Strona 1 z 1

2.0 CDTI 170 KM Chip Tunning

: sobota 05 gru 2020, 20:48
autor: florek
Cześć,

Po minięciu dwóch lat i wygaszeniu gwarancji, przymierzam się do chip tuningu w mojej Isi. I teraz pytanko do was. Czy dokonywał już ktoś z forumowiczów takiej modyfikacji? Nie chodzi mi oczywiście o powerboxa, tylko o indywidualnie przygotowane mapy. Jaki przyrost mocy udało się uzyskać i jak przełożyło się to na odczucia z jazdy oraz na ekonomię. Chętnie zobaczyłbym też wasze indywidualne wykresy po modyfikacji :). Czy zauważyliście jakieś nieprawidłowości pojawiające się po zachipowaniu?

Dzięki z góry za odpowiedzi.

Re: 2.0 CDTI 170 KM Chip Tunning

: sobota 05 gru 2020, 22:09
autor: jami
vtech i kreatormocy, tam znajdziesz informacje o chipowaniu 2.0 CDTI 170KM

Re: 2.0 CDTI 170 KM Chip Tunning

: sobota 05 gru 2020, 22:52
autor: florek
jami pisze:
sobota 05 gru 2020, 22:09
vtech i kreatormocy, tam znajdziesz informacje o chipowaniu 2.0 CDTI 170KM
ogólnie zapoznawałem się z informacjami na różnych stronach związanych z chip tunningiem i w większości przypadków dla tej wersji silnika jest brak danych (jak w przypadku kreatora mocy), w v-tuning bodajże znalazłem jakieś informacje, ale dalej bardziej interesują mnie info od indywidualnych osób, które takiej modyfikacji dokonały. Wiadomo, że to co w katalogach, to różnie z tym może być.

Re: 2.0 CDTI 170 KM Chip Tunning

: niedziela 06 gru 2020, 17:42
autor: jami
ten silnik, z tym samym sterownikiem występował w Insigni A. Kreatormocy chipował taką Insignię i podaje 200KM i 445Nm.
W Insigni B ze skrzynią ręczną osobiście bym nie chipował silnika, nie mam zaufania do sprzęgła i dwumasy. W automacie należy pamiętać o maksymalnym momencie, który przenosi skrzynia, bodajże 480Nm. Moim zdaniem szkoda kasy na zabawę i późniejsze remonty. Sam sobie odpowiedz na pytanie, czy takie 30KM mocy więcej i 40Nm są warte pieniędzy, które chcą firmy tuningowe

Re: 2.0 CDTI 170 KM Chip Tunning

: wtorek 05 sty 2021, 20:38
autor: jn007
Witam,
chciałbym podzielić się spostrzeżeniami po chip tuningu w mojej insi 2015 rok , w zeszłym roku zdecydowałem się na taką modyfikacje w Vtech Kraków i jestem zadowolony, moja insa jest ciężka 1860 kg i spalanie nie spadało poniżej 8 litrów na trasie raczej w górę po przejechaniu dłuższej trasy na wczasy byłem zaskoczony że 4x4 automat średnio spalił 6,7l więc mogę z czystym sumieniem zachęcić do takiej zmiany, nie chciałem zbytnio przesilać parametrów i w ostateczności zostały na poziomie 185 KM 444Nm, nie zależy mi aby być pierwszym na zielonym a raczej na komforcie i chyba się udało zdecydowanie szybciej automat zmienia przełożenia i to robi mniejsze spalanie.

Re: 2.0 CDTI 170 KM Chip Tunning

: wtorek 19 sty 2021, 15:27
autor: KonradWro
florek pisze:
jami pisze:
sobota 05 gru 2020, 22:09
vtech i kreatormocy, tam znajdziesz informacje o chipowaniu 2.0 CDTI 170KM
ogólnie zapoznawałem się z informacjami na różnych stronach związanych z chip tunningiem i w większości przypadków dla tej wersji silnika jest brak danych (jak w przypadku kreatora mocy), w v-tuning bodajże znalazłem jakieś informacje, ale dalej bardziej interesują mnie info od indywidualnych osób, które takiej modyfikacji dokonały. Wiadomo, że to co w katalogach, to różnie z tym może być.
Udało się coś zrobić z 2.0? Pokażesz wyniki ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: 2.0 CDTI 170 KM Chip Tunning

: wtorek 19 sty 2021, 15:58
autor: jami
jn007 pisze:
wtorek 05 sty 2021, 20:38
Witam,
chciałbym podzielić się spostrzeżeniami po chip tuningu w mojej insi 2015 rok , w zeszłym roku zdecydowałem się na taką modyfikacje w Vtech Kraków i jestem zadowolony, moja insa jest ciężka 1860 kg i spalanie nie spadało poniżej 8 litrów na trasie raczej w górę po przejechaniu dłuższej trasy na wczasy byłem zaskoczony że 4x4 automat średnio spalił 6,7l więc mogę z czystym sumieniem zachęcić do takiej zmiany, nie chciałem zbytnio przesilać parametrów i w ostateczności zostały na poziomie 185 KM 444Nm, nie zależy mi aby być pierwszym na zielonym a raczej na komforcie i chyba się udało zdecydowanie szybciej automat zmienia przełożenia i to robi mniejsze spalanie.
Insigni nie chipowałem, ale miałem kiedyś diesla, w którym przeszedłem kilka stopni chipowania. Poprawa parametrów na poziomie 15KM i kilkudziesięciu Nm była tak mała, że właściwie niewiele było czuć. Skończylem na 30KM i 100Nm, dopiero od tego można było powiedzieć, że warto wydać kasę. Insignia jest cięższa, więc tym bardziej nie szedłbym w chipowanie na poziomie kilkunastu KM i ok. 40Nm. Ale to tylko moje zdanie :D
Czy po chipie samochód palił mniej? Z perspektywy czasu powiem, że chyba nie. Tyle, że wtedy nie jeździło się tyle po ekspresówkach i autostradach, gdzie wyprzedzanie jest rzadkie, a jazda z wysoką prędkością częsta. Ciężko porównać to z częstym wyprzedzaniem na starych polskich krajówkach/ W tym kontekście chip nie jest mi w ogóle potrzebny, Insignią na fabrycznych ustawieniach można komfortowo podróżować z prędkościami zdecydowanie przekraczającymi dozwolone 8-)