Strona 1 z 2

Odczytanie bledu

: czwartek 16 maja 2019, 15:21
autor: Oberon
Witam,
Takie coś mi się w trasie pojawiło. Auto po odpaleniu nie zgasla kontrolka. Da się jakoś odczytać co to jest? Można z tym jechać... czy trzeba wołać serwis? Obrazek

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Re: Odczytanie bledu

: czwartek 16 maja 2019, 16:02
autor: -Egon-
U mnie się to pojawiło przy pierwszych 50 km z wyjazdu salonu a po 24h zgasło samo (termin miałem na 3 dzień więc po podpięciu pod komputer nic nie było zarejestrowane) i do dziś odpukać nie pojawiło się ani razu (prawdopodobnie wypadały mi zapłony bo przyzwyczajałem się do tego felernego start/stop systemu i za słabo musiałem raz czy dwa dać po gazie).
A znaczyć może wiele od tych błahych po poważne oznaczające że coś jest nie tak w zakresie przebiegu procesów spalania paliwa.
Jeśli brak ubytków mocy przyczyną takiego stanu może być zaśniedziały styk lub niewielka wilgoć przy wtyczkach, gorszej jakości paliwo lub właśnie wypadające zapłony albo gdy silnik nie pali na jeden cylinder ale tu już było by pogorszenie pracy silnika.
Jak nie zgaśnie po 24h najlepiej odwiedzić serwis i zdiagnozować komputerem.

Re: Odczytanie bledu

: czwartek 16 maja 2019, 17:36
autor: Oberon
Zgaslo może za szybko ruszyłem po odpaleniu czy coś.... Dziwne będę obserwował

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Re: Odczytanie bledu

: czwartek 16 maja 2019, 19:50
autor: wassermann
@Oberon Masz OnStar? Umożliwia odczytanie błędu zdalnie.

M.

Re: Odczytanie bledu

: czwartek 16 maja 2019, 20:10
autor: Oberon
Niestety nie.. . Zastanawiam się czy mi nie zgasł jak ruszalem hmm bo jakoś szybko chciałem ruszyć... Spieszylem się może to dlatego.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka



Re: Odczytanie bledu

: czwartek 16 maja 2019, 20:31
autor: wassermann
Jeśli nie wywali tej kontrolki permanentnie, to ignore it.

W mojej poprzedniej dwa razy miałem przygodę z tą kontrolką - w obu przypadkach wówczas silnik miał problemy z ciągnięciem powyżej 5000 rpm - i w obu przyczyną był padnięty przepływomierz. Co śmieszne, w obu przypadkach (dzieliły je 2 lata) awaria dotknęła mnie w tym samym miejscu (centralna Polska A1-A2) podczas drogi na urlop (na, nie "z") - miała szmata charakterek... A na co dzień w mieście chodziła jak ta lala.

Ale przyczyn może być wiele.

M.

Re: Odczytanie bledu

: czwartek 16 maja 2019, 21:18
autor: andrew
ja w poprzedniej (2,0 T - 220 kM 4x4) też miałem 2 razy. Oba przypadki dotyczyły czujnika położenia wału - raz była wymiana. Poza tym cyt.: chodziła jak ta lala !

Re: Odczytanie bledu

: piątek 17 maja 2019, 09:39
autor: jami
nie przejmuj się kontrolką, skoro zgasła, kiedyś przy okazji sprawdź błędy zapisane w pamięci. Generalnie obserwuj zegary. Polecam zaopatrzyć się w interfejs OBD i aplikację na smartfona, sam będziesz sprawdzał, czy i jakie błędy są zapisane

Re: Odczytanie bledu

: piątek 17 maja 2019, 10:58
autor: Oberon
Interfejs jak i soft mam od dawna ale nawet nie wiem gdzie w nim jest złącze myślałem że gdzieś da się to odczytać.



Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Re: Odczytanie bledu

: piątek 17 maja 2019, 12:58
autor: jami
złącze w Insigni jest z lewej pod deską, sięgniesz ręką jak siedzisz na fotelu kierowcy. U mnie interfejs jest wpięty cały czas w złącze diagnostyczne, uruchamiam go w ciągu kilkunastu sekund jak potrzebuję np. sprawdzić stan DPFa

Re: Odczytanie bledu

: sobota 18 maja 2019, 05:41
autor: KonradWro
jami pisze:złącze w Insigni jest z lewej pod deską, sięgniesz ręką jak siedzisz na fotelu kierowcy. U mnie interfejs jest wpięty cały czas w złącze diagnostyczne, uruchamiam go w ciągu kilkunastu sekund jak potrzebuję np. sprawdzić stan DPFa
Da się sprawdzić stan dpf w jakimś skanerze w telefonie? (Telefon podpięty z kostką wifi albo bluetooth)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Odczytanie bledu

: sobota 18 maja 2019, 14:13
autor: Oberon
Dziś znowu pojawił się problem

P546 i p545

Zauwazylem też że auto nie schodzi ze spalania czasami ma 0 a cAsami 1.8 l a czasem nawet 3l /100km jak hamuje silnikiem nogi zdjete z pedałów... Chyba nie jest to norma
..
I zauważyłem też że wtedy mam takie poszarpywanie przy zmianach biegow... Bo może obroty nie schodzą... Więc pewnie wizyta w serwisie mnie czeka ehhh niewydazone te Insignie

Obrazek

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka



Re: Odczytanie bledu

: sobota 18 maja 2019, 14:25
autor: wassermann
Wygooglałeś to?
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=pl

Bywa.
W mojej poprzedniej leciał czujnik mas powietrza (przepływomierz - MAF). Czy Insignia/Opel były winą? Niekoniecznie, zważywszy, że czujnik pochodził od Hitachi...

M.

Re: Odczytanie bledu

: poniedziałek 20 maja 2019, 19:12
autor: Oberon
No to czekam na piątkowa wizytę w serwisie... Kontrolka pali się dość często w sumie prawie każdy przejazd i czasem gaśnie czasem nie.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Re: Odczytanie bledu

: środa 22 maja 2019, 09:28
autor: jami
KonradWro pisze:
sobota 18 maja 2019, 05:41
jami pisze:złącze w Insigni jest z lewej pod deską, sięgniesz ręką jak siedzisz na fotelu kierowcy. U mnie interfejs jest wpięty cały czas w złącze diagnostyczne, uruchamiam go w ciągu kilkunastu sekund jak potrzebuję np. sprawdzić stan DPFa
Da się sprawdzić stan dpf w jakimś skanerze w telefonie? (Telefon podpięty z kostką wifi albo bluetooth)
używam Torgue (wersja płatna) z dopisanymi kilkoma własnymi DIPami. W zasadzie dla silnika B20DTH użyteczne są dwa DIPy: procentowy stopień wypełnienia DPFa oraz przebieg od ostatniego wypalania.
W razie potrzeby mogę podać co wpisać w aplikacji