Poniżej link do artykułu dot. wycofywania z oferty silnika 1.6 benzyna 200 KM.
https://www.samar.pl/__/3/3.a/105003/Op ... cale=pl_PL
Wycofywanie silnika 1.6/200KM benzyna.
-
- Posty: 69
- Rejestracja: piątek 21 lip 2017, 17:57
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: B20 NFT 260 KM 4x4
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Słupsk
- Województwo: pomorskie
Wycofywanie silnika 1.6/200KM benzyna.
Ostatnio zmieniony środa 18 wrz 2019, 11:10 przez emzet1, łącznie zmieniany 1 raz.
- radekj
- Posty: 436
- Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolska
Re: Wycofywanie silnika 1.6/200KM benzyna.
2.0 260KM wycofali
1.6 200KM wycofują
musi wejść jakiś napęd benzyna + elektryk bo inaczej to bez sensu w tej klasie auta
1.6 200KM wycofują
musi wejść jakiś napęd benzyna + elektryk bo inaczej to bez sensu w tej klasie auta
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: Wycofywanie silnika 1.6/200KM benzyna.
Fajnie - wycofują silnik, który dopiero co wprowadzili. Widać, że nie mają pomysłu na topową wersję Insignii.
Benzyna + elektryk, to musiałby być Hybrid4 - 225KM lub 300KM. Brzmi ciekawie, ale architektura podwozia Insignii to czystej krwi GM. Wszystko robione pod silniki benzynowe: 3,6 i 2,0. Mała szansa, żeby udało im się zaadoptować francuską koncepcję.
Smutny koniec Insignii. Kiedyś kojarzyła się z szybkimi autami pościgowymi - w sumie wciąż się kojarzy, ale to zmierzch świetności. Ładnie PSA położyło sprzedaż Insignii. Za to Peugeot 508 jakoś się sprzedaje (minimalnie lepiej niż Insignia).
Benzyna + elektryk, to musiałby być Hybrid4 - 225KM lub 300KM. Brzmi ciekawie, ale architektura podwozia Insignii to czystej krwi GM. Wszystko robione pod silniki benzynowe: 3,6 i 2,0. Mała szansa, żeby udało im się zaadoptować francuską koncepcję.
Smutny koniec Insignii. Kiedyś kojarzyła się z szybkimi autami pościgowymi - w sumie wciąż się kojarzy, ale to zmierzch świetności. Ładnie PSA położyło sprzedaż Insignii. Za to Peugeot 508 jakoś się sprzedaje (minimalnie lepiej niż Insignia).
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Wycofywanie silnika 1.6/200KM benzyna.
Insignia nadal nieco lepiej się sprzedaje od P508. Dane za okres I-VII 2019:
Insignia w Europie 31,290 szt,
Pug 508 to 22,985 szt. w Europie.
Bez sensownej benzyny Insia niechybnie podzieli los jakże popularnego kiedyś Mondeo - a dziś 25,125 szt. w analizowanym okresie.
Polityka koncernów w temacie emisji jest jakaś dziwna, nie zgłębiłem jej. Przecież oferowane są auta z dużymi i mocnymi silnikami, o emisji większej niż 1.6T czy 2.0T w Insignii. Tyle że emisję liczy się zdaje się per cały koncern, więc auta hybrydowe w ofercie "oszczędzają" to, co można przerzucić na topowe wersje mocy.
Ostatni mój Opelek, raczej na pewno... Vectra C, Insignia A polift, teraz GSi... I cieszę się, że ją wybrałem, a nie Arteona (który i tak zniechęcał cenowo), bo Artków wysypało jak kundli Zwłaszcza tych, które przed decyzją podobały mi się najbardziej, czyli białych. Co wybiorę się pod miasto, to w drodze spotkam 2-3 Artki, a takiej Insignii GSi nie widziałem przez 1.5 roku jeszcze ani jednej, a i tych "lepsiejszych, dwururkowych" też jak na lekarstwo.
M.
Insignia w Europie 31,290 szt,
Pug 508 to 22,985 szt. w Europie.
Bez sensownej benzyny Insia niechybnie podzieli los jakże popularnego kiedyś Mondeo - a dziś 25,125 szt. w analizowanym okresie.
Polityka koncernów w temacie emisji jest jakaś dziwna, nie zgłębiłem jej. Przecież oferowane są auta z dużymi i mocnymi silnikami, o emisji większej niż 1.6T czy 2.0T w Insignii. Tyle że emisję liczy się zdaje się per cały koncern, więc auta hybrydowe w ofercie "oszczędzają" to, co można przerzucić na topowe wersje mocy.
Ostatni mój Opelek, raczej na pewno... Vectra C, Insignia A polift, teraz GSi... I cieszę się, że ją wybrałem, a nie Arteona (który i tak zniechęcał cenowo), bo Artków wysypało jak kundli Zwłaszcza tych, które przed decyzją podobały mi się najbardziej, czyli białych. Co wybiorę się pod miasto, to w drodze spotkam 2-3 Artki, a takiej Insignii GSi nie widziałem przez 1.5 roku jeszcze ani jednej, a i tych "lepsiejszych, dwururkowych" też jak na lekarstwo.
M.
- radekj
- Posty: 436
- Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolska
Re: Wycofywanie silnika 1.6/200KM benzyna.
@Maciek Skąd masz dane sprzedaży 508 większe od Insigni? Gdzie nie patrzę to 508 dostaje lanie np.
https://www.bankier.pl/moto/te-auta-pol ... rwcu-4134/
(ja wiem że zmiana modelu 508 robi swoje), ale masz jakieś aktualne dane?
https://www.bankier.pl/moto/te-auta-pol ... rwcu-4134/
(ja wiem że zmiana modelu 508 robi swoje), ale masz jakieś aktualne dane?
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Wycofywanie silnika 1.6/200KM benzyna.
@radekj
Nie wiem skąd ma dane Maciek, ale proponuję poklikać sobie po tej wyszukiwarce danych:
http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/
M.
Nie wiem skąd ma dane Maciek, ale proponuję poklikać sobie po tej wyszukiwarce danych:
http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/
M.
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: Wycofywanie silnika 1.6/200KM benzyna.
dokładnie:
http://carsalesbase.com/european-car-sa ... ugeot-508/
Insignia
maj: 4.557
czerwiec: 3.873
lipiec: 3.583
P508
maj: 3.862
czerwiec: 4.366
lipiec: 4.176
o ile na początku roku Insignia sprzedawała się lepiej, to ostatnie 2 miesiące odwróciły sytuację i to Peugeot sprzedaje się lepiej. Co dziwi, bo w kontekście aut flotowych, Insignia jest autem lepszym.
Ale taka jest polityka koncernu PSA. Insignię kastruje się z najmocniejszych silników, natomiast 508 otrzymuje świeżuteńki napęd hybrydowy (który bardzo mnie interesuje). Widać, na kogo stawiają Francuzi. I ja się absolutnie temu nie dziwię, czy mnie to martwi? Niespecjalnie - jakoś nigdy specjalnie nie przywiązywałem się do marki, po prostu biorę produkt technicznie najlepszy. W zeszłym roku Insignia oferowała najlepszą relację przestrzeń-osiągi-cena. Teraz, jak nie ma silnika 260KM, z napędem 4x4, za to oferowany silniczek 1,6/200KM FWD w tej samej cenie (:D), nie byłoby przekonującego argumentu, żebym kupił Insignię. Na chwilę obecną, wolałbym poczekać, aż P508 Hybrid będzie oferowany w Polsce.
A jak teraz wycofają i te 200KM, zostaną podstawowe benzyny i klekoczący diesel 170KM, no to sprzedaż Insignii zmieni się do ilości śladowych.
A wymówka z emisją spalin jest żałosna. Volkswagen potrafi przystosować swoje 2,0/280 do nowych przepisów, beemka ma całą gamę mocnych silników, Renault dopiero co wprowadził 1,8/225KM. Jak się chce, to można. A tu brakuje dobrej woli, bo Opel ma się stać submarką Peugeota, ma korzystać z komponentów koncernu PSA. I tu leży pies pogrzebany.
PS. Opel tak udoskonalił swoją gamę modeli, że najmocniejsza Astra po liftingu może mieć maksymalnie 150KM
http://carsalesbase.com/european-car-sa ... ugeot-508/
Insignia
maj: 4.557
czerwiec: 3.873
lipiec: 3.583
P508
maj: 3.862
czerwiec: 4.366
lipiec: 4.176
o ile na początku roku Insignia sprzedawała się lepiej, to ostatnie 2 miesiące odwróciły sytuację i to Peugeot sprzedaje się lepiej. Co dziwi, bo w kontekście aut flotowych, Insignia jest autem lepszym.
Ale taka jest polityka koncernu PSA. Insignię kastruje się z najmocniejszych silników, natomiast 508 otrzymuje świeżuteńki napęd hybrydowy (który bardzo mnie interesuje). Widać, na kogo stawiają Francuzi. I ja się absolutnie temu nie dziwię, czy mnie to martwi? Niespecjalnie - jakoś nigdy specjalnie nie przywiązywałem się do marki, po prostu biorę produkt technicznie najlepszy. W zeszłym roku Insignia oferowała najlepszą relację przestrzeń-osiągi-cena. Teraz, jak nie ma silnika 260KM, z napędem 4x4, za to oferowany silniczek 1,6/200KM FWD w tej samej cenie (:D), nie byłoby przekonującego argumentu, żebym kupił Insignię. Na chwilę obecną, wolałbym poczekać, aż P508 Hybrid będzie oferowany w Polsce.
A jak teraz wycofają i te 200KM, zostaną podstawowe benzyny i klekoczący diesel 170KM, no to sprzedaż Insignii zmieni się do ilości śladowych.
A wymówka z emisją spalin jest żałosna. Volkswagen potrafi przystosować swoje 2,0/280 do nowych przepisów, beemka ma całą gamę mocnych silników, Renault dopiero co wprowadził 1,8/225KM. Jak się chce, to można. A tu brakuje dobrej woli, bo Opel ma się stać submarką Peugeota, ma korzystać z komponentów koncernu PSA. I tu leży pies pogrzebany.
PS. Opel tak udoskonalił swoją gamę modeli, że najmocniejsza Astra po liftingu może mieć maksymalnie 150KM
- radekj
- Posty: 436
- Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolska
Re: Wycofywanie silnika 1.6/200KM benzyna.
Dzięki. Ciekawe dane, nie widziałem ostatnich miesięcy stąd moje zdziwienie.
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Wycofywanie silnika 1.6/200KM benzyna.
BMW ma mocne silniki, bo w cenę każdego modelu wkalkulowana jest kara/haracz za zbyt wysoka emisje spalin. Emisje spalin, która jak ktoś wyżej zauważył, jest liczona na koncern. Dlatego np dzisiaj taka Toyota czy FCA mają emisje poniżej dopuszczalnej na 2021 rok i będą mogły tę nadwyżkę sprzedawać innym koncernom. Gdzieś widziałem, że zbyt wysoka emisja podniesie cenę każdego samochodu o 300-700€. O ile zainteresowanego kupnem auta za 150k jakoś bardzo to nie zaboli, to jakiegoś miejskiego malucha, czy kompakta już tak.
A apropo P508 - sprzedaje się lepiej, bo na starcie oferują „rabaty tylko do końca miesiąca” w wysokości prawie 30%. Taki wypasiony P508 po rabatach kosztuje mniej o 40-50 tysięcy. A to dużo.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A apropo P508 - sprzedaje się lepiej, bo na starcie oferują „rabaty tylko do końca miesiąca” w wysokości prawie 30%. Taki wypasiony P508 po rabatach kosztuje mniej o 40-50 tysięcy. A to dużo.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 69
- Rejestracja: piątek 21 lip 2017, 17:57
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: B20 NFT 260 KM 4x4
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Słupsk
- Województwo: pomorskie
Re: Wycofywanie silnika 1.6/200KM benzyna.
Niedawno na jakiejś zagranicznej stronie czytałem o liftingu Insignii i planach wprowadzenia silnika 1.6 225 KM z grupy PSA.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości