System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o zawieszeniu, układzie hamulcowym i napędowym w Nowej Insignii
Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: pancer » czwartek 10 maja 2018, 13:02

Cześć,

Czy ktoś wie jak realizowany jest ponowny rozruch silnika w naszym systemie START/STOP? Odpowiada za to rozrusznik jak w pierwszych wersjach systemu, czy alternator? Ostatnio rozmawiałem na ten temat z kolegą i ciekaw jestem jak jest u nas. On twierdzi że pewnie alternator w technologii StARS.

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: Cloud » czwartek 10 maja 2018, 13:47

Wydaje mi się, że nasze mają zintegrowany alternator i rozrusznik, bo jest odzysk energii. Można to zaobserwować hamując silnikiem i spoglądając na woltomierz


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: pancer » czwartek 10 maja 2018, 14:03

Ciekawa teoria, ale chwila, w zwykłych samochodach alternator w trakcie hamowania silnikiem także ładuje akumulator, chyba nie ma możliwości się wysprzęglić czy odłączyć (jest na pasku). Nie jestem mechanikiem. Mamy na forum jakiegoś mechanika, który zna konstrukcję Insignii i mógłby się wypowiedzieć?

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: Cloud » czwartek 10 maja 2018, 14:28

Alternator ładuje cały czas, czy hamujesz czy nie. Te nowe rozwiązania są oparte na silniku serwo, który może działać pod rożnym obciążeniem.

Przykładowo przyspieszasz na maksa, to może się odłączyć, żebyś miał te pół konia więcej do dyspozycji. W tedy samochód korzysta z energii zgromadzonej w akumulatorze, którą uzupełnia (głównie / najbardziej) przy hamowaniu silnikiem.

To tłumaczyli mi inżynierowie Toyoty w fabryce silników.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: pancer » czwartek 10 maja 2018, 15:33

OK, ale do meritum, co rozrusza silnik w START/STOP u nas? Myślę o 1.5 w benzynie, pewnie w ON jest podobnie.

Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: radekj » czwartek 10 maja 2018, 15:38

Ze strony:
https://www.opelmucha.com.pl/samochody/ ... ci-jezdne/

System Start/Stop wykorzystuje alternator i rozrusznik o zwiększonej wydajności oraz specjalny akumulator

Awatar użytkownika
pancer
Posty: 678
Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
Posiadane auto: Insignia ST Elite
Silnik: 1.5 165KM MT6
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie

Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: pancer » czwartek 10 maja 2018, 19:12

Jakoś mnie to nie przekonuje. Albo alternator, albo rozrusznik. Nie oba na raz.

Awatar użytkownika
Nix
Posty: 353
Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5 T 165 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Polska
Województwo: Śląskie

Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: Nix » czwartek 10 maja 2018, 20:33

Pierwszą rzeczą jaką robię po uruchomieniu samochodu jest wylaczenie asystenta pasa ruchu i tego gówna o którym piszecie powyżej.
Może ktoś napisze jak się tego raz na zawsze pozbyć?
Byłby to ciekawszy wątek.I na pewno bardziej użyteczny.

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: Cloud » czwartek 10 maja 2018, 20:54

Nix, wyciągnij bezpiecznik od start stop. To jedyna opcja. Sam badałem sprawę, bo to najgorsze wyposażenie świata.

Druga, dostępna tylko przy zamówieniu - wypisujesz oświadczenie, że jesteś świadom twojego dewastacyjnego wpływu na środowisko i świadomie rezygnujesz ze start stop, popularnie nazywanego „... gównem” (w miejsce kropek stawiasz jeden z typowo polskich epitetów :-) ).

I tak, poważnie mogą ci auto wyprodukować bez tego syfu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: radekj » czwartek 10 maja 2018, 20:59

Cloud pisze:
czwartek 10 maja 2018, 20:54
I tak, poważnie mogą ci auto wyprodukować bez tego syfu.
SERIO?!? Gdybym wiedział.............

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: Cloud » czwartek 10 maja 2018, 21:17

Trzeba było pytać wcześniej :-)

Może być problem przy braniu na firmę, bo finansując auto leasingodawca się nie zgodzi. U mnie ALD powiedziało, że to byłby „niekompletny” samochód. Na osobę prywatną nie ma problemu. Jako gratis, według mnie, fabryczny brak S&S podnosi wartość samochody przy odsprzedaży :-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Nix
Posty: 353
Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5 T 165 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Polska
Województwo: Śląskie

Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: Nix » czwartek 10 maja 2018, 21:33

Ja też nie wiedziałem...teraz to już tylko bezpiecznik😊
Ale czy nie wyskoczy jakiś błąd?
No nic,jutro sprawdzę.
Dzieki za "hinta" Cloud.

Awatar użytkownika
radekj
Posty: 436
Rejestracja: środa 20 gru 2017, 11:54
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2.0 260KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolska

Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: radekj » czwartek 10 maja 2018, 22:39

@Nix Daj znać jak z bezpiecznikiem, byłoby to jakieś rozwiązanie

@Cloud No nie wpadłem żeby pytać, założyłem że to jak DPF/GPF, jest bo musi być :)

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: Cloud » czwartek 10 maja 2018, 22:59

Jak pytałem o bezpiecznik to mi powiedzieli, że nie wolno wyciągnąć. Na pytanie dlaczego, gość odpowiedział „bo start stop nie będzie działał”🤣

W Skodzie to robiłem i działało. W tym mi się nie chce, bo mi się auto i tak nie wyłącza. Nie ma gdzie - nie jeżdżę po mieście.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Niebrzyd
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
Posiadane auto: Opel Insignia ST
Silnik: D20DTR AT8 AWD
Rocznik auta: 2017
Miasto: Polska
Województwo: Mazowieckie

Re: System START/STOP rozruch alternatorem czy rozrusznikiem?

Postautor: Niebrzyd » piątek 11 maja 2018, 05:29

ja również pierwszą czynność jaką robię o uruchomieniu silnika do wyłączenie START/STOP, tylko ja to wyłączam z innego powodu
obawiam się, że po załączeniu start/stop i wyłączeniu silnika, olej przestaje krążyć i nie chłodzi turbiny - chyba, że się mylę?


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości