afera - emisja spalin
- andrew
- Posty: 604
- Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
- Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
- Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
afera - emisja spalin
nowa akcja niemieckich służb- Opel również fałszował (ponoć) wyniki testów.
https://finanse.wp.pl/afera-spalinowa-r ... 403070081a
https://finanse.wp.pl/afera-spalinowa-r ... 403070081a
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: afera - emisja spalin
mnie to specjalnie nie dziwi. Skoro inni wielcy tak robili, trudno oczekiwać, żeby pozostali nie kombinowali. Pozostaje tylko kwestia kogo złapią, a kogo nie.
Czekam na konkrety, bo pisanie o modelach z 2012, 2014 i 2017 za wiele nie mówi o silnikach.
Czekam na konkrety, bo pisanie o modelach z 2012, 2014 i 2017 za wiele nie mówi o silnikach.
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: afera - emisja spalin
W przypadku Insignii na tapecie jest podobno model poprzedni (A) z silnikiem 2.0 CDTi 170 KM (EURO 6) - B20DTH - oznaczenie "LFS".
Tyle że ten sam silnik montowano także od początku produkcji Insignii B w 2017, chociaż wraz z nią przeszedł w kwietniu 2018 certyfikację na EURO 6d-TEMP i odtąd nosi oznaczenie D20DTH przy niezmienionych parametrach.
Opel utrzymuje, że stosowną akcję przywoławczą obwieścił już dłuższy czas temu.
M.
Tyle że ten sam silnik montowano także od początku produkcji Insignii B w 2017, chociaż wraz z nią przeszedł w kwietniu 2018 certyfikację na EURO 6d-TEMP i odtąd nosi oznaczenie D20DTH przy niezmienionych parametrach.
Opel utrzymuje, że stosowną akcję przywoławczą obwieścił już dłuższy czas temu.
M.
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: afera - emisja spalin
to ciekawe jak się ma do tego wszystkiego Insignia B z B20DTHwassermann pisze: ↑wtorek 16 paź 2018, 09:26W przypadku Insignii na tapecie jest podobno model poprzedni (A) z silnikiem 2.0 CDTi 170 KM (EURO 6) - B20DTH - oznaczenie "LFS".
Tyle że ten sam silnik montowano także od początku produkcji Insignii B w 2017, chociaż wraz z nią przeszedł w kwietniu 2018 certyfikację na EURO 6d-TEMP i odtąd nosi oznaczenie D20DTH przy niezmienionych parametrach.
Opel utrzymuje, że stosowną akcję przywoławczą obwieścił już dłuższy czas temu.
M.
i kwestia tej zmiany z B20DTH na D20DTH. Czy to tylko kwestia certyfikacji, czy były jakieś zmiany w silniku lub osprzęcie? W związku z tym, czy Insignia B z B20DTH uzyska certyfikację na Euro 6d-TEMP?
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: afera - emisja spalin
EURO 6d-TEMP cechuje się Insignia B z D20DTH. I nic wcześniejszego nie będzie spełniało tej normy.
Na drugim forum pewien Kolega z Insignią B20DTH z 2015 pisze, że dostał wezwanie na aktualizację softu w związku z dawkowaniem AdBlue...
M.
Na drugim forum pewien Kolega z Insignią B20DTH z 2015 pisze, że dostał wezwanie na aktualizację softu w związku z dawkowaniem AdBlue...
M.
- andrew
- Posty: 604
- Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
- Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
- Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
Re: afera - emisja spalin
ciekawe czy akcja ma związek z tym że to PSA teraz?
-
- Posty: 549
- Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0D 170KM AT8
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: afera - emisja spalin
Ta akcja jest już od dłuższego czasu na aktualizację oprogramowania w Isi a z silnikiem 170KM. I po aktualizacji narzekają, że teraz żłopie AdBlue
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: afera - emisja spalin
co stoi na przeszkodzie zmiany certyfikatu? kwestie techniczne, czy proceduralne? A może jedno i drugie? Nadal mnie ciekawi czym różni się B20DTH od D20DTHwassermann pisze: ↑wtorek 16 paź 2018, 11:31EURO 6d-TEMP cechuje się Insignia B z D20DTH. I nic wcześniejszego nie będzie spełniało tej normy.
Na drugim forum pewien Kolega z Insignią B20DTH z 2015 pisze, że dostał wezwanie na aktualizację softu w związku z dawkowaniem AdBlue...
odnośnie wezwań do serwisu, czyżby fałszowane były Insignie A z B20DTH, a Insignie B mają już właściwy soft? W B nie słychać chyba, żeby ze zużyciem Adblue było coś nie tak
-
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
- Posiadane auto: Opel Insignia ST
- Silnik: D20DTR AT8 AWD
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Polska
- Województwo: Mazowieckie
Re: afera - emisja spalin
czy wiecie może, czy afera dotyczy tylko silników D20DTH czy D20DTR również?
i drugie pytanie, w dowodzie mam wbitą normę emisji spalin "Euro 6 AD". czy to to samo co "EURO 6d-temp"?
i drugie pytanie, w dowodzie mam wbitą normę emisji spalin "Euro 6 AD". czy to to samo co "EURO 6d-temp"?
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: afera - emisja spalin
Na razie przyczepili się do 170 KM w poprzedniej generacji - B20DTH (a nie D20DTH w nowej Insi.)
@Niebrzyd, Twój silnik nie spełnia EURO 6d-TEMP, lecz spełnia EURO 6c w nowszej edycji. Można rejestrować nowe samochody z tą normą do końca sierpnia 2019. Potem pewnie ta kombinacja samochód/silnik nie będzie już oferowana...
https://www.adac.de/infotestrat/umwelt- ... eId=270458
Kliknij zakładkę "Übersicht der wichtigsten Euro 6-Kennzahlen für Pkw mit Diesel- und Ottomotoren", druga tabelka od góry.
A czy tak w ogóle masz D20DTR czy B20DTR? W 2018 biturbo ma oznaczenie D20DTR, ale nie jestem pewien czy te z 2017 również.
M.
@Niebrzyd, Twój silnik nie spełnia EURO 6d-TEMP, lecz spełnia EURO 6c w nowszej edycji. Można rejestrować nowe samochody z tą normą do końca sierpnia 2019. Potem pewnie ta kombinacja samochód/silnik nie będzie już oferowana...
https://www.adac.de/infotestrat/umwelt- ... eId=270458
Kliknij zakładkę "Übersicht der wichtigsten Euro 6-Kennzahlen für Pkw mit Diesel- und Ottomotoren", druga tabelka od góry.
A czy tak w ogóle masz D20DTR czy B20DTR? W 2018 biturbo ma oznaczenie D20DTR, ale nie jestem pewien czy te z 2017 również.
M.
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: afera - emisja spalin
afera podobno dotyczy B20, a nie najnowszych D20 spełniających EURO 6d-TEMP
Euro 6 AD w dowodzie oznacza normę EURO 6c
https://de.wikipedia.org/wiki/Schadstoffschlüssel
-
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek 29 sty 2018, 08:42
- Posiadane auto: Opel Insignia ST
- Silnik: D20DTR AT8 AWD
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Polska
- Województwo: Mazowieckie
Re: afera - emisja spalin
@wassermann tak, mam D20DTR, to ten silnik, który zaczęli produkować od września 2017
-
- Posty: 63
- Rejestracja: piątek 23 mar 2018, 07:07
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 CDTI 210KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: Pomorskie
Re: afera - emisja spalin
Jeszcze jeden artykuł:
http://www.francuskie.pl/opel-100000-sa ... doserwisu/
http://www.francuskie.pl/opel-100000-sa ... doserwisu/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości