Strona 3 z 6

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

: piątek 14 maja 2021, 20:21
autor: Nowy29
Zamierzam wymienić tylne klocki hamulcowe w 1.5 turbo 165KM.
Tylko niewiem czy normalnie się cofa tłoczki czy trzeba komputerowo. Ktoś może wymieniał?

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

: środa 02 cze 2021, 10:24
autor: Adam6259
Witam Mam pytanie w temacie hamulców czy na przeglądzie w ASO w drugim roku eksploatacji wymieniali wam płyn hamulcowy ? pozdrawiam

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

: środa 02 cze 2021, 16:51
autor: WuDoRa
Adam6259 pisze:
środa 02 cze 2021, 10:24
Witam Mam pytanie w temacie hamulców czy na przeglądzie w ASO w drugim roku eksploatacji wymieniali wam płyn hamulcowy ? pozdrawiam
Tak.

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

: środa 02 cze 2021, 17:35
autor: Marek F
Tak🖐

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

: czwartek 03 cze 2021, 12:49
autor: Adam6259
Dzięki za info myślałem że chcą mi to wcisnąć ale jak trzeba to trzeba :)

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

: wtorek 08 cze 2021, 10:43
autor: jami
po 4 latach też wymieniają
Co ciekawe, po 80 tys.km nadal mam wszystkie klocki i tarcze oryginalne. Nic nie kwalifikuje się do wymiany, a tarcze spokojnie przeżyją drugi zestaw klocków. Podoba mi się :D

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

: wtorek 08 cze 2021, 14:58
autor: Marek F
To ciekawe to mój pierwszy samochód kiedy tył przy 40tys zbliża się do końca a przód jak nowy. Wielu posiadaczy insigni i AK piszą ,że tył szybciej kończy życie. W poprzedniej AJ przy 60tys klocki przód i tył nadal do jazdy ,mam ten sam styl jazdy . Zawsze to przód pierwszy się kończył w innych autach bo chyba pierwszy bierze, a tu kto mi wytłumaczy dlaczego tył. Wszyscy piszą, jednak nikt nie wyjaśnił 😉

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

: wtorek 08 cze 2021, 21:50
autor: wassermann
Podobno w ciężkich autach tył ma dużo do roboty. Skoro kończy się szybciej od przodu, to jednak powierzchnia robocza jest za mała. Po prostu tylne hamulce powinny być większe - choć takie 315 mm wentylowane to i tak sporo na tle typowej konkurencji.

U mnie w IA i teraz w IB tył kończy się nieco później niż przód. Ale noga ciężka.

Płyn hamulcowy co 2 lata (niezależnie od przebiegu) to standard. Wręcz obowiązek. A na pewno dobra praktyka. Łapie wilgoć i jego skuteczność pod obciążeniem temperaturowym spada z czasem. Po wymianie zwrócić uwagę na pracę pedału, czy dobrze przeprowadzono odpowietrzanie układu.

M.

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

: środa 09 cze 2021, 07:41
autor: Maciek
U mnie się dosyć szybko skończyły.
1000 pln klocki przód
500 pln klocki tył

podczas wymiany przód miał 2,5 mm, tył 3,5 mm.

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

: wtorek 29 cze 2021, 09:42
autor: Adam6259
Czy Insignia ma czujniki w klockach i ich koniec jest sygnalizowany przez kontrolkę ?

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

: wtorek 29 cze 2021, 10:11
autor: andrew
nie ma, jest sygnalizacja dźwiękowa = piszczenie (obcieranie)

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

: wtorek 29 cze 2021, 15:44
autor: Adam6259
andrew pisze:nie ma, jest sygnalizacja dźwiękowa = piszczenie (obcieranie)
Szkoda bo wtedy do wymiany nie tylko klocki ale i tarcze :(

Wysłane z mojego Mi 10 przy użyciu Tapatalka


Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

: wtorek 29 cze 2021, 22:09
autor: wassermann
O wymianie i tak decyduje kontrola wzrokowa WSZYSTKICH okładzin.
A czujnik "po kabelku", w samochodach, w których jest taka sygnalizacja, sięga do jednego klocka. Niepowiedziane, że któryś z pozostałych na tej osi nie zużyje się nieco szybciej.

M.

Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

: środa 30 cze 2021, 02:22
autor: Adam6259
Miałem Renault z tymi czujnikami i były we wszystkich klockach. Jedynie kontrolka była jedna ( ta od hamulca ręcznego) Bardzo przydatna rzecz niestety dość rzadko montowana w autach. Przed oplem miałem Volvo i też nie było .

Wysłane z mojego Mi 10 przy użyciu Tapatalka


Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.

: środa 30 cze 2021, 18:19
autor: Cloud
wassermann pisze:O wymianie i tak decyduje kontrola wzrokowa WSZYSTKICH okładzin.
A czujnik "po kabelku", w samochodach, w których jest taka sygnalizacja, sięga do jednego klocka. Niepowiedziane, że któryś z pozostałych na tej osi nie zużyje się nieco szybciej.

M.
U mnie jest we wszystkich 4. Wolałbym bez, bo 2 stówki jeden. Komputer pokazuje tez która oś i który klocek się zużył.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk