Nierównomierne przyśpieszanie

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Nowej Insignii
Marek F
Posty: 413
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Nierównomierne przyśpieszanie

Postautor: Marek F » sobota 09 wrz 2023, 17:14

No, ale w trasie wynik bdb, tak szczerze w trasie poniżej 7L to musi być trasa bardzo przelotowa , bez tłoku. Jak masz korki to możliwe spalanie, gość z forum narzekał iż w mieście poniżej 12L nie może zejść, kombi i automat 1.5T. Ja mam krótkie odcinki ,ale totalnie bez korków, obrzeża Opola.

Maxwolos
Posty: 30
Rejestracja: czwartek 27 lip 2023, 19:20
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.5T 140KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Tczew
Województwo: Pomorskie

Re: Nierównomierne przyśpieszanie

Postautor: Maxwolos » niedziela 10 wrz 2023, 19:49

Czyli poprostu ten typ tak ma. Ogólnie korci mnie aby jechać do zaprzyjaźnionego warsztatu tuningowego. Chcę by porządnie zestroili turbinę bo wg mnie sterownik jest piętą Achillesową. No i może mapa na 200koni. Póki co zabieram fundusze i szukam sponsorów ;)

Marek F
Posty: 413
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Nierównomierne przyśpieszanie

Postautor: Marek F » poniedziałek 11 wrz 2023, 13:34

Ja brałem nową i w Aso powiedzieli mi ,że bezpieczne dla tego silnika to 180KM, nie znam się ale słyszałem to już z różnych źródeł, wiedza Aso to wiadomo, ale pokrywa się😁. Nie wiem czy odwiedzasz forum FB, dziś gość pisał iż podnosił moc w 1.5T 165KM i wyszło ,że ma 158KM , wzrost 183KM, a moment na starcie 205Nm😱 ,wzrost 278Nm. No i wątpi trochę w firmę, dlatego trzeba szukać tych najlepszych ☝️. Nie słyszałem aby te silniki nie trzymały fabrycznej mocy ,tak jak 2.0T 260KM. Już ktoś robił na forum pisał iż wyszło 190KM, a moc startowa była jak fabryka dała . Także jak nie jesteś pewien firmy odwiedź forum ; Insignia Club Polska tam są ludzie którzy znają dobre firmy i czasem warto jechać pół Polski. Na tym forum wielu już rad chyba nie uzyskasz, ja wolę wspomniane lub fejsbukowe , którego też Jarek Ba jest szefem😉🖐

Maxwolos
Posty: 30
Rejestracja: czwartek 27 lip 2023, 19:20
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.5T 140KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Tczew
Województwo: Pomorskie

Re: Nierównomierne przyśpieszanie

Postautor: Maxwolos » poniedziałek 11 wrz 2023, 18:50

Ogólnie ja mam kolegę co mi robił już 3 wozy. I za każdym razem zadawałem mu takiego ćwieka że włosy wyrywał w glowy. Zesrał się a nie dał się. Mowa tu o Sławku z firmy Dynoset w Starogardzie Gdańskim dla mnie to 25km do niego. Byłem świadkiem jak przerabiał jakieś unikatowe Ferrari za milion PLN. Tak że myślę że Opel go nie przestraszy zwłaszcza że mam poprawki u niego w cenie.

Ale widzę z serie to słabo trzymał u co poniektórych.
Myślałem że Opel zaczął dbać o reputację aleta przesiadka z VW chyba nie do końca przemyślana z mojej strony.

A tak szczerze jakieś awarie poważniejsze miałeś?

Marek F
Posty: 413
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Nierównomierne przyśpieszanie

Postautor: Marek F » poniedziałek 11 wrz 2023, 20:01

W 1.5T z forum było zaledwie kilka osób co podniosło moc i wszystkie trzymały fabryczną , dziś pierwszy gość napisał iż nie ma fabrycznej mocy, ale miał przebieg 180tys km może padło parę KM i wspomniał o jakiejś małej dziurze w kat., więc dziwny temat, więcej szczegółów nie znam. 2.0T 260KM , podobno osiągały na hamowni
230KM. Auto moje w połowie stycznia skończy 5 lat już, zleciało, ale przebieg chyba niewielki, bo 74tys. Nigdy nie zawiodło, choć przy 32tys wymieniony katalizator wraz z jedną sondą ,check bez żadnych objawów (na gwarancji). Również na gwarancji kolumna kierownicy , dziwne ciche dźwięki do wychwycenia, podobno wada fabryczna , ale skoro gwarancja trzeba było Aso męczyć 😉. Obie naprawy to do trzech godzin bez auta , więc nieodczuwalne. A jeszcze fotel kierowcy skrzypiał,🤣 wymienili element stelażu , niestety przy tym uszkodzili matę, więc powrót 😂, a że niedokładnie założyli nową, to musieli zaraz założyć następną 🤣 I tak do dziś spokój. Ogólnie fajne auto , może ciut głośne , ale to wygłuszenie tylnych nadkoli winowajcą przy większych prędkościach. Wcześniej miałem od nowości AJ 1.6 sedan i wydawała się bardziej pancerna choć rozstałem się po 60tys km. Jeszcze wcześniej była corsa D , nie do zdarcia, zrobione 247tys km , insignię chyba bałbym się trzymać do tego przebiegu😜🖐

Maxwolos
Posty: 30
Rejestracja: czwartek 27 lip 2023, 19:20
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.5T 140KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Tczew
Województwo: Pomorskie

Re: Nierównomierne przyśpieszanie

Postautor: Maxwolos » wtorek 12 wrz 2023, 19:29

Ja mam 160tys i woz trochę trzeszczy w drzwiach kierowcy. Fotel tez trzeszczal ale zrobiłem sam. Szyber dach zrobiłem sam. Sporo suchych uszczelek. Gliceryna spożywcza 6ciopak i zabawa aż miło

Marku mam prośbę bo ja z FB zrezygnowałem kilka lat temu bo za bardzo mi psychikę ryło. Mógłbyś dla mnie podpytać czy ktoś ustawiał doświetlanie zakrętów w halogenach i jak to w tym wozie wykonać?? Czy kodujemy ewentualnie jaki interface i jaki program. Z góry dzięki.

Dodano po 8 minutach 22 sekundach:
Ogólnie spodziewałem się sztywniejszego auta a tu się okazało że trzeszczy jak passat b6 przy 300 tys nakukanych km. Ale w tym jestem specjalistą bo nie ma wozu któremu trzeszczenia nie zniweluje. Mam świra na tym punkcie... po za tym autko wygodne błogo mi się nim jeździ. W styczniu czeka mnie płukanka i chce wlac Ceratec. Nie wiem co zrobić z olejem. Wg mnie 0W30 to trochę ścieki... a Ty co lejesz ?

Marek F
Posty: 413
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Nierównomierne przyśpieszanie

Postautor: Marek F » środa 13 wrz 2023, 13:30

Spytam 🙂. U mnie to co skrzypiało, samo przestało, jedynie jadąc po jakiś poprzecznych nierównościach ,co rzadko się zdarza , wówczas cała buda skrzypi jak dziadka wóz z sianem z za dawnych lat 😂 . Co do oleju , dużo marek o małej pojemności turbo teraz śmiga na 0W20 . Sam miałem dystans do takiego oleju ,ale nie zamierzam nie spać przez to😁, pierwszą wymianę zrobili mi na 5W30, a potem powiedzieli że producent zmienił zalecenia i jak się nie zgadzam to po gwarancji ,tak zostałem do dziś z 0W20 . Napewno nie przeciągam zmian, bo głównie miasto , chyba 9,albo napewno 8 wymian przy tym przebiegu robiłem . Mówią iż 0W20 to tylko o ekologię chodzi, ale też wersja iż nowe auta mają cienkie kanaliki i może dochodzić do osadów w kanalikach i braku odp. smarowania i wiadomo 😁 . Oglądałem gdzieś filmik iż BMW przez zatkane przepływy olejowe zatarło się, kilkuletnie . W co wierzyć nie wiem, jeżdżę na 0W20 i staram się w upały nie pałować auta na trasie i narazie żyje 😁. Dziś wymieniłem olej w skrzyni , był lekko tylko ciemniejszy od nowego , skrzynia manual.

Dodano po 5 minutach 5 sekundach:
Jest też forum równoległe, takie jak to . Wpisz w przeglądarkę; Insignia a i będziesz miał, tak samo wygląda rejestracja. Wspólne dla obu modeli , ale działy dla A i B są uporządkowane 🖐

Dodano po 20 minutach 37 sekundach:
Przejrzałem temat doświetlenia zakrętów i nie zadaje pytania na grupie , bo nieco jest . Jak sądzę nie masz lamp IntelliLux, bo to chyba te światła mają za zadanie wycinanie i doświetlenia tak aby było git . Ja nie mam ,mam zwykle h7 , ale faktycznie IntelliLux ma zadanie tak świecić aby nie trzeba było doświetlać , więc pewnie nikt tego nie robił dlatego nie drążę tematu. Jedynie co jednemu koledze odpisali, że do doświetlenia zakrętów przy użyciu świateł przeciwmgielnych są dedykowane moduły i elektryk samochodowy to ogarnie 😁. Ja nie mam w swojej biduli nawet halogenów , bo ich też nie chciałem 😉. Domawiałem co mi do podstawy było potrzebne ,kamerę , grzane stołki itd.🖐

Maxwolos
Posty: 30
Rejestracja: czwartek 27 lip 2023, 19:20
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.5T 140KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Tczew
Województwo: Pomorskie

Re: Nierównomierne przyśpieszanie

Postautor: Maxwolos » środa 13 wrz 2023, 18:59

Na drugim forum też jestem ale tam niektóre wątki się ciągną w dziesiątkach stron i bez sensu mi to czytać aby jeden konkret znaleźć. Po za tym nie mige zakładać tematów.

Co do moich lamp ja mam Intelilux one maja doświetlanie zakrętów ale w mojej ocenie beznadziejne stad moje pytanie i zagwsotka o ustawienie w halogenach aby było zgodne z ruchem kierownicy. W vw tak miałem i była bajka...

Co do oleju to zdadza mi się pogonić woz do 200km/h stąd u mnie bardziej strach do tego 0w20. Ale te kanaliki daja mi do myślenia bo faktycznie jest ciasno pasowany aby nie było nagarów i oleje z wyzszymi nominałami mogą narobić bałaganu.

Ja kupiłem Vlinkera i OPL monitor. Ciekawa sprawa bo sprawdza na bieżąco czy nie ma wypadajacych zapłonów.

Dwa dni testów i nic a wozu nie żałowałem.

Marek F
Posty: 413
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Nierównomierne przyśpieszanie

Postautor: Marek F » czwartek 14 wrz 2023, 10:59

Nikt z forum nie napisał aby robił w halogenach doświetlenie zakrętów, wręcz piszą że to co czynią IntelliLux jest wystarczające. Pamiętam jak pisano, że IntelliLux to mistrzostwo świata do konkurencji, a teraz już parę razy czytałem, że na drogowych tak ,ale jak zaczną wycinać to już nie jest tak pięknie, może się obyły użytkownikom😜. Może źle zrobiłem nie biorąc, ale wiedziałem iż jazda w nocy to będzie przypadek i mi wystarczy H7, zresztą szukałem auta nowego do określonego budżetu , wybrałem kilka innych potrzebnych mi rzeczy . Jeżeli chodzi o olej , biorę pod uwagę nie tylko ekologię, ale nie wykluczam i wersji budowy nowych silników, może ktoś się dopatrzył, że tzw. "woda "może i gorzej smaruje ,ale lepiej dociera do wszystkich miejsc . Dlatego staram się robić wymiany nie oszczędzając, zważając na jazdy miejskie . Raz jechałem 225km/h😁, w trasie typu A lub S ,to przewaznie 140/150, staram się szybciej jak 170km/h nie jeździć. Ostatnio wogle jak trasa , przystopowałem , mandaty i coraz więcej odcinkowych pomiarów, a i pewnie mija mi czas pośpiechu 😂 . Na pancerne silniki nie ma co chyba liczyć, była myśl znów zmiany auta, ale stwierdziłem iż poczekam i zrobię drugie tyle kilometrów i napewno wtedy z oplem koniec . Obecnie fajne auta , salon opla połączył się z peguotem i citroenem, oglądałem, bajka🤩,ale silniki 🙈. Narazie moim faworytem jest najnowsza wersja Rav4 2.5L 222KM hybrid, inne Suvy to pierdziawki jakieś . Plug-in mnie nie interesuje ,a czyste benzyny w suvach to kpina ,liczy się eco ,a później się martw . Będę chciał auta na przynajmniej 10lat i Rav mimo kilku wad mnie przekonuje najbardziej ,to tak na marginesie 😊🖐
Ostatnio zmieniony czwartek 14 wrz 2023, 13:00 przez Marek F, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
komisarzryba
Posty: 127
Rejestracja: niedziela 25 paź 2020, 13:05
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo 200 KM
Rocznik auta: 2021
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie

Re: Nierównomierne przyśpieszanie

Postautor: komisarzryba » czwartek 14 wrz 2023, 12:45

intelliluxy to nie jest mistrzostwo swiata, ale sa bardzo dobre, lacznie z doswietlaniem zakretow. nie wiem w jaki sposob halogeny mialyby to robic lepiej, o ile w ogole.

Maxwolos
Posty: 30
Rejestracja: czwartek 27 lip 2023, 19:20
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.5T 140KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Tczew
Województwo: Pomorskie

Re: Nierównomierne przyśpieszanie

Postautor: Maxwolos » czwartek 14 wrz 2023, 18:50

Komisarzryba sprawa wygląda następująco. Jeżdżę po bardzo rzadko uczęszczanych trasach w tym drogach leśnych. W halogeny wpakowałem Ledy o mocy 45 000 lumenów/parę. Bo takie same miałem w passcie i teraz dopoero świecą więc nie chce juz dalej tłumaczyć po co tak a nie inaczej tylko potrzebuję rozwiązania jak połączyć halogeny z ruchami kierownicy. Modyfikacja pod siebie i tyle. W grupie VAG trwało by to minute VCDSem. W Oplu multum pisania i cudowania.


Marek ja chciałem Audi A6 ok 2017r ale przebiegi mnie dobiły. VW u mnie w miescie jedzi tyle że nie dobrze mi sie robi jak je widzę stąd wybór Opla. Szwagier ma Insignie A mega zadowolony ja chciałem iść trochę nowoczesniej i...
No właśnie i moje nalecialosci z grupy VAG oraz oczekiwania wobec wozu 2017r rozmyły się z liczną masą ułomności jakie spotykam w Oplu. Mały eksperyment z Tym oplem jak mi co odbije to inny właściciel będzie się tu produkował.

Ogólnie mam wersję Innovation czy jak tak. Mam tez asystenta paakowania i webasto. Funkcje ochrony pieszych martwe pole kamera cofania półskory zegary cyfrowe lampy Intelilux szklany dach i co moją żonę zauroczyło w tym wozie lakier Emerald Green

Marek F
Posty: 413
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Nierównomierne przyśpieszanie

Postautor: Marek F » piątek 15 wrz 2023, 11:22

No cóż nie pomogę z halogenami , ale może gdzieś znajdziesz jakieś info. Zasada działania doświetlenia mimo braku mojej wiedzy, uważam że raczej to nie jest coś skomplikowanego 🤔. Jak masz szklany dach ,czy webasto, ewidentnie ktoś konfigurował auto pod siebie i nie jest to zwykłe inovation .Dobrze skonfigurowana już druga wersja ,często przewyższała wersje Elite mocno. W standardzie, inovation miało jeszcze zwykle lampy i zegary. Co ciekawe nawet w Elite podstawa, kamera cofania wciąż była opcją dodatkową, brak grzanej kierownicy i zegary jeszcze w tubach🤪. Także nawet w trzeciej wersji opel jeszcze dziadował i kazał sobie płacić za rzeczy które powinny być opcją. Mam najgorszą wersję Enjoy, ale grzanie foteli ,szyby przód i kiery musiałem dobrać. Oczywiście jeszcze wyświetlacz centralny ,bo ten z szarą ramką był okropny 😱, mam szary Satin Steel,więc dla efektu musiały wpaść szyby przyciemniane, aby trochę tą bidę upiększyć , ale faktem jest iż lampy h7 odbierają urok autu ☝️😊🙈. No ale pamiętam ,chcieli mi wcisnąć roczną używkę bidę na felach struktura , bez chromów 1.5T 140KM 30tys przebiegu ,także nie żałuję zakupu, auto duże ,kasa patrząc dziś na ceny niewielka.

Maxwolos
Posty: 30
Rejestracja: czwartek 27 lip 2023, 19:20
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1.5T 140KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Tczew
Województwo: Pomorskie

Re: Nierównomierne przyśpieszanie

Postautor: Maxwolos » piątek 15 wrz 2023, 13:27

Tak to była jakaś wersja konfigurowana pod zamówienie. Też mam grzana kierownice system Bose z subem w bagazniku. Brakuje do szczescia HUDa grzanych dup z tyłu podgrzewanej szyby z przodu i klapy bagaznikana przycisk lub na nogę. Ogólnie mój woz odkupiłem o firmy cateringowej w Niemczech. Jeden właściciel. Wszystkie faktury dostałem w komplecie. Przed kupnem jeszcze dali 4letnie opony Bridgestone i 4x klocki i tarcze hamulcowe Bosch dodatkowo olej i takie tam.

Woz ma parę otarc z zewnątrz ale nie są jakieś drażniące. No i w środku dawal do życzenia. Dekor black piano podrapany musielm polerke zrobić ale go wymienię. I tapicerka pod nogami przy kierowcy ma kilka wypaleń do papierosów bo właściciel kopcił. Woz wypralem oraz wyozonowałem trzy razy i nadaje się dalej do eksploatacji.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości