Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
- radekj
- Posty: 436
- Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolska
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
Mam nadzieję, że nie ma "hill holdera" bo ten w 508 doprowadza mnie do szału, czasem działa, czasem nie, czasem puszcza, czasem nie - wtedy muszę zaciągnąć ręczny żeby puścił... Masakra...
- siejeje
- Posty: 186
- Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:58
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 1.5 165KM AT6
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
Dziękuję za ten temat bo dowiedziałem się tu dwóch rzeczy o których nie wiedziałem
1. Po zaciągnięciu hamulca postojowego można ruszyć bez zwalniania go (sam się zwolni).
2. Hill assist, czyli na górce jednokrotnie wciskam hamulec i auto się blokuje (wyskakuje komunikat na ekranie że działa system wspomagajacy ruszanie pod górę, więc jest pewność że trzyma).
1. Po zaciągnięciu hamulca postojowego można ruszyć bez zwalniania go (sam się zwolni).
2. Hill assist, czyli na górce jednokrotnie wciskam hamulec i auto się blokuje (wyskakuje komunikat na ekranie że działa system wspomagajacy ruszanie pod górę, więc jest pewność że trzyma).
- LEM
- Posty: 284
- Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5T 165KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
Nigdy takiego komunikantu nie widziałem, ale działanie asystenta ruszającego pod górkę czułem - po puszczeniu hamulca nożnego auto stało. Wciskasz hamulec nożny, czy przycisk ręcznego ?
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
U mnie też nie wyskakuje. Jedyna informacja, to po „zaciągnięciu” ręcznego.LEM pisze:Nigdy takiego komunikantu nie widziałem, ale działanie asystenta ruszającego pod górkę czułem - po puszczeniu hamulca nożnego auto stało. Wciskasz hamulec nożny, czy przycisk ręcznego ?
Jako ciekawostkę dodam, że ręczny można zwolnic dodając gazu bez puszczania sprzęgła.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- siejeje
- Posty: 186
- Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:58
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 1.5 165KM AT6
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
Wrzucam zdjęcie komunikatu. Jest on wywoływany kiedy nacisnę i puszczę hamulec na górce (skrzynia automatyczna).
-
- Posty: 97
- Rejestracja: piątek 11 sie 2017, 14:40
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 1.5T 165KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolskie
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
A nie jest to tak że ten komunikat pokazuje się tylko z automatem? Dzięki Cloud za podpowiedź z tym dociśnięciem hamulca faktycznie działa, nie rozkminiłem tego a robiłem różne próby.
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
U mnie taki komunikat się nie pokazuje (aczkolwiek nie sprawdzałem w tym trybie wyświetlacza - bo mam zawsze ustawiony Sport).
Samochód na pewno jest przytrzymywany przez chwilę ciśnieniem w układzie, przy ruszaniu pod górę, ale żadnego komunikatu nie ma. Testowałem ostatnio kilka razy.
M.
Samochód na pewno jest przytrzymywany przez chwilę ciśnieniem w układzie, przy ruszaniu pod górę, ale żadnego komunikatu nie ma. Testowałem ostatnio kilka razy.
M.
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
Cloud, jak dokładnie działa to wymuszanie hill holdera? Pierwsze pytanie, w jakim stanie jest Start&Stop? Musi być aktywny, czy może być wyłączony (co zazwyczaj robię po uruchomieniu silnika)?
Podjeżdżasz do świateł na wzniesieniu, zatrzymujesz auto klasycznie hamulcem, druga noga wciska sprzęglo i co dalej?
Podjeżdżasz do świateł na wzniesieniu, zatrzymujesz auto klasycznie hamulcem, druga noga wciska sprzęglo i co dalej?
- LEM
- Posty: 284
- Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5T 165KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
Z tego co piszą użytkownicy u jednych da się to wymusić dociskając hamulec po zatrzymaniu u innych dodatkowo jest komunikat, a u innych (np u mnie, auto z czerwca 2017) nie ma żadnej możliwości wymuszenia tego ani dowiedzenia się czy się załączył...
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
S&S zawsze mam wyłączony. Nienawidzę tego
Dojeżdżam do świateł, noga na sprzęgle, druga na hamulcu. Jak nie załapał, że jest górka, to wduszam hamulec dość mocno i łapie prawie zawsze. Musi być bieg włączony (w przeciwnym kierunku do wzniesienia - ruszasz pod górkę - jedynka, cofasz pod górkę - wsteczny).
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dojeżdżam do świateł, noga na sprzęgle, druga na hamulcu. Jak nie załapał, że jest górka, to wduszam hamulec dość mocno i łapie prawie zawsze. Musi być bieg włączony (w przeciwnym kierunku do wzniesienia - ruszasz pod górkę - jedynka, cofasz pod górkę - wsteczny).
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- andrew
- Posty: 604
- Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
- Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
- Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
w automacie to jest trochę inaczej - nie do końca zrozumiałem wywód @wassermann - jak jest zapięte D to bez ręcznego trzyma na górce. Ja również nie zaobserwowałem tego komunikatu i również jeźdzę w sporcie. Chętnie przeczytam instrukcję jak uruchomić hil assist - w aucie w automacie. (bez rąk).
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
@andrew Chodziło mi o to, że bez żadnych zabiegów ze strony kierowcy, oraz bez żadnego komunikatu przy tym, HH sam wkracza do akcji na wzniesieniach. Przekonać o tym wcześniej się nie da, zanim nie zdejmie się nogi z hamulca aby ruszyć (no, albo na próbę - tylko czy potem HH ponownie zadziała?) Zatrzymuję się pod górkę, noga na hamulec, stoję, chcę ruszyć, zdejmuję nogę i czuję, że auto jest trzymane hamulcem roboczym (utrzymane ciśnienie jak przy nacisku stopy na pedał). To trzymanie nie trwa wiecznie, a tylko chwilkę. Nigdy nie weryfikowałem ile trwającą. W poprzedniej generacji Insignii była to może sekunda, max dwie.
Dodatkowo mam do wyboru (w menu na centralnym wyświetlaczu) opcję "krótkiego" i "długiego" asystenta ruszania pod górę (Hill-Hold) - wybrałem długiego i nie robiłem eksperymentów.
M.
Dodatkowo mam do wyboru (w menu na centralnym wyświetlaczu) opcję "krótkiego" i "długiego" asystenta ruszania pod górę (Hill-Hold) - wybrałem długiego i nie robiłem eksperymentów.
M.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: piątek 14 maja 2021, 20:14
- Posiadane auto: Opel Insignia B
- Silnik: 1.5 turbo 165KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
Re: Funkcjonalność elektronicznego ręcznego
Jak jest przy wymianie klocków hamulcowych z tyłu w Insigni 1.5 turbo 165KM z 2018 roku z elektrycznym recznym Potrzebny jest komputer aby cofnąć tłoczek?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości