Strona 1 z 1

afera - emisja spalin

: wtorek 16 paź 2018, 07:01
autor: andrew
nowa akcja niemieckich służb- Opel również fałszował (ponoć) wyniki testów.

https://finanse.wp.pl/afera-spalinowa-r ... 403070081a

Re: afera - emisja spalin

: wtorek 16 paź 2018, 08:28
autor: jami
mnie to specjalnie nie dziwi. Skoro inni wielcy tak robili, trudno oczekiwać, żeby pozostali nie kombinowali. Pozostaje tylko kwestia kogo złapią, a kogo nie.
Czekam na konkrety, bo pisanie o modelach z 2012, 2014 i 2017 za wiele nie mówi o silnikach.

Re: afera - emisja spalin

: wtorek 16 paź 2018, 09:26
autor: wassermann
W przypadku Insignii na tapecie jest podobno model poprzedni (A) z silnikiem 2.0 CDTi 170 KM (EURO 6) - B20DTH - oznaczenie "LFS".

Tyle że ten sam silnik montowano także od początku produkcji Insignii B w 2017, chociaż wraz z nią przeszedł w kwietniu 2018 certyfikację na EURO 6d-TEMP i odtąd nosi oznaczenie D20DTH przy niezmienionych parametrach.

Opel utrzymuje, że stosowną akcję przywoławczą obwieścił już dłuższy czas temu.

M.

Re: afera - emisja spalin

: wtorek 16 paź 2018, 10:39
autor: jami
wassermann pisze:
wtorek 16 paź 2018, 09:26
W przypadku Insignii na tapecie jest podobno model poprzedni (A) z silnikiem 2.0 CDTi 170 KM (EURO 6) - B20DTH - oznaczenie "LFS".

Tyle że ten sam silnik montowano także od początku produkcji Insignii B w 2017, chociaż wraz z nią przeszedł w kwietniu 2018 certyfikację na EURO 6d-TEMP i odtąd nosi oznaczenie D20DTH przy niezmienionych parametrach.

Opel utrzymuje, że stosowną akcję przywoławczą obwieścił już dłuższy czas temu.

M.
to ciekawe jak się ma do tego wszystkiego Insignia B z B20DTH ;)
i kwestia tej zmiany z B20DTH na D20DTH. Czy to tylko kwestia certyfikacji, czy były jakieś zmiany w silniku lub osprzęcie? W związku z tym, czy Insignia B z B20DTH uzyska certyfikację na Euro 6d-TEMP?

Re: afera - emisja spalin

: wtorek 16 paź 2018, 11:31
autor: wassermann
EURO 6d-TEMP cechuje się Insignia B z D20DTH. I nic wcześniejszego nie będzie spełniało tej normy.
Na drugim forum pewien Kolega z Insignią B20DTH z 2015 pisze, że dostał wezwanie na aktualizację softu w związku z dawkowaniem AdBlue... ;)

M.

Re: afera - emisja spalin

: wtorek 16 paź 2018, 11:35
autor: andrew
ciekawe czy akcja ma związek z tym że to PSA teraz?

Re: afera - emisja spalin

: wtorek 16 paź 2018, 12:50
autor: rahv
Ta akcja jest już od dłuższego czasu na aktualizację oprogramowania w Isi a z silnikiem 170KM. I po aktualizacji narzekają, że teraz żłopie AdBlue

Re: afera - emisja spalin

: wtorek 16 paź 2018, 13:24
autor: jami
wassermann pisze:
wtorek 16 paź 2018, 11:31
EURO 6d-TEMP cechuje się Insignia B z D20DTH. I nic wcześniejszego nie będzie spełniało tej normy.
Na drugim forum pewien Kolega z Insignią B20DTH z 2015 pisze, że dostał wezwanie na aktualizację softu w związku z dawkowaniem AdBlue... ;)
co stoi na przeszkodzie zmiany certyfikatu? kwestie techniczne, czy proceduralne? A może jedno i drugie? Nadal mnie ciekawi czym różni się B20DTH od D20DTH

odnośnie wezwań do serwisu, czyżby fałszowane były Insignie A z B20DTH, a Insignie B mają już właściwy soft? W B nie słychać chyba, żeby ze zużyciem Adblue było coś nie tak

Re: afera - emisja spalin

: środa 17 paź 2018, 16:04
autor: Niebrzyd
czy wiecie może, czy afera dotyczy tylko silników D20DTH czy D20DTR również?
i drugie pytanie, w dowodzie mam wbitą normę emisji spalin "Euro 6 AD". czy to to samo co "EURO 6d-temp"?

Re: afera - emisja spalin

: środa 17 paź 2018, 16:49
autor: wassermann
Na razie przyczepili się do 170 KM w poprzedniej generacji - B20DTH (a nie D20DTH w nowej Insi.)

@Niebrzyd, Twój silnik nie spełnia EURO 6d-TEMP, lecz spełnia EURO 6c w nowszej edycji. Można rejestrować nowe samochody z tą normą do końca sierpnia 2019. Potem pewnie ta kombinacja samochód/silnik nie będzie już oferowana...

https://www.adac.de/infotestrat/umwelt- ... eId=270458
Kliknij zakładkę "Übersicht der wichtigsten Euro 6-Kennzahlen für Pkw mit Diesel- und Ottomotoren", druga tabelka od góry.

A czy tak w ogóle masz D20DTR czy B20DTR? W 2018 biturbo ma oznaczenie D20DTR, ale nie jestem pewien czy te z 2017 również.

M.

Re: afera - emisja spalin

: środa 17 paź 2018, 17:28
autor: jami
Niebrzyd pisze:
środa 17 paź 2018, 16:04
czy wiecie może, czy afera dotyczy tylko silników D20DTH czy D20DTR również?
i drugie pytanie, w dowodzie mam wbitą normę emisji spalin "Euro 6 AD". czy to to samo co "EURO 6d-temp"?
afera podobno dotyczy B20, a nie najnowszych D20 spełniających EURO 6d-TEMP
Euro 6 AD w dowodzie oznacza normę EURO 6c

https://de.wikipedia.org/wiki/Schadstoffschlüssel

Re: afera - emisja spalin

: czwartek 18 paź 2018, 06:43
autor: Niebrzyd
@wassermann tak, mam D20DTR, to ten silnik, który zaczęli produkować od września 2017

Re: afera - emisja spalin

: czwartek 18 paź 2018, 06:54
autor: ablu