Cześć,
Wiem ze temat pojawił się na forum, ale nie był on rozwinięty od 2018 roku. Czy może ktoś od tego czasu ma jakieś doświadczenia z montowaniem dolnych osłon silnika ?
Jak wiadomo mają one sporo zalet jak np ochrona przed zwierzętami, kurzem, brudem, błotem czy szczególnie uszkodzeniami w zimę od zamarzniętych dróg gruntowych i innych wystających przeszkód. Na minus pojawiały się opinie o przegrzewaniu silnika, ale w serwisie nikt mi tego nie potwierdził i nie wyraził żadnych przeciwwskazań, w nowych wersjach są nawet montowane takie osłony, dla zainteresowanych numer oryginalnej części to " 23128506" - są one jednak obecnie jeszcze ciężko dostępne i dosyć drogie.
W popularnym serwisie z ofertami są za to dostępne osłony stalowe innej firmy dostosowane do tego modelu w cenie ok 700zł, zwykłych z tworzywa niestety nie znalazłem.
Będę wdzięczny za każda opinie odnośnie generalnie osłon silnika jak i konkretnych prodoktów
osłona dolna silnika
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: osłona dolna silnika
po trzech latach eksploatacji Insigni B (także w zimę) nie widzę specjalnie potrzeby dokładania osłony, silnik nie wygląda źle, a subiektywnie to niespecjalnie widzę różnice względem poprzedniego auta z osłoną.
Osłona o podanym przez Ciebie występuje, ale chyba na jakimś dziwnym rynku, nie wiem czy Opel Polska ją oferuje
Pamiętam, że w Polsce osłony były dostępne dla uterenowionej wersji Insigni, w pozostałych nie występowały.
Patrząc na aspekt temperatury, w przypadku szybkiej jazdy na drogach ekspresowych i autostradach mój silnik nagrzewa się powyżej środkowej kreski i zostaje w tym położeniu. Chyba nie mam ochoty sprawdzać co byłoby po montażu dodatkowej osłony za kilkaset zł.
Osłona o podanym przez Ciebie występuje, ale chyba na jakimś dziwnym rynku, nie wiem czy Opel Polska ją oferuje
Pamiętam, że w Polsce osłony były dostępne dla uterenowionej wersji Insigni, w pozostałych nie występowały.
Patrząc na aspekt temperatury, w przypadku szybkiej jazdy na drogach ekspresowych i autostradach mój silnik nagrzewa się powyżej środkowej kreski i zostaje w tym położeniu. Chyba nie mam ochoty sprawdzać co byłoby po montażu dodatkowej osłony za kilkaset zł.
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: osłona dolna silnika
W przypadku 2.0T nie można montować takiej osłony. Autor wątku nie napisał o jaką wersję jemu chodzi.
M.
M.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: wtorek 15 wrz 2020, 14:20
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 CDTI
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: osłona dolna silnika
Jeżeli chodzi o mój silnik to właśnie diesel 2.0T i właśnie głównym moim zmartwieniem są aspekty temperatury, gdyż czytałem o takich uwagach. Jednak właśnie wspomniany serwis stwierdził, że nie ma przeciwwskazań i ta osłona właśnie została mi przedstawiona jako oryginalna część z insigni po lifitingu, może wyglądać jak z dziwnego rynku, ale to pewnie przez znikomą dostępność na ten moment.
Co do zasadności to zawsze sprawa subiektywna, ja swoją insignie mam od 2 miesięcy i do domu pokonuje krótki odcinek drogi leśnej, co przy opadach śniegu, koleinach i zmarzniętej ziemi może oznaczać potencjalne ostre elementy, stąd moje zainteresowanie osłaoną, ale przegrzanie silnika byłoby dużo poważniejsze dlatego moje pytanie tutaj
Co do zasadności to zawsze sprawa subiektywna, ja swoją insignie mam od 2 miesięcy i do domu pokonuje krótki odcinek drogi leśnej, co przy opadach śniegu, koleinach i zmarzniętej ziemi może oznaczać potencjalne ostre elementy, stąd moje zainteresowanie osłaoną, ale przegrzanie silnika byłoby dużo poważniejsze dlatego moje pytanie tutaj
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: osłona dolna silnika
jeżeli tak podchodzisz do tematu, to moim zdaniem lepsza byłaby osłona metalowa niż plastikowa. Jeżeli fabryczna jest plastikowa (a zazwyczaj takie są) nie wpłynie na wymianę ciepła, co uważam za słabe rozwiązanie. Metalowa przejmie jednak część energii z silnika i odprowadzi na zewnątrz. Nagrzewaniem od ulicy bym się nie przejmował, wymiana ciepła będzie następowała raczej w drugą stronę
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: osłona dolna silnika
2.0T to nie jest diesel Tak powszechnie oznaczamy wersję benzynową 2.0.
Natomiast dwulitrowy diesel to 2.0 CDTI.
M.
Natomiast dwulitrowy diesel to 2.0 CDTI.
M.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości