Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Polecam bmw, wczoraj miałem 3 ci raz wymieniane klocki - przebieg 65k. Najlepsze jest to, ze za każdym razem idą na gwarancji
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- dokia
- Posty: 134
- Rejestracja: poniedziałek 09 mar 2020, 21:31
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2,0T 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Ełk
- Województwo: Mazury
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
To Ty co chwila tam ich odwiedzasz?
-
- Posty: 261
- Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: F20DVH AT8
- Rocznik auta: 2021
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Dolnośląskie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
A czas też kosztuje...
- jurass
- Posty: 345
- Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
- Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Silnik: B20NFT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: jesienne
- Województwo: Wlkp
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
W pierwszych Daciach nowej ery (ale jeszcze przed Renault), które trafiły do Polski gdzieś na początku lat 90-tych były podobno klocki drewniane.
- andrew
- Posty: 604
- Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
- Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
- Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
@jurass - z tego co ja pamiętam, to przyszła partia Oltcitów z klockami ze sklejki, bo tam była taka bieda. Dacia to była fura pierwszej kategorii Oczywiście na tym nie można było jeździć, byłą akcja serwisowa.
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Oltcit - i klocki z paździerza - tak było, pamiętam z programów motoryzacyjnych w tamtych latach!
Tymczasem u mnie wymiana tylnych klocków po 35 tys. km. Przednie zmienione przy 27k.
Nie wiem co oni tam w ASO wsadzają, ale po roku od wymiany przednich robiłem ostatnio trasę z paroma mocniejszymi przyhamowaniami (z większej prędkości - ale nie awaryjnie), no i pierwszy raz felgi tak mocno się wybrudziły - w słońcu kolor brudu wyglądał na „ciemnordzawy”. Dziwne. Domyły się z łatwością zwykłą szczotką z pianą na myjni karcherowej.
M.
Tymczasem u mnie wymiana tylnych klocków po 35 tys. km. Przednie zmienione przy 27k.
Nie wiem co oni tam w ASO wsadzają, ale po roku od wymiany przednich robiłem ostatnio trasę z paroma mocniejszymi przyhamowaniami (z większej prędkości - ale nie awaryjnie), no i pierwszy raz felgi tak mocno się wybrudziły - w słońcu kolor brudu wyglądał na „ciemnordzawy”. Dziwne. Domyły się z łatwością zwykłą szczotką z pianą na myjni karcherowej.
M.
-
- Posty: 414
- Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
- Posiadane auto: Insignia GS 2019
- Silnik: 1.5 turbo 165 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Opole
- Województwo: Opolskie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Wassermann za ciężkie buty masz , albo narwiste auto. U mnie 45tys minęło i przód ,nad tyłem już dawno panikowałem , ale dalej śmigam choć już są cieńkie wzrokowo względem przodu. Teraz będę miał wymianę oleju niech w ASO ocenią czy śmigać do zmiany kół, albo jeszcze do przeglądu trzyletniego ,czy też zmieniać bo nie będę oszczędzał żeby 2tys jeszcze zrobić.Auto musi być gotowe w razie co na dłuższą trasę. Z tego co piszesz przód u Ciebie pierwszy, dziwne przeważnie każdemu tył pierwszy się kończył, w AK również. Dziwne te dzisiejsze samochody ,bo w AJ przód i tył miał jednakowy stopień zużycia i wytrzymał spokojnie do 60tys i napewno ktoś dalej bez obaw mógł jeździć dalej.
-
- Posty: 414
- Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
- Posiadane auto: Insignia GS 2019
- Silnik: 1.5 turbo 165 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Opole
- Województwo: Opolskie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Dziś po wizycie w ASO, dodatkowa zmiana oleju. Klocki tył cieńsze, bo fabrycznie tył jest montowany cieńszy, logiczne. Przód bdb. ,natomiast tył mimo mojego wizualnego niepokoju ,stwierdzili że ok. 10tys powinien wytrzymać, może 8tys. ,więc do trzyletniego przeglądu śmiało dojadę ,przebieg 45340. No ale insignia 165KM ,to nie 260KM , stąd kolega Wassermann zajechał szybciej🖐
-
- Posty: 1
- Rejestracja: niedziela 13 lut 2022, 16:16
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 Turbo 260 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Duderstadt
- Województwo: Niedersachsen
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Czytałem na niemieckim forum.
Jeszcze nie próbowałem czy funkcionuje.
Aktywacja pozycji serwisowej:
• Włączyć zapłon wyłącznikiem ręcznym (wystarczy wcisnąć przycisk rozrusznika na ok. 5 sekund) lub alternatywnie przy automatycznych skrzyniach biegów zwolnić pedał hamulca natychmiast po wciśnięciu przycisku start, wtedy zostaje włączony zapłon i silnik pozostaje wyłączony.
• Naciskaj pedał hamulca, aż stanie się twardy i przytrzymaj go wciśnięty
• elektr. Aby zwolnić, wciśnij hamulec postojowy na ok. 15 sekund, aż zacznie migać żółty sygnał (położenie serwisowe hamulca postojowego).
• zwolnić przycisk, a następnie natychmiast ponownie go wcisnąć
• Zdejmij stopę z hamulca
Teraz możesz usłyszeć elektryczność Hamulec postojowy przesuwa się do pozycji serwisowej. Żółty sygnał miga w sposób ciągły.
Wyłączenie pozycji serwisowej
• Ponownie włącz zapłon, jak opisano powyżej
• Wciśnij pedał hamulca
• przełącznik elektr. Zaciągnij hamulec postojowy do góry (również ok. 15 sekund), aż żółty sygnał przestanie migać.
• Pozycja serwisowa jest teraz anulowana i można ponownie pociągnąć przełącznik do góry, aby dokręcić elektr. Hamulec postojowy (czerwona lampka sygnalizacyjna świeci normalnie).
Jeszcze nie próbowałem czy funkcionuje.
Aktywacja pozycji serwisowej:
• Włączyć zapłon wyłącznikiem ręcznym (wystarczy wcisnąć przycisk rozrusznika na ok. 5 sekund) lub alternatywnie przy automatycznych skrzyniach biegów zwolnić pedał hamulca natychmiast po wciśnięciu przycisku start, wtedy zostaje włączony zapłon i silnik pozostaje wyłączony.
• Naciskaj pedał hamulca, aż stanie się twardy i przytrzymaj go wciśnięty
• elektr. Aby zwolnić, wciśnij hamulec postojowy na ok. 15 sekund, aż zacznie migać żółty sygnał (położenie serwisowe hamulca postojowego).
• zwolnić przycisk, a następnie natychmiast ponownie go wcisnąć
• Zdejmij stopę z hamulca
Teraz możesz usłyszeć elektryczność Hamulec postojowy przesuwa się do pozycji serwisowej. Żółty sygnał miga w sposób ciągły.
Wyłączenie pozycji serwisowej
• Ponownie włącz zapłon, jak opisano powyżej
• Wciśnij pedał hamulca
• przełącznik elektr. Zaciągnij hamulec postojowy do góry (również ok. 15 sekund), aż żółty sygnał przestanie migać.
• Pozycja serwisowa jest teraz anulowana i można ponownie pociągnąć przełącznik do góry, aby dokręcić elektr. Hamulec postojowy (czerwona lampka sygnalizacyjna świeci normalnie).
-
- Posty: 3
- Rejestracja: piątek 14 maja 2021, 20:14
- Posiadane auto: Opel Insignia B
- Silnik: 1.5 turbo 165KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Przykladam się do wymiany tarcz hamulcowych i klocków z przodu w insignia 1.5 turbo 165KM mam koła 18 jakie tarcze polecacie?
- andrew
- Posty: 604
- Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
- Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
- Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
czy ktoś się orientuje jaki obecnie koszt wymiany klocków Brembo (260km) w srwisie ? Katologowe same kloski kosztują u nich ok 2,5 tysia - to chyba przesada?. Jakieś podpowiedzi?
- jurass
- Posty: 345
- Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
- Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Silnik: B20NFT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: jesienne
- Województwo: Wlkp
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
Na drugim forum Norbi333 chwalił się niedawno, że klocki przód i tył, oryginalne, z wymianą w ASO dla jego GSi ropniaka kosztowały 2000 PLN.
- andrew
- Posty: 604
- Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
- Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
- Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
@jurass - to chyba zgadzałoby się - mi się pewnie też uda zjechać trochę z tego 2,5 tysia - ale to dalej drogo
- komisarzryba
- Posty: 129
- Rejestracja: niedziela 25 paź 2020, 13:05
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo 200 KM
- Rocznik auta: 2021
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
za wymiane klockow z tylu w astrze placilem ponad 800, wiec komplet za 2000 w insignii wyglada normalnie.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: środa 17 cze 2020, 07:33
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 2021
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
Re: Wymiana klocków i tarcz hamulcowych.
1500 z robocizną przód/tyl. No ale to nie brembo o które było pytanie
Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 32 gości