chciał. Tak od 190-200 kph zacząłem go dochodzić i migaczem dałem mu znać, żeby nie blokował lewego pasa :mrgreen: nie zjechał, a ja nie widziałem sensu dalszej takiej jazdy. Po chwili i on mignal migaczem i dalej każdy pojechał swoim tempem. Być może byłem na tyle blisko, że złapałem się w tunel aerodynamiczny, który przy takich prędkościach jest długi i szeroki.
Bo przy przyspieszeniu bok w bok, ta Panamera powinna mnie zrobić o kilka długości, bez względu na silnik pod maską.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości