Skrzynia automatyczna a ręczny.

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu, układzie hamulcowym i napędowym w Nowej Insignii
wassermann
Posty: 738
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Skrzynia automatyczna a ręczny.

Postautor: wassermann » poniedziałek 23 kwie 2018, 15:19

Matko jedyna, jak to czytam, to już żałuję, że kolejna Insi będzie moim pierwszym samochodem z automatem... Bo nie było wyboru :/

Jedynie pocieszam się szybkością zmian biegów manetkami i dobrze dobranymi przełożeniami w AT8, bo w mojej obecnej Insi skrzynia manualna chodzi "po oplowsku", a do tego dwójka na dole nie ma pary i zanim człowiek zredukuje i się zbierze czasem mija zbyt wiele czasu (w trasie tego nie czuć, ale po mieście czasem to auto ma takie martwe punkty).

M.

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Skrzynia automatyczna a ręczny.

Postautor: Cloud » poniedziałek 23 kwie 2018, 16:08

wassermann pisze:Matko jedyna, jak to czytam, to już żałuję, że kolejna Insi będzie moim pierwszym samochodem z automatem... Bo nie było wyboru :/

Jedynie pocieszam się szybkością zmian biegów manetkami i dobrze dobranymi przełożeniami w AT8, bo w mojej obecnej Insi skrzynia manualna chodzi "po oplowsku", a do tego dwójka na dole nie ma pary i zanim człowiek zredukuje i się zbierze czasem mija zbyt wiele czasu (w trasie tego nie czuć, ale po mieście czasem to auto ma takie martwe punkty).

M.
Na pewno będziesz zadowolony. Ja żałuje jak diabli, że nie wziąłem automatu. Nie wiem czemu to zrobiłem, nie wiem.

Odpowiadając na to, co kolega wyżej napisał o przełączaniu z Drive na Parking albo Neutral, to ma racje. Jak już wrzucisz na Drive, to niech na nim jest.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

coolik
Posty: 338
Rejestracja: środa 03 sty 2018, 13:04
Posiadane auto: Insignia
Silnik: NFT 2.0 / 260KM, AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wro
Województwo: DLN

Re: Skrzynia automatyczna a ręczny.

Postautor: coolik » czwartek 26 kwie 2018, 12:31

Temat przeniesiony do poprawnego działu.

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: Skrzynia automatyczna a ręczny.

Postautor: andrew » środa 02 maja 2018, 07:54

Właśnie mam dla Was taką sytuację do omówienia.
Jak już wcześniej pisałem, dla mnie każde wyjście z auta na zewnątrz przy włączonym silniku wymaga wrzucenia P a nie zostawiam na D i hamulcu ręcznym - uważam że nie jest to bezpieczne.
No ale sytuacja taka - jak już parkujecie auto np na lekkiej pochyłości to kiedy zaciągacie ręczny? - jak auto jest na D czy przerzuca się na N i wtedy zaciągamy ręczny (obojętnie jaki - ręczny czy automatyczny).
Jak wiemy przy zaciągnięciu ręcznego na D powoduje, że cały opór utrzymania auta spada na skrzynie biegów.
Ja korzystam ze drugiego sposobu czyli najpierw N potem ręczny następnie P no i wysiadamy :)
Macie jakąś opinię na ten temat?

Awatar użytkownika
Nix
Posty: 353
Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5 T 165 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Polska
Województwo: Śląskie

Re: Skrzynia automatyczna a ręczny.

Postautor: Nix » środa 02 maja 2018, 08:57

Ja wrzucam od razu P i ręczny .Zresztą i tak musisz wrzucić P jeśli chcesz opuścić samochód. Wrzucanie ręcznego z zostawionym trybem D obciąża zawory przelewowe w skrzyni niepotrzebnie a poza tym jest średnio bezpieczne.Pozostawiając samochód na pochyłości zaciągam ręczny jeszcze w czasie kiedy mam już pozycję P,wtedy samochód nie "opiera"się na skrzyni,jeśli wiecie co mam na myśli.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości