Strona 1 z 1

Hak holowniczy a dodatkowe systemy

: piątek 03 lip 2020, 12:35
autor: Budus
Cześć,
na jednym z forum o Astrze K jest wpis mówiący o tym, że w przypadku korzystania z bagażnika rowerowego montowanego na hak nie działają niektóre systemy, np:
nie działa aktywny tempomat, nie działa asystent pasa ruchu, nie działają czujniki martwego pola w lusterku, nie działają czujniki parkowania z tyłu, co zrozumiałe i z przodu, co niezrozumiane, nie działa automatyczne parkowanie. Samochód nie wie, co ma na haku: przyczepę czy bagażnik rowerowy i dlatego traktuje cokolwiek, co jest na haku, jako przyczepę. Przy pyknięciu kierunkowskazu (niewłączeniu na stałe) mruga 3 razy, a z czymkolwiek na haku (a właściwie przyłączu elektrycznym) mruga 6 razy, bo nie wie, jak długa jest przyczepa.
Jak to jest w Insigni ? Też występują tego typu ograniczenia ?

Przymierzam się pomału do kolejnego auta i celuję właśnie w Insignię z hakiem aby wygodniej było przewozić rowery ale z takimi ograniczeniami to raczej hak nie ma sensu.

@FPWroclaw - jak to wygląda w rzeczywistości :) miałem pisać ale ale postanowiłem założyć temat :)

i nie wiesz kiedy będzie nowy konfigurator na stornach Opla ?

Re: Hak holowniczy a dodatkowe systemy

: wtorek 07 lip 2020, 08:40
autor: FPWroclaw
Jeśli hak jest oryginalny to jak najbardziej hak będzie brany pod uwagę w momencie podłączenia wiązki - i tutaj pojazd nie ma możliwości interpretacji co podłączysz - bagażnik czy przyczepa.

Samochód zinterpretuje to jako przyczepę i konsekwentnie zmieni ustawienia niektórych systemów bezpieczeństwa - głównie dotyczy to ABS/ESP aby samochód mógł interpretować zachowanie dodatkowego elementu ciągniętego za pojazdem.

Czujniki parkowania to jeden system, tak samo jak monitorowanie martwej strefy lusterek - nie ma opcji żeby działały przy ciągnięciu czegoś za autem (działały poprawnie). Konfigurator - "wkrótce" jak mówi centrala. Zmienia się całkowicie polityka rabatowa.

Re: Hak holowniczy a dodatkowe systemy

: wtorek 15 mar 2022, 22:07
autor: Camel82
Podbijam wątek. Czy ktoś się orientuje czy jesli zakupilnym oryginalny hak GM, lub Bosal z demontażu innej insigni to moglbym go zamontowac u dowolnego mechanika bez wiekszych problemow? Moja insignia nie miala na wyposazeniu haka, chcialbym dolozyc uzywany oryginal. Mechanik pyta czy gniazdo jest wyprowadzone, ale nie wiem jak to sprawdzic. Czy w ogole gniazda na wiązki są jesli nie bylo haka w pakiecie czy trzeba dorobic? Oferty hakow oryginalow z demontazu widze w okolicach 800zl, mechanik mowi ze jesli sa wyprowadzenia na wiazki wzialby 300zl. Jest to tansza opcja niz nieoryginalny z montazem u specjalistow za 2500zl. Jak to jest z wpisem haka do dowodu rejestracyjnego?

Re: Hak holowniczy a dodatkowe systemy

: środa 20 kwie 2022, 08:44
autor: Maciek
ja u siebie zakładałem. Hak wziąłem z Westfalii, wiązka dedykowana do Insignii B, 13-pinowa. Montaż oczywiście w ASO :mrgreen: ale tylko dlatego, że mam gwarancję, bez problemu zrobią to "garażowi". To instalacja typu plug and prey :lol:

Jeśli hak jest zainstalowany i coś jest podłączone pod gniazdo (przyczepa, bagażnik rowerowy), to nie działają czujniki i asystenci - wtedy człowiek zaczyna doceniać "utrzymanie na pasie" :lol: Oczywiście wszystko okraszone odpowiednim komunikatem.