Strona 2 z 2

Re: START/STOP można go przełączyć, aby był wyłączony przy rozruchu silnika?

: wtorek 12 mar 2019, 09:31
autor: qucze
Jeżeli to Cię pocieszy, to u mnie 1raz zadziałało po około miesiącu. Auto odebrałem na początku marca, dopiero załączylo w kwietniu jak się cieplej zrobilo. Teraz to nawet przy -5C potrafi załączyć.
Wnerwiajace jest strasznie bo nawet przy dojeżdżaniu do skrzyżowania gdzie nieraz szybko trzeba wdepnac żeby się zmieścić, nie zdąży odpalić silnika... miałem ze 2razy taka sytuację bardzo niebezpieczna (raz dałem po hamulcach, 2raz ucieklem na pobocze) . Wyłączam to badziewie od razu po starcie.

Re: START/STOP można go przełączyć, aby był wyłączony przy rozruchu silnika?

: poniedziałek 15 lip 2019, 12:30
autor: longman
Z mojej strony, S/S działał od razu, ale było ciepło kiedy odbierałem auto - sierpień 2018. Nigdy też nie było sytuacji żeby nie działał, nawet zimą - parkując przez cały dzień na parkingu strzeżonym czasami zapominam wyłączyć to ustrojstwo i po dojechaniu do szlabanu silnik gaśnie.

Natomiast czasami używam S/S na skrzyżowaniach z długimi cyklami sygnalizacji albo przejazdach kolejowych (o ile wskazanie temp. oleju ma swoją właściwą wartość) i S/S włącza ponownie silnik po paru minutach - mam np. włączony lekko nawiew oraz radio.

Re: START/STOP można go przełączyć, aby był wyłączony przy rozruchu silnika?

: poniedziałek 15 lip 2019, 12:52
autor: andrew
jeśli sterownik wykazuje, że są jakieś parametry poniżej normy, lub np. pracuje klima i nie masz uzyskanej temperatury zadanej, to S/S nie powinien wyłączyć silnika - do czasu aż sterownik uzna że wszystko jest ok.
Generalnie też wyłączony mam , ale czasami przy dużych korkach korzystam.

Re: START/STOP można go przełączyć, aby był wyłączony przy rozruchu silnika?

: sobota 10 paź 2020, 21:35
autor: rks1
Jest prosty sposób na dezaktywację AS&S wystarczy wstawić szeregowo dwie diody prostownicze 1A za bezpiecznikiem na przewodzie podającym informację o napięciu na akumulatorze do układu AS&S. Diody zmieniają wartość sygnału o 1,4V co dla układu oznacza, że akumulator jest poniżej normy, system przestaje wyłączać silnik. wadą jest to, że nie można włączyć funkcji start stop w dowolnym momencie.