2.0 DTH 170KM, AT8 - filtr DPF/FAP
: środa 14 lut 2018, 18:52
Dobry wieczór,
Prośba do użytkowników silników CDTI i osób w temacie.
Mam niejasności dotyczące filtra cząstek, otóż:
1. Jakiego rodzaju mokry/suchy jest filtr w silniku CDTI?
2. Jak wygląda wypalanie? W instrukcji jest informacja, że jak już musi się wypalać - zaświeca się odpowiednia ikonka.
3. Czytam opinie na forum Opla, że należy utrzymywać przy wypalaniu obroty 2000-3000 obr/min. Przy skrzyni AT8 to już są spore prędkości i nie zawsze je można zapewnić przez dłuższy czas, no chyba, że trzeba przełączyć na manual.
Nadmienię, że dotychczas jeździłem Peugeotem 508 z 2.0 HDi 163KM i przez 120.000 km nic z filtrem nie robiłem. Generalnie trasy, miasto sporadycznie. Płynu nie trzeba było dolewać. Częstość dolewania wiąże się ze sposobem tankowania: Ci co tankują za 50zł płyn szybko zużywają, bo dozowany jest do paliwa przy tankowaniu i potem narzekają. W P508 bak był 72 litrowy, więc tankowanie rzadsze niż w Oplu Insignia B.
Pozdrawiam,
Adam
Prośba do użytkowników silników CDTI i osób w temacie.
Mam niejasności dotyczące filtra cząstek, otóż:
1. Jakiego rodzaju mokry/suchy jest filtr w silniku CDTI?
2. Jak wygląda wypalanie? W instrukcji jest informacja, że jak już musi się wypalać - zaświeca się odpowiednia ikonka.
3. Czytam opinie na forum Opla, że należy utrzymywać przy wypalaniu obroty 2000-3000 obr/min. Przy skrzyni AT8 to już są spore prędkości i nie zawsze je można zapewnić przez dłuższy czas, no chyba, że trzeba przełączyć na manual.
Nadmienię, że dotychczas jeździłem Peugeotem 508 z 2.0 HDi 163KM i przez 120.000 km nic z filtrem nie robiłem. Generalnie trasy, miasto sporadycznie. Płynu nie trzeba było dolewać. Częstość dolewania wiąże się ze sposobem tankowania: Ci co tankują za 50zł płyn szybko zużywają, bo dozowany jest do paliwa przy tankowaniu i potem narzekają. W P508 bak był 72 litrowy, więc tankowanie rzadsze niż w Oplu Insignia B.
Pozdrawiam,
Adam