Intelluxy - działanie
- jurass
- Posty: 345
- Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
- Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Silnik: B20NFT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: jesienne
- Województwo: Wlkp
Re: Intelluxy - działanie
@Maciek Oczywiście ten wspomniany 10-biegowy automat Forda łączony z 5-litrowym wolnossącym silnikiem z aktualnego Mustanga przeczy tej teorii. Ale wiadomo, że są wyjątki, które potwierdzają regułę.
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Intelluxy - działanie
Większa ilość biegów spowodowana jest Rez ekonomia jazdy, a co za tym emisji, czyli podatków. Jak na 8 biegu przy 150 masz 2100 obrotów, to, przynajmniej w teorii, mniej emitujesz niż przy 3 tysiącach. To sako tyczy się normalnej jazdy w korkach. Biegi są tak często zmieniane ze w zasadzie delikatnie operując przepustnica poruszasz się w zakresie 1400-2000 obrotów. Cały czas
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 744
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Intelluxy - działanie
A jak z płynnością?rahv pisze: ↑piątek 04 wrz 2020, 06:33W insigni automat jest faktycznie wolniejszy. Chociaż skrzynia AT8 działa bardzo fajnie, fakt lepiej od tej AT6. Ale ostatnio szukałem następnego samochodu po astrze 200KM z manualem. Oczywiście szukałem już samochodu z automatem. Po jednej jeździe próbnej zamówiłem xceeda 204 KM z automatem. Zmieniam naprawdę bardzo szybko biegi, ale w dwusprzęgłówce kii nie mam szans pobić techniki. Ten automat zmienia biegi błyskawicznie. Zresztą czasy ma lepsze właśnie z automatem.
Jak z długotrwałą jazdą w korku?
Jak z redukcjami - np. z 8. biegu przy 80 km/h na 2. lub 3?
Co się stanie gdy z hamowania raptownie przejdziesz na przyspieszanie?
Te dwusprzęgłówki super działają przy ostrym przyspieszaniu z miejsca, biegi wlatują jak szalone, bo kolejny bieg jest już przygotowany - ale co z niekonwencjonalnymi schematami zmian?
M.
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Intelluxy - działanie
Zobacz sobie na YouTube kanał „carwow”. Robią drag race i inne porównania na lotnisku różnymi samochodami. Świetnie tam widać różnice w działaniu skrzyni różnych producentów.
Przykładowo - jadą trzy samochody koło siebie, audi, bmw i Porsche 40 na godzinę. Na komendę wszyscy but w podłogę. Widać genialnie jak dwusprzęgłowe skrzynie wypadają w porównaniu jedna do drugiej, bądź do kinetycznej (np nowe M8).
W codziennym użytkowaniu mogę porównać Volvo 8 biegowa kinetyczna z 8 biegowa dwusprzęgłowa z bmw. BMW redukuje błyskawicznie i choćbyś nie wiem jak się skupił, to zmiany biegu (może poza 1 na 2) nie wyczujesz. W trybie sport + zmienia bardziej agresywnie, ale te zmiany są tez ledwie wyczuwalne. Generalnie, bez znaczenia jakie warunki i co chcesz zrobić. Skrzynia działa bezbłędnie i szybko.
Kiedyś jeździłem trochę Superbem z 2018 z DSG i tam tak jak pisałeś - zmiany w górę super. Gorzej jak miała zrzucić 3-4 biegi. Czasami było szybko, czasami nie do końca. Mimo wszystko, działała lepiej niż hydrokinetyczna.
Gorzej z kosztami obsługi. Hydrokinetyczne są dość proste i idioto odporne. Dwusprzęgłowe już nie do końca. Rozmawiałem ze specem od skrzyni gdzie wymieniałem olej w skrzyni Volvo. Powiedział, że spokojnie mogę co 90-100 tysięcy i wystarczy. W BMW jest skrzynia ZF. Mówił, ze miał kiedyś szkolenie i ZF powiedziało, że pasuje co 50-60 tysięcy zmienić.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Przykładowo - jadą trzy samochody koło siebie, audi, bmw i Porsche 40 na godzinę. Na komendę wszyscy but w podłogę. Widać genialnie jak dwusprzęgłowe skrzynie wypadają w porównaniu jedna do drugiej, bądź do kinetycznej (np nowe M8).
W codziennym użytkowaniu mogę porównać Volvo 8 biegowa kinetyczna z 8 biegowa dwusprzęgłowa z bmw. BMW redukuje błyskawicznie i choćbyś nie wiem jak się skupił, to zmiany biegu (może poza 1 na 2) nie wyczujesz. W trybie sport + zmienia bardziej agresywnie, ale te zmiany są tez ledwie wyczuwalne. Generalnie, bez znaczenia jakie warunki i co chcesz zrobić. Skrzynia działa bezbłędnie i szybko.
Kiedyś jeździłem trochę Superbem z 2018 z DSG i tam tak jak pisałeś - zmiany w górę super. Gorzej jak miała zrzucić 3-4 biegi. Czasami było szybko, czasami nie do końca. Mimo wszystko, działała lepiej niż hydrokinetyczna.
Gorzej z kosztami obsługi. Hydrokinetyczne są dość proste i idioto odporne. Dwusprzęgłowe już nie do końca. Rozmawiałem ze specem od skrzyni gdzie wymieniałem olej w skrzyni Volvo. Powiedział, że spokojnie mogę co 90-100 tysięcy i wystarczy. W BMW jest skrzynia ZF. Mówił, ze miał kiedyś szkolenie i ZF powiedziało, że pasuje co 50-60 tysięcy zmienić.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 744
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Intelluxy - działanie
W Volvo AT8 siedzi ten sam co w Insignii B - tyle że każdy producent robi własne oprogramowanie pod konkretny model i silnik.
W BMW nie masz dwusprzęgłówki lecz klasyczny hydrokinetyk - tyle że doskonały - sprawdź dokładnie
M.
W BMW nie masz dwusprzęgłówki lecz klasyczny hydrokinetyk - tyle że doskonały - sprawdź dokładnie
M.
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Intelluxy - działanie
Wasserman, kurde, miałeś racje. W każdym bmw jest hydrokinetyczna skrzynia. Siedziałem w instrukcji, żeby to sprawdzić
W takim razie to dodatkowy punkt dla bmw za jej działanie!
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
W takim razie to dodatkowy punkt dla bmw za jej działanie!
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- jurass
- Posty: 345
- Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
- Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Silnik: B20NFT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: jesienne
- Województwo: Wlkp
Re: Intelluxy - działanie
Chyba nie. Nie jestem jakimś znawcą BMW, ale przypadkiem natknąłem się na materiał, w którym mowa o aktualnym M4 i że siedzi tam dwusprzęgłówka.
-
- Posty: 744
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Intelluxy - działanie
Życzę powodzenia następnym właścicielom naszych Insignii (zakładam, że nie zamierzacie trzymać ich zbyt długo )
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... cs&utm_v=2
M.
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... cs&utm_v=2
M.
-
- Posty: 417
- Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
- Posiadane auto: Insignia GS 2019
- Silnik: 1.5 turbo 165 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Opole
- Województwo: Opolskie
Re: Intelluxy - działanie
Następni właściciele nie mają czego się obawiać jak kupią insignię ode mnie, z tradycyjną żarówą
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Intelluxy - działanie
No przecież to jest to, o czym już kiedyś pisałem. Moja iska zauważalnie słabiej świeciła pod sam koniec. Gdzieś pisałem, jak jechała za mną inna i przed sobą miałem jeden wielki cień, mimo, że reflektory były czyste
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 1
- Rejestracja: piątek 19 sty 2024, 18:59
- Posiadane auto: Opel Insignia B
- Silnik: 2l 170KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Słupsk
- Województwo: Pomorskie
Re: Intelluxy - działanie
Witam,
Miałem Isię A 2011r. z AFL i zmieniłem na Isię B 2018r. z Intellilux. Niestety jestem rozczarowany. Spodziewałem się naprawdę mega pozytywnej różnicy po zmianie auta ale się zawiodłem. Te Ledy niczego nie wycinają, świecą słabo, lepiej widziałem na ksenonach starszej Isi nawet na światłach mijania. Myślałem, że może klosze brudne ale tak nie było. Jechałem VW B8 i tam te światła to baja. Święcą o wiele jaśniej, wycinając śledzą nadjeżdżające auto a jak dojeżdżam do TIR-a to świecę dalej niż jego światła nie oślepiając jednocześnie kierowcy w lusterkach.
Jednym słowem mimo sloganów reklamowych Opla nie popisali się i ich rozwiązania są dalekie od konkurencji. Cóż... szkoda. Auto kupione i trzeba się męczyć.
Do tego system pokładowy żyje swoim życiem, sam zmienia czasami ekrany, mruga do mnie, przygasa
Miałem Isię A 2011r. z AFL i zmieniłem na Isię B 2018r. z Intellilux. Niestety jestem rozczarowany. Spodziewałem się naprawdę mega pozytywnej różnicy po zmianie auta ale się zawiodłem. Te Ledy niczego nie wycinają, świecą słabo, lepiej widziałem na ksenonach starszej Isi nawet na światłach mijania. Myślałem, że może klosze brudne ale tak nie było. Jechałem VW B8 i tam te światła to baja. Święcą o wiele jaśniej, wycinając śledzą nadjeżdżające auto a jak dojeżdżam do TIR-a to świecę dalej niż jego światła nie oślepiając jednocześnie kierowcy w lusterkach.
Jednym słowem mimo sloganów reklamowych Opla nie popisali się i ich rozwiązania są dalekie od konkurencji. Cóż... szkoda. Auto kupione i trzeba się męczyć.
Do tego system pokładowy żyje swoim życiem, sam zmienia czasami ekrany, mruga do mnie, przygasa
- komisarzryba
- Posty: 135
- Rejestracja: niedziela 25 paź 2020, 13:05
- Posiadane auto: Toyota Camry
- Silnik: 2,5 l benzyna
- Rocznik auta: 2021
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
Re: Intelluxy - działanie
dzialaja i to bardzo dobrze. jestes pewien, ze jest wlaczona opcja inteligentnych swiatel?
-
- Posty: 744
- Rejestracja: czwartek 05 kwie 2018, 22:38
- Posiadane auto: Insignia GSi 2.0T
- Silnik: B20NFT LTG
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: GD
- Województwo: pomorskie
Re: Intelluxy - działanie
Ja po 5 latach nie narzekam. Może coś nie jest aktywowane "Pojazd -> Oświetlenie -> Inteligentne oświetlenie"?
Aaaa, no i jeszcze jedno! Jak zaczniesz ręcznie włączać/wyłączać światła drogowe, to automatyka się wyłącza. Na dźwigience masz taki przycisk z literą A. Identyczna ikona zapala się na zestawie wskaźników na dole lekko z prawej od środka. To oznacza światła gotowe do pracy w trybie automatycznym. I wówczas nie ruszasz dźwigni, tylko wszystko dzieje się samo. Najlepiej przetestować za miastem jak opuszczasz/wjeżdżasz na oświetlony zabud. Jeśli zaczniesz samemu wł/wył drogowe, to automatyka się wyłączy i trzeba obudzić ją naciśnięciem tego guzika na dźwigni- lewym kciukiem.
Na pewno działa wycinanie, jest to widoczne i szybkie w działaniu. Jak dla mnie zbyt szybko wycina środek, ale pewnie ci z naprzeciwka się z tego cieszą. Nie tak dawno temu wiozłem krajówką 2 kierowców innych samochodów i "rozdziawiali gęby" nad działaniem tych świateł i tym, że to wszystko dzieje się samo i jest tak widoczne - szczególnie podobało im się doświetlanie lasu po bokach szosy
Natomiast nie ulega wątpliwości - i sam pewnie to napisałem także na tym forum - że po przesiadce z Insignii z 2015, którą miałem do 2018, doznałem negatywnego odczucia, że jest ciemniej. O ile automatyka LEDów działa bardzo dobrze, to ich jasność jest słabsza od bixenonu. Wolałem też działanie skrętnych modułów przy jeździe po krętych drogach, gdy zwykle jedzie się 70-100 km/h. No i na autostradzie tryb >120 km/h był doskonały do szybkiej jazdy, choć mrugających z naprzeciwka (i poirytyowanych wyprzedzanych) miałem sporo. No ale w Polsce ludzie sami jeżdżą na świeczkach, więc porządne światło od razu ich gotuje.
Tak że na pewno LED daje słabsze światło od bixenonu, no ale wycinanie i ten cały "taniec" powinny działać w sposób zauważalny.
M.
Dodano po 10 minutach 39 sekundach:
W skali szkolnych ocen mogę tak porównać:
- Droga pozamiejska - liczy się natężenie światła, ale i jego rozkład na pobocza podczas ruchu z innymi pojazdami, oraz w zakrętach:
Insignia A - bardzo dobry (celujący w zakrętach, celująca jasność, ale brak możliwości włączenia długich w obecności innych)
Insignia B - bardzo dobry (dobry w zakrętach, bardzo dobra ale nie celująca jasność, celujący w obecności innych)
- Autostrada / szybka eSka - liczy się nateżenie światła i jego zasięg do przodu przy jeździe z dużymi prędkościami na wprost:
Insignia A - celujący (jasny i daleki)
Insignia B - dobry (nie taki jasny i za słabo doświetlona lewa strona, ale ogólnie naprawdę da się jechac, to nie tak, że jest ciemno ha ha ha)
- Automatyka działania:
Insignia A - dostateczny (przełączanie automatyczne mijania/drogowe działało średnio)
Insignia B - bardzo dobry+ (nie celujący bo w 1 przypadku na kilkadziesiąt samemu muszę wyłączyć albo wcześniej włączyć drogowe - i ten tryb Auto sam się wyłącza zbyt często - trzeba pamiętać o dotknięciu przycisku na dźwigni kierunkowskazu)
Ocena na bazie własnych doświadczeń:
Insignia A 2015 (polift) - bixenon AFL+, przebieg 0-60 tys. km
Insignia B 2018 (przedlift) - IntelliLUX Matrix LED (po 16 diod w matrycy + diody indywidualne), przebieg 0-70 tys. km
M.
Aaaa, no i jeszcze jedno! Jak zaczniesz ręcznie włączać/wyłączać światła drogowe, to automatyka się wyłącza. Na dźwigience masz taki przycisk z literą A. Identyczna ikona zapala się na zestawie wskaźników na dole lekko z prawej od środka. To oznacza światła gotowe do pracy w trybie automatycznym. I wówczas nie ruszasz dźwigni, tylko wszystko dzieje się samo. Najlepiej przetestować za miastem jak opuszczasz/wjeżdżasz na oświetlony zabud. Jeśli zaczniesz samemu wł/wył drogowe, to automatyka się wyłączy i trzeba obudzić ją naciśnięciem tego guzika na dźwigni- lewym kciukiem.
Na pewno działa wycinanie, jest to widoczne i szybkie w działaniu. Jak dla mnie zbyt szybko wycina środek, ale pewnie ci z naprzeciwka się z tego cieszą. Nie tak dawno temu wiozłem krajówką 2 kierowców innych samochodów i "rozdziawiali gęby" nad działaniem tych świateł i tym, że to wszystko dzieje się samo i jest tak widoczne - szczególnie podobało im się doświetlanie lasu po bokach szosy
Natomiast nie ulega wątpliwości - i sam pewnie to napisałem także na tym forum - że po przesiadce z Insignii z 2015, którą miałem do 2018, doznałem negatywnego odczucia, że jest ciemniej. O ile automatyka LEDów działa bardzo dobrze, to ich jasność jest słabsza od bixenonu. Wolałem też działanie skrętnych modułów przy jeździe po krętych drogach, gdy zwykle jedzie się 70-100 km/h. No i na autostradzie tryb >120 km/h był doskonały do szybkiej jazdy, choć mrugających z naprzeciwka (i poirytyowanych wyprzedzanych) miałem sporo. No ale w Polsce ludzie sami jeżdżą na świeczkach, więc porządne światło od razu ich gotuje.
Tak że na pewno LED daje słabsze światło od bixenonu, no ale wycinanie i ten cały "taniec" powinny działać w sposób zauważalny.
M.
Dodano po 10 minutach 39 sekundach:
W skali szkolnych ocen mogę tak porównać:
- Droga pozamiejska - liczy się natężenie światła, ale i jego rozkład na pobocza podczas ruchu z innymi pojazdami, oraz w zakrętach:
Insignia A - bardzo dobry (celujący w zakrętach, celująca jasność, ale brak możliwości włączenia długich w obecności innych)
Insignia B - bardzo dobry (dobry w zakrętach, bardzo dobra ale nie celująca jasność, celujący w obecności innych)
- Autostrada / szybka eSka - liczy się nateżenie światła i jego zasięg do przodu przy jeździe z dużymi prędkościami na wprost:
Insignia A - celujący (jasny i daleki)
Insignia B - dobry (nie taki jasny i za słabo doświetlona lewa strona, ale ogólnie naprawdę da się jechac, to nie tak, że jest ciemno ha ha ha)
- Automatyka działania:
Insignia A - dostateczny (przełączanie automatyczne mijania/drogowe działało średnio)
Insignia B - bardzo dobry+ (nie celujący bo w 1 przypadku na kilkadziesiąt samemu muszę wyłączyć albo wcześniej włączyć drogowe - i ten tryb Auto sam się wyłącza zbyt często - trzeba pamiętać o dotknięciu przycisku na dźwigni kierunkowskazu)
Ocena na bazie własnych doświadczeń:
Insignia A 2015 (polift) - bixenon AFL+, przebieg 0-60 tys. km
Insignia B 2018 (przedlift) - IntelliLUX Matrix LED (po 16 diod w matrycy + diody indywidualne), przebieg 0-70 tys. km
M.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości