Insignia B ST 260 KM vs Passat / Superb
: poniedziałek 21 maja 2018, 11:37
Witam,
podobny post umieściłem na bliźniaczym forum, ale pozwalam sobie wrzucić również tutaj.
Prośba o poradę do wszystkich posiadaczy nowej Insignii B oraz osób, które korzystają lub przymierzały się do Opel Drive Plan lub innych form finansowania.
Aktualnie mam dylematy czy dokonałem właściwego wyboru w postaci Insignia B ST z silnikiem 2.0 260 KM 4x4. Obecnie nie można go już zamawiać i nie było do końca pewne czy moje 'zamówienie' zostanie potwierdzone przez fabrykę (zamówienie wyszło od dealera pod koniec kwietnia). Oficjalne potwierdzenie wyprodukowania mam - na koniec czerwca.
Sporo się naczytałem i naoglądałem o tym aucie, które ma być rodzinnym wozidłem 2+2, gdzie pociechy są jeszcze w wieku wózkowym (2 lata oraz 3 m-ce).
Wybrałem silnik 2.0 ponieważ zabrakło czegoś trochę słabszego pomiędzy wersją 1.5 a 2.0 260 KM, a nie uznaję silników mniejszych niż 1.8 w tym segmencie aut. Poza tym tylko benzyna.
Dlaczego Opel ? Od 6-ciu lat jeżdżę Alfami , najpierw 147 TS w PB, obecnie 159 SW w ON i jestem fanem tej marki. Ma dla mnie znaczenie wygląd wnętrza - deska, zegar, konsola środkowa, tunel. Z rozpatrywanych marek, ze względu na ilość przestrzeni wybrałem ostatecznie Passata, Superba i Opla, do niedawna była jeszcze Kia Optima GT, ale zrezygnowałem z tej marki. W przypadku Insignii oraz Optimy podaba mi się skierowanie środkowej konsoli w stronę kierowcy.
Na targach Motor Show, biegałem miedzy wybranymi markami z metrówką i mierzyłęm przestrzeń na tylnej kanapie oraz bagażnik. Obecnie w Alfie jak posadzę za sobą starsze dziecko, to mam masaż pleców i staram się mieć ustawiony fotel tak, żeby nie całować kierownicy. Z nosidelkiem w bazie (3 miesięczne dziecko) siedze niemal pionowo (189 cm wzrostu).
Obecnie moje dylematy biora się w związku z finansowaniem, rabatami dealerów.
Insignia - dealer w Opel Drive Plan (ODP) daje mi 15%, w typowym leasingu 10% . Ubezpieczenie tylko od dealera (PZU), 3.5% w pierwszym roku liczone od wartości końcowej samochodu w programie ODP, w typowy leasingu mogę mieć z zewnątrz. Wpłata wstępna w Opel Drive Plan jest liczona od ceny katalogowej.
Skoda - poprzez firmę, dla której pracuję mam ok. 13% rabatu, niezależnie czy to Skoda Leasing Niskich Rat (Opel Drive Plan) czy typowy leasing z niskim wykupem. Standardowy rabat, jaki daje dealer to ok 5%, u jednego udało mi się dostać jakieś 8.1% jako Kowalski z ulicy. Ubezpieczenie 3.1%, tylko u dealera, aczkolwiek tutaj można próbować mieć swoje jeśli zakres zostanie zaakceptowany, ale VW Bank dolicza ok. 300 zl netto/rok za obsługę takiego ubezpieczenia.
VW - warunki analogicznie takie same jak w Skodzie. VW jest bardziej elastyczny jeśli chodzi o rabaty.
W grupie VAG wycofywane są wszystkie silniki 1.8, 220 i 280 KM, ktróre dostaną modyfikacje w postaci benzynowego DPF. wersja 220 ma byc zastąpiona mocą 230 KM, ale będzie z filtrem.
W przypadku grupy VAG realnie pozostają szanse tylko na silniki 220 KM z napędem na przednią oś.
Ceny:
Insignia Elite - po rabacie ok. 146500 brutto (cena konfiguracji 173450) w programie finansowym ODP. Wg info od delaera i specyfikacji programu, w pakiecie są przeglądy, naprawy, części (w tym tarcze i klocki), filtry, płyny (pewnie oprócz płynu do spryskiwaczy). Brak wyłączeń. Gwarancja przez cały okres (w moim przypadku zakładam 3 lata użytkować auto), ale jeszcze muszę to potwierdzić. Auto z najładniejszym dla mnie wnętrzem sprzodu.
Ubezpieczenie wyliczono dla mnie na ok. 4670 zł/rok. Co ciekawe Pani obsługująca obezpieczenia nie widziała w systemie moich zniżek. Zniżki powinny być powiązane z historią kierowcy w UFG.
Wpłata wstępna 17 345 zl.
Co ciekawe niestety, w Opel Drive Plan użytkowanie auta 4 lata powoduje wzrost raty miesięcznej o 50-60 zł brutto w porównaniu do okresu 3 lat.
Skoda Superb Style - po rabacie 13%, ok. 143000 brutto. Rata miesięczna wypada wyżej niż w Oplu, ale tu opłata wstępna liczona jest od ceny po rabacie, czyli 14 3000. W Superbie nie ma wszystkich 'bajerów', które są w Oplu w standardzie we wskazanej wersji wyposażenia. Ubezpieczenie wypada taniej i jest jakis % szans na własne ubezpieczenie. Napęd na przednią oś, mniejsze spalanie niż Opel. Auto do bólu praktyczne, największy bagażnik w całej trójce aut. Gwarancja 2 lata, trzeba rozszerzyć przeglądy.
VW Passat Highline - Jeden z dealerów ma na placu 3 Passaty 1.8 180 KM - stopniowy DSG z 2017 i 3 Passaty 2.0 220 KM z 6-st. DSG z pełnym R-line.
Wersja 1.8 180 w cenie 135500 (cena bazowa 172 440) - dealer dorzuca pakiet przeglądów na 4 lata / 60 000km za 1490 zł. Skórzana tapicerka i ogólnie wyposażenie jest bogate. Minusem dla mnie jest w pełni dotykowy ekran na środkowej konsoli, brak pokręteł.
Wersja 2.0 220 obecna cena 153000 (bazowa 183 510), być może jeszcze urwałbym 3-4 tysiące. W pakiecie przeglądy na 4 lata lub 60 000 km (zmieszczę się), dodatkowa gwarancja 24 mce do 80 000 km. Cyfrowe zegary - nie mam przekonania do tego na 100%, aczkolwiek widziałem u sąsiada w Passacie 280KM.
Jakość materiałów wydaję się najlepsza. Drażni mnie jasne szczotkowane aluminium, które w Superbie Style jest ciemne.
Ekonomia spalania wg producenta i opinii jakie znalazłem, jest lepsza niż w Oplu. Muszę zaakceptować również kolor nadwozia - biały, czarny lub brązowy. Auto b. dobrze wyposażone, ma rzeczy, z któch zrezygnowałem w Oplu i nie mam przekonania czy chce za nie dodatkowo płacić w VW.
Każda wersja silnikowa ma łopatki zmiany biegów, z których zrezygnowałem w Oplu (nie chciałem mieć aluminiowych nakładek na pedały - ale nie sprawdziłem czy nie można ich zdjąć).
Wszystkie w/w marki mają adaptacyjne zawieszenie.
Wiem jak jest wyciszone wnętrze w Passacie 280KM , natomiast nie wiem jak jest z wyciszeniem kabiny przy wyższych prędkościach w pozostałych.
W załączniku konfiguracja Insignii, brakuje w niej pakietu zimowego - szyba i kierownica podgrzewana w cenie 1000zl od dealera.
podobny post umieściłem na bliźniaczym forum, ale pozwalam sobie wrzucić również tutaj.
Prośba o poradę do wszystkich posiadaczy nowej Insignii B oraz osób, które korzystają lub przymierzały się do Opel Drive Plan lub innych form finansowania.
Aktualnie mam dylematy czy dokonałem właściwego wyboru w postaci Insignia B ST z silnikiem 2.0 260 KM 4x4. Obecnie nie można go już zamawiać i nie było do końca pewne czy moje 'zamówienie' zostanie potwierdzone przez fabrykę (zamówienie wyszło od dealera pod koniec kwietnia). Oficjalne potwierdzenie wyprodukowania mam - na koniec czerwca.
Sporo się naczytałem i naoglądałem o tym aucie, które ma być rodzinnym wozidłem 2+2, gdzie pociechy są jeszcze w wieku wózkowym (2 lata oraz 3 m-ce).
Wybrałem silnik 2.0 ponieważ zabrakło czegoś trochę słabszego pomiędzy wersją 1.5 a 2.0 260 KM, a nie uznaję silników mniejszych niż 1.8 w tym segmencie aut. Poza tym tylko benzyna.
Dlaczego Opel ? Od 6-ciu lat jeżdżę Alfami , najpierw 147 TS w PB, obecnie 159 SW w ON i jestem fanem tej marki. Ma dla mnie znaczenie wygląd wnętrza - deska, zegar, konsola środkowa, tunel. Z rozpatrywanych marek, ze względu na ilość przestrzeni wybrałem ostatecznie Passata, Superba i Opla, do niedawna była jeszcze Kia Optima GT, ale zrezygnowałem z tej marki. W przypadku Insignii oraz Optimy podaba mi się skierowanie środkowej konsoli w stronę kierowcy.
Na targach Motor Show, biegałem miedzy wybranymi markami z metrówką i mierzyłęm przestrzeń na tylnej kanapie oraz bagażnik. Obecnie w Alfie jak posadzę za sobą starsze dziecko, to mam masaż pleców i staram się mieć ustawiony fotel tak, żeby nie całować kierownicy. Z nosidelkiem w bazie (3 miesięczne dziecko) siedze niemal pionowo (189 cm wzrostu).
Obecnie moje dylematy biora się w związku z finansowaniem, rabatami dealerów.
Insignia - dealer w Opel Drive Plan (ODP) daje mi 15%, w typowym leasingu 10% . Ubezpieczenie tylko od dealera (PZU), 3.5% w pierwszym roku liczone od wartości końcowej samochodu w programie ODP, w typowy leasingu mogę mieć z zewnątrz. Wpłata wstępna w Opel Drive Plan jest liczona od ceny katalogowej.
Skoda - poprzez firmę, dla której pracuję mam ok. 13% rabatu, niezależnie czy to Skoda Leasing Niskich Rat (Opel Drive Plan) czy typowy leasing z niskim wykupem. Standardowy rabat, jaki daje dealer to ok 5%, u jednego udało mi się dostać jakieś 8.1% jako Kowalski z ulicy. Ubezpieczenie 3.1%, tylko u dealera, aczkolwiek tutaj można próbować mieć swoje jeśli zakres zostanie zaakceptowany, ale VW Bank dolicza ok. 300 zl netto/rok za obsługę takiego ubezpieczenia.
VW - warunki analogicznie takie same jak w Skodzie. VW jest bardziej elastyczny jeśli chodzi o rabaty.
W grupie VAG wycofywane są wszystkie silniki 1.8, 220 i 280 KM, ktróre dostaną modyfikacje w postaci benzynowego DPF. wersja 220 ma byc zastąpiona mocą 230 KM, ale będzie z filtrem.
W przypadku grupy VAG realnie pozostają szanse tylko na silniki 220 KM z napędem na przednią oś.
Ceny:
Insignia Elite - po rabacie ok. 146500 brutto (cena konfiguracji 173450) w programie finansowym ODP. Wg info od delaera i specyfikacji programu, w pakiecie są przeglądy, naprawy, części (w tym tarcze i klocki), filtry, płyny (pewnie oprócz płynu do spryskiwaczy). Brak wyłączeń. Gwarancja przez cały okres (w moim przypadku zakładam 3 lata użytkować auto), ale jeszcze muszę to potwierdzić. Auto z najładniejszym dla mnie wnętrzem sprzodu.
Ubezpieczenie wyliczono dla mnie na ok. 4670 zł/rok. Co ciekawe Pani obsługująca obezpieczenia nie widziała w systemie moich zniżek. Zniżki powinny być powiązane z historią kierowcy w UFG.
Wpłata wstępna 17 345 zl.
Co ciekawe niestety, w Opel Drive Plan użytkowanie auta 4 lata powoduje wzrost raty miesięcznej o 50-60 zł brutto w porównaniu do okresu 3 lat.
Skoda Superb Style - po rabacie 13%, ok. 143000 brutto. Rata miesięczna wypada wyżej niż w Oplu, ale tu opłata wstępna liczona jest od ceny po rabacie, czyli 14 3000. W Superbie nie ma wszystkich 'bajerów', które są w Oplu w standardzie we wskazanej wersji wyposażenia. Ubezpieczenie wypada taniej i jest jakis % szans na własne ubezpieczenie. Napęd na przednią oś, mniejsze spalanie niż Opel. Auto do bólu praktyczne, największy bagażnik w całej trójce aut. Gwarancja 2 lata, trzeba rozszerzyć przeglądy.
VW Passat Highline - Jeden z dealerów ma na placu 3 Passaty 1.8 180 KM - stopniowy DSG z 2017 i 3 Passaty 2.0 220 KM z 6-st. DSG z pełnym R-line.
Wersja 1.8 180 w cenie 135500 (cena bazowa 172 440) - dealer dorzuca pakiet przeglądów na 4 lata / 60 000km za 1490 zł. Skórzana tapicerka i ogólnie wyposażenie jest bogate. Minusem dla mnie jest w pełni dotykowy ekran na środkowej konsoli, brak pokręteł.
Wersja 2.0 220 obecna cena 153000 (bazowa 183 510), być może jeszcze urwałbym 3-4 tysiące. W pakiecie przeglądy na 4 lata lub 60 000 km (zmieszczę się), dodatkowa gwarancja 24 mce do 80 000 km. Cyfrowe zegary - nie mam przekonania do tego na 100%, aczkolwiek widziałem u sąsiada w Passacie 280KM.
Jakość materiałów wydaję się najlepsza. Drażni mnie jasne szczotkowane aluminium, które w Superbie Style jest ciemne.
Ekonomia spalania wg producenta i opinii jakie znalazłem, jest lepsza niż w Oplu. Muszę zaakceptować również kolor nadwozia - biały, czarny lub brązowy. Auto b. dobrze wyposażone, ma rzeczy, z któch zrezygnowałem w Oplu i nie mam przekonania czy chce za nie dodatkowo płacić w VW.
Każda wersja silnikowa ma łopatki zmiany biegów, z których zrezygnowałem w Oplu (nie chciałem mieć aluminiowych nakładek na pedały - ale nie sprawdziłem czy nie można ich zdjąć).
Wszystkie w/w marki mają adaptacyjne zawieszenie.
Wiem jak jest wyciszone wnętrze w Passacie 280KM , natomiast nie wiem jak jest z wyciszeniem kabiny przy wyższych prędkościach w pozostałych.
W załączniku konfiguracja Insignii, brakuje w niej pakietu zimowego - szyba i kierownica podgrzewana w cenie 1000zl od dealera.