Aktywny tempomat - czy taki super, czy raczej nie wart dopłaty?

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o karoserii i nadwoziu w Nowej Insignii
rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Aktywny tempomat - czy taki super, czy raczej nie wart dopłaty?

Postautor: rahv » środa 27 gru 2017, 19:37

Jest jakiś użytkownik tego systemu, który może opisać działanie? Czy to jest takie super, czy może ma wady i nie warto dopłacać?

Awatar użytkownika
siejeje
Posty: 186
Rejestracja: poniedziałek 11 gru 2017, 22:58
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 1.5 165KM AT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: Aktywny tempomat - czy taki super, czy raczej nie wart dopłaty?

Postautor: siejeje » środa 27 gru 2017, 20:08

Jeździłem z nim podczas jazdy próbnej około 2-3 godziny, na początku było wielkie wow, ale z każdą minutą miałem coraz więcej wątpliwości, aż finalnie z niego zrezygnowałem.
Może to jest kwestia przyzwyczajenia ale jak dla mnie jest po prostu niebezpieczny, usypia czujność. Szczególnie bałem się przy prędkościach autostradowych.
W korku niby fajny, ale i tak jak auto się zatrzyma to musisz wcisnąć gaz żeby ruszyć. Dodatkowo miałem dwie sytuacje gdzie coś poszło nie tak i musiałem sam wyhamować.
Pani w salonie opowiedziała też mi historię że u jednego klienta był niesprawny radar i chłop niestety wjechał w samochód z przodu.

Ameryki nie odkryję ale musisz sam pojeździć i zobaczyć jak się czujesz z aktywnym tempomatem. Ja się przestraszyłem że za bardzo bym mu zaufał i w sytuacji awaryjnej mógłbym nie zdążyć z reakcją. A że wziąłem automatyczną skrzynię to i tak jazda w korkach nie powinna być zbyt męcząca.

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka


Piotr_Ww
Posty: 261
Rejestracja: sobota 21 paź 2017, 18:37
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: F20DVH AT8
Rocznik auta: 2021
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie

Re: Aktywny tempomat - czy taki super, czy raczej nie wart dopłaty?

Postautor: Piotr_Ww » środa 27 gru 2017, 22:08

Używam od kilku miesięcy, praktycznie cały czas na autostradzie. Zgadza się, że trzeba się przyzwyczaić i pojeździć. Nie każdemu taki system "podejdzie". Jest kilka sytuacji, w których kierowca zachowa się inaczej niż automat, np. jadę lewym pasem z dość dużą prędkością i widzę 200m przede mną, że auto jadące prawym pasem (z mniejszą prędkością) wrzuca kierunek w lewo i zamierza zmienić pas z prawego na mój. Większość z nas ściągnie nogę z gazu przynajmniej. Aktywny tempomat, natomiast, doprowadzi do dość mocnego hamowania ponieważ zareaguje dopiero jak auto zmieniające pas będzie prawie całkowicie na pasie lewym. Kolejna rzecz do której się trzeba przyzwyczaić - jedziemy na aktywnym tempomacie za innym autem, ale mamy ustawioną wyższą prędkość. Auto przed nami zmienia pas na prawy, lewy pas mamy wolny. Automatyka zadziała z, moim zdaniem, dużym opóźnieniem. Przyspiesza zdecydowanie później niż zrobiłby to kierowca. Z drugiej strony przy pierwszej sytuacji - trudno wymagać od urządzenia zdolności przewidywania (sztuczna inteligencja). W drugim przypadku automatyka zachowuje wysoki poziom bezpieczeństwa. I ostatni drobny kłopot - przy błocie pośniegowym lub śniegu radar często jest na tyle zasłonięty lub zabrudzony, że to po prostu nie działa. Oczywiście wtedy nie można ustawić tempomatu.

rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Aktywny tempomat - czy taki super, czy raczej nie wart dopłaty?

Postautor: rahv » niedziela 28 sty 2018, 21:37

Starczyło na aktywny tempomat więc testowanie będzie po odbiorze .

Awatar użytkownika
Nix
Posty: 353
Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5 T 165 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Polska
Województwo: Śląskie

Re: Aktywny tempomat - czy taki super, czy raczej nie wart dopłaty?

Postautor: Nix » wtorek 13 lut 2018, 19:41

Czekam na moją Insygnię ale teraz jeżdżę Skodą Superb z aktywnym tempomatem.
Ogolnie rzecz biorąc działa bardzo podobnie do sposobu opisanego przez Piotra_Wv z tym że u mnie np. kiedy jadę prawym pasem za wolniejszym pojazdem to w momencie wlaczenia lewego kierunkowskazu i pod warunkiem że jest wolne z tyłu,samochód przyspiesza do szybkości ustawionej na tempomacie.
Czy w Insygnii jest podobnie?
Czy w pakiecie jest ostrzezenie przed pojazdem z tyłu?( migajaca lampa w lusterku)
Mam zamowione asystenty 2 i 4 ale nie pamiętam czy zawierają tę funkcję.

Awatar użytkownika
qucze
Posty: 111
Rejestracja: sobota 25 lis 2017, 11:19
Posiadane auto: Insignia Tourer OPC
Silnik: 1.6 DTH, 136KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Łódź
Województwo: Województwo?

Re: Aktywny tempomat - czy taki super, czy raczej nie wart dopłaty?

Postautor: qucze » wtorek 13 lut 2018, 22:52

Asystent Kierowcy 4 zawiera:
-Czujniki wykrywające przeszkody z boku
-Czujniki wykrywające ruch poprzeczny z tyłu (RCTA - rear Cross Traffic Alert) - ( migajaca lampa w lusterku)
Co do tempomatu to nie wiem może ktoś sie wypowie :)

Awatar użytkownika
Nix
Posty: 353
Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
Posiadane auto: Opel Insignia GS
Silnik: 1.5 T 165 KM AT
Rocznik auta: 2018
Miasto: Polska
Województwo: Śląskie

Re: Aktywny tempomat - czy taki super, czy raczej nie wart dopłaty?

Postautor: Nix » wtorek 13 lut 2018, 23:13

Dzieki.Wiem że wybrałem go ze względu na kamerę z tyłu a ten drugi bo ma tempomat,czy jakoś tak.Czy "ruch poprzeczny"oznacza np.szybko nadjeżdżający pojazd na lewym pasie?
Czy tylko kiedy coś jedzie w poprzek w przypadku wyjeżdżania z parkingu tyłem?
Bo nie do końca zrozumiałem...będę wdzięczny za wyjasnienie.

coolik
Posty: 338
Rejestracja: środa 03 sty 2018, 13:04
Posiadane auto: Insignia
Silnik: NFT 2.0 / 260KM, AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wro
Województwo: DLN

Re: Aktywny tempomat - czy taki super, czy raczej nie wart dopłaty?

Postautor: coolik » środa 14 lut 2018, 07:11

Opel jest dość nieprecyzyjny w opisie tych asystentów, ale moim zdaniem w Asystencie 4 są:
Czujniki wykrywające przeszkody z boku, w tym ostrzegające o martwym polu w lusterku (SBZA - Side Blind Spot Alert) - kod UKC
Czujniki wykrywające ruch poprzeczny z tyłu (RCTA - Rear Cross Traffic Alert) - kod UFG - to jest w czujnikach z tyłu jak Ci się np pieszy zbliża a Ty wyjeżdżasz tyłem z bramy.

Ja zamawiałem Asystenta 2 i 4 i mam na pewno obydwa.

Cezar_2017
Posty: 234
Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
Posiadane auto: Insignia GS Elite
Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto
Województwo: podlaskie

Re: Aktywny tempomat - czy taki super, czy raczej nie wart dopłaty?

Postautor: Cezar_2017 » środa 14 lut 2018, 14:55

W asystencie 2 jest system automatycznego hamowania. W asystencie 1 jest automatyczne hamowanie przy niskich prędkościach. W ustawieniach pojazdu w systemach antykolizyjnych mam ustawione na alarm i hamowanie (nie mam asystenta 2). Parę razy na szybie pojawiło się ostrzeżenie o kolizji gdy za szybko zbliżałem się do pojazdu poprzedzającego, ale żeby samochód hamował automatycznie to nie zauważyłem. I zagadka jak to w końcu jest z automatycznym hamowaniem?

Tomi
Posty: 97
Rejestracja: piątek 11 sie 2017, 14:40
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 1.5T 165KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: Małopolskie

Re: Aktywny tempomat - czy taki super, czy raczej nie wart dopłaty?

Postautor: Tomi » środa 14 lut 2018, 18:09

Chyba nikt nie ma tyle odwagi żeby to sprawdzić, czy i kiedy zadziała a też mnie to nurtuje.

Warmiak
Posty: 25
Rejestracja: piątek 19 sty 2018, 18:36
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 1.5 T 165KM AT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Olsztyn
Województwo: War-Maz

Re: Aktywny tempomat - czy taki super, czy raczej nie wart dopłaty?

Postautor: Warmiak » środa 14 lut 2018, 18:25

A w jakim przedziale działa aktywny tempomat? 30-180km/h?

Cezar_2017
Posty: 234
Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 07:10
Posiadane auto: Insignia GS Elite
Silnik: 1.5 140KM ECOTEC
Rocznik auta: 2017
Miasto: Miasto
Województwo: podlaskie

Re: Aktywny tempomat - czy taki super, czy raczej nie wart dopłaty?

Postautor: Cezar_2017 » środa 14 lut 2018, 20:57

Instrukcja strona 225 - 228. Ostrzeżenie o kolizji bez radaru działa do 60 metrów z radarem do 150 metrów. System ostrzegania nie włącza hamulców, tylko wyświetla. Automatyczne hamowanie, przygotowanie do hamowania i jego wspomaganie ze śledzeniem to hamowanie awaryjne - bez radaru działa tylko do 80-85 km/h. W przypadku radaru intensywaność hamowania po naciśnięciu pedału jest również uzależniona odległości i prędkości zblizania się, bez radaru lekkie naciśniecie powoduje gwałtowne hamowanie. Oczywiście wszystko to dotyczy sytuacji krytycznych. Generalnie radar rozszerza możliwości automatycznego awayjnego hamowania tj. większy zasięg, brak limitu prędkości i regulowana intensywność hamowania. Automatyczne hamowania minimalizyje skutki kolizji i hamuje w przysłowiowej ostatniej chwili. Opel mógł intrukcję napisać bardziej czytalniej.

Awatar użytkownika
andrew
Posty: 604
Rejestracja: wtorek 27 lut 2018, 19:57
Posiadane auto: Insignia LTG 2,0 T
Silnik: 260 kM 4x4 AT8 2xOPC
Rocznik auta: 2018
Miasto: Gdańsk
Województwo: pomorskie

Re: Aktywny tempomat - czy taki super, czy raczej nie wart dopłaty?

Postautor: andrew » sobota 02 cze 2018, 21:01

miałem taka sytuację że cofnęła sie kobieta na przejściu. Ja założyłem że ona przejdzie - jechałem na aktywnym tempomacie - auto troszkę zwolniło i specjalnie nie hamowałem bo chciałem wywołać system automatycznego hamowania - z nogą nad hamulcem czekałem i nic się nie wydarzyło - kobieta zdązyła przejść - a było blisko. Chyba trzeba postawić karton i wypróbować- ja zawsze szybciej wyhamuję aniżeli włączy się system hamowania awaryjnego.

Dodano po 2 minutach 20 sekundach:
i jeszcze pytanie na koniec. jadac na automatycznym tempomacie auto często hamuje - jakich hamulców używa (czy ręcznego?) i czy świecą się wtedy stopy z tyłu - bo hamowanie czasami jest ostre i ktoś może wdpupić !!

coolik
Posty: 338
Rejestracja: środa 03 sty 2018, 13:04
Posiadane auto: Insignia
Silnik: NFT 2.0 / 260KM, AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Wro
Województwo: DLN

Re: Aktywny tempomat - czy taki super, czy raczej nie wart dopłaty?

Postautor: coolik » niedziela 03 cze 2018, 18:56

Na 100% nie wiem, ale bym się bardzo zdziwił jakby nie używał wszystkich hamulców, a stop na pewno się świeci przy wyhamowywaniu. Każde inne rozwiązanie byłoby bardzo niebezpieczne.

rahv
Posty: 549
Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0D 170KM AT8
Rocznik auta: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie

Re: Aktywny tempomat - czy taki super, czy raczej nie wart dopłaty?

Postautor: rahv » niedziela 03 cze 2018, 22:41

Najfajniejsze jest to, że na aktywnym tempomacie sam się zatrzymuje za samochodem i jeśli zatrzymanie jest krótkie to sam rusza, a jeśli zatrzymuje się na dłużej to wystarczy na krótko wcisnąć pedał przyspieszenia lub nacisnąć na chwilę w górę przycisk tempomatu i rusza dalej trzyma odległość. Mega przydatna rzecz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości