Chlapacze, jest sens?

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o karoserii i nadwoziu w Nowej Insignii
Cezar_2017
Posty: 234
Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
Posiadane auto: Insignia GS Elite
Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto
Województwo: podlaskie

Re: Chlapacze, jest sens?

Postautor: Cezar_2017 » środa 11 kwie 2018, 06:26

Fakt jest jeden - między chalapcze a lakier na pewno będzie się dostawał piach. Ale jak będą dobrze zamocowane tj. sztywno - na pewno nie porysuje to lakieru. Przed montażem oczywiście dokładnie trzeba auto umyć. W przenich chlapaczach jest taśma dwustronna, która łapie do lakieru a przy okazji jest dystansem pomiędzy powierchnią lakieru a powierzchnią plastiku.

Dodano po 2 minutach 12 sekundach:
Ja musiałem domawiać przednie i tylne. Fabrycznie nie montują żadnych.

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Chlapacze, jest sens?

Postautor: pancer » środa 11 kwie 2018, 06:31

Cezar_2017 pisze:Fakt jest jeden - między chalapcze a lakier na pewno będzie się dostawał piach. Ale jak będą dobrze zamocowane tj. sztywno - na pewno nie porysuje to lakieru. Przed montażem oczywiście dokładnie trzeba auto umyć. W przenich chlapaczach jest taśma dwustronna, która łapie do lakieru a przy okazji jest dystansem pomiędzy powierchnią lakieru a powierzchnią plastiku.

Dodano po 2 minutach 12 sekundach:
Ja musiałem domawiać przednie i tylne. Fabrycznie nie montują żadnych.
Dzięki za info. Na jesieni pewnie zamontuję. Sam zakładałeś? Tam chyba jest zestaw montażowy i samo w sobie trudne to nie jest?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Nix
Posty: 353
Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5 T 165 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Polska
Województwo: Śląskie

Re: Chlapacze, jest sens?

Postautor: Nix » środa 11 kwie 2018, 10:09

pancer pisze:
środa 11 kwie 2018, 06:31
Cezar_2017 pisze:Fakt jest jeden - między chalapcze a lakier na pewno będzie się dostawał piach. Ale jak będą dobrze zamocowane tj. sztywno - na pewno nie porysuje to lakieru. Przed montażem oczywiście dokładnie trzeba auto umyć. W przenich chlapaczach jest taśma dwustronna, która łapie do lakieru a przy okazji jest dystansem pomiędzy powierchnią lakieru a powierzchnią plastiku.

Dodano po 2 minutach 12 sekundach:
Ja musiałem domawiać przednie i tylne. Fabrycznie nie montują żadnych.
Dzięki za info. Na jesieni pewnie zamontuję. Sam zakładałeś? Tam chyba jest zestaw montażowy i samo w sobie trudne to nie jest?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Ja z montażem do Mokki zaplacilem 280 zł.

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Chlapacze, jest sens?

Postautor: pancer » środa 11 kwie 2018, 10:12

Nix pisze:
pancer pisze:
środa 11 kwie 2018, 06:31
Cezar_2017 pisze:Fakt jest jeden - między chalapcze a lakier na pewno będzie się dostawał piach. Ale jak będą dobrze zamocowane tj. sztywno - na pewno nie porysuje to lakieru. Przed montażem oczywiście dokładnie trzeba auto umyć. W przenich chlapaczach jest taśma dwustronna, która łapie do lakieru a przy okazji jest dystansem pomiędzy powierchnią lakieru a powierzchnią plastiku.

Dodano po 2 minutach 12 sekundach:
Ja musiałem domawiać przednie i tylne. Fabrycznie nie montują żadnych.
Dzięki za info. Na jesieni pewnie zamontuję. Sam zakładałeś? Tam chyba jest zestaw montażowy i samo w sobie trudne to nie jest?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Ja z montażem do Mokki zaplacilem 280 zł.
Z montażem to tanio

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Cezar_2017
Posty: 234
Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
Posiadane auto: Insignia GS Elite
Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto
Województwo: podlaskie

Re: Chlapacze, jest sens?

Postautor: Cezar_2017 » środa 11 kwie 2018, 10:23

Montowałem w ASO. Tylne można samemu ale koła trzeba zdjąć. W przednich w nadkolach trzeba wykonać jeden otwór na nit lub śrubę.

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Chlapacze, jest sens?

Postautor: pancer » środa 11 kwie 2018, 10:30

Mam nadzieję, że tą dziurę robili w plastiku bo jak nie to pewnie zabezpieczenie antykorozyjne w tym miejscu szlak trafił.

Cezar_2017
Posty: 234
Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
Posiadane auto: Insignia GS Elite
Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto
Województwo: podlaskie

Re: Chlapacze, jest sens?

Postautor: Cezar_2017 » środa 11 kwie 2018, 11:13

Oczywiście że w plastiku ;). Pozostałe 2 śruby mocują nadkole więc wykorzystuje się do przymocowania chlapaczy. Warto zwrócić uwagę, żeby po montażu nadkole nadal była spasowane z rantem błotnika. U mnie przesunęło się w stronę komory silnika i odsłoniło 2-3 mm rantu. W ASO mówią, że takie jest nadkole i nic nie da się zrobić. NIe mam czasu sam tym się zająć i wydaje mi się, że wynika to z montażu. Po drugiej stronie jest ok.

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Chlapacze, jest sens?

Postautor: pancer » środa 11 kwie 2018, 11:15

Cezar_2017 pisze:Oczywiście że w plastiku ;). Pozostałe 2 śruby mocują nadkole więc wykorzystuje się do przymocowania chlapaczy. Warto zwrócić uwagę, żeby po montażu nadkole nadal była spasowane z rantem błotnika. U mnie przesunęło się w stronę komory silnika i odsłoniło 2-3 mm rantu. W ASO mówią, że takie jest nadkole i nic nie da się zrobić. NIe mam czasu sam tym się zająć i wydaje mi się, że wynika to z montażu. Po drugiej stronie jest ok.
To ciekawe że przed montażem nadkole widać było inne a nie "takie" bo przecież było spasowanie z rantem...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Sebastian
Posty: 92
Rejestracja: niedziela 05 lis 2017, 13:45
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 1,5 Turbo 165 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie

Re: Chlapacze, jest sens?

Postautor: Sebastian » środa 11 kwie 2018, 16:27

W mokka sa plastikowe progi, wiec nie ma problemu, klopotem jest to że na chlapaczach jest bardzo wąska taśma dwustronna, w astrze ludzie sami montują szerszą żeby brud sie nie dostawał.

Dodano po 10 minutach 16 sekundach:
Podaję numer instrukcji montażu chlapaczy 39077358 strona http://www.ifz-berlin.de/#/instructions są tam instrukcje do wszystkich akcesoriów opel (wielojęzyczne)

Dodano po 1 minucie 30 sekundach:
W okienku 13 jest narysowana ta ferelna taśma.
Ostatnio zmieniony wtorek 29 maja 2018, 05:32 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Chlapacze, jest sens?

Postautor: pancer » środa 11 kwie 2018, 17:21

Super strona z tymi instrukcjami, już wisi w zakładkach w przeglądarce! Dzięki

witek
Posty: 59
Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:01
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: 2.0 Turbo 260 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Niepolomice
Województwo: malopolskie

Re: Chlapacze, jest sens?

Postautor: witek » czwartek 12 kwie 2018, 08:29

Pare zdjec chlapaczy. Nie sprawdzalem, ale moze Ellite ma tylne w standarcie, bo ja dokladalem tylko przednie
Załączniki
IMG_20180411_123546_.jpg
IMG_20180411_123546_.jpg (1.65 MiB) Przejrzano 3766 razy
IMG_20180411_084046.jpg
IMG_20180411_084046.jpg (1.18 MiB) Przejrzano 3766 razy
IMG_20180411_123530.jpg
IMG_20180411_123530.jpg (1.5 MiB) Przejrzano 3766 razy

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Chlapacze, jest sens?

Postautor: pancer » czwartek 12 kwie 2018, 09:19

świetne zdjęcia, dzięki. Też będę miał te felgi. Widzę że trochę się przybrudziły. Ciężko je utrzymać w czystości w ruchu miejskim? Sporo tych ramion (15).

witek
Posty: 59
Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:01
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: 2.0 Turbo 260 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Niepolomice
Województwo: malopolskie

Re: Chlapacze, jest sens?

Postautor: witek » czwartek 12 kwie 2018, 10:39

Felgi pobrudzili przy zmianie opon. Byly czyste :)

Cezar_2017
Posty: 234
Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
Posiadane auto: Insignia GS Elite
Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto
Województwo: podlaskie

Re: Chlapacze, jest sens?

Postautor: Cezar_2017 » czwartek 12 kwie 2018, 17:11

@witek Czy może zrobić zdjęcie przedniego chlapcza od tyłu z dołu? U mnie po montażu w ASO jest szpara pomiędzy chlapaczem a profilem progu.

Awatar użytkownika
Nix
Posty: 353
Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5 T 165 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Polska
Województwo: Śląskie

Re: Chlapacze, jest sens?

Postautor: Nix » czwartek 12 kwie 2018, 19:30

Sebastian pisze:
środa 11 kwie 2018, 16:39
W mokka sa plastikowe progi, wiec nie ma problemu, klopotem jest to że na chlapaczach jest bardzo wąska taśma dwustronna, w astrze ludzie sami montują szerszą żeby brud sie nie dostawał.

Dodano po 10 minutach 16 sekundach:
Podejmę numer instrukcji montażu chlapaczy 39077358 strona http://www.ifz-berlin.de/#/instructions są tam instrukcje do wszystkich akcesoriów opel (wielojęzyczne)

Dodano po 1 minucie 30 sekundach:
W okienku 13 jest narysowana ta ferelna taśma.
W Mokce są plastikowe nakladki a nie progi i nie montuje się do nich chlapaczy.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości