System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu, układzie hamulcowym i napędowym w Nowej Insignii
Awatar użytkownika
Nix
Posty: 353
Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5 T 165 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Polska
Województwo: Śląskie

Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: Nix » piątek 11 maja 2018, 05:50

Ja to robię z tego samego powodu.
Oprócz tego że mnie to zwyczajnie irytuje.
Mogę się mylić ale wolę dmuchać na zimne...

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: pancer » piątek 11 maja 2018, 05:57

Podobno turbina na smarowanie po włączeniu silnika. Obieg oleju jest podtrzymywany przez pewien czas. Szkoda że nie widziałem tego układu na żadnych planach czy schematach bo póki co to taki potwór z Loch Ness niby jest ale nikt tego nie potwierdził.

Awatar użytkownika
LEM
Posty: 284
Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5T 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: LEM » piątek 11 maja 2018, 05:59

S&S nie wyłącza silnika po długiej jeździe na wysokich obrotach. Sprawdzone - na autostradzie po dojechaniu do bramek silnik nie zgasł.

Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: radekj » piątek 11 maja 2018, 08:51

Poza tym, że S&S mnie zwyczajnie irytuje to w 508 zdarzyło mi się, że jeżdżąc po mieście wyładował się akumulator i potrzebny był rozruch po kablach - no chyba że stanąłem na jakiejś żyle wodnej... Teraz mam odruch, wsiadam, wyłączam S&S i ewentualnie zapinam pasy ;)

till
Posty: 90
Rejestracja: piątek 15 wrz 2017, 20:33
Posiadane auto: Insignia GS elite
Silnik: 1.5 165 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie

Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: till » piątek 11 maja 2018, 08:58

Cloud pisze:
czwartek 10 maja 2018, 20:54
Nix, wyciągnij bezpiecznik od start stop. To jedyna opcja. Sam badałem sprawę, bo to najgorsze wyposażenie świata.

Druga, dostępna tylko przy zamówieniu - wypisujesz oświadczenie, że jesteś świadom twojego dewastacyjnego wpływu na środowisko i świadomie rezygnujesz ze start stop, popularnie nazywanego „... gównem” (w miejsce kropek stawiasz jeden z typowo polskich epitetów :-) ).

I tak, poważnie mogą ci auto wyprodukować bez tego syfu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Fabryka to nie jakaś manufaktura na starówce i nie sadze że moga ci zmienić standardowe wyposażenie. Nie uwierzę dopóki nie zobaczę :)

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: Cloud » piątek 11 maja 2018, 09:31

Spotkałem się już z tym kilka razy.

Co do fabryki, to to jest dość proste. Z każdym „samochodem” idzie karteczka/kod kreskowy/tag RFID. Każde stanowisko skanuje i operator wie co ma zrobić. Zakładając, że zamówiłeś bez tego badziewia, to na stanowisku montażu tego małego dziadostwa, ktoś tego nie założy i „samochód” pojedzie dalej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Cezar_2017
Posty: 234
Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
Posiadane auto: Insignia GS Elite
Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto
Województwo: podlaskie

Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: Cezar_2017 » piątek 11 maja 2018, 10:43

O ile S&S nie jest elementem wyposażenia silnika, więc jeśli wszystkie silniki są oprogramowane pod kątem S&S to nie ma alternatywy.

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: andrew » czwartek 17 maja 2018, 17:27

poza tym na pewno gdyby zmiana była zaakceptowana to zawołaliby dopłatę - jak m.in za nie zakładanie oznaczenia silnika.
Ale reasumując to temat otwarty - nikt nie napisał jak jest z tym S&S i czy motor kręci alternator.
wydaje mi się że rola alternatora jest kluczowa.
Silnik nie robi stop jeśli np jest niedogrzany albo nie ma wymaganej temp w kabinie przy właczonej klimie - podobnie jak z turbiną - potrzeba schłodzenia.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości