Nowa Insignia vs reszta świata
-
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
- Posiadane auto: Opel Insignia ST
- Silnik: D20DTR AT8 AWD
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Polska
- Województwo: Mazowieckie
Re: Nowa Insignia vs reszta świata
odnośnie ceny za M6 to dużo zależy od motoru, bo powyżej 2,0 litrów muszą zapłacić wysoką akcyzę
rabaty w Maździe to 2-4% max
ja zrezygnowałem z Mazdy na rzecz Insigni, bo w wersji kombi, 6 ma mało miejsca z tyłu i miałem już dosyć jak mój synek siedzący w foteliku, cały czas kopał w oparcie fotela kierowcy
Mazda 6 kombi, to chyba jedyne auto które ma krótszy rozstaw osi w kombi niż w sedanie
jeżeli ktoś myśli o sedanie, to ja bym brał Mazdę zamiast Opla
i tak jak LEM napisał, 6 w wersji MY2018 ma wszystko to co Insignia po doposażeniu
rabaty w Maździe to 2-4% max
ja zrezygnowałem z Mazdy na rzecz Insigni, bo w wersji kombi, 6 ma mało miejsca z tyłu i miałem już dosyć jak mój synek siedzący w foteliku, cały czas kopał w oparcie fotela kierowcy
Mazda 6 kombi, to chyba jedyne auto które ma krótszy rozstaw osi w kombi niż w sedanie
jeżeli ktoś myśli o sedanie, to ja bym brał Mazdę zamiast Opla
i tak jak LEM napisał, 6 w wersji MY2018 ma wszystko to co Insignia po doposażeniu
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Nowa Insignia vs reszta świata
To zawsze będzie trochę taka dyskusja o wyższości świąt Bożego Narodzenia na Wielkanocnymi.
Każde auto trzeba po swojemu "obmacać", posiedzieć w nim, przejechać się. I zważyć odczucia względem swoich potrzeb i profilu jazdy. Detale wyposażenia nie są tak ważne jak odczucie, jak w aucie "się siedzi". Oczywiście wypada porównywać wersje za podobne pieniądze, a nie bieda-edyszyn z wypasem, chyba że tak akurat wychodzi porównywalnie w pieniądzu... Dlatego ja np. zdecydowałem się na topową Insignię zamiast na najbiedniejsze Audi czy BMW.
Ale porównując już jabłka z jabłkami, np. Mazda 6 vs. Insignia, to są to na pewno dwa odmienne samochody. Filozofia silników to jedna różnica. Ergonomia to drugie.
Nowej Mazdy 6 (GJ) nie znam. Porównuję swoją Insignię (weszła na rynek w 2008) z poprzednią Mazdą 6, którą ma ojciec (model GH):
Gdybym miał jeździć w zasadzie tylko po mieście - wybrałbym Mazdę, bo zwinniejsza.
Gdybym miał jechać w trasę, gdzieś dalej - bez dwóch zdań Insignia. Stabilniejsza, solidniejsza ("mięsista"), wygodna i nic mi w niej nie przeszkadza. A w takiej Maździe fotele mierne, a boczki drzwi z uchwytem tak siermiężnym, że oczy bolą, nie mówiąc o lewym kolanie, w które ten uchwyt się wrzyna (przy moim wzroście i ustawieniach). Bo, jak powiedziałem, auto trzeba przymierzyć pod siebie.
Jak ktoś bierze na lata, a nie w leasing, to z kolei punkt dla Mazdy. Zabezpieczyć antykorozyjnie i spokój. Jeśli to dla kogoś priorytet, to może się nawet przemęczyć na niewygodnych stołkach
M.
Każde auto trzeba po swojemu "obmacać", posiedzieć w nim, przejechać się. I zważyć odczucia względem swoich potrzeb i profilu jazdy. Detale wyposażenia nie są tak ważne jak odczucie, jak w aucie "się siedzi". Oczywiście wypada porównywać wersje za podobne pieniądze, a nie bieda-edyszyn z wypasem, chyba że tak akurat wychodzi porównywalnie w pieniądzu... Dlatego ja np. zdecydowałem się na topową Insignię zamiast na najbiedniejsze Audi czy BMW.
Ale porównując już jabłka z jabłkami, np. Mazda 6 vs. Insignia, to są to na pewno dwa odmienne samochody. Filozofia silników to jedna różnica. Ergonomia to drugie.
Nowej Mazdy 6 (GJ) nie znam. Porównuję swoją Insignię (weszła na rynek w 2008) z poprzednią Mazdą 6, którą ma ojciec (model GH):
Gdybym miał jeździć w zasadzie tylko po mieście - wybrałbym Mazdę, bo zwinniejsza.
Gdybym miał jechać w trasę, gdzieś dalej - bez dwóch zdań Insignia. Stabilniejsza, solidniejsza ("mięsista"), wygodna i nic mi w niej nie przeszkadza. A w takiej Maździe fotele mierne, a boczki drzwi z uchwytem tak siermiężnym, że oczy bolą, nie mówiąc o lewym kolanie, w które ten uchwyt się wrzyna (przy moim wzroście i ustawieniach). Bo, jak powiedziałem, auto trzeba przymierzyć pod siebie.
Jak ktoś bierze na lata, a nie w leasing, to z kolei punkt dla Mazdy. Zabezpieczyć antykorozyjnie i spokój. Jeśli to dla kogoś priorytet, to może się nawet przemęczyć na niewygodnych stołkach
M.
-
- Posty: 69
- Rejestracja: piątek 21 lip 2017, 17:57
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: B20 NFT 260 KM 4x4
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Słupsk
- Województwo: pomorskie
Re: Nowa Insignia vs reszta świata
W rzeczy samej, wassermann.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: poniedziałek 23 kwie 2018, 16:25
- Posiadane auto: Astra J
- Silnik: 1.6 115KM
- Rocznik auta: 2012
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolskie
Re: Nowa Insignia vs reszta świata
@Niebrzyd, to po dotychczasowej eksploatacji Insignii (jak rozumiem Sports Tourer), wybrałbyś ponownie Mazde 6 kombi (za cenę kopania w fotel kierowcy/pasażera), czy jednak mankamenty Opla są w tym świetle do "wybaczenia" ?
-
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
- Posiadane auto: Opel Insignia ST
- Silnik: D20DTR AT8 AWD
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Polska
- Województwo: Mazowieckie
Re: Nowa Insignia vs reszta świata
@Medalik szczerze to miałbym dylemat
M6 jeździło się przyjemniej, bo auto zwinniejsze, no i uważam, że ładniejsze od Insigni
ja miałem diesla 2.2 z AT6 i dla mnie silnik rewelacja - osiągi dużo lepsze, niż te na papierze, a silnik jak był nowy, to cykał cichutko jak benzyniak, AT6 rewelacji nie było, ale dało się jeździć całkiem fajnie
ale jednak wybór padł na Isignie B, ze względu na przestrzeń, intelluxy (dla mnie nocna jazda nie stanowi teraz żadnego problemu), napęd 4x4 i zawieszenie flexride (na długich trasach nastawiam tour i płynie się jak w C5, którym przejechałem ponad 200tyś. km)
na dłuższe trasy, Isnignia jest bardziej komfortowa i dużo cichsza niż M6
do miasta, raczej wybrałbym M6
M6 jeździło się przyjemniej, bo auto zwinniejsze, no i uważam, że ładniejsze od Insigni
ja miałem diesla 2.2 z AT6 i dla mnie silnik rewelacja - osiągi dużo lepsze, niż te na papierze, a silnik jak był nowy, to cykał cichutko jak benzyniak, AT6 rewelacji nie było, ale dało się jeździć całkiem fajnie
ale jednak wybór padł na Isignie B, ze względu na przestrzeń, intelluxy (dla mnie nocna jazda nie stanowi teraz żadnego problemu), napęd 4x4 i zawieszenie flexride (na długich trasach nastawiam tour i płynie się jak w C5, którym przejechałem ponad 200tyś. km)
na dłuższe trasy, Isnignia jest bardziej komfortowa i dużo cichsza niż M6
do miasta, raczej wybrałbym M6
- LEM
- Posty: 284
- Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5T 165KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Nowa Insignia vs reszta świata
Ja do miasta nie wybrałbym ani M6 ani Inisgni, bo to nie auta miejskie. Szkoda w nich spędzać tak mało czasu, albo stać w korku Oczywiście, wiadomo, że jak ktoś ma do rozwiezienia codziennie np. trójkę dzieci po przedszkolach szkołach to pewnie nie będzie patrzał na niższe segmenty.
Na obronę Inisgni, na którą sam sporo narzekam w innych wątkach trzeba dodać, że w Mazdzie też pracują marketingowcy. I też wciskają kit, że np. po liftingu już jest ciszej - mrzonki. Albo, że dodali takie zabezpieczenia że pierwszy lepszy 12 latek ze smartfonem już jej nie ukradnie.
Na obronę Inisgni, na którą sam sporo narzekam w innych wątkach trzeba dodać, że w Mazdzie też pracują marketingowcy. I też wciskają kit, że np. po liftingu już jest ciszej - mrzonki. Albo, że dodali takie zabezpieczenia że pierwszy lepszy 12 latek ze smartfonem już jej nie ukradnie.
-
- Posty: 549
- Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0D 170KM AT8
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: Nowa Insignia vs reszta świata
Ostatnio zacząłem analizować, co zamówię zamiast nowej Insigni. Analizowałem kia optima, Toyota avensis, Skoda superb, Hyundai i40, Mazda 6,vw Passat, ale przy parametrach Insigni i rabacie ok 14% dla mnie wygrywa insignia dostarczając super wyposażenie, wygodę, naprawdę dobre parametry. Analizowałem ceny do 150000 zł.
-
- Posty: 219
- Rejestracja: niedziela 22 kwie 2018, 10:04
- Posiadane auto: Insignia B GS
- Silnik: 1,5XFT AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: Nowa Insignia vs reszta świata
Nie wiem jak teraz, ale 14% to nie jest wcale taki duży rabat , teraz wyrwałem prawie 17% a w przypadku Insigni A FL 25%
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Nowa Insignia vs reszta świata
Mi się udało 25.5%.
Edit: ale już wiem dlaczego taka cena za ten gruz
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Edit: ale już wiem dlaczego taka cena za ten gruz
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 549
- Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0D 170KM AT8
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: Nowa Insignia vs reszta świata
Może, jak zapłaciłeś,, jak za gruz to dostałeś to za co zapłaciłeś
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Nowa Insignia vs reszta świata
To był poziom pomiędzy elitę a tym wyżej z dodatkami (wyposażenie poszczególnych poziomów różni się pomiędzy Polska a Czechami.
Cena z konfiguratora wyszła 999 800CZK (166 700 pln), a po rabacie 744 850czk (123 950pln) - brutto. Netto 615 560czk, czyli 102 400pln.
I tak jak wyżej ktoś napisał - dostałem to, za co zapłaciłem
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Cena z konfiguratora wyszła 999 800CZK (166 700 pln), a po rabacie 744 850czk (123 950pln) - brutto. Netto 615 560czk, czyli 102 400pln.
I tak jak wyżej ktoś napisał - dostałem to, za co zapłaciłem
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 549
- Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0D 170KM AT8
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: Nowa Insignia vs reszta świata
Nasza insignia ma już od maja ok. 9000 km i jedyna uwaga to zawieszający się ekran navi lub robiący się czarny w czasie podłączonego telefonu i wyświetlania nawigacji z telefonu. A tak to bajka.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości