Olej silnikowy

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Nowej Insignii
wassermann
Posty: 738
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Olej silnikowy

Postautor: wassermann » wtorek 21 kwie 2020, 18:32

Do benzyny 1.5T z 2017 (bez GPF) na pewno nie Dexos 2.
Zobacz w instrukcji. Będzie Dexos 1 gen. 2 napisane.

W ogóle Dexos 2 nie jest do benzyn turbo, zgodnie z wytycznymi od 2017.

M.

Dzan
Posty: 12
Rejestracja: piątek 17 sie 2018, 15:09
Posiadane auto: Insignia gs
Silnik: 1.5TB 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto?
Województwo: Województwo?

Re: Olej silnikowy

Postautor: Dzan » wtorek 21 kwie 2020, 18:45

Wass, a czemu niby nie dexos2, masz jakieś argumenty?

wassermann
Posty: 738
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Olej silnikowy

Postautor: wassermann » środa 22 kwie 2020, 10:57

Dzan pisze:
wtorek 21 kwie 2020, 17:21
drugi przegląd z dnia 9.10.2019 mam zaznaczony GM dexos2 5w30. Informacyjnie: do dnia dzisiejszego, od ostatniej wymiany oleju przejechałem 14500km, ok 2 miesiące temu komputer wywalał mi komunikat , ze kończy się żywotność oleju, wiec żeby mnie przy uruchamianiu silnika komunikat nie wkurzał, zresetowałem go i obecnie komputer pokazuje żywotność oleju 86%.
Nie rozumiem. Czy 09.10.2019 miałeś zmieniany olej i czy przy okazji serwis zresetował wskazania licznika zużycia oleju, tak by po wymianie wskazywał 100%? Czy od października do lutego (ok. 2 m-ce temu) "jakość" oleju zjechała ze 100% do 5% (wówczas wywala komunikat o potrzebie wymiany oleju)? Teoretycznie jest to mozliwe po przejechaniu nawet i 10 tys. km krótkimi odcinkami (w trudnych warunkach liczy ok. 1% na 100 km).
Jeśli faktycznie olej zjechał ze 100% w tym czasie do komunikatu o wymianie, to kompletnie niezrozumiałe jest dla mnie dlaczego zresetowałeś ustawienie zamiast wymienić olej... Ale Twoje auto, Twoja sprawa.
Widzę ze olej Dexos2 5w30 w 5 litrowych bańkach kosztuje ok 80PLN i ten olej planuje w najbliższym czasie kupić na wymianę.
...
Wass, a czemu niby nie dexos2, masz jakieś argumenty?
Zadaj sobie trud spojrzenia w instrukcję. Powinno starczyć za argumenty. Dla mnie możesz sobie wlać nawet mineralny Selektol Special, ale jako że wątek czytają też inne osoby, to wyjaśniam.

To że ktoś w ASO wpisze do książki "Dexos 1", "Dexos 2" nie jest wyznacznikiem niczego - ludzie nie znają się i/lub mylą w pośpiechu i wypełniają byle jak. Być może pomylony został tylko sam wpis, a być może nawet i olej zły zalali (mniejsze prawdopodobieństwo, ale jednak).

Dexos 1 to potoczna nazwa oleju Dexos 1 Gen. 2, bo taki jest stosowany od 2017 w turbobenzynach.

Dexos 2 to olej dawniej stosowany (w Europie, nie w USA) do obu rodzajach silników, ale Opel nie wprost przyznał się do błędu i w połowie 2017 roku do benzyn nakazał stosować Dexos 1 Gen. 2 zawierający dodatki zabezpieczające silnik przed spalaniem detonacyjnym, podczas gdy Dexos 2 jest zalecany tylko do diesli. Wręcz nie wolno stosować Dexos 2 do turbobenzyny. Od połowy 2017 jest w instrukcji tabelka, która to pokazuje.

Od połowy 2019 pojawiła się nowa klasa oleju OV0401547, stosowana jest w 1.5T tych z GPF (zamiennie z Dexos 1 Gen. 2) oraz może być stosowana w dieslach. Zostało to uwidocznione w instrukcjach Insignii od połowy 2019 roku (od roku modelowego 2020).

Podsumowując - spośród 3 klas olejów: "Dexos 1 Gen. 2", "Dexos 2", "OV0401547", do silnika 1.5T nie nadaje się Dexos 2, a jeśli nie masz GPF, to powinieneś pozostać przy Dexos 1 Gen.2.

M.

Dzan
Posty: 12
Rejestracja: piątek 17 sie 2018, 15:09
Posiadane auto: Insignia gs
Silnik: 1.5TB 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto?
Województwo: Województwo?

Re: Olej silnikowy

Postautor: Dzan » środa 22 kwie 2020, 13:48

Masz racje co do oleju, przyjąłem BŁĘDNE zalozenienie ze dexos2 jest następcą dexos1, doczytałem w inecie i jest dokładnie tak jak piszesz dexos1 gen2 jest to
Sprawdziłem jeszcze raz w książce serwisowej i mimo ze do wyboru/do zaznaczenia są oleje dexos1, dexos1gen2, dexos2, to na pierwszym przeglądzie jest zaznaczone dexos1, a na drugim dexos2 i w obu przypadkach wpisana lepkość 5w/30 - ale może faktycznie piszą to jak popadnie.
Co do reszty, moim zdaniem został wymieniony olej i zresetowany licznik na ostatnim przeglądzie. Czemu zresetowałem licznik bez wymiany oleju? - tak jak pisałem 1. wkurzał mnie komunikat, 2. Trochę interesowało mnie jak to działa, i.... liczyłem ze jak zresetuje licznik to ... przejadę 100km czy 200km i komputer auta wykryje ze jest zużyty olej i znów zejdzie mi stan do np 5%.... a jak widać tak się nie stało.... czyli chyba to zużycie oleju to tylko odmierzanie przejechanych kilometrów, a nie badanie faktycznej jakości oleju w silniku....
Myśle ze już dziś kupię olej dexos1 gen2 z filtrem (są oferty za ok 130pln) i jak przesyłka przyjdzie to go wymienię...
Dziękuje Ci za info, gdyby nie Twoje zdanie, to chyba faktycznie kupiłbym dexos2 i żył w nieświadomości ze wlałem lepszy olej niż dexos1gen2.

Marek F
Posty: 414
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Olej silnikowy

Postautor: Marek F » środa 22 kwie 2020, 14:04

Opłaca się grzebać samemu ,jak mogę omijam Aso ale olej nawet po gwarancji u nich z wpisem w książkę. Przed pierwszym planowym serwisem wymieniłem olej i filtr w cenie 250pln.

Awatar użytkownika
dokia
Posty: 133
Rejestracja: poniedziałek 09 mar 2020, 21:31
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2,0T 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Ełk
Województwo: Mazury

Re: Olej silnikowy

Postautor: dokia » środa 22 kwie 2020, 22:35

Mi mieli w ASO wlać ten do benzyn turbinowych czyli Dexos 1 gen2 ... na fakturze patrzę, że jest napisane Dexos 2.. Robię sceny wysyłając moje niezadowolenie z usługi itp... dostaję odpowiedź w stylu: "po sprawdzeniu stanów magazynowych.. jesteśmy pewni, że mimo że na zleceniu i na fakturze był Dexos 2, to jesteśmy pewni, że został zalany do Pani silnika dobry olej"
Myślicie, że oni naprawdę beczkę ważyli? :P szczerze wątpię. Nie wiem co mi wlali, ale już wymienione ponownie.

Marek F
Posty: 414
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Olej silnikowy

Postautor: Marek F » czwartek 23 kwie 2020, 06:06

Na gwarancji tak naprawdę nie mogę być pewny co leją mimo zapewnień ale przyjmuje i nie myślę ,że mogło być inaczej. Trochę dawniej po gwarancji też wymieniałem nadal w Aso ale brałem w bańce orginalnej. Kolega pisał że 0w 20 mają tylko w beczkach,możliwe. Natomiast pierwszy 5w30 jak mi wymienili przed pierwszą planową wymianą bez problemu zakupiłem litr w oryginalnym opakowaniu,przydało się 200ml tylko . Teraz 0w20 i nic nie bierze😁,może wtedy był zbyt nowy i wsiąkł w silnik😄.

Awatar użytkownika
dokia
Posty: 133
Rejestracja: poniedziałek 09 mar 2020, 21:31
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2,0T 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Ełk
Województwo: Mazury

Re: Olej silnikowy

Postautor: dokia » czwartek 23 kwie 2020, 06:19

Wsiąkł mówisz... 😲 Niespotykane założenie. Tzn ja jeszcze z takim nie spotkałam się. Oleje mineralne silniki lubią pochłeptać, ale nie słyszałam aby syntetyki też 🙃

Marek F
Posty: 414
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Olej silnikowy

Postautor: Marek F » czwartek 23 kwie 2020, 07:55

Śmieję się trochę. Z obserwacji ,widzę że insignia oleju nie bierze jak się jeździ normalnie. W tamtym roku trasa Opole , Szczecin, powrót do Gorzów i do Siedlec,potem z powrotem do Gorzów i Opole i te dwie setki poszły a sobie pozwalalem bez piractwa jak można się usprawiedliwić, ale jednak dozwolone prędkości łamane. Poza tym na ubytki oleju nie narzekam jak się nie jeździ powyżej 170😊

wassermann
Posty: 738
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Olej silnikowy

Postautor: wassermann » czwartek 23 kwie 2020, 11:44

Silnik 2.0T od wymiany do wymiany co ok. 15 tys. km zużywa ok. 0.5 litra oleju (schodzi z maxa do połowy na bagnecie - inna sprawa, że dokładny i powtarzalny odczyt graniczy z cudem). A u mnie (i żony) lekko nie ma, bo buty mamy bynajmniej nie "piórkowe" ;)

Do silników w autach już dawno po gwarancji (>5 lat, czyli tyle ile może wynieść przedłużona gwarancja) leją co chcą - bo już nie muszą liczyć się z konsekwencjami. Stąd ten Dexos 1 Gen. 2 jest lany do nowszych turbobenzyn, a co do starych nie było jednoznacznych deklaracji, tym niemniej na pewno nie zaszkodzi, a wręcz na techniczny rozum będzie lepiej niż Dexos 2. @dokia masz silnik z 2011 roku bodajże, on był inny niż te od 2013/2014, choć podobny. Lej Dexos 1 Gen. 2, bo to najlepsze rozwiązanie dla Ciebie, ale nikt w Oplu jednoznacznie nie powie Ci, że "musisz lać wyłącznie ten", bo to by oznaczało przyznanie się, że przez 5-6 lat wlewali niewłaściwy (ściśle: nieoptymalny), zresztą zgodnie z ówczesnymi zaleceniami.

@Dzan OK, cieszę się, że Ci pomogłem. I Twojemu silnikowi też :mrgreen:
Odliczanie procentów jest wg algorytmu, którego nie znam. Dużo częstych odpaleń silnika i jazda w mieście -schodzi szybko. Jazda w trasach - schodzi wolniej. W mieście na krótkich dystansach jest mniej więcej 1% na 100km. Jak dla mnie (i jak dla wielu) i tak lepiej zmieniać nieco szybciej niż wezwie nas ten licznik. A Ty postąpiłeś odwrotnie, co jest osobliwym podejściem zwłaszcza do prywatnego i to jeszcze dość nowego samochodu :)

M.

Awatar użytkownika
dokia
Posty: 133
Rejestracja: poniedziałek 09 mar 2020, 21:31
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2,0T 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Ełk
Województwo: Mazury

Re: Olej silnikowy

Postautor: dokia » czwartek 23 kwie 2020, 20:33

No właśnie to! Dokładny pomiar na bagnecie graniczy z cudem. Jak mozna było to tak zwalić.. w Avensisie widziałam, w mazdzie widzę dokładnie, a tutaj nijak...
Teraz na przedwiośniu to do mojego serwisu miejskiego zapisałam się na wymianę i kazała zamówić GM Dexos1 gen2, bo jakoś już mam stresy, że pojadę i wleją co im bliżej stoi :)

Dzan
Posty: 12
Rejestracja: piątek 17 sie 2018, 15:09
Posiadane auto: Insignia gs
Silnik: 1.5TB 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto?
Województwo: Województwo?

Re: Olej silnikowy

Postautor: Dzan » sobota 25 kwie 2020, 10:34

Właśnie wymieniłem olej, kupiłem dexos1gen2, filtron 570/2, wlazło ok. 4,1litra i niby wskazanie bagnetu prawie max, zobaczę jutro jak silnik ostygnie czy wskazanie się zmieni, koła na letnie tez wreszcie zmienione, no i chyba mnie czeka wymiana klocków hamulcowych z tylu - cieniutkie już są, pozdro

Marek F
Posty: 414
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Olej silnikowy

Postautor: Marek F » niedziela 26 kwie 2020, 06:51

Przy jakim przebiegu udało Ci się zajechać klocki.Zastanawia mnie dlaczego tył szybciej schodzi a dużo już czytałem że właśnie najpierw tył leci. Zasada zawsze była że to przód mocniej i pierwszy bierze. Insignią na codzień jeżdżę przede wszystkim po mieście i drażni mnie że ten system przy małych prędkościach bez gazu sam dohamowuje auto i zdziera bez potrzeby klocki,być może właśnie tył to robi ale nie wiem tego.

Dodano po 51 minutach 53 sekundach:
Może system hamujący przy małych prędkościach ,to hamowanie silnikiem? W każdy razie nie jest to fajnie jakby ktoś przytrzymywł z tyłu na gumowej linie😄

Dzan
Posty: 12
Rejestracja: piątek 17 sie 2018, 15:09
Posiadane auto: Insignia gs
Silnik: 1.5TB 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto?
Województwo: Województwo?

Re: Olej silnikowy

Postautor: Dzan » niedziela 26 kwie 2020, 10:02

Odnośnie klocków obecny przepięć to 69 850km

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: Olej silnikowy

Postautor: jami » niedziela 26 kwie 2020, 10:17

Marek F pisze:
niedziela 26 kwie 2020, 07:42
Przy jakim przebiegu udało Ci się zajechać klocki.Zastanawia mnie dlaczego tył szybciej schodzi a dużo już czytałem że właśnie najpierw tył leci. Zasada zawsze była że to przód mocniej i pierwszy bierze. Insignią na codzień jeżdżę przede wszystkim po mieście i drażni mnie że ten system przy małych prędkościach bez gazu sam dohamowuje auto i zdziera bez potrzeby klocki,być może właśnie tył to robi ale nie wiem tego.
u mnie szybciej zużywają się przednie klocki, mają wyraźnie mniej niż tył, standardowo


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości