B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop
-
- Posty: 4
- Rejestracja: wtorek 13 cze 2017, 08:36
- Posiadane auto: Skoda Citigo
- Silnik: 1.0
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop
Czy ktoś może powiedzieć coś więcej na temat tego silnika? Bardzo chciałbym go wziąć w wersji B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop, 8-biegowa automatyczna, 4x4 ale obawiam się czy to auto jeździ - poprzednia Insignia w takiej wersji tyle, że OPC była mówiąc delikatnie - zamulasta...czy w tej coś zmienili?
-
- Posty: 69
- Rejestracja: piątek 21 lip 2017, 17:57
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: B20 NFT 260 KM 4x4
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Słupsk
- Województwo: pomorskie
Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop
Na niemieckim forum znalazłem link dot. tej skrzyni automatycznej:
https://www.youtube.com/watch?v=Ehgwf_C5zgY
https://www.youtube.com/watch?v=Ehgwf_C5zgY
- admin
- Site Admin
- Posty: 478
- Rejestracja: czwartek 09 lut 2017, 20:44
- Posiadane auto: Toyota RAV4 AWDi
- Silnik: 2.5 Hybrid 222 KM
- Rocznik auta: 2022
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Dolnośląskie
Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop
Kolega @FPWroclaw ma ciekawe dane na temat wszystkiego w Nowej Insignii
Admin też człowiek - masz problem napisz.
Zapraszam na forum RAV4 Forum RAV4
Zapraszam na forum RAV4 Forum RAV4
-
- Posty: 69
- Rejestracja: piątek 21 lip 2017, 17:57
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: B20 NFT 260 KM 4x4
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Słupsk
- Województwo: pomorskie
Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop
Przymierzam się do tego silnika, więc interesują mnie opinie na jego temat: jak działa skrzynia, jak wygląda spalanie, ogólne odczucia itp.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: piątek 04 sie 2017, 12:34
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 260km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Województwo?
Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop
Mam mieszane odczucia
Na pewno nie czuć tych 260km, ma się wrażenie jazdy mocnym autem, ale o mocy niewiele większej niż 200km.
Skrzynia potrafi szarpnąć, utrzymuje przy spokojnej jeździe obroty na poziomie 1300-1900 obr/min. Przy 75km/h potrafi wrzucić 8 bieg i obroty wynoszą około 1250obr/min i czuć że silnik się męczy (drgania).
Dynamiczna jazda w mieście (do 3500 obr/min) spalanie 16 l/100km (bez stania w korkach). W trasie przy przepisowej jeździe autostradowej nie da się zejść poniżej 10l - Dokładnie takich wartości sie spodziewałem, więc tego nie uważam za wadę
mówie o wersji sports tourer
Na pewno nie czuć tych 260km, ma się wrażenie jazdy mocnym autem, ale o mocy niewiele większej niż 200km.
Skrzynia potrafi szarpnąć, utrzymuje przy spokojnej jeździe obroty na poziomie 1300-1900 obr/min. Przy 75km/h potrafi wrzucić 8 bieg i obroty wynoszą około 1250obr/min i czuć że silnik się męczy (drgania).
Dynamiczna jazda w mieście (do 3500 obr/min) spalanie 16 l/100km (bez stania w korkach). W trasie przy przepisowej jeździe autostradowej nie da się zejść poniżej 10l - Dokładnie takich wartości sie spodziewałem, więc tego nie uważam za wadę
mówie o wersji sports tourer
-
- Posty: 69
- Rejestracja: piątek 21 lip 2017, 17:57
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: B20 NFT 260 KM 4x4
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Słupsk
- Województwo: pomorskie
Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop
Dzięki za pierwsze opinie. Muszę przejechać się żeby porównać do mojej 220 KM.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: piątek 04 sie 2017, 12:34
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 260km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Województwo?
Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop
średnie spalanie 15.6 l/100km, dystans 1500km
automat AISIN działa zdecydowanie gorzej niż ZF z BMW F10 z 2010 roku - źle odczytuje intencje kierowcy, wyczuwalna zwłoka przy redukcji, przy przyśpieszaniu na niskich biegach, dużo mocy marnuje się na konwerterze (jak w starych 4 biegowych automatach)
najgorsze jest to że wnętrze trzeszczy jak w polonezie !!!!
na dniach zamieszczę filmik jak deska rozdzielcza skrzypi oraz zamieszczę zdjęcia jakości powłoki lakierniczej
generalnie jestem zdegustowany samochodem
automat AISIN działa zdecydowanie gorzej niż ZF z BMW F10 z 2010 roku - źle odczytuje intencje kierowcy, wyczuwalna zwłoka przy redukcji, przy przyśpieszaniu na niskich biegach, dużo mocy marnuje się na konwerterze (jak w starych 4 biegowych automatach)
najgorsze jest to że wnętrze trzeszczy jak w polonezie !!!!
na dniach zamieszczę filmik jak deska rozdzielcza skrzypi oraz zamieszczę zdjęcia jakości powłoki lakierniczej
generalnie jestem zdegustowany samochodem
-
- Posty: 10
- Rejestracja: piątek 04 sie 2017, 12:34
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 260km
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Województwo?
Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop
w momencie włączenia zapłonu nie rozkładają się lusterka co przy tej klasie auta jest niedopuszczalne, już wielokrotnie jechałem ze złożonymi
-
- Posty: 69
- Rejestracja: piątek 21 lip 2017, 17:57
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: B20 NFT 260 KM 4x4
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Słupsk
- Województwo: pomorskie
Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop
W tym średnim spalaniu na podanym dystansie mniej więcej jaki procent to jazda poza miastem? Co serwis mówi na to skrzypienie z okolic HUD?
-
- Posty: 1
- Rejestracja: środa 13 wrz 2017, 17:29
- Posiadane auto: Renault
- Silnik: 2.0 140 km
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkiego
Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop
Witam wszystkich. Zamierzam kupić insignie gs właśnie z tym silnikiem. Możecie coś więcej napisać o tym silniku i skrzyni. Jakie są odczucia z jazdy, jaką reakcja na gaz itp. Jak ten silnik się zbiera np w porównaniu z passatem b8 2.0 tsi 220 ps? Z góry dzięki za wszelkie sugestie i opinie
- LEM
- Posty: 284
- Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5T 165KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: Wielkopolskie
Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop
Ja po zgłoszeniu problemu usłyszałem, że to druga Inisgnia w tym problemem (a od sprzedawcy wiem, że demówka też się z tym boryka). Aktualnie nie posiadają z Nimiec procedury naprawy i zgłosili jakieś tam zapytanie o to. U mnie problem ze skrzypieniem był odczuwalny, natomiast aktualnie jest kompletna cisza...
- UTK2011
- Posty: 17
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2017, 12:05
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: GS 260 KM 4x4
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Łódzkie
- Województwo: Łódzkie
Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop
Poprzednio jeździłem dieslem 160 CDTI w starej wersji insigni po przesiadce na GS 260 km w benzynie odczucia bardzo pozytywne
Co mogę napisać:
- moc 260 km wystarczająca w porównaniu do mojego starego diesla rakieta, jeździłem na testach 165 km w benzynie to czułem niedosyt.
- kultura pracy silnika bardzo dobra
- skrzynia AT8 w porównaniu do starej AT6 to przepaść na plus
- nawiązując do postów wyżej kolegi Kaszu ja już zrobiłem około 5 tyś i samochód ewidentnie dostosował się do mojego stylu jazdy na początku faktycznie miał niższe obroty, ale z czasem zrobiło się ok i często nawet ładnie przeciąga jak wcisnę, widać że ktoś nad tym pracował
- zauważyłem tylko że jak auto jest zimne po nocy to czuć zmiany biegów po przejechaniu kilku km ten efekt znika, jak jest cieplej, albo auto rozgrzane tego zjawiska nie doświadczyłem
Spalanie:
- nie udało mi się przy dynamicznej jeździe w mieści i to przy przeciąganiu powyżej 4000-5000 obr/min spalić więcej jak 12-13 litrów
- przy jeździe na autostradzie 120-140 km/h spalanie w granicach 9 litrów
- średnia z 5 tyś kilometrów 60% miasto / 40% trasa wyszła mnie dokładnie 10.3l /100 km a zaznaczam, że nogę mam ciężką
Co do wnętrza to jestem zaskoczony jakością na plus jak z kimś jadę to przeważnie zaskoczenie, że wnętrze jak w aucie premium na początku faktycznie występowało delikatne skrzypienie z okolic HUDa, ale samo zniknęło chyba się coś ułożyło.
Kaszu może trafiłeś na wadliwy egzemplarz jeżeli spalanie takie duże i inne problemy dla mnie w porównaniu do starej insignii auto klasa wyżej.
Co mogę napisać:
- moc 260 km wystarczająca w porównaniu do mojego starego diesla rakieta, jeździłem na testach 165 km w benzynie to czułem niedosyt.
- kultura pracy silnika bardzo dobra
- skrzynia AT8 w porównaniu do starej AT6 to przepaść na plus
- nawiązując do postów wyżej kolegi Kaszu ja już zrobiłem około 5 tyś i samochód ewidentnie dostosował się do mojego stylu jazdy na początku faktycznie miał niższe obroty, ale z czasem zrobiło się ok i często nawet ładnie przeciąga jak wcisnę, widać że ktoś nad tym pracował
- zauważyłem tylko że jak auto jest zimne po nocy to czuć zmiany biegów po przejechaniu kilku km ten efekt znika, jak jest cieplej, albo auto rozgrzane tego zjawiska nie doświadczyłem
Spalanie:
- nie udało mi się przy dynamicznej jeździe w mieści i to przy przeciąganiu powyżej 4000-5000 obr/min spalić więcej jak 12-13 litrów
- przy jeździe na autostradzie 120-140 km/h spalanie w granicach 9 litrów
- średnia z 5 tyś kilometrów 60% miasto / 40% trasa wyszła mnie dokładnie 10.3l /100 km a zaznaczam, że nogę mam ciężką
Co do wnętrza to jestem zaskoczony jakością na plus jak z kimś jadę to przeważnie zaskoczenie, że wnętrze jak w aucie premium na początku faktycznie występowało delikatne skrzypienie z okolic HUDa, ale samo zniknęło chyba się coś ułożyło.
Kaszu może trafiłeś na wadliwy egzemplarz jeżeli spalanie takie duże i inne problemy dla mnie w porównaniu do starej insignii auto klasa wyżej.
-
- Posty: 72
- Rejestracja: piątek 29 wrz 2017, 12:04
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 Turbo 260KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop
Dziś trochę pierwszych wrażeń po odbiorze mojej dwulitrówki, póki co przebieg mikro bo jakieś 400km ale mam pierwsze spostrzeżenia:
- dynamika auta, praca skrzyni A8 bez zarzutów i to na etapie "uczenia się", ale zgodzę się że nie czuć tu 260KM a tym bardziej 400Nm, myślę że dobry tuning (nie zwiększający moc/moment ale poprawiający jego charakterystykę w większym przedziale obrotów) mógłby pomóc
- wygląd, jakość wykończenia dokładnie to czego się spodziewałem - bardzo przyzwoicie ale proszę niech nikt nie mówi że to klasa premium
- jeszcze nie wiem czy odwiedzać serwis ale system raz mi podłącza telefon przez BT od razu a czasami dzieje sie to ładnych paru minutach jazdy, obawiam się że "ten typ może tak mieć"
- Apple Carplay - póki co nie udało mi się go podłączyć - kabel USB włożony, Siri zainstalowane, Amerykański ustawiony. Może to moje niedostatki intelektualne, jeszcze pokombinuje jak nie to podjade do serwisu
- bagażnik niestety do gigantycznych nie należy co w samochodzie mierzącym 4,90 jest raczej zaskakujące, ale dla mnie nie jest to duża wada
- nie mam wycieraczki tylnej szyby z przyczyn estetycznych. Nie żałuję decyzji ale śnieg jak popada to zalega niestety...
- S&S myślę że każdy wie że trzeba wyrobić sobie odruch wyłączania zaraz po uruchomieniu, tym bardziej że w moim przypadku tuż po wyjechaniu z garażu już zaczyna działac, wiem ze nie jest -20C ale to była presada już całkowita
- czujniki parkowania gorsze niż w mojej starej Astrze J. Z jednej strony reagują z opóźnieniem (czasami piszczą dopiero jak minę przeszkodę:), z drugiej są nadwrażliwe - gdybym im ufał i nie jechał jak jest sygnał ciągły to chyba nigdzie bym nie zaparkował
- za to kamera cofania super, automatyczne wycieraczki bardzo poprawnie i efektywno-efektowne InteliLuxy!
- na koniec największa wada tego silnika i chyba samochodu zarazem na tym bardzo początkowym etapie użytkowania - mocno wierzę że w miarę większego przebiegu to się poprawi ale po 300km średnie spalanie to 17l/100km w tym 100km trasy reszta miasto, ale BEZ żadnych szaleństw, noga leciutka jak piórko w większości
w najbliższym czasie szykują mi się dłuższe przejazdy to powrócę z nowymi spostrzeżeniami, a i oczywiście zalegam fotki do wrzucenia ale może jak pogoda się poprawi;)
- dynamika auta, praca skrzyni A8 bez zarzutów i to na etapie "uczenia się", ale zgodzę się że nie czuć tu 260KM a tym bardziej 400Nm, myślę że dobry tuning (nie zwiększający moc/moment ale poprawiający jego charakterystykę w większym przedziale obrotów) mógłby pomóc
- wygląd, jakość wykończenia dokładnie to czego się spodziewałem - bardzo przyzwoicie ale proszę niech nikt nie mówi że to klasa premium
- jeszcze nie wiem czy odwiedzać serwis ale system raz mi podłącza telefon przez BT od razu a czasami dzieje sie to ładnych paru minutach jazdy, obawiam się że "ten typ może tak mieć"
- Apple Carplay - póki co nie udało mi się go podłączyć - kabel USB włożony, Siri zainstalowane, Amerykański ustawiony. Może to moje niedostatki intelektualne, jeszcze pokombinuje jak nie to podjade do serwisu
- bagażnik niestety do gigantycznych nie należy co w samochodzie mierzącym 4,90 jest raczej zaskakujące, ale dla mnie nie jest to duża wada
- nie mam wycieraczki tylnej szyby z przyczyn estetycznych. Nie żałuję decyzji ale śnieg jak popada to zalega niestety...
- S&S myślę że każdy wie że trzeba wyrobić sobie odruch wyłączania zaraz po uruchomieniu, tym bardziej że w moim przypadku tuż po wyjechaniu z garażu już zaczyna działac, wiem ze nie jest -20C ale to była presada już całkowita
- czujniki parkowania gorsze niż w mojej starej Astrze J. Z jednej strony reagują z opóźnieniem (czasami piszczą dopiero jak minę przeszkodę:), z drugiej są nadwrażliwe - gdybym im ufał i nie jechał jak jest sygnał ciągły to chyba nigdzie bym nie zaparkował
- za to kamera cofania super, automatyczne wycieraczki bardzo poprawnie i efektywno-efektowne InteliLuxy!
- na koniec największa wada tego silnika i chyba samochodu zarazem na tym bardzo początkowym etapie użytkowania - mocno wierzę że w miarę większego przebiegu to się poprawi ale po 300km średnie spalanie to 17l/100km w tym 100km trasy reszta miasto, ale BEZ żadnych szaleństw, noga leciutka jak piórko w większości
w najbliższym czasie szykują mi się dłuższe przejazdy to powrócę z nowymi spostrzeżeniami, a i oczywiście zalegam fotki do wrzucenia ale może jak pogoda się poprawi;)
-
- Posty: 69
- Rejestracja: piątek 21 lip 2017, 17:57
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: B20 NFT 260 KM 4x4
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Słupsk
- Województwo: pomorskie
Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop
Dzięki za pierwsze wrażenia, sam się przymierzam do tego silnika, może w wersji GSI. Mało jest jego testów w internecie.
-
- Posty: 72
- Rejestracja: piątek 29 wrz 2017, 12:04
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 Turbo 260KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: B 2.0 NFT, 191 kW / 260 KM Start/Stop
Jak obiecywałem czas na apdejt po dłuższej trasie. Przebieg ok 3000km, trasa/miasto - 70/30%. Moje spostrzeżenia:
- opinię o dynamice auta podtrzymuję, jestem bardzo zadowolony
- Apple Carplay już działa ale nie spełnił do końca moich oczekiwań (opisałem to w oddzielnym poście)
- zawieszenie, napęd 4x4 - super; system utrzymania pasa ruchu, automatyczne światła działaja bardzo dobrze
- potwierdza się większośc wad wymienionych przez Kolegów jak kłopotliwe otwieranie klapy czy automatyczne wycieraczki włączające się od razu po odpaleniu
- spalanie - znacząca poprawa choć nadal dużo - średnio 11,4l/100km, w tym jazda na trasie dość szybko bo 140-160km/h ale bez częstych niepotrzebnych energicznych przyspieszeń i hamowań
- opinię o dynamice auta podtrzymuję, jestem bardzo zadowolony
- Apple Carplay już działa ale nie spełnił do końca moich oczekiwań (opisałem to w oddzielnym poście)
- zawieszenie, napęd 4x4 - super; system utrzymania pasa ruchu, automatyczne światła działaja bardzo dobrze
- potwierdza się większośc wad wymienionych przez Kolegów jak kłopotliwe otwieranie klapy czy automatyczne wycieraczki włączające się od razu po odpaleniu
- spalanie - znacząca poprawa choć nadal dużo - średnio 11,4l/100km, w tym jazda na trasie dość szybko bo 140-160km/h ale bez częstych niepotrzebnych energicznych przyspieszeń i hamowań
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości