Intelluxy - działanie

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o karoserii i nadwoziu w Nowej Insignii
Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: Intelluxy - działanie

Postautor: jurass » piątek 04 wrz 2020, 10:33

@Maciek Oczywiście ten wspomniany 10-biegowy automat Forda łączony z 5-litrowym wolnossącym silnikiem z aktualnego Mustanga przeczy tej teorii. Ale wiadomo, że są wyjątki, które potwierdzają regułę. :P

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Intelluxy - działanie

Postautor: Cloud » piątek 04 wrz 2020, 13:09

Większa ilość biegów spowodowana jest Rez ekonomia jazdy, a co za tym emisji, czyli podatków. Jak na 8 biegu przy 150 masz 2100 obrotów, to, przynajmniej w teorii, mniej emitujesz niż przy 3 tysiącach. To sako tyczy się normalnej jazdy w korkach. Biegi są tak często zmieniane ze w zasadzie delikatnie operując przepustnica poruszasz się w zakresie 1400-2000 obrotów. Cały czas


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

wassermann
Posty: 744
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Intelluxy - działanie

Postautor: wassermann » poniedziałek 07 wrz 2020, 12:07

rahv pisze:
piątek 04 wrz 2020, 06:33
W insigni automat jest faktycznie wolniejszy. Chociaż skrzynia AT8 działa bardzo fajnie, fakt lepiej od tej AT6. Ale ostatnio szukałem następnego samochodu po astrze 200KM z manualem. Oczywiście szukałem już samochodu z automatem. Po jednej jeździe próbnej zamówiłem xceeda 204 KM z automatem. Zmieniam naprawdę bardzo szybko biegi, ale w dwusprzęgłówce kii nie mam szans pobić techniki. Ten automat zmienia biegi błyskawicznie. Zresztą czasy ma lepsze właśnie z automatem.
A jak z płynnością?
Jak z długotrwałą jazdą w korku?
Jak z redukcjami - np. z 8. biegu przy 80 km/h na 2. lub 3?
Co się stanie gdy z hamowania raptownie przejdziesz na przyspieszanie?
Te dwusprzęgłówki super działają przy ostrym przyspieszaniu z miejsca, biegi wlatują jak szalone, bo kolejny bieg jest już przygotowany - ale co z niekonwencjonalnymi schematami zmian?

M.

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Intelluxy - działanie

Postautor: Cloud » poniedziałek 07 wrz 2020, 12:53

Zobacz sobie na YouTube kanał „carwow”. Robią drag race i inne porównania na lotnisku różnymi samochodami. Świetnie tam widać różnice w działaniu skrzyni różnych producentów.

Przykładowo - jadą trzy samochody koło siebie, audi, bmw i Porsche 40 na godzinę. Na komendę wszyscy but w podłogę. Widać genialnie jak dwusprzęgłowe skrzynie wypadają w porównaniu jedna do drugiej, bądź do kinetycznej (np nowe M8).

W codziennym użytkowaniu mogę porównać Volvo 8 biegowa kinetyczna z 8 biegowa dwusprzęgłowa z bmw. BMW redukuje błyskawicznie i choćbyś nie wiem jak się skupił, to zmiany biegu (może poza 1 na 2) nie wyczujesz. W trybie sport + zmienia bardziej agresywnie, ale te zmiany są tez ledwie wyczuwalne. Generalnie, bez znaczenia jakie warunki i co chcesz zrobić. Skrzynia działa bezbłędnie i szybko.

Kiedyś jeździłem trochę Superbem z 2018 z DSG i tam tak jak pisałeś - zmiany w górę super. Gorzej jak miała zrzucić 3-4 biegi. Czasami było szybko, czasami nie do końca. Mimo wszystko, działała lepiej niż hydrokinetyczna.

Gorzej z kosztami obsługi. Hydrokinetyczne są dość proste i idioto odporne. Dwusprzęgłowe już nie do końca. Rozmawiałem ze specem od skrzyni gdzie wymieniałem olej w skrzyni Volvo. Powiedział, że spokojnie mogę co 90-100 tysięcy i wystarczy. W BMW jest skrzynia ZF. Mówił, ze miał kiedyś szkolenie i ZF powiedziało, że pasuje co 50-60 tysięcy zmienić.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

wassermann
Posty: 744
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Intelluxy - działanie

Postautor: wassermann » poniedziałek 07 wrz 2020, 20:19

W Volvo AT8 siedzi ten sam co w Insignii B - tyle że każdy producent robi własne oprogramowanie pod konkretny model i silnik.
W BMW nie masz dwusprzęgłówki lecz klasyczny hydrokinetyk - tyle że doskonały - sprawdź dokładnie :)

M.

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Intelluxy - działanie

Postautor: Cloud » wtorek 08 wrz 2020, 16:52

Wasserman, kurde, miałeś racje. W każdym bmw jest hydrokinetyczna skrzynia. Siedziałem w instrukcji, żeby to sprawdzić :-)

W takim razie to dodatkowy punkt dla bmw za jej działanie!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
jurass
Posty: 345
Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Silnik: B20NFT
Rocznik auta: 2018
Miasto: jesienne
Województwo: Wlkp

Re: Intelluxy - działanie

Postautor: jurass » niedziela 13 wrz 2020, 10:55

Cloud pisze:
wtorek 08 wrz 2020, 16:52
W każdym bmw jest hydrokinetyczna skrzynia.
Chyba nie. Nie jestem jakimś znawcą BMW, ale przypadkiem natknąłem się na materiał, w którym mowa o aktualnym M4 i że siedzi tam dwusprzęgłówka.

wassermann
Posty: 744
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Intelluxy - działanie

Postautor: wassermann » czwartek 17 gru 2020, 15:41

Życzę powodzenia następnym właścicielom naszych Insignii (zakładam, że nie zamierzacie trzymać ich zbyt długo ;))
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... cs&utm_v=2

M.

Marek F
Posty: 417
Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
Posiadane auto: Insignia GS 2019
Silnik: 1.5 turbo 165 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Opole
Województwo: Opolskie

Re: Intelluxy - działanie

Postautor: Marek F » piątek 18 gru 2020, 10:13

Następni właściciele nie mają czego się obawiać jak kupią insignię ode mnie, z tradycyjną żarówą 😜

Awatar użytkownika
Cloud
Posty: 1129
Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 TURBO D
Rocznik auta: 2018
Miasto: Zator
Województwo: Malopolska

Re: Intelluxy - działanie

Postautor: Cloud » piątek 18 gru 2020, 16:18

No przecież to jest to, o czym już kiedyś pisałem. Moja iska zauważalnie słabiej świeciła pod sam koniec. Gdzieś pisałem, jak jechała za mną inna i przed sobą miałem jeden wielki cień, mimo, że reflektory były czyste


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Yaro
Posty: 1
Rejestracja: piątek 19 sty 2024, 18:59
Posiadane auto: Opel Insignia B
Silnik: 2l 170KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Słupsk
Województwo: Pomorskie

Re: Intelluxy - działanie

Postautor: Yaro » piątek 19 sty 2024, 19:14

Witam,

Miałem Isię A 2011r. z AFL i zmieniłem na Isię B 2018r. z Intellilux. Niestety jestem rozczarowany. Spodziewałem się naprawdę mega pozytywnej różnicy po zmianie auta ale się zawiodłem. Te Ledy niczego nie wycinają, świecą słabo, lepiej widziałem na ksenonach starszej Isi nawet na światłach mijania. Myślałem, że może klosze brudne ale tak nie było. Jechałem VW B8 i tam te światła to baja. Święcą o wiele jaśniej, wycinając śledzą nadjeżdżające auto a jak dojeżdżam do TIR-a to świecę dalej niż jego światła nie oślepiając jednocześnie kierowcy w lusterkach.
Jednym słowem mimo sloganów reklamowych Opla nie popisali się i ich rozwiązania są dalekie od konkurencji. Cóż... szkoda. Auto kupione i trzeba się męczyć. :-)
Do tego system pokładowy żyje swoim życiem, sam zmienia czasami ekrany, mruga do mnie, przygasa :-)

Awatar użytkownika
komisarzryba
Posty: 135
Rejestracja: niedziela 25 paź 2020, 13:05
Posiadane auto: Toyota Camry
Silnik: 2,5 l benzyna
Rocznik auta: 2021
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie

Re: Intelluxy - działanie

Postautor: komisarzryba » środa 21 lut 2024, 10:37

dzialaja i to bardzo dobrze. jestes pewien, ze jest wlaczona opcja inteligentnych swiatel?

wassermann
Posty: 744
Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
Silnik: B20NFT LTG
Rocznik auta: 2018
Miasto: GD
Województwo: pomorskie

Re: Intelluxy - działanie

Postautor: wassermann » piątek 23 lut 2024, 13:04

Ja po 5 latach nie narzekam. Może coś nie jest aktywowane "Pojazd -> Oświetlenie -> Inteligentne oświetlenie"?

Aaaa, no i jeszcze jedno! Jak zaczniesz ręcznie włączać/wyłączać światła drogowe, to automatyka się wyłącza. Na dźwigience masz taki przycisk z literą A. Identyczna ikona zapala się na zestawie wskaźników na dole lekko z prawej od środka. To oznacza światła gotowe do pracy w trybie automatycznym. I wówczas nie ruszasz dźwigni, tylko wszystko dzieje się samo. Najlepiej przetestować za miastem jak opuszczasz/wjeżdżasz na oświetlony zabud. Jeśli zaczniesz samemu wł/wył drogowe, to automatyka się wyłączy i trzeba obudzić ją naciśnięciem tego guzika na dźwigni- lewym kciukiem.

Na pewno działa wycinanie, jest to widoczne i szybkie w działaniu. Jak dla mnie zbyt szybko wycina środek, ale pewnie ci z naprzeciwka się z tego cieszą. Nie tak dawno temu wiozłem krajówką 2 kierowców innych samochodów i "rozdziawiali gęby" nad działaniem tych świateł i tym, że to wszystko dzieje się samo i jest tak widoczne - szczególnie podobało im się doświetlanie lasu po bokach szosy ;)
Natomiast nie ulega wątpliwości - i sam pewnie to napisałem także na tym forum - że po przesiadce z Insignii z 2015, którą miałem do 2018, doznałem negatywnego odczucia, że jest ciemniej. O ile automatyka LEDów działa bardzo dobrze, to ich jasność jest słabsza od bixenonu. Wolałem też działanie skrętnych modułów przy jeździe po krętych drogach, gdy zwykle jedzie się 70-100 km/h. No i na autostradzie tryb >120 km/h był doskonały do szybkiej jazdy, choć mrugających z naprzeciwka (i poirytyowanych wyprzedzanych) miałem sporo. No ale w Polsce ludzie sami jeżdżą na świeczkach, więc porządne światło od razu ich gotuje.
Tak że na pewno LED daje słabsze światło od bixenonu, no ale wycinanie i ten cały "taniec" powinny działać w sposób zauważalny.

M.

Dodano po 10 minutach 39 sekundach:
W skali szkolnych ocen mogę tak porównać:

- Droga pozamiejska - liczy się natężenie światła, ale i jego rozkład na pobocza podczas ruchu z innymi pojazdami, oraz w zakrętach:
Insignia A - bardzo dobry (celujący w zakrętach, celująca jasność, ale brak możliwości włączenia długich w obecności innych)
Insignia B - bardzo dobry (dobry w zakrętach, bardzo dobra ale nie celująca jasność, celujący w obecności innych)

- Autostrada / szybka eSka - liczy się nateżenie światła i jego zasięg do przodu przy jeździe z dużymi prędkościami na wprost:
Insignia A - celujący (jasny i daleki)
Insignia B - dobry (nie taki jasny i za słabo doświetlona lewa strona, ale ogólnie naprawdę da się jechac, to nie tak, że jest ciemno ha ha ha)

- Automatyka działania:
Insignia A - dostateczny (przełączanie automatyczne mijania/drogowe działało średnio)
Insignia B - bardzo dobry+ (nie celujący bo w 1 przypadku na kilkadziesiąt samemu muszę wyłączyć albo wcześniej włączyć drogowe - i ten tryb Auto sam się wyłącza zbyt często - trzeba pamiętać o dotknięciu przycisku na dźwigni kierunkowskazu)

Ocena na bazie własnych doświadczeń:
Insignia A 2015 (polift) - bixenon AFL+, przebieg 0-60 tys. km
Insignia B 2018 (przedlift) - IntelliLUX Matrix LED (po 16 diod w matrycy + diody indywidualne), przebieg 0-70 tys. km

M.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości