2.0 Cdti check engine
- omox
- Posty: 72
- Rejestracja: niedziela 16 lip 2017, 18:20
- Posiadane auto: Insignia B GS
- Silnik: 2.0 170KM B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: DG
- Województwo: śląskie
Re: 2.0 Cdti check engine
Taki mam właśnie zamiar, nie odpuszczę tak łatwo .
-
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
- Posiadane auto: Opel Insignia ST
- Silnik: D20DTR AT8 AWD
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Polska
- Województwo: Mazowieckie
Re: 2.0 Cdti check engine
a widzisz może w myopel swoją historię serwisową?
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: 2.0 Cdti check engine
O, byłem w tym samym serwisie z wibracjami i opowiadali mi o Twojej sytuacji. Według jednego z pracowników rozebrali Ci pół auta, bo nie mogli się dostać do pompy. Poskładane masz uczciwie?Piotr_Ww pisze:Dziś odebrałem auto z REG BENZ w Mielcu. Wymieniona pompa paliwa (niskiego ciśnienia). Całkiem sprawnie to poszło biorąc pod uwagę fakt, iż pompę serwis musiał sprowadzić z Niemiec. Błędy na diagnostyce - P129F oraz P12A6. Sam serwis polecam, wszystko dokładnie wyjaśnione, auto czyste - co oczywiście powinno być standardem no i wróciłem do Wrocławia bez kolejnych "przygód".
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 261
- Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: F20DVH AT8
- Rocznik auta: 2021
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Dolnośląskie
Re: 2.0 Cdti check engine
O tego momentu zrobilem ca 8tys km, nic nie trzeszczy, takze chyba ok. Z tym pół auta to, mam nadzieję, przesada. Musieli wyciągnąć zbiornik paliwa. Bardziej mnie zmartwilo to że, jak powiedzieli, wiązka przewodów byla w zlym stanie. Przecież to nowe auto.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
- Posiadane auto: Opel Insignia ST
- Silnik: D20DTR AT8 AWD
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Polska
- Województwo: Mazowieckie
Re: 2.0 Cdti check engine
u mnie teoretycznie punkt masowy w pobliżu turbiny skorodowany i/lub luźny, mógł być przyczyną ograniczonej mocy silnika i check engine, ale nawet sam Opel nie wie, czy to dokładnie przyczyna powtarzającej się awarii
zobaczymy w tym tygodniu, po dłuższej przejażdżce...
zobaczymy w tym tygodniu, po dłuższej przejażdżce...
-
- Posty: 37
- Rejestracja: środa 11 lip 2018, 19:39
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 170kM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
Re: 2.0 Cdti check engine
u mnie przy przebiegu 3500km:
P226D-Pogorszenie stanu powłoki czynnej filtra cząstek stałych
P244A- Mała różnica ciśnień filtra sadzowego
P244B-Duża różnica ciśnień filtra sadzowego
P2453-Działanie czujnika różnicy ciśnień filtra sadzowego
P2463-Akumulacja sadzy w filtrze sadzowym
P24a4- Nadmierna akumulacja sadzy w filtrze cząstek stałych
jest ktoś zainteresowany przebiegiem naprawy?
P226D-Pogorszenie stanu powłoki czynnej filtra cząstek stałych
P244A- Mała różnica ciśnień filtra sadzowego
P244B-Duża różnica ciśnień filtra sadzowego
P2453-Działanie czujnika różnicy ciśnień filtra sadzowego
P2463-Akumulacja sadzy w filtrze sadzowym
P24a4- Nadmierna akumulacja sadzy w filtrze cząstek stałych
jest ktoś zainteresowany przebiegiem naprawy?
-
- Posty: 261
- Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: F20DVH AT8
- Rocznik auta: 2021
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Dolnośląskie
Re: 2.0 Cdti check engine
Jeśli tak pytasz to trudno być optymistą - DPF-a Ci nie wymienili zapewne. Czyżby zalecenie - więcej jeździć autostradami? Może wypalanie serwisowe?
-
- Posty: 37
- Rejestracja: środa 11 lip 2018, 19:39
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 170kM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
Re: 2.0 Cdti check engine
Widzę, że doskonale znasz tematykę z naciskiem na doskonale, ale do rzeczy, taka konfiguracja kodów błędów (P244A, P244B, P2463, P24A4) wskazuje (nie pytaj skąd to wiem, ponieważ jest to informacja poufna) na brak pierścienia uszczelniającego w rurze łączącej intercooler i przepustnicę powietrza. Po procedurze znanej bardzo dużej liczbie posiadaczy "królowej lawet" (koledzy nazwali tak Insignię A i jak praktyka pokazuje Insignia B również zasługuje na to miano): check engine, utrata mocy silnika, laweta, ASO, itd., weryfikacja potwierdziła brak pierścienia uszczelniającego w rurze między intercoolerem, a przepustnicą powietrza i po wymianie całej rury na nową (czas oczekiwania 1 tydzień) udało się przejechać prawie 90 km. Ponownie check engine, utrata mocy 70% (4-tego biegu nie udało się wrzucić, a poprzednio oceniam utratę mocy na 20%, gdyby nie komunikat na wyświetlaczu to zorientowałbym się dopiero przy wyprzedzaniu, ponieważ jechałem gęsiego zakopianką) i tym razem w innym ASO już tylko jeden kod błędu P244A i następnie wymiana czujnika ciśnienia różnicowego DPF (czas naprawy 2 dni łącznie z inną usterką - stuki w zawieszeniu i układzie kierowniczym, ale to temat na inny wątek, zwłaszcza, że udało się problem rozwiązać).
Podsumowując:
- jednoczesne wystąpienie czterech kodów błędów P244A, P244B, P2463, P24A4 (ewentualnie dodatkowo dwóch P244D, P2453) wskazuje na brak pierścienia uszczelniającego w rurze dolotowej między przepustnicą, a intercoolerem, mam nadzieję, że zapomnieli w fabryce zamontować (choroby wieku dziecięcego, zapewne dotyczy wielu egzemplarzy z 2017 roku), bo jak był luźny i go wydmuchało/zassało to nie chcę myśleć gdzie on albo to co z niego zostało teraz jest ...,
- wystąpienie pojedynczego kodu błędu P244A może oznaczać uszkodzony czujnik różnicy ciśnień DPF,
- częste samoczynne włączanie się wypalania DPF (co 200-300 km) mimo jazdy na "trasach" odczytane na specjalistycznych urządzeniach diagnostycznych np. w ASO z zaleceniem, jak to powyżej napisał Piotr: "więcej jeździć autostradami" może oznaczać brak pierścienia uszczelniającego w rurze między intrcoolerem, a przepustnicą lub też oczywiście uszkodzenie (wadliwe działanie) innego elementu osprzętu silnika,
- jak kupujesz, albo zaczynasz eksploatować Insignię B zwłaszcza z silnikiem diesla to wcześniej czy później zostaniesz ekspertem od check engine
Podsumowując:
- jednoczesne wystąpienie czterech kodów błędów P244A, P244B, P2463, P24A4 (ewentualnie dodatkowo dwóch P244D, P2453) wskazuje na brak pierścienia uszczelniającego w rurze dolotowej między przepustnicą, a intercoolerem, mam nadzieję, że zapomnieli w fabryce zamontować (choroby wieku dziecięcego, zapewne dotyczy wielu egzemplarzy z 2017 roku), bo jak był luźny i go wydmuchało/zassało to nie chcę myśleć gdzie on albo to co z niego zostało teraz jest ...,
- wystąpienie pojedynczego kodu błędu P244A może oznaczać uszkodzony czujnik różnicy ciśnień DPF,
- częste samoczynne włączanie się wypalania DPF (co 200-300 km) mimo jazdy na "trasach" odczytane na specjalistycznych urządzeniach diagnostycznych np. w ASO z zaleceniem, jak to powyżej napisał Piotr: "więcej jeździć autostradami" może oznaczać brak pierścienia uszczelniającego w rurze między intrcoolerem, a przepustnicą lub też oczywiście uszkodzenie (wadliwe działanie) innego elementu osprzętu silnika,
- jak kupujesz, albo zaczynasz eksploatować Insignię B zwłaszcza z silnikiem diesla to wcześniej czy później zostaniesz ekspertem od check engine
-
- Posty: 261
- Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: F20DVH AT8
- Rocznik auta: 2021
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Dolnośląskie
Re: 2.0 Cdti check engine
Panowie, niestety dziś znów laweta z objawami identycznymi jak w lutym. Isia z A4 przyjechała na lawecie do MM Cars we Wroclawiu. Jutro diagnostyka.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: 2.0 Cdti check engine
Piotr, pompa paliwa?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 261
- Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: F20DVH AT8
- Rocznik auta: 2021
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Dolnośląskie
Re: 2.0 Cdti check engine
Jeszcze nie wiem, ale objawy identyczne
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: 2.0 Cdti check engine
Masakra jakaś. Dostałeś zastępcze?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 261
- Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: F20DVH AT8
- Rocznik auta: 2021
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Dolnośląskie
Re: 2.0 Cdti check engine
Tak, czekam wlasnie w serwisie. Max na 4 dni. Mam nadzieje, ze z Isią uporają się wcześniej
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: 2.0 Cdti check engine
To pamiętaj jak ci mówiłem. Musza ci dać tej samej, albo wyższej klasy mnie chcieli Rapidem zbywać.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 261
- Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: F20DVH AT8
- Rocznik auta: 2021
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Dolnośląskie
Re: 2.0 Cdti check engine
Dostalem bmw3 1.8 w automacie, chyba jakaś hybryda bo dziwne rzeczy na tablecie z przodu pokazuje;)
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości