Wyciek oleju.
-
- Posty: 234
- Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
- Posiadane auto: Insignia GS Elite
- Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Miasto
- Województwo: podlaskie
Re: Wyciek oleju.
No i ja zajrzałem pod spód mojego. I widok dokładnie jak u @oboja,
Dodano po 41 sekundach:
PS. Nalot widać na pierwszym zdjęciu - pomyliły mi się
Dodano po 7 minutach 16 sekundach:
PS. I jeszcze jedno na kole napędzającym pas wieloklinowy, które jest napędzane przez wał korbowy chyba jest również płyn. Na drugim zdjęciu jeden rowek w kole błyszczy się w świetle.
Dodano po 34 minutach 29 sekundach:
PS. Zapomniałem że pompa napędzana jest rozrządem, ale ewidentnie żółtawy ślad ciągnie na elemencie napędzanym paskiem wieloklinowym
Dodano po 38 sekundach:
PS. Zapomniałem że pompa napędzana jest rozrządem, ale ewidentnie żółtawy ślad ciągnie na elemencie napędzanym paskiem wieloklinowym
Dodano po 1 godzinie 18 minutach 16 sekundach:
Zaciek jest na sprężarce klimy, ale pompa chyba jest nad nią.
Ale na drugim zdjęciu widać żółty nalot na obudowaie pompy cieczy chlodzącej w okolicach jej koła napędowego. Ten nalot ciągnie się wzdłuż obudowy pompy. Ponadto jak zauważyliscie płyn chłodący jest u nas koloru żółtego. W osobnym wątku wspominałem, że ubyło mi płynu chłodzącego i musiałem uzupełnić i uzupełniłem tak aby na zimnym było w połowie obszaru zakreskowanego. I wiecie co teraz poziom na rozgrzanym jest poniżej połowy tego obszaru. Jak te wszystkie fakty poskładać to może okazać się że to nie żaden wosk, ani olej, tylko płyn chłodzący powoli się sączy i zasycha na rozgrzanych elementach silnika. Sprawdźcie poziom płynu. Ja w natępnym tygodniu udam się do ASO pod kątem wycieku płynu z pompy i zobaczę co powiedzą.Dodano po 41 sekundach:
PS. Nalot widać na pierwszym zdjęciu - pomyliły mi się
Dodano po 7 minutach 16 sekundach:
PS. I jeszcze jedno na kole napędzającym pas wieloklinowy, które jest napędzane przez wał korbowy chyba jest również płyn. Na drugim zdjęciu jeden rowek w kole błyszczy się w świetle.
Dodano po 34 minutach 29 sekundach:
PS. Zapomniałem że pompa napędzana jest rozrządem, ale ewidentnie żółtawy ślad ciągnie na elemencie napędzanym paskiem wieloklinowym
Dodano po 38 sekundach:
PS. Zapomniałem że pompa napędzana jest rozrządem, ale ewidentnie żółtawy ślad ciągnie na elemencie napędzanym paskiem wieloklinowym
Dodano po 1 godzinie 18 minutach 16 sekundach:
Zaciek jest na sprężarce klimy, ale pompa chyba jest nad nią.
-
- Posty: 209
- Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 18:59
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 1.5 165 AT6
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żywiec
- Województwo: Ślask
Re: Wyciek oleju.
U mnie był ewidentnie olej, bo był oleisty jak olej,no . I miałem spokój przez 10 tysięcy km, chociaż płynu nie sprawdzałem, ale na pewno spece w oplu naprawią na kolejne 10 tys , a wtedy to już udam się z pismem reklamacyjnym wobec auta .
Tak czy siak cezar , musisz z tym jechać do serwisu, moim zdaniem to jest olej, dotknij, sprawdź, a resztę zrobi serwis.
Tak czy siak cezar , musisz z tym jechać do serwisu, moim zdaniem to jest olej, dotknij, sprawdź, a resztę zrobi serwis.
-
- Posty: 234
- Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
- Posiadane auto: Insignia GS Elite
- Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Miasto
- Województwo: podlaskie
Re: Wyciek oleju.
Jest jedno ale, olej u mnie jest już ciemny (17% żywotności), a płyn chłodzący jest też oleisty. No i płynu ubyło a oleju nie. Ale pojadę jutro niech sami sprawdzą. Generalnie to nadaje się na akcję serwisową.
Dodano po 2 minutach 5 sekundach:
Ps. U mnie na pewno nie jest to misa olejowa, jak coś cieknie powyżej
Dodano po 1 godzinie 34 minutach 39 sekundach:
Obejrzałem silnik z góry. I znalazłem mokre miejsce. Na zdjęciu zaznaczony jest strzałką aluminiowy element, który aż się błyszczy, wyraźnie coś na nim jest. Ten element jest przymocowany do elementu napędzanego kołem paska wieloklinowego (zaznaczony kółkiem). Nie wiem czy to jest pompa wody, czy pompa oleju, znajduje się nad spreżarką klimy. Może być to olej jeśli jest to pompa oleju, albo olej z układu smarowania turbiny, albo płyn chłodzący jeśli jest to pompa wody. Na 100% nie jest to miska ani filtr oleju.
Dodano po 1 minucie : Dodano po 10 minutach 23 sekundach:
Na zdjęciu poglądowym silnika zaznaczyłem element wskazany strzałką na zdjęciu mojego. Dodano po 12 minutach 34 sekundach:
Ten element to jednak na 100% pompa wody, w tym silniku napędzana paskiem wieloklinowym.
Dodano po 2 godzinach 38 minutach 28 sekundach:
@Odoja na Twoim pierwszym zdjęciu wyraźnie widać, że ścieka od strony paska wieloklinowego i dopiero póżniej zacieka wzdłuż uszczelnienia misy, tak samo jak u @Hejnas czy @-Egon-. U @pancer ścieka po rurce (górna część zdjęcia), u @Tomi ta rurka też nie wygląda na czystą. Moim zdaniem u nas wszystkich to jeden i ten sam problem
Dodano po 2 minutach 5 sekundach:
Ps. U mnie na pewno nie jest to misa olejowa, jak coś cieknie powyżej
Dodano po 1 godzinie 34 minutach 39 sekundach:
Obejrzałem silnik z góry. I znalazłem mokre miejsce. Na zdjęciu zaznaczony jest strzałką aluminiowy element, który aż się błyszczy, wyraźnie coś na nim jest. Ten element jest przymocowany do elementu napędzanego kołem paska wieloklinowego (zaznaczony kółkiem). Nie wiem czy to jest pompa wody, czy pompa oleju, znajduje się nad spreżarką klimy. Może być to olej jeśli jest to pompa oleju, albo olej z układu smarowania turbiny, albo płyn chłodzący jeśli jest to pompa wody. Na 100% nie jest to miska ani filtr oleju.
Dodano po 1 minucie : Dodano po 10 minutach 23 sekundach:
Na zdjęciu poglądowym silnika zaznaczyłem element wskazany strzałką na zdjęciu mojego. Dodano po 12 minutach 34 sekundach:
Ten element to jednak na 100% pompa wody, w tym silniku napędzana paskiem wieloklinowym.
Dodano po 2 godzinach 38 minutach 28 sekundach:
@Odoja na Twoim pierwszym zdjęciu wyraźnie widać, że ścieka od strony paska wieloklinowego i dopiero póżniej zacieka wzdłuż uszczelnienia misy, tak samo jak u @Hejnas czy @-Egon-. U @pancer ścieka po rurce (górna część zdjęcia), u @Tomi ta rurka też nie wygląda na czystą. Moim zdaniem u nas wszystkich to jeden i ten sam problem
-
- Posty: 209
- Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 18:59
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 1.5 165 AT6
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żywiec
- Województwo: Ślask
Re: Wyciek oleju.
Hmmm, ciekawe. Ale u mnie wszystkie te miejsca ze zdjęcia,paski etc są czyste i suche, dotykałem i patrzyłem, z góry wszystko to jest dobrze widoczne. Plus poziom płynu chłodzącego jest wedle instrukcji, zero ubytku. Za to miska jak najbardziej jest winowajcą, zresztą na fotce widać rozszczelniającą się masę, to srebrne. W serwisie musieli spieprzyć robotę, także jutro dostaną opier... .
- Załączniki
-
- 20180819_200913.jpg (204.23 KiB) Przejrzano 4774 razy
-
- Posty: 234
- Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
- Posiadane auto: Insignia GS Elite
- Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Miasto
- Województwo: podlaskie
Re: Wyciek oleju.
@odoja na twoim 1 zdjęciu z tematu zaznaczyłem rejon ewidentnie święcący się od czegoś wilgotnego.
A na zdjęciu z mojego auta strzałką wskazałem skąd spływa po obudowie sprężarki klimatyzacji.
Jest ponoć akcja serwisowa dla aut wyprodukowanych pomiędzy styczniem a kwietniem br o wycieku oleju z układu smarowania turbiny, ale brak wzmianki o VIN czy silniku. Jeśli faktycznie to olej to cieknie z turbiny, a jak płyn chłodzący to z pompy wody.
Dodano po 28 minutach 24 sekundach:
U mnie też wszystko suche oprócz króćca pompy wody przez który płyn idzie do chłodnicy. Jest on dość głęboko i musiałem dobrze się przyjrzeć.
Dodano po 28 minutach 24 sekundach:
U mnie też wszystko suche oprócz króćca pompy wody przez który płyn idzie do chłodnicy. Jest on dość głęboko i musiałem dobrze się przyjrzeć.
- Załączniki
-
- InkedIMG_20180818_213745_LI.jpg (1.87 MiB) Przejrzano 4770 razy
-
- Posty: 209
- Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 18:59
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 1.5 165 AT6
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żywiec
- Województwo: Ślask
Re: Wyciek oleju.
No to już nie wiem , spytam się o tę akcję w serwisie. A z ciekawości zerknąłem jeszcze raz pod auto, ale z lusterkiem w dłoni, żeby zobaczyć co się dzieje z drugiej strony misy, i jest nalot tylko od tego srebrnego uszczelnienia, i mniej niż z przodu. A to świecące elementy na silniku przynajmniej na zdjęciach nie wyglądają na wilgotne , prócz tego czarnego, który wygląda na taki ,ale u mnie jest suchy,jednak sprawdzę jeszcze rano ten aluminiowy element zaznaczony sztrzałką czy jest mokry, dla pewności.
-
- Posty: 234
- Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
- Posiadane auto: Insignia GS Elite
- Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Miasto
- Województwo: podlaskie
Re: Wyciek oleju.
Zobacz że w 4 autach okolice filtra oleju wyglądają niemal identyczne. Oznacza to że jakaś seria elementu silnika jest warliwa. Wszystkie wykryte tylko dzięki Tobie, bo wyciek nie zostawia śladów na podłożu, tylko zacieka na elementach w dolnej części. A kto zagląda pod nowy samochód? Ile aut z tym problemem jeździ bez świadomości kierowców?
- -Egon-
- Posty: 135
- Rejestracja: sobota 10 mar 2018, 13:50
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 1.5 T 140 KM M6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Düsseldorf
- Województwo: NRW
Re: Wyciek oleju.
Panowie byłem z tym w czerwcu i tak jak pisałem widziałem ten nalot z bliska i sprawa ma się następująco:
Jasny nalot to wosk antykorozyjny jest dosłownie napaćkany gdzie popadnie a pod wpływem temperatury robi się oleisty. Jeśli natomiast nalot jest czarny lub jasno czarny to wtedy jest to olej silnikowy. A płyn chłodzący jest u nas różowy
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Jasny nalot to wosk antykorozyjny jest dosłownie napaćkany gdzie popadnie a pod wpływem temperatury robi się oleisty. Jeśli natomiast nalot jest czarny lub jasno czarny to wtedy jest to olej silnikowy. A płyn chłodzący jest u nas różowy
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
- andrew
- Posty: 604
- Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
- Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
- Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: pomorskie
Re: Wyciek oleju.
jak wymieniałem olej w ASO to sam się przyjrzałem jak to wygląda na żywo, bo temat ybł już przerabiany. U mnie też taki kolorek żółtawy miejscami w tych okolicach, ale sucho. Co ciekawe z tyłu - w okolicach Twinstera również podobnie. Machnik powiedział mi że to jakaś ich konserwacja i że jakoś tak niestarannie to wykonali. Póki co oleju nie ubywa i jest sucho, co dalej? pewnie nic, chociaż nie twierdzę że u kogoś może być wyciek. Jedno spostrzeżenie: czy wszyscy którzy tu piszą o tym mają te same motory? jeśli nie to chyba to jest temat konserwacji spodu.
-
- Posty: 234
- Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
- Posiadane auto: Insignia GS Elite
- Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Miasto
- Województwo: podlaskie
Re: Wyciek oleju.
Potwierdzam, żółty nalot to konserwacja.
-
- Posty: 209
- Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 18:59
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 1.5 165 AT6
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żywiec
- Województwo: Ślask
Re: Wyciek oleju.
Ale u mnie olej, bo mi kapie w garażu to jestem pewien na 100%. Mokre mam tylko koło uszczelnienia na misie. A płyn chłodzący w mojej insignii jest żółty, nie różowy. Widocznie w różnych silnikach, autach dolewali inny. Dam znać co w serwisie zrobią i powiedzą. Miłego dnia życzę.
-
- Posty: 234
- Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
- Posiadane auto: Insignia GS Elite
- Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Miasto
- Województwo: podlaskie
Re: Wyciek oleju.
Powodzenia @odoja . U mnie jednak płynu ubyło. W sumie dolalem w sumie 0,5l, ale też nie pamiętam jak było przy odbiorze. Dolewkę robiłem żółtym typu long life, który można mieszać. Może tym się sugerowałem. Miłego dnia.
-
- Posty: 194
- Rejestracja: piątek 16 mar 2018, 10:04
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 170KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Województwo?
Re: Wyciek oleju.
ja cały wydech miałem w tej masie (widziałem z bliska) wiec to nie jest płyn z chłodnicy (u mnie tez różowy). Co do poziomu płynu to może go delikatnie ubyć po pierwszych kilometrach, bo przy pierwszym uzupełnieniu w fabryce, układ może nie być idealnie odpowietrzony...
-
- Posty: 209
- Rejestracja: czwartek 21 gru 2017, 18:59
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 1.5 165 AT6
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Żywiec
- Województwo: Ślask
Re: Wyciek oleju.
Jak myślicie, warto będzie reklamować auto przy 4 wycieku oleju z misy ?? Znaczy,teraz mam 3 wyciek przy 30 tyś, co 10 tysięcy zaczyna cieknąć, i albo ktoś nie potrafi tego uszczelnić, albo misa jest do wymiany. Zobaczymy co mi powiedzą w serwisie przy odbiorze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości