1.6T 200 KM, FWD, manual - od czerwca 2018
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
1.6T 200 KM, FWD, manual - od czerwca 2018
Są już opublikowane dane techniczne nowej Insignii z silnikiem 1.6 200 KM, FWD, manual 6b
W cenniku niemieckim od 15.06.2018
Silnik ma 200 KM przy 5500 rpm, 280 Nm od 1650 do 4500 rpm
Spełnia przyszłościową normę EURO 6d-TEMP
Osiągi dla Grand Sport
0-100 w 7.7 sekundy, V max 235 km/h
80-120 km/h na V. biegu w 8.4 sekundy (dla porównania Insi A polift 2.0T 250 KM 4x4 - 7.7 sek)
Auto lekkie, 1503 kg z kierowcą (140 kg lżejsze od 2.0T z automatem i 4x4, a od biturbo aż o 230 kg)
Od razu widać ile zabiera automat w 2.0T 260KM/400Nm, skoro ten wariant miał 0-100 w 7.3 sek (GSi w testach niby ciut lepiej). Nie chodzi o te cyferki, ale o technikę automatu w Oplu. Może też kwestia masy i tych 140 kg więcej w 2.0T. Na tym tle ta 1.6 wypada zupełnie przyzwoicie.
Spalanie benzyny w mieście (7.9l/100km) mniejsze niż 2.0 biturbodiesel 210 KM spala ON... (9.3l/100km) I to wg nowych norm pomiarowych zgodnie z cyklem WLTP. Ciekawe, przecież to bzdura
W Niemczech to teraz, przejściowo, jedyna benzyna w ofercie. Cenowo wypada niecałe 1000 EUR drożej od 2.0 CDTI 170 KM z manualem FWD.
M.
W cenniku niemieckim od 15.06.2018
Silnik ma 200 KM przy 5500 rpm, 280 Nm od 1650 do 4500 rpm
Spełnia przyszłościową normę EURO 6d-TEMP
Osiągi dla Grand Sport
0-100 w 7.7 sekundy, V max 235 km/h
80-120 km/h na V. biegu w 8.4 sekundy (dla porównania Insi A polift 2.0T 250 KM 4x4 - 7.7 sek)
Auto lekkie, 1503 kg z kierowcą (140 kg lżejsze od 2.0T z automatem i 4x4, a od biturbo aż o 230 kg)
Od razu widać ile zabiera automat w 2.0T 260KM/400Nm, skoro ten wariant miał 0-100 w 7.3 sek (GSi w testach niby ciut lepiej). Nie chodzi o te cyferki, ale o technikę automatu w Oplu. Może też kwestia masy i tych 140 kg więcej w 2.0T. Na tym tle ta 1.6 wypada zupełnie przyzwoicie.
Spalanie benzyny w mieście (7.9l/100km) mniejsze niż 2.0 biturbodiesel 210 KM spala ON... (9.3l/100km) I to wg nowych norm pomiarowych zgodnie z cyklem WLTP. Ciekawe, przecież to bzdura
W Niemczech to teraz, przejściowo, jedyna benzyna w ofercie. Cenowo wypada niecałe 1000 EUR drożej od 2.0 CDTI 170 KM z manualem FWD.
M.
-
- Posty: 549
- Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0D 170KM AT8
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: 1.6T 200 KM, FWD, manual - od czerwca 2018
No to ładnie. 7.7s ma moja Astra ST. A to już ładnie idzie w porównaniu z GS 170 AT8. Szczególnie przy wyższych prędkościach jest duża różnica. Ale 280Nm i niższa prędkość maksymalna od Astry wskazuje też na straty od nowego filtra. Pewnie nowa astra też coś straci. Tak wysoka cena nie spowoduje jednak, że silnik 1.5t 165KM straci na popularności. 200 KM byłoby jak widać dużą konkurencją dla paliwożernego silnika 260KM więc nie dziwię się, że pojawił się dopiero kiedy ten większy musiał iść w odstawkę.
Ale z tym spalaniem to przegięcie. 8.0 w mieście podają dla Astry ST, a waży ok. 1360 kg. No i 8.0 jest I tak w mieście nierealne.
Ale z tym spalaniem to przegięcie. 8.0 w mieście podają dla Astry ST, a waży ok. 1360 kg. No i 8.0 jest I tak w mieście nierealne.
- Bartek
- Posty: 10
- Rejestracja: piątek 10 lis 2017, 16:06
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 165 AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Poznań
- Województwo: Wiekopolskie
Re: 1.6T 200 KM, FWD, manual - od czerwca 2018
1.6 200 KM waży 1503 kg? 1.5 165 wg dowodu waży 1398 kg a przyspieszenie ma nieznacznie gorsze. Wychodzi na to, że płacąc więcej wcale nie dostaje się zauważalnie więcej.
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: 1.6T 200 KM, FWD, manual - od czerwca 2018
1000€ więcej? Bardzo drogo w porównaniu do diesla. Ciekawe jak wyjdą wyniki spalania i faktyczne osiągi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 549
- Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0D 170KM AT8
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: 1.6T 200 KM, FWD, manual - od czerwca 2018
Nie patrzcie na porównanie 8.9 do 7.7 do setki, bo to wygląda na niewiele, ale ten silnik 200 km/h osiąga prawie 2 razy szybciej.
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: 1.6T 200 KM, FWD, manual - od czerwca 2018
8.9->7.7 to już jest wiele, w tym przedziale każde pół sekundy trudno urwać.
Szkoda, że faktycznie nie pokazują 0-150 i 0-200. Byłoby widać potencjał silnika.
Diesel 170 KM MT6 FWD potrzebuje 44 sekund od 0 do 200 km/h.
M.
Szkoda, że faktycznie nie pokazują 0-150 i 0-200. Byłoby widać potencjał silnika.
Diesel 170 KM MT6 FWD potrzebuje 44 sekund od 0 do 200 km/h.
M.
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: 1.6T 200 KM, FWD, manual - od czerwca 2018
w automacie hydrokinetycznym nie możesz strzelić ze sprzęgła, więc czasy 0-100 takich aut jak Insignia 260KM, Ford Mondeo 240KM, czy starszych Audi A6 C5 4,2/300KM, Mercedes W210 E430 faktycznie nie imponują. Natomiast jak bierzesz już czasy 100-200, to te auta pokazują swoją siłę i robią z silniczków 1,6/200 przysłowiowy wiatrak.wassermann pisze: ↑czwartek 21 cze 2018, 19:32Od razu widać ile zabiera automat w 2.0T 260KM/400Nm, skoro ten wariant miał 0-100 w 7.3 sek (GSi w testach niby ciut lepiej). Nie chodzi o te cyferki, ale o technikę automatu w Oplu. Może też kwestia masy i tych 140 kg więcej w 2.0T. Na tym tle ta 1.6 wypada zupełnie przyzwoicie.
Co do silnika. Na pewno fajny, dynamicznie porównywalny z Renault Talismanem TCe 200, czy Passatem 1,8TSI. Fajnie, że manual, szkoda, że brak w opcji skrzyni zautomatyzowanej dwusprzęgłowej. Może Peugeot da swoje EAT8. A szkoda podwójna, że Peugeot do 508 będzie wsadzał 1,6/225KM, a Renault Talisman we wrześniu otrzyma silnik 1,8/225KM.
Te 1500kg to wcale nie jest mało. 260KM z 4x4 i automatem waży 1600kg.
Najbardziej przeraża mnie widok topowego silnika w komorze - maskę Opel ma naprawdę długą, przystosowaną do silników o pojemności 3,600 ccm, a w wersji na Europę ląduje tam 1,6
Na pewno dobry silnik, fajny kompromis między ekonomią a dynamiką, dobrze, że FWD manual, ale tego silniczka 260KM w żaden sposób nie zastąpi. Na pewno nie zasługuje silnik 1,6/200, żeby montować go w wersji GSI, mam nadzieję, że tego nie zrobią. Ogólnie teraz wersja GSI po wykastrowaniu z silnika 260KM wydaje się nie mieć sensu. Pewnie GM opracował Buicka Regal GS, Holdena Commodore, Vaxhaulla Insignię VXR i Opla Insignię GSI, i żal tego było nie wypuścić.
Użytkownicy Insigni GSI 1,6 jadąc na trasie będą bali się ściąć z byle BMW serii 3 Ech, PSA naprawdę sprowadzi markę Opel do parteru...
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: 1.6T 200 KM, FWD, manual - od czerwca 2018
GSi ma duże rezerwy w układzie jezdnym. Chociaż już z 2.0T ma rozkład masy 58:42, więc daleki od ideału. A po włożeniu V6 jest pewnie gorzej, bo silnik cięższy.
Nie wierzę, że wpakują do GSi silniczek 1.6 i to jeszcze w połączeniu z 4x4. Bo bez 4x4 GSi nie ma sensu. Chyba, że zrobią opcję "GSi-Line" zamiast "OPC-Line".
Pakiet Line 1 tylko zderzaki/spojlery a'la GSi
Pakiet Line 2 j.w. + fotele GSi
Pakiet Line 3 j.w. + sportowe podwozie GSi i hamulce Brembo (do Insignii A można było dokupić pakiet SuperSport właśnie jako sportowe podwozie+hamulce)
Ale i w to nie wierzę. Koszty produkcji mają być mniejsze, więc liczba wariantów nie może rosnąć.
100-200 km/h w Insignii 2.0T zajmuje 20 +/- 1 sek. Nie jest to oszałamiający rezultat. Odchudzone 1.6, którego V max = 235 km/h, może do 200 lecieć wcale nieźle. Nie sądzę, by różnicę na korzyść 2.0T można było określić mianem "wiatraka", ale mogę się mylić. Poczekajmy, za rok wrócimy do tematu, będą filmiki na YT i testy.
M.
Nie wierzę, że wpakują do GSi silniczek 1.6 i to jeszcze w połączeniu z 4x4. Bo bez 4x4 GSi nie ma sensu. Chyba, że zrobią opcję "GSi-Line" zamiast "OPC-Line".
Pakiet Line 1 tylko zderzaki/spojlery a'la GSi
Pakiet Line 2 j.w. + fotele GSi
Pakiet Line 3 j.w. + sportowe podwozie GSi i hamulce Brembo (do Insignii A można było dokupić pakiet SuperSport właśnie jako sportowe podwozie+hamulce)
Ale i w to nie wierzę. Koszty produkcji mają być mniejsze, więc liczba wariantów nie może rosnąć.
100-200 km/h w Insignii 2.0T zajmuje 20 +/- 1 sek. Nie jest to oszałamiający rezultat. Odchudzone 1.6, którego V max = 235 km/h, może do 200 lecieć wcale nieźle. Nie sądzę, by różnicę na korzyść 2.0T można było określić mianem "wiatraka", ale mogę się mylić. Poczekajmy, za rok wrócimy do tematu, będą filmiki na YT i testy.
M.
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: 1.6T 200 KM, FWD, manual - od czerwca 2018
nie ma sensu czekać, wystarczy porównać Insignię z Talismanem TCE 200 (podobna masa, moc i moment do Insignii 1,6/200).wassermann pisze: ↑piątek 22 cze 2018, 10:53100-200 km/h w Insignii 2.0T zajmuje 20 +/- 1 sek. Nie jest to oszałamiający rezultat. Odchudzone 1.6, którego V max = 235 km/h, może do 200 lecieć wcale nieźle. Nie sądzę, by różnicę na korzyść 2.0T można było określić mianem "wiatraka", ale mogę się mylić. Poczekajmy, za rok wrócimy do tematu, będą filmiki na YT i testy.
M.
http://www.zeperfs.com/en/duel7101-6224.htm
100-200 w Insignii 2,0 zajmuje około 15 sekund. To osiągi lepsze niż np. w Passacie BiTDI 240KM. Po prostu przy prędkościach +150kph liczy się czysta moc/moment. Tego nie przeskoczysz i tego się nie popsuje wolnym automatem
- FPWroclaw
- Posty: 205
- Rejestracja: piątek 03 mar 2017, 22:24
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 200KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Wrocław-Katowice-Warszawa
- Województwo: Dolnośląskie
Re: 1.6T 200 KM, FWD, manual - od czerwca 2018
INSIGNIA GSI 2019A będzie miała tylko jednostkę diesla w ofercie. 2.0DTR 210KM.
Doradzę i poradzę w każdej kwestii dotyczącej Opla, Opla Insigni i pokrewnych.
Najlepsze oferty na rynku, odbiór we Wrocławiu, Warszawie, Katowicach.
Zapraszam do kontaktu - mój email: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb 9-14)
Najlepsze oferty na rynku, odbiór we Wrocławiu, Warszawie, Katowicach.
Zapraszam do kontaktu - mój email: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb 9-14)
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: 1.6T 200 KM, FWD, manual - od czerwca 2018
a sorry, spojrzałem na tego zeperfsa, gdzie mierzenie czasu Talismana 1,6/200KM skończyło się na 180kph faktycznie, rozpędza się koło 20 sekund. To bardzo dobry czas. Poziom BMW 530i G30, a Insignia przyśpiesza znacząco lepiej od Mercedesa E 350, czy Volvo V90 T5.wassermann pisze: ↑piątek 22 cze 2018, 12:36Na jakiej podstawie tak podajesz? Ja twierdzę, że 20 sekund, skoro czas rozpędzania GSi od 0 do 200 wyniósł w teście 27 sekund.
M.
GSI tylko w dieslu... o, ten wóz będzie rozpędzał się gorzej od 1,6/200KM, bo jest pół tony cięższy
http://www.zeperfs.com/en/duel7276-6224.htm
naprawdę nie rozumiem sensu istnienia GSI bez mocnego silnika...
-
- Posty: 549
- Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0D 170KM AT8
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: 1.6T 200 KM, FWD, manual - od czerwca 2018
Astra K HB 1.6 200 KM 0-100 osiąga w 7 s, a od 100 do 200 w mniej niż 18 s więc idzie lepiej od Insigni 260KM. Insignia waży więcej, ale nie aż tak żeby te 200KM zamulić w zakresie 100-200.
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: 1.6T 200 KM, FWD, manual - od czerwca 2018
http://www.zeperfs.com/en/duel7101-6318.htm
powiedzmy, że tak samo - nawet bym powiedział, że zadziwiająco dobrze radzi sobie ta Astra. Szkoda, że Opel nie daje jej znaczka i spojlerów GSI, bo to auto jako jedyne w gamie Opla zasługuje na to miano.
- FPWroclaw
- Posty: 205
- Rejestracja: piątek 03 mar 2017, 22:24
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 200KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Wrocław-Katowice-Warszawa
- Województwo: Dolnośląskie
Re: 1.6T 200 KM, FWD, manual - od czerwca 2018
Jeździ to zaskakująco dobrze, wiadomo nie ma tutaj AT8 - ale śmiem twierdzić, że skrzynia AT6 została przeprogramowana względem takiego samego rozwiązania w Astrze V (1,6 SHT 200KM AT6).
Jeśli ktoś jest ciekawy jak sprawuje się taki silnik w praktyce - zapraszam do umawiania jazdy testowej.
Posiadamy INSIGNIE CT 1,6 SHT 200KM S/S AT6 - wraz z systemem Flex Ride. MM Cars Wrocław.
Tak wygląda serce pod maską:
Oznaczenie na klapie - czarne Turbo
Dwie końcówki wydechu, skryte za atrapami w zderzaku:
Jeśli ktoś jest ciekawy jak sprawuje się taki silnik w praktyce - zapraszam do umawiania jazdy testowej.
Posiadamy INSIGNIE CT 1,6 SHT 200KM S/S AT6 - wraz z systemem Flex Ride. MM Cars Wrocław.
Tak wygląda serce pod maską:
Oznaczenie na klapie - czarne Turbo
Dwie końcówki wydechu, skryte za atrapami w zderzaku:
Doradzę i poradzę w każdej kwestii dotyczącej Opla, Opla Insigni i pokrewnych.
Najlepsze oferty na rynku, odbiór we Wrocławiu, Warszawie, Katowicach.
Zapraszam do kontaktu - mój email: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb 9-14)
Najlepsze oferty na rynku, odbiór we Wrocławiu, Warszawie, Katowicach.
Zapraszam do kontaktu - mój email: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb 9-14)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości