Włączenie/wyłączenie klimatyzacji + tryb auto

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o wnętrzu i klimatyzacji w Nowej Insignii
Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Włączenie/wyłączenie klimatyzacji + tryb auto

Postautor: pancer » środa 03 paź 2018, 20:13

Ja osobiście znam taką funkcjonalność z Vectra C. Tam też można było włączyć tryb AUTO bez załączonej klimatyzacji. Uważam że to fajna sprawa, bo w chłodniejsze dni, możesz sterować temperaturą bez załączania sprężarki, auto pobiera wtedy w miarę potrzeb chłodniejsze powietrze z zewnątrz.

coolik
Posty: 338
Rejestracja: środa 03 sty 2018, 13:04
Posiadane auto: Insignia
Silnik: NFT 2.0 / 260KM, AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wro
Województwo: DLN

Re: Włączenie/wyłączenie klimatyzacji + tryb auto

Postautor: coolik » środa 03 paź 2018, 20:49

Odkąd mam do czynienia z automatyczną klimatyzacją, to Insignia jest pierwsza gdzie to tak dziwnie działa. Vectra też Opel, więc może to rozwiązanie oplowskie.
Jak masz dobrze zrobiony tryb AUTO, to jak na zewnątrz jest chłodniej niż w środku i chłodzisz a różnica nie jest duża, to sprężarka wcale nie zostanie uruchomiona. Poza tym mnie to wisi czy sprężarka chodzi, czy nie. Jest gorąco ma być chłodno i odwrotnie, a czy mi samochód spali 10 l, czy 10,2l, to jest dla mnie pomijalne.
Ja będę obstawał przy swoim :) Aczkolwiek akceptuje, że Ty możesz mieć inne oczekiwania. U mnie skończyło się tym, że mam włączona sprężarkę cały czas i klima chodzi, a ja mam pootwierane okna...

Awatar użytkownika
LEM
Posty: 284
Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5T 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: Włączenie/wyłączenie klimatyzacji + tryb auto

Postautor: LEM » czwartek 04 paź 2018, 06:08

Fakt też nie mogę się do takiego działania przyzwyczaić.
A już w ogóle irytuje mnie brak pokazywania stanu czegokolwiek przy trybie AUTO. Chodzi o to, że jeśli działa w trybie auto to nie widać jaka jest aktualnie prędkość dmuchawy, kierunek nawiewu, czy - w szczególności - otarty czy zamknięty obieg. Przykład - wjeżdżam do miejscowości, gdzie wiem, że zawsze strasznie śmierdzi (jakaś oczyszczalnia czy coś) i nie wiem czy automat ma aktualnie zamknięty czy otwarty obieg. Więc klikam przycisk do zamknięcia obiegu, to powoduje że przestaje to już być sterowane automatem, mimo, że może w tym czasie obieg już był zamknięty... Słabizna.

Inna rzecz - wcześniej miałem klimatyzację jednostrefową, ale dwustrefowa w inigni to taka wersja dość prosta, gdzie strefy różnią się tylko temperaturą. I jak kierowca chce zimno no a pasażer ciepło to dmucha w twarz na maxa jednemu i drugiemu. W lancii lub trzykrotnie tańszym punto dwustrefowa klima działa tak, że są 2 przyciski auto, i każdy może dowolnie zmieniać sobie kierunek nawiewu i temperaturę.

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: Włączenie/wyłączenie klimatyzacji + tryb auto

Postautor: jami » czwartek 04 paź 2018, 06:31

pancer pisze:
środa 03 paź 2018, 20:13
Ja osobiście znam taką funkcjonalność z Vectra C. Tam też można było włączyć tryb AUTO bez załączonej klimatyzacji. Uważam że to fajna sprawa, bo w chłodniejsze dni, możesz sterować temperaturą bez załączania sprężarki, auto pobiera wtedy w miarę potrzeb chłodniejsze powietrze z zewnątrz.
w każdym aucie masz przycisk AUTO, który załącza wszystko, łącznie ze sprężarką i obok dodatkowy przycisk, którym możesz wyłączyć sprężarkę. W Insigni ten dodatkowy przycisk przenieśli na ekran dotykowy, który często nie jest aktywny (bo wyświetlasz np. radio). Tu jest pies pogrzebany. Ergonomia tego rozwiązania jest do bani.

Rozwiązanie się nie sprawdza, bo znam nawet przypadki z ASO, że klienci przyjeżdżali Insigniami i zgłaszali uszkodzenia klimatyzacji. Okazywało się, że mieli wyłączone sprężarki i nawet o tym nie wiedzieli.

Dodano po 7 minutach 16 sekundach:
LEM pisze:
czwartek 04 paź 2018, 06:08
Fakt też nie mogę się do takiego działania przyzwyczaić.
A już w ogóle irytuje mnie brak pokazywania stanu czegokolwiek przy trybie AUTO. Chodzi o to, że jeśli działa w trybie auto to nie widać jaka jest aktualnie prędkość dmuchawy, kierunek nawiewu, czy - w szczególności - otarty czy zamknięty obieg. Przykład - wjeżdżam do miejscowości, gdzie wiem, że zawsze strasznie śmierdzi (jakaś oczyszczalnia czy coś) i nie wiem czy automat ma aktualnie zamknięty czy otwarty obieg. Więc klikam przycisk do zamknięcia obiegu, to powoduje że przestaje to już być sterowane automatem, mimo, że może w tym czasie obieg już był zamknięty... Słabizna.

Inna rzecz - wcześniej miałem klimatyzację jednostrefową, ale dwustrefowa w inigni to taka wersja dość prosta, gdzie strefy różnią się tylko temperaturą. I jak kierowca chce zimno no a pasażer ciepło to dmucha w twarz na maxa jednemu i drugiemu. W lancii lub trzykrotnie tańszym punto dwustrefowa klima działa tak, że są 2 przyciski auto, i każdy może dowolnie zmieniać sobie kierunek nawiewu i temperaturę.
zgodzę się z kolegą, że obrazowanie nastaw wentylacji na ekranie dotykowym to nieporozumienie. Jest super ekran, jest soft, wystarczyło to inaczej wymyślić. W końcu jednak wymyślono, ale dotyczy to dopiero nowego systemu multimedialnego z nowym HMI. Czy lepiej, czas pokaże.

Jeżeli chodzi o drugą kwestię, to w większości znanych mi aut, druga strefa nie miała oddzielnego sterowania nawiewami. Zresztą nigdy nie było potrzeby, bo dwustrefowa klima ma tą zaletę, że komputer steruje niezależnie przepustnicami jednej i drugiej strefy i kieruje powietrze naprawdę inaczej dla lewej i prawej strony. W każdym aucie się to sprawdzało i nie potrzebowałem dodatkowej klawiatury do sterowania nawiewami.

Awatar użytkownika
LEM
Posty: 284
Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5T 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: Włączenie/wyłączenie klimatyzacji + tryb auto

Postautor: LEM » czwartek 04 paź 2018, 08:44

jami pisze:
czwartek 04 paź 2018, 06:38
Jeżeli chodzi o drugą kwestię, to w większości znanych mi aut, druga strefa nie miała oddzielnego sterowania nawiewami. Zresztą nigdy nie było potrzeby, bo dwustrefowa klima ma tą zaletę, że komputer steruje niezależnie przepustnicami jednej i drugiej strefy i kieruje powietrze naprawdę inaczej dla lewej i prawej strony. W każdym aucie się to sprawdzało i nie potrzebowałem dodatkowej klawiatury do sterowania nawiewami.
Hmm. W inisgini też to tak działa? Że pasażerowi może wiać np. na nogi a kierowcy na twarz? Z moich obserwacji wynika, że kierunek i siła nawiewu jest ten sam a różna temperatura...

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: Włączenie/wyłączenie klimatyzacji + tryb auto

Postautor: jami » czwartek 04 paź 2018, 09:49

LEM pisze:
czwartek 04 paź 2018, 08:44
Hmm. W inisgini też to tak działa? Że pasażerowi może wiać np. na nogi a kierowcy na twarz? Z moich obserwacji wynika, że kierunek i siła nawiewu jest ten sam a różna temperatura...
trochę ciężko dyskutować na ten temat, bo zaczynamy czepiać się niuansów. W dotychczasowych moich autach, przy dłuższych trasach wielostrefowe klimatyzacje zawsze się sprawdzały - na mnie wiało chłodniejsze powietrze, bo tak lubię i ten nawiew był wyraźny, na pasażera znowu, ponieważ ustawiał 2-3 stopnie więcej, wiało cieplejsze powietrze, a czasem nie wiało w ogóle lub wiało np. na nogi. W Insigni tego nie analizowałem bo po prostu założyłem, że jest tak samo :lol:
Przy najbliższym dłuższym wyjeździe zwrócę uwagę :)

wassermann
Posty: 736
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Włączenie/wyłączenie klimatyzacji + tryb auto

Postautor: wassermann » czwartek 04 paź 2018, 10:21

Czym bym nie jeździł, to zwykle i tak za bardzo mi wieje zimnym i muszę manipulować nawiewami na konsoli. Bywa, że zamykam je zupełnie. Wrażliwy jestem ;)

Tak naprawdę z klimą mam jeden zasadniczy problem - chłodzenie pasażerów na tylnej kanapie. Jeśli ci domagają się zimnego powietrza ze swoich skromnych nawiewów z tunelu, to kierowca+pasażer z przodu mają czerwony alert zagrożenia anginą. Rozwiązaniem byłaby klima z oddzielną regulacją z tyłu, także siły nawiewu. Superb ma 3-strefową, Passat chyba też, ale nie wiem czy również z regulacją siły nawiewu.

M.

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: Włączenie/wyłączenie klimatyzacji + tryb auto

Postautor: pancer » czwartek 04 paź 2018, 11:25

Też mam mega wrażliwe gardło. Zauwazyłem, że kluczem do sukcesu przy włączonej klimatyzacji i obniżonej temeraturze jest ustawienie nawiewów gdzieś na boki lub do góry, aby na mnie nie wiało. Wtedy jest dużo lepiej. Dodatkowo zauwazyłem, że o ile w Vectra C dość szybko bolało mnie gardło, to w Insignii może z raz zacząłem odczuwać dyskomfort. Dodam, że to nie kwestia zagrzybiena klimy bo dość częśto ją ozonowałem.

Beny87
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek 18 lut 2019, 18:08
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI
Rocznik auta: 2009
Miasto: Sokolow Podlaski
Województwo: Mazowieckie

Re: Włączenie/wyłączenie klimatyzacji + tryb auto

Postautor: Beny87 » poniedziałek 18 lut 2019, 18:12

Witam.ostatnio zauważyłem ze cos nie tak u mnie z klima.gdy naciskam przycisk AUTO jest cisza.zapala sie tylko dioda klimatyzacji.zadnego nawiewu.kompletna cisza.a druga rzecz to gdy włączam klime to nie widze reakcji.brak podwyższonego spalania,podwyższonych obrotów.pomozcie

KonradWro
Posty: 194
Rejestracja: piątek 16 mar 2018, 10:04
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wrocław
Województwo: Województwo?

Re: Włączenie/wyłączenie klimatyzacji + tryb auto

Postautor: KonradWro » poniedziałek 18 lut 2019, 19:46

Chyba tylko serwis pomoże :)

Beny87
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek 18 lut 2019, 18:08
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI
Rocznik auta: 2009
Miasto: Sokolow Podlaski
Województwo: Mazowieckie

Re: Włączenie/wyłączenie klimatyzacji + tryb auto

Postautor: Beny87 » poniedziałek 18 lut 2019, 19:59

Czemu serwis?co moze być przyczyna?

Wodzu
Posty: 160
Rejestracja: środa 17 sty 2018, 17:33
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI 160 KM
Rocznik auta: 2009
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: Włączenie/wyłączenie klimatyzacji + tryb auto

Postautor: Wodzu » wtorek 19 lut 2019, 07:12

Beny87 pisze:
poniedziałek 18 lut 2019, 18:12
Witam.ostatnio zauważyłem ze cos nie tak u mnie z klima.gdy naciskam przycisk AUTO jest cisza.zapala sie tylko dioda klimatyzacji.zadnego nawiewu.kompletna cisza.a druga rzecz to gdy włączam klime to nie widze reakcji.brak podwyższonego spalania,podwyższonych obrotów.pomozcie
Przycisk auto nie włącza automatycznie klimatyzacji. W ustawieniach klimy musisz się upewnić, że klimatyzacja jest włączona a nie wyłączona. Jeśli jest wyłączona to możesz nie odczuwać nawiewu.

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Włączenie/wyłączenie klimatyzacji + tryb auto

Postautor: Cloud » wtorek 19 lut 2019, 07:33

Tu się mylisz, wodzu. U mnie odpala co trzeba, żeby jak najszybciej wprowadzić w samochodzie pożądana temperaturę.

Podwyższonego spalania teraz nie zauważysz - jest zimno, wiec kompresor od klimy się nie załącza. Piszę z telefonu i nie widzę jaki masz silnik, ale u mnie, nawet w lecie nie ma różnicy w chwilowym spalaniu. (Diesel, 170)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Beny87
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek 18 lut 2019, 18:08
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI
Rocznik auta: 2009
Miasto: Sokolow Podlaski
Województwo: Mazowieckie

Re: Włączenie/wyłączenie klimatyzacji + tryb auto

Postautor: Beny87 » wtorek 19 lut 2019, 09:29

2.0 160 km.ale jesli naciskam AUTO to wylacza mi sie nawiew na gore,środek i dół.cisza.jest tylko włączona dioda od przycisku klimatyzacji i od AUTO.czynnik sie skończył?🤔

Beny87
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek 18 lut 2019, 18:08
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 2.0 CDTI
Rocznik auta: 2009
Miasto: Sokolow Podlaski
Województwo: Mazowieckie

Re: Włączenie/wyłączenie klimatyzacji + tryb auto

Postautor: Beny87 » wtorek 19 lut 2019, 09:31

A No i z tym ze nie zauważę podwyższonego spalania czy obrotów to mnie troszkę uspokoiles :)


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości