Akumulator

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o karoserii i nadwoziu w Nowej Insignii
wal21
Posty: 34
Rejestracja: środa 12 gru 2018, 12:45
Posiadane auto: Insignia Elite
Silnik: 1.6 200 KM AT 6
Rocznik auta: 2019
Miasto: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorski

Akumulator

Postautor: wal21 » wtorek 30 cze 2020, 12:48

Panowie. Jaki akumulator do silnika s16sht (200KM) automat. Na pewno nie może być zwykły tylko przystosowany do systemu start stop. Czego szukać?

Dodano po 2 godzinach 31 minutach 40 sekundach:
Mechanik podpowiedział vartę 80 Ah . Tak wyszło z katalogu.

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: Akumulator

Postautor: jami » środa 01 lip 2020, 06:10

dlaczego akumulator wymieniasz?

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Akumulator

Postautor: wassermann » środa 01 lip 2020, 07:10

Kup taki jaki był fabrycznie, jaki to problem odczytać parametry?

Mechanik skorzystał z wyszukiwarki na stronie Varty - tam wyskakują dwie propozycje, w tym mocniejszy 80 Ah AGM (dla S/S musi być AGM). Ale ta wyszukiwarka jest do kitu.

Dla mojej 2.0T podpowiada ten sam akumulator i żadnego większego. Dla poprzedniej z 2015 podpowiada jeszcze mniejsze. A tymczasem w poprzedniej miałem fabrycznie 95 Ah AGM, a w nowej nie wiem dokładnie, ale taki sam albo nawet 100 :)

Nie wiem czy to nie jest dodatkowo powiązane z wyposażeniem w grzane fotele.

W ogóle nie kierowałbym się bzdurami z wyszukiwarki Varty, tylko dobrał identyczny do fabrycznego.

M.

jami
Posty: 586
Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
Posiadane auto: Insignia B ST
Silnik: B20DTH
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: wiadomo

Re: Akumulator

Postautor: jami » środa 01 lip 2020, 12:56

w dieslu IB rekomendowali właśnie 95Ah. Poruszałbym się między 80, a 100. Nadal jestem ciekaw dlaczego ktoś w IB wymienia akumulator. Nawet w dieslu nie powinien paść po takim czasie

wal21
Posty: 34
Rejestracja: środa 12 gru 2018, 12:45
Posiadane auto: Insignia Elite
Silnik: 1.6 200 KM AT 6
Rocznik auta: 2019
Miasto: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorski

Re: Akumulator

Postautor: wal21 » środa 01 lip 2020, 16:12

wassermann pisze:
środa 01 lip 2020, 07:10
up taki jaki był fabrycznie, jaki to problem odczytać parametry?
Aby odczytać parametry należy trochę rozkręcić. Po co to robić dwa razy? Dlatego zapytałem kolegów o podpowiedź.
Wziąłem Vartę 80 Ah. A wymieniam bo zaczął padać. Ładowanie w porządku, jazdy i to nie krótkie co dzień, a rano zaskoczenie: nie kręci . Nie chce odpalić.
Dlatego wymieniłem.

Dodano po 2 minutach 30 sekundach:
jami pisze:
środa 01 lip 2020, 12:56
Nadal jestem ciekaw dlaczego ktoś w IB wymienia akumulator. Nawet w dieslu nie powinien paść po takim czasie
A wiadomo ile ten akumulator ma lat? Kiedyś była podawana na obudowie data produkcji. Teraz nie ma. To, że auto jest nowe, wcale nie znaczy, że akumulator nie stał dłuuuuuuuuuugo w magazynie.

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Akumulator

Postautor: wassermann » środa 01 lip 2020, 16:58

Czasami chyba nie warto się odzywać.

Co trzeba rozkręcić? Dane są na wierzchu akumulatora. Wysiłek zerowy, a chyba lepiej dobrać poprawnie.

Samochód ma maksymalnie 2 lata (1.6T był w ofercie od połowy 2018). Jeśli uznajesz, że aku padł po tym czasie z powodu rzekomej starości spowodowanej wcześniejszym odstaniem w magazynie, to wierz w to dalej - twoje małpy, twój cyrk. Kto dziś produkuje na magazyny? Ja w ub. roku zmieniałem akumulator fabryczny (Varta w Skodzie) w samochodzie (diesel 1.9) jeżdżonym nieregularnie, w dodatku na krótkich miejskich dystansach i co chwila wł/wył. Po 11 latach.

M.

wal21
Posty: 34
Rejestracja: środa 12 gru 2018, 12:45
Posiadane auto: Insignia Elite
Silnik: 1.6 200 KM AT 6
Rocznik auta: 2019
Miasto: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorski

Re: Akumulator

Postautor: wal21 » środa 01 lip 2020, 18:04

Chyba mamy inne Insignie. Akumulator jest przykryty plastikową osłoną zachodząca na niego od góry do dołu. Aby go wyjąć należy odkręcić krzyżak dociskający plastik od góry, klemy, śrubę dociskająca aku do podstawy i jeszcze dwie. Tak, że jest cały osłonięty i akumulatora nie widać.
Więc jak zobaczyć oznaczenie? A i tak oznaczenie było od strony szyby. Nie wiem czy ze starości. ładowanie jest, lewego poboru nie ma to jaki wniosek?

Dodano po 51 minutach 57 sekundach:
Czyli na pionowej ścianie akumulatora. Nawet bez tego przykrywającego plastiku nie było by widać.

Awatar użytkownika
WuDoRa
Posty: 29
Rejestracja: piątek 12 kwie 2019, 14:40
Posiadane auto: Opel Insignia
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie

Re: Akumulator

Postautor: WuDoRa » środa 01 lip 2020, 19:19

Jeśli padł Ci aku po roku użytkowania, to raczej coś nie tak z samochodem.
Obrazek

wassermann
Posty: 733
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Akumulator

Postautor: wassermann » środa 01 lip 2020, 20:03

Z dużym prawdopodobieństwem możesz dowiedzieć się jaki masz akumulator fabryczny, dekodując VIN. Nie robiłem tego dla obecnej mojej Isi, ale dla tej z 2015 owszem. Na akumulatorze było napisane 95 Ah, a w VIN informacja była tożsama:
K4I AKUMULATOR-LN5, AGM, 12V, 95AH, 901 ENCCA

M.

Dimple
Posty: 3
Rejestracja: środa 25 lis 2020, 11:54
Posiadane auto: Opel
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 2014
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie

Re: Akumulator

Postautor: Dimple » środa 31 mar 2021, 05:56

Czytam i miałem podobny problem z akumulatorem w Oplu Insigni - wrzuciłem Centrę 95Ah i przez 4 lata nie było problemu - odpukać.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość