System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
- pancer
- Posty: 678
- Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 1.5 165KM MT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
Cześć,
Czy ktoś wie jak realizowany jest ponowny rozruch silnika w naszym systemie START/STOP? Odpowiada za to rozrusznik jak w pierwszych wersjach systemu, czy alternator? Ostatnio rozmawiałem na ten temat z kolegą i ciekaw jestem jak jest u nas. On twierdzi że pewnie alternator w technologii StARS.
Czy ktoś wie jak realizowany jest ponowny rozruch silnika w naszym systemie START/STOP? Odpowiada za to rozrusznik jak w pierwszych wersjach systemu, czy alternator? Ostatnio rozmawiałem na ten temat z kolegą i ciekaw jestem jak jest u nas. On twierdzi że pewnie alternator w technologii StARS.
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
Wydaje mi się, że nasze mają zintegrowany alternator i rozrusznik, bo jest odzysk energii. Można to zaobserwować hamując silnikiem i spoglądając na woltomierz
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- pancer
- Posty: 678
- Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 1.5 165KM MT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
Ciekawa teoria, ale chwila, w zwykłych samochodach alternator w trakcie hamowania silnikiem także ładuje akumulator, chyba nie ma możliwości się wysprzęglić czy odłączyć (jest na pasku). Nie jestem mechanikiem. Mamy na forum jakiegoś mechanika, który zna konstrukcję Insignii i mógłby się wypowiedzieć?
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
Alternator ładuje cały czas, czy hamujesz czy nie. Te nowe rozwiązania są oparte na silniku serwo, który może działać pod rożnym obciążeniem.
Przykładowo przyspieszasz na maksa, to może się odłączyć, żebyś miał te pół konia więcej do dyspozycji. W tedy samochód korzysta z energii zgromadzonej w akumulatorze, którą uzupełnia (głównie / najbardziej) przy hamowaniu silnikiem.
To tłumaczyli mi inżynierowie Toyoty w fabryce silników.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Przykładowo przyspieszasz na maksa, to może się odłączyć, żebyś miał te pół konia więcej do dyspozycji. W tedy samochód korzysta z energii zgromadzonej w akumulatorze, którą uzupełnia (głównie / najbardziej) przy hamowaniu silnikiem.
To tłumaczyli mi inżynierowie Toyoty w fabryce silników.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- pancer
- Posty: 678
- Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 1.5 165KM MT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
OK, ale do meritum, co rozrusza silnik w START/STOP u nas? Myślę o 1.5 w benzynie, pewnie w ON jest podobnie.
- radekj
- Posty: 436
- Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolska
Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
Ze strony:
https://www.opelmucha.com.pl/samochody/ ... ci-jezdne/
System Start/Stop wykorzystuje alternator i rozrusznik o zwiększonej wydajności oraz specjalny akumulator
https://www.opelmucha.com.pl/samochody/ ... ci-jezdne/
System Start/Stop wykorzystuje alternator i rozrusznik o zwiększonej wydajności oraz specjalny akumulator
- pancer
- Posty: 678
- Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 1.5 165KM MT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
Jakoś mnie to nie przekonuje. Albo alternator, albo rozrusznik. Nie oba na raz.
- Nix
- Posty: 353
- Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5 T 165 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Polska
- Województwo: Śląskie
Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
Pierwszą rzeczą jaką robię po uruchomieniu samochodu jest wylaczenie asystenta pasa ruchu i tego gówna o którym piszecie powyżej.
Może ktoś napisze jak się tego raz na zawsze pozbyć?
Byłby to ciekawszy wątek.I na pewno bardziej użyteczny.
Może ktoś napisze jak się tego raz na zawsze pozbyć?
Byłby to ciekawszy wątek.I na pewno bardziej użyteczny.
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
Nix, wyciągnij bezpiecznik od start stop. To jedyna opcja. Sam badałem sprawę, bo to najgorsze wyposażenie świata.
Druga, dostępna tylko przy zamówieniu - wypisujesz oświadczenie, że jesteś świadom twojego dewastacyjnego wpływu na środowisko i świadomie rezygnujesz ze start stop, popularnie nazywanego „... gównem” (w miejsce kropek stawiasz jeden z typowo polskich epitetów ).
I tak, poważnie mogą ci auto wyprodukować bez tego syfu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Druga, dostępna tylko przy zamówieniu - wypisujesz oświadczenie, że jesteś świadom twojego dewastacyjnego wpływu na środowisko i świadomie rezygnujesz ze start stop, popularnie nazywanego „... gównem” (w miejsce kropek stawiasz jeden z typowo polskich epitetów ).
I tak, poważnie mogą ci auto wyprodukować bez tego syfu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
Trzeba było pytać wcześniej
Może być problem przy braniu na firmę, bo finansując auto leasingodawca się nie zgodzi. U mnie ALD powiedziało, że to byłby „niekompletny” samochód. Na osobę prywatną nie ma problemu. Jako gratis, według mnie, fabryczny brak S&S podnosi wartość samochody przy odsprzedaży
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Może być problem przy braniu na firmę, bo finansując auto leasingodawca się nie zgodzi. U mnie ALD powiedziało, że to byłby „niekompletny” samochód. Na osobę prywatną nie ma problemu. Jako gratis, według mnie, fabryczny brak S&S podnosi wartość samochody przy odsprzedaży
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Nix
- Posty: 353
- Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5 T 165 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Polska
- Województwo: Śląskie
Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
Ja też nie wiedziałem...teraz to już tylko bezpiecznik
Ale czy nie wyskoczy jakiś błąd?
No nic,jutro sprawdzę.
Dzieki za "hinta" Cloud.
Ale czy nie wyskoczy jakiś błąd?
No nic,jutro sprawdzę.
Dzieki za "hinta" Cloud.
- radekj
- Posty: 436
- Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Kraków
- Województwo: Małopolska
Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
@Nix Daj znać jak z bezpiecznikiem, byłoby to jakieś rozwiązanie
@Cloud No nie wpadłem żeby pytać, założyłem że to jak DPF/GPF, jest bo musi być
@Cloud No nie wpadłem żeby pytać, założyłem że to jak DPF/GPF, jest bo musi być
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
Jak pytałem o bezpiecznik to mi powiedzieli, że nie wolno wyciągnąć. Na pytanie dlaczego, gość odpowiedział „bo start stop nie będzie działał”
W Skodzie to robiłem i działało. W tym mi się nie chce, bo mi się auto i tak nie wyłącza. Nie ma gdzie - nie jeżdżę po mieście.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W Skodzie to robiłem i działało. W tym mi się nie chce, bo mi się auto i tak nie wyłącza. Nie ma gdzie - nie jeżdżę po mieście.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
- Posiadane auto: Opel Insignia ST
- Silnik: D20DTR AT8 AWD
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Polska
- Województwo: Mazowieckie
Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?
ja również pierwszą czynność jaką robię o uruchomieniu silnika do wyłączenie START/STOP, tylko ja to wyłączam z innego powodu
obawiam się, że po załączeniu start/stop i wyłączeniu silnika, olej przestaje krążyć i nie chłodzi turbiny - chyba, że się mylę?
obawiam się, że po załączeniu start/stop i wyłączeniu silnika, olej przestaje krążyć i nie chłodzi turbiny - chyba, że się mylę?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości