PowerBox

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach diesla w Nowej Insignii
Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

PowerBox

Postautor: radekj » poniedziałek 11 lut 2019, 10:03

Pojawił się PowerBox do Insigni D 170KM:
https://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Op ... 25kW-170KM

jakby komuś brakowało mocy

rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: PowerBox

Postautor: rahv » poniedziałek 11 lut 2019, 14:56

Do tego od razu mocniejsze sprzęgło

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: PowerBox

Postautor: jami » wtorek 12 lut 2019, 08:18

obawiam się o sprzęgło na podstawie innych wpisów (sam na razie nie miałem żadnych komunikatów)
obawiam się o DPFa, a w kontekście zmiany przepisów na potrzeby badań technicznych, nie zamierzam się go pozbywać

ale chciałbym więcej :lol: chociaż na trasie jeździ się mi się dobrze, nawet z za wysokimi prędkościami :D


kiedyś, w innym aucie, też turbo dieslu, miałem chipa i przejechałem na nim ponad 150tys.km. Potem poszedł do gościa, który przejechał nim kolejne 200 tys.km. Chip był dosyć mocny, ale okazało się, że nie miało to żadnego wpływu na silnik :!: Sprzęgło było fabryczne, dwumas nie padł, turbina też nie. DPFa nie było oczywiście, bo to nie te czasy. Ale to był dobry diesel koncernu Fiata, osprzęt też widać nieźle dobrany.

KonradWro
Posty: 194
Rejestracja: piątek 16 mar 2018, 10:04
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wrocław
Województwo: Województwo?

Re: PowerBox

Postautor: KonradWro » wtorek 12 lut 2019, 09:40

+16KM i 49nm - ciekawe czy czuć różnice przy tym niezłym wzroście nm

Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

Re: PowerBox

Postautor: radekj » wtorek 12 lut 2019, 13:44

Wzrost jest... jakiś, myślę że go czuć na 3 i 4 biegu.
PowerBox ma to do siebie, że na badania można go odłączyć. Daje mniej ale w czasie gwarancji / leasingu nie ingerujemy w oprogramowanie silnika.

Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: PowerBox

Postautor: jurass » wtorek 12 lut 2019, 18:59

Niedawno czytałem na innym forum, innej marki, że na przeglądzie technicznym są w stanie wykryć ślady używania boxa, gdzieś w danych zapisanych w ECU czy gdzieś tam, co może spowodować zerwanie gwarancji i podobno już kogoś tak połapali. Ktoś wie coś na ten temat?

Awatar użytkownika
Oberon
Posty: 169
Rejestracja: niedziela 25 lis 2018, 00:03
Posiadane auto: Insignia Enjoy
Silnik: 1.5T 165KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: PowerBox

Postautor: Oberon » wtorek 12 lut 2019, 22:28

Widząc sprawność serwisów to ktoś by musiał być ponadprzecietnie ogarnięty... A z tym już w serwisie jest ciężko a ponadto musiał by mieć intencje do tego żeby takie coś szukać i analizowac

bo prawdopodobnie mowa tu o jakiś wartościach dawki paliwa tudzież doładowania... Ale też chyba ciężko to udowodnić że np nie jes tto jakąs wada urządzenia = jako błąd w systemie a intencjonalne działanie użytkownika...

Myślę że jeśli by nic się nie działo tzn jakas usterka silnika to nikt w to nie będzie zaglądał ale nie kombinuje na gwarancji i nie polecam nikomu tego

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: PowerBox

Postautor: jurass » sobota 02 mar 2019, 15:23

W innym miejscu, o innym aucie przeczytałem coś takiego jak niżej, więc jednak są proste sposoby sprawdzenia tego.
Jeżeli ten silnik dalej jest na Siemensie a nie jak Gen3B na Boschu to nie ma flasha na logowanie wartości momentu na wale korbowym czyli po wyjęciu boxa serwis nie jest w stanie się zorientować co było.

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: PowerBox

Postautor: jami » poniedziałek 04 mar 2019, 10:49

KonradWro pisze:
wtorek 12 lut 2019, 09:40
+16KM i 49nm - ciekawe czy czuć różnice przy tym niezłym wzroście nm
dokładnie taki wzrost (15KM i 50Nm) miałem kiedyś w pierwszym etapie chipowania turbo diesla. Zmiana była odczuwalna, ale efekt określiłbym jako słaby. Dopiero kolejny etap i wzrost do 30KM i 100Nm dał konkretny efekt, o którym można powiedzieć, że było warto.

Na 16KM i 49Nm bym się nie pisał, szkoda kasy

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: PowerBox

Postautor: jami » piątek 07 cze 2019, 06:52

a tutaj moja Insignia po 42 tys.km i prawie 2 latach. Jestem mile zaskoczony, co nie zmienia faktu, że mogłaby mieć kilkadziesiąt KM więcej :D
wykres z hamowni_06_06_2019_bez rejestracji.jpg
wykres z hamowni_06_06_2019_bez rejestracji.jpg (348.47 KiB) Przejrzano 4672 razy

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: PowerBox

Postautor: Cloud » piątek 07 cze 2019, 10:28

O, fajny wynik! Fabryka dała odrobine więcej niż obiecali :-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości