Panowie. Jaki akumulator do silnika s16sht (200KM) automat. Na pewno nie może być zwykły tylko przystosowany do systemu start stop. Czego szukać?
Dodano po 2 godzinach 31 minutach 40 sekundach:
Mechanik podpowiedział vartę 80 Ah . Tak wyszło z katalogu.
Akumulator
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: Akumulator
dlaczego akumulator wymieniasz?
-
- Posty: 740
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Akumulator
Kup taki jaki był fabrycznie, jaki to problem odczytać parametry?
Mechanik skorzystał z wyszukiwarki na stronie Varty - tam wyskakują dwie propozycje, w tym mocniejszy 80 Ah AGM (dla S/S musi być AGM). Ale ta wyszukiwarka jest do kitu.
Dla mojej 2.0T podpowiada ten sam akumulator i żadnego większego. Dla poprzedniej z 2015 podpowiada jeszcze mniejsze. A tymczasem w poprzedniej miałem fabrycznie 95 Ah AGM, a w nowej nie wiem dokładnie, ale taki sam albo nawet 100
Nie wiem czy to nie jest dodatkowo powiązane z wyposażeniem w grzane fotele.
W ogóle nie kierowałbym się bzdurami z wyszukiwarki Varty, tylko dobrał identyczny do fabrycznego.
M.
Mechanik skorzystał z wyszukiwarki na stronie Varty - tam wyskakują dwie propozycje, w tym mocniejszy 80 Ah AGM (dla S/S musi być AGM). Ale ta wyszukiwarka jest do kitu.
Dla mojej 2.0T podpowiada ten sam akumulator i żadnego większego. Dla poprzedniej z 2015 podpowiada jeszcze mniejsze. A tymczasem w poprzedniej miałem fabrycznie 95 Ah AGM, a w nowej nie wiem dokładnie, ale taki sam albo nawet 100
Nie wiem czy to nie jest dodatkowo powiązane z wyposażeniem w grzane fotele.
W ogóle nie kierowałbym się bzdurami z wyszukiwarki Varty, tylko dobrał identyczny do fabrycznego.
M.
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: Akumulator
w dieslu IB rekomendowali właśnie 95Ah. Poruszałbym się między 80, a 100. Nadal jestem ciekaw dlaczego ktoś w IB wymienia akumulator. Nawet w dieslu nie powinien paść po takim czasie
-
- Posty: 34
- Rejestracja: środa 12 gru 2018, 12:45
- Posiadane auto: Insignia Elite
- Silnik: 1.6 200 KM AT 6
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Gryfice
- Województwo: Zachodniopomorski
Re: Akumulator
Aby odczytać parametry należy trochę rozkręcić. Po co to robić dwa razy? Dlatego zapytałem kolegów o podpowiedź.wassermann pisze: ↑środa 01 lip 2020, 07:10up taki jaki był fabrycznie, jaki to problem odczytać parametry?
Wziąłem Vartę 80 Ah. A wymieniam bo zaczął padać. Ładowanie w porządku, jazdy i to nie krótkie co dzień, a rano zaskoczenie: nie kręci . Nie chce odpalić.
Dlatego wymieniłem.
Dodano po 2 minutach 30 sekundach:
A wiadomo ile ten akumulator ma lat? Kiedyś była podawana na obudowie data produkcji. Teraz nie ma. To, że auto jest nowe, wcale nie znaczy, że akumulator nie stał dłuuuuuuuuuugo w magazynie.
-
- Posty: 740
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Akumulator
Czasami chyba nie warto się odzywać.
Co trzeba rozkręcić? Dane są na wierzchu akumulatora. Wysiłek zerowy, a chyba lepiej dobrać poprawnie.
Samochód ma maksymalnie 2 lata (1.6T był w ofercie od połowy 2018). Jeśli uznajesz, że aku padł po tym czasie z powodu rzekomej starości spowodowanej wcześniejszym odstaniem w magazynie, to wierz w to dalej - twoje małpy, twój cyrk. Kto dziś produkuje na magazyny? Ja w ub. roku zmieniałem akumulator fabryczny (Varta w Skodzie) w samochodzie (diesel 1.9) jeżdżonym nieregularnie, w dodatku na krótkich miejskich dystansach i co chwila wł/wył. Po 11 latach.
M.
Co trzeba rozkręcić? Dane są na wierzchu akumulatora. Wysiłek zerowy, a chyba lepiej dobrać poprawnie.
Samochód ma maksymalnie 2 lata (1.6T był w ofercie od połowy 2018). Jeśli uznajesz, że aku padł po tym czasie z powodu rzekomej starości spowodowanej wcześniejszym odstaniem w magazynie, to wierz w to dalej - twoje małpy, twój cyrk. Kto dziś produkuje na magazyny? Ja w ub. roku zmieniałem akumulator fabryczny (Varta w Skodzie) w samochodzie (diesel 1.9) jeżdżonym nieregularnie, w dodatku na krótkich miejskich dystansach i co chwila wł/wył. Po 11 latach.
M.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: środa 12 gru 2018, 12:45
- Posiadane auto: Insignia Elite
- Silnik: 1.6 200 KM AT 6
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Gryfice
- Województwo: Zachodniopomorski
Re: Akumulator
Chyba mamy inne Insignie. Akumulator jest przykryty plastikową osłoną zachodząca na niego od góry do dołu. Aby go wyjąć należy odkręcić krzyżak dociskający plastik od góry, klemy, śrubę dociskająca aku do podstawy i jeszcze dwie. Tak, że jest cały osłonięty i akumulatora nie widać.
Więc jak zobaczyć oznaczenie? A i tak oznaczenie było od strony szyby. Nie wiem czy ze starości. ładowanie jest, lewego poboru nie ma to jaki wniosek?
Dodano po 51 minutach 57 sekundach:
Czyli na pionowej ścianie akumulatora. Nawet bez tego przykrywającego plastiku nie było by widać.
Więc jak zobaczyć oznaczenie? A i tak oznaczenie było od strony szyby. Nie wiem czy ze starości. ładowanie jest, lewego poboru nie ma to jaki wniosek?
Dodano po 51 minutach 57 sekundach:
Czyli na pionowej ścianie akumulatora. Nawet bez tego przykrywającego plastiku nie było by widać.
- WuDoRa
- Posty: 29
- Rejestracja: piątek 12 kwie 2019, 14:40
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 1.6 Turbo 200KM
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Świdnica
- Województwo: Dolnośląskie
Re: Akumulator
Jeśli padł Ci aku po roku użytkowania, to raczej coś nie tak z samochodem.
-
- Posty: 740
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Akumulator
Z dużym prawdopodobieństwem możesz dowiedzieć się jaki masz akumulator fabryczny, dekodując VIN. Nie robiłem tego dla obecnej mojej Isi, ale dla tej z 2015 owszem. Na akumulatorze było napisane 95 Ah, a w VIN informacja była tożsama:
K4I AKUMULATOR-LN5, AGM, 12V, 95AH, 901 ENCCA
M.
K4I AKUMULATOR-LN5, AGM, 12V, 95AH, 901 ENCCA
M.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: środa 25 lis 2020, 11:54
- Posiadane auto: Opel
- Silnik: 1.6
- Rocznik auta: 2014
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
Re: Akumulator
Czytam i miałem podobny problem z akumulatorem w Oplu Insigni - wrzuciłem Centrę 95Ah i przez 4 lata nie było problemu - odpukać.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: piątek 20 wrz 2024, 06:33
- Posiadane auto: Insignia B
- Silnik: 1.5T 165KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdynia
- Województwo: Pomorskie
Re: Akumulator
1.5T z SS siedzi EFB 70Ah 760A EN
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość