Komunikat "wymagane działanie"
- andrew
- Posty: 604
- Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
- Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
- Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
Re: Komunikat "wymagane działanie"
ja z kolei też prawie zawsze to wyłączam po uruchomieniu, ale 2 dni temu wyłączałem i dioda się nie chciała zaświecić.Silnik był b. zimny wię pomyślałem, że to może być przyczyna że dioda nie świeci. Po kolejnej próbie zauważyłem komunikat na wyświetlaczu, że s/s jest wyłączony ale dioda się nie świeciła. Dojechałem do pracy, motor nie zgasł, a po pracy po uruchomieniu dioda się zaświeciła jak zawsze. Obserwuję to.
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: Komunikat "wymagane działanie"
nie ma co sugerować się niegasnącym silnikiem, w niektórych przypadkach komputer nie pozwoli na wyłączenie silnika mimo działającego S&S
- andrew
- Posty: 604
- Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
- Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
- Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
Re: Komunikat "wymagane działanie"
zgadza się, powinny być prawidłowe parametry, ale pisaliśmy o świecącej (lub nie) diodzie sygnalizującą wyłączenie s/s
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Komunikat "wymagane działanie"
Bardziej niż na S/S proponuję zwrócić uwagę na diodę od systemu czujników parkowania.
Sporadycznie zdarza się (czujniki są czyste), że stojąc na skrzyżowaniu samochód oznajmia mi "wyłączone czujniki parkowania" (albo podobnie) i dioda gaśnie. Poprzednia Insignia A FL miała identycznie. Od czasu do czasu, losowo, wyłączała czujniki.
Nie zawracam sobie tym głowy, bo to jeden z idiotyzmów genetycznie wpisanych w przekomputeryzowane samochody. Trzeba pilnować, myśleć i już. Chociaż ostatnio musiałem wrócić na takie tory myślenia po tym, jak mało nie wyrżnąłem w auto obok przy parkowaniu tyłem. Czujniki milczały, ale zadziałała czujność własna. Było bardzo blisko Jednakowoż nie wykluczam, że wówczas sam te czujniki wyłączyłem niechcący gmerając łapą.
M.
Sporadycznie zdarza się (czujniki są czyste), że stojąc na skrzyżowaniu samochód oznajmia mi "wyłączone czujniki parkowania" (albo podobnie) i dioda gaśnie. Poprzednia Insignia A FL miała identycznie. Od czasu do czasu, losowo, wyłączała czujniki.
Nie zawracam sobie tym głowy, bo to jeden z idiotyzmów genetycznie wpisanych w przekomputeryzowane samochody. Trzeba pilnować, myśleć i już. Chociaż ostatnio musiałem wrócić na takie tory myślenia po tym, jak mało nie wyrżnąłem w auto obok przy parkowaniu tyłem. Czujniki milczały, ale zadziałała czujność własna. Było bardzo blisko Jednakowoż nie wykluczam, że wówczas sam te czujniki wyłączyłem niechcący gmerając łapą.
M.
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: Komunikat "wymagane działanie"
jeszcze nie miałem problemów z systemem parkowania i diodą S/S, mam nadzieję, że skoro przez 2 lata nie było problemów, już nie wystąpią
denerwuje mnie za to brak hill holder, czyli automatycznego zaciągania ręcznego na wzniesieniach. Nie mogę wyzwolić tego bez względu na stan S/S, wzniesienie i deptanie hamulca. Może jakaś aktualizacja softu potrzebna?
denerwuje mnie za to brak hill holder, czyli automatycznego zaciągania ręcznego na wzniesieniach. Nie mogę wyzwolić tego bez względu na stan S/S, wzniesienie i deptanie hamulca. Może jakaś aktualizacja softu potrzebna?
-
- Posty: 738
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Komunikat "wymagane działanie"
@jami Ty masz manual czy automat?
Normalny hill holder działa tylko na hamulec roboczy i przez ok. 2 sekundy utrzymuje ciśnienie w układzie po zdjęciu nogi z pedału hamulca.
Rozszerzony hill holder faktycznie ma zaciągać ręczny do 5 minut, ale tylko w samochodach z automatyczną skrzynią biegów.
W dodatku ta rozszerzona funkcja najprawdopodobniej pojawiła się od MY18.5. Czyli jeśli nawet masz automat, ale wyprodukowany wcześniej w 2017, a nie pod koniec (czyli auto z roku modelowego MY18 najprawdopodobniej), to jej nie masz. Ja mam MY18.5 i jest to w menu do wyboru, choć w praktyce nie próbowałem korzystać.
M.
Normalny hill holder działa tylko na hamulec roboczy i przez ok. 2 sekundy utrzymuje ciśnienie w układzie po zdjęciu nogi z pedału hamulca.
Rozszerzony hill holder faktycznie ma zaciągać ręczny do 5 minut, ale tylko w samochodach z automatyczną skrzynią biegów.
W dodatku ta rozszerzona funkcja najprawdopodobniej pojawiła się od MY18.5. Czyli jeśli nawet masz automat, ale wyprodukowany wcześniej w 2017, a nie pod koniec (czyli auto z roku modelowego MY18 najprawdopodobniej), to jej nie masz. Ja mam MY18.5 i jest to w menu do wyboru, choć w praktyce nie próbowałem korzystać.
M.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: czwartek 11 sty 2018, 21:21
- Posiadane auto: Insignia B
- Silnik: 2.0 260KM AT8
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
Re: Komunikat "wymagane działanie"
Czesc. U mnie od jakiegos miesiaca start/stop jak wylacze silnik na swiatlach to sie zalacza po chwili. Nierozgrzany silnik Zimno na zewnatrz?
- LEM
- Posty: 284
- Rejestracja: poniedziałek 03 lip 2017, 19:51
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5T 165KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Komunikat "wymagane działanie"
Chyba zależy tez od poziomu wilgotności w kabinie, jak za bardzo wzrośnie to się uruchamia aby uruchomić klimatyzację.
- Pablowasilon
- Posty: 9
- Rejestracja: niedziela 03 lis 2019, 14:34
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 TD 170 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Olsztyn
- Województwo: warmińsko-mzurskie
Re: Komunikat "wymagane działanie"
Nie działała tylko dioda , komunikat na zegarach był i pokazywał włączone/wyłączone , tak więc działał system poprawnie tylko nie było sygnalizacji na diodzie .
Dodano po 4 minutach 46 sekundach:
Wczoraj serwis wymienił mi coś w sprzęgle , chyba tarczę i zaciski oraz pedał . Puki co chodzi jak trzeba , nie piszczy , Zobaczymy jak długo . W między czasie dla kolegi w drugiej Insigni o której już pisałem też po sofcie wyskoczył błąd … , części zamówione i to tylko potwierdza że jest to masowy problem . Z resztą wczoraj w serwisie powiedzieli mi że już kilka takich operacji było .
Tak na marginesie powiem żę w tej drugiej Insigni po rozruchu na zimnym silniku coś piszczy , taki odgłos jak przy pasku alternatora … Das Opel
Dodano po 9 minutach 16 sekundach:
Tu też mam wydarzenie sprzed dosłownie paru dni , jechałem sobie spokojnie drogą , nikogo z przodu i z tyłu , i nagle zaczęła dzwonić sygnalizacja dzwiękowa od czujników parkowania , ale na zegarach nic nie pokazało jak to zawsze bywa (ten samochodzik z czujnikami) po 2-3 sekundach przestało dzwonić , taka ciekawostkawassermann pisze: ↑środa 20 lis 2019, 11:34Bardziej niż na S/S proponuję zwrócić uwagę na diodę od systemu czujników parkowania.
Sporadycznie zdarza się (czujniki są czyste), że stojąc na skrzyżowaniu samochód oznajmia mi "wyłączone czujniki parkowania" (albo podobnie) i dioda gaśnie. Poprzednia Insignia A FL miała identycznie. Od czasu do czasu, losowo, wyłączała czujniki.
Nie zawracam sobie tym głowy, bo to jeden z idiotyzmów genetycznie wpisanych w przekomputeryzowane samochody. Trzeba pilnować, myśleć i już. Chociaż ostatnio musiałem wrócić na takie tory myślenia po tym, jak mało nie wyrżnąłem w auto obok przy parkowaniu tyłem. Czujniki milczały, ale zadziałała czujność własna. Było bardzo blisko Jednakowoż nie wykluczam, że wówczas sam te czujniki wyłączyłem niechcący gmerając łapą.
M.
- jurass
- Posty: 345
- Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
- Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Silnik: B20NFT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: jesienne
- Województwo: Wlkp
Re: Komunikat "wymagane działanie"
No i się obudziłeś i nie walnąłeś w drzewo. Powinieneś być wdzięczny.
- Pablowasilon
- Posty: 9
- Rejestracja: niedziela 03 lis 2019, 14:34
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 TD 170 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Olsztyn
- Województwo: warmińsko-mzurskie
Re: Komunikat "wymagane działanie"
- jurass
- Posty: 345
- Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
- Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Silnik: B20NFT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: jesienne
- Województwo: Wlkp
Re: Komunikat "wymagane działanie"
Też nad tym ubolewam. Niektórzy mają np. problem z poprawnym skleceniem jednego zdania w języku ojczystym. Co zrobić? Trzeba to ścierpieć, albo poszukać miejsca z równymi sobie.
- Pablowasilon
- Posty: 9
- Rejestracja: niedziela 03 lis 2019, 14:34
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 TD 170 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Olsztyn
- Województwo: warmińsko-mzurskie
Re: Komunikat "wymagane działanie"
"Stolyca" w twoim opisie też wiele wyjaśnia . Powodzenia , trzymajcie się ciepło i oby udało Wam się wygrać z Oplem .
-
- Posty: 6
- Rejestracja: piątek 06 mar 2020, 16:29
- Posiadane auto: Opel insignia B
- Silnik: 2.0 D 170km
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Częstochowa
- Województwo: Śląskis
Re: Komunikat "wymagane działanie"
Jak tam panowie? U mnie Aktualizacja oprogramowania nic nie dała gość mówi ze trzeba rozebrać i zobaczyć czy nie jest spalone jak jest to wszystko na mój koszt jak nie to wiadomo ,możliwe to jest że po 40kkm sprzęgło się spaliło?
-
- Posty: 549
- Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0D 170KM AT8
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: Komunikat "wymagane działanie"
Przy 40000 km to trzeba by, albo ruszać często gwałtownie z wolnym puszczaniem sprzęgła, albo nawet tylko raz zakopać się w śniegu lub błocie i męczyć sprzęgło przez 2 - 3 minuty, ale po takiej akcji to można poczuć przypalone sprzęgło. Jeśli nic takiego nie było to 40000 jest zdecydowanie za mało. Żona poprzednią insignia 160KM diesel zrobiła ok. 220000 km na jednym sprzęgle i dwumasie i jeszcze nie było do wymiany.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości