2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Nowej Insignii
Cezar_2017
Posty: 234
Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
Posiadane auto: Insignia GS Elite
Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto
Województwo: podlaskie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: Cezar_2017 » piątek 07 wrz 2018, 17:02

Panowie to co dolega wszystkim silnikom z wtryskiem bezpośrednim z turbiną to LSPI (domniemam, że 2,0 T ma wtrysk bezpośredni), które pewnie brzmi podobnie jak spalanie stukowe. Tym bardziej, że najczęściej występuje jak chcemy depnąć gdy silnik ma niskie obroty lub jest pod dużym obciążeniem stąd nazwa low speed preignition - wyprzedzający samozapłon niskich prędkości. Lekarstwem miał być dexos gen2, ale może okazać się nie wystarczającyn. W końcu silniki turbo DI są młodym wynalazkiem testowanym na kierowcach.

wassermann
Posty: 737
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: wassermann » sobota 08 wrz 2018, 07:06

Tak jest, wtrysk bezpośredni. SIDI - Spark Ignited Direct Injection

M.

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: Maciek » poniedziałek 10 wrz 2018, 07:29

Maciek pisze:
wtorek 10 lip 2018, 07:17
Obrazek

pół drogami krajowymi, pół autostradami/ekspresówkami, pokręcenie się po Bydgoszczy. Raczej zgodnie z przepisami, choć z wykorzystaniem potencjału silnika na DK przy wyprzedzaniach kolumn aut. No i ostra szarża na nowe XC60 T6 320KM. Się pan trochę zdziwił, bo wyrywał do przodu jak wściekły - powyżej 150kph dominacja Insignii bezapelacyjna, poniżej zresztą też :mrgreen:
Obrazek
podobna jazda, trochę stania w korkach i krążenia po Krakowie, autostrada A4, gierkówka, trochę dróg krajowych. Na moje oko oszczędność wyjdzie na dłuższym dystansie około 5%.
Cezar_2017 pisze:
piątek 07 wrz 2018, 17:02
Panowie to co dolega wszystkim silnikom z wtryskiem bezpośrednim z turbiną to LSPI (domniemam, że 2,0 T ma wtrysk bezpośredni), które pewnie brzmi podobnie jak spalanie stukowe. Tym bardziej, że najczęściej występuje jak chcemy depnąć gdy silnik ma niskie obroty lub jest pod dużym obciążeniem stąd nazwa low speed preignition - wyprzedzający samozapłon niskich prędkości. Lekarstwem miał być dexos gen2, ale może okazać się nie wystarczającyn. W końcu silniki turbo DI są młodym wynalazkiem testowanym na kierowcach.
deptanie na niskich obrotach na full to najszybsza droga do wykończenia każdego silnika. W starych silnikach gaźnikowych, auto po prostu się dławiło i prychało, teraz komputer dolewa paliwa, wał korbowy kręci się wolno, powstają niezrównoważone siły boczne i jeden z elementów (wał, panewki, korbowody, tłoki) w końcu się podda. A teraz jest tendencja do utrzymywania bardzo niskich obrotów przez skrzynie automatyczne.
Wystarczy przed gwałtownym przyśpieszeniem zredukować, wprowadzić silnik na wyższe obroty i wtedy gazować na full. To są podstawy szybszej jazdy samochodem.


Odnośnie jeszcze tego Pb98 vs Pb95 - jeśli silniki niszczą się od spalania stukowego, to może być wina złego paliwa - teoretycznie Pb95 powinno mieć 95 oktanów, ale czasem się zdarza, że tych oktanów ma mniej i wtedy kłopot gotowy. Tankując Pb98 w zasadzie zawsze jest się po dobrej stronie. Jeśli niższe spalanie rekompensuje nieco wyższą cenę, to wg mnie rachunek jest prosty.

Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: jurass » czwartek 20 wrz 2018, 18:24

wassermann pisze:
wtorek 04 wrz 2018, 00:45
Od nowości 12.8/100
Czekałem na Twój wpis. ;) Jednak nie trać nadziei, patrz na wpisy Maćka. :D
Wiem już natomiast co trzeba zrobić, żeby mieć wynik poniżej 10 l/100. Jazda w trasie poniżej prędkości dopuszczalnych, bez naciskania pedału gazu.

Mnie udało się ostatnio uzyskać taki szokujący wynik jak widać poniżej. 95% trasy to autostrada i ekspresówka, jazda z prędkością dopuszczalną, od czasu do czasu jakieś krótkie przyspieszenie powyżej. Po tym wybryku spalanie od nowości (po 13600 km) spadło mi do 13.1/100. :o


Obrazek

wassermann
Posty: 737
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: wassermann » czwartek 20 wrz 2018, 20:30

Wiadomo, że można jechać tak, by zrobić wynik spalania zbliżony do tego z folderów producenta ;)
Ale nie po to zachciało mi się GSi-a :P

Dane aktualne, po tym jak wrzesień auto spędza tylko w mieście, to:
13.1/100 (licznikowo) od początku, czyli 3400 km.
16.0/100 (licznikowo) w mieście bez większych korków, ale z radością.

Za to moja poprzednia Insia, w rękach nowego kierowcy, spala 11.5/100. Ale on z małego miasteczka (bez korków, a dojazdy do/z pracy ma krajówką) i na razie nie używa jej w 100% zgodnie z przeznaczeniem ;) Pytał się co robić, by dwumas nie klekotał przy wolnej jeździe - porada: nie wrzucać dwójki przy niskich obrotach i nie zmuszać kloca, by podnosił się na niej z totalnego dołu. Ty @jurass coś pewnie wiesz na ten temat. Tamtą Insią z manualem trzeba było umieć jeździć. A już w pełni efektywny start to był wyższy pilotaż.

M.

Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: jurass » czwartek 20 wrz 2018, 20:54

wassermann pisze:
czwartek 20 wrz 2018, 20:30
16.0/100 (licznikowo) w mieście bez większych korków, ale z radością.
O, tu już też normalnie. 8-)
wassermann pisze:
czwartek 20 wrz 2018, 20:30
Pytał się co robić, by dwumas nie klekotał przy wolnej jeździe - porada: nie wrzucać dwójki przy niskich obrotach i nie zmuszać kloca, by podnosił się na niej z totalnego dołu. Ty @jurass coś pewnie wiesz na ten temat. Tamtą Insią z manualem trzeba było umieć jeździć. A już w pełni efektywny start to był wyższy pilotaż.
Nic o dwumasie nie wiem, nie słyszałem, nie widziałem. Miałem to w ogóle? :shock:
Co do efektywnego startu, to zgadzam się i to jest przynajmniej jedna niezaprzeczalna zaleta obecnej AT8. Papieros w jednej ręce (nie palę, ale może to być np. kolanko współpasażerki), kawa w drugiej, ziew i ogień spod świateł. Poprzednio nie do pomyślenia.

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: Maciek » poniedziałek 24 wrz 2018, 12:13

spalanie po 9,000 km
Obrazek

i 1,200 km na Pb98
Obrazek

różnica symboliczna, z tym, że teraz więcej jeżdżę po miejskich korkach, bo zaczęła się szkoła i dzieci trzeba rozwozić :mrgreen: Ale ogólnie szału nie ma.

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: andrew » poniedziałek 24 wrz 2018, 12:59

skoro korkujesz po mieście to uważam że nieźle - ja mam teraz ok 9,6 co w porównaniu do Insi A 2,0 4x4 jest wynikiem wyśmienitym (13,14 l/100).Tu też mozna się postarać i będzie brała ok 12 l/100.

witek
Posty: 59
Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:01
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: 2.0 Turbo 260 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Niepolomice
Województwo: malopolskie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: witek » poniedziałek 24 wrz 2018, 20:42

ja po 22000 mam spalanie na poziomie 10 l/100 (80% autostrada, 10% trasa, 10% miasto). A w trasie do wloch przy jezdzie przepisowej wyszlo 8.5

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: Maciek » środa 26 wrz 2018, 07:15

witek pisze:
poniedziałek 24 wrz 2018, 20:42
A w trasie do wloch przy jezdzie przepisowej wyszlo 8.5
paliwo z Włoch :mrgreen:

wassermann
Posty: 737
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: wassermann » sobota 29 wrz 2018, 10:06

Ostatnie 330 km tylko w mieście. Jazda na odcinkach po kilka do kilkunastu kilometrów, zawsze start na zimnym silniku.
Zaczęły się korki. Do tego parę razy, gdy pojawiła się przestrzeń, depnięta spod świateł - ale bez przesady, bardziej incydentalnie niż jako reguła.
Efekt?
16.9/100 na wyświetlaczu
17.6/100 obliczeniowa po tankowaniu do pełna
Szmata żarłoczna jak poprzedniczka. Eco, downsizing, LOL :D Panzerkampfwagen!

M.

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: Maciek » wtorek 09 paź 2018, 13:45

Było spalanie z trasy, teraz trochę z miasta. Przy czym cykl jest taki: odpalenie auta, jazda na zimnym do szkoły jakieś 500 metrów do szkoły, zgaszenie silnika, odpalenie, 500 metrów do przedszkola, zgaszenie silnika, 1,5km do pracy) i tak w kółko - tryb taksówkarski. Idealny tryb dla elektryka :mrgreen:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: radekj » wtorek 09 paź 2018, 15:37

No... Czyli mój silnik nie jest wyjątkowy ;)

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: pancer » środa 10 paź 2018, 12:06

@Maciek Ten twój tryb jazdy to chyba żadne miasto? Wogóle jakieś korki zaliczasz, czy masz 1,5 km ciągłej jazdy?

Maciek
Posty: 227
Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Miasto?
Województwo: Łódzkie

Re: 2.0T 260 KM 4x4 - Spalanie

Postautor: Maciek » środa 17 paź 2018, 07:33

Może kogoś zainteresuje porównanie spalanie.

Styl jazdy dokładnie ten sam - miasto (dom, przedszkole, praca, szkoła itd). Warunki pogodowe praktycznie identyczne, natężenie ruchu drogowego też takie samo - około 100 kilometrów tylko po mieście (żadnego podmiejskiego toczenia)

Opel Insignia 260KM automat 4x4
Obrazek

Alfa Romeo Gulietta 2,0 JTDM-2 150KM manual FWD
Obrazek

różnica 63% :mrgreen:
z ciekawości zrobię jeszcze 100 kilometrów hybrydą :lol:


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości