Intelluxy - działanie
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Intelluxy - działanie
Marek, bixenon produkuje za duże natężenie światła. Jego wprowadzenie wiązałoby się z koniecznością montażu instalacji spryskiwaczy reflektorów
Mogli zwykle ledy, bez matryc wrzucić.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Mogli zwykle ledy, bez matryc wrzucić.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- jurass
- Posty: 345
- Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
- Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Silnik: B20NFT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: jesienne
- Województwo: Wlkp
Re: Intelluxy - działanie
Ale serio zauważyliście to tylko w Insignii, że nie ma ma ledów w podstawie?
-
- Posty: 414
- Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
- Posiadane auto: Insignia GS 2019
- Silnik: 1.5 turbo 165 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Opole
- Województwo: Opolskie
Re: Intelluxy - działanie
W klasie D co mi wpadło w oko to jeszcze tak wielbiony passat posiadał H4, zaś w mondeo nawet w bidzie ksenonowe. Teraz nowa insignia będzie już miała w podstawie ledy ,ale co tego jak w zamian zabrali jeden cylinder.
- FPWroclaw
- Posty: 205
- Rejestracja: piątek 03 mar 2017, 22:24
- Posiadane auto: Insignia GS
- Silnik: 2.0 200KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Wrocław-Katowice-Warszawa
- Województwo: Dolnośląskie
Re: Intelluxy - działanie
Są ledy w podstawie - każdy polift ma już statyczne ledy na wyposażeniu podstawowym - w wyższych pixelowe matryce. Generalnie Insignia to samochód który miał premierę w 2017 roku - więc relatywnie dawno, nie każdy samochód klasy D miał wtedy ledy od podstaw
Doradzę i poradzę w każdej kwestii dotyczącej Opla, Opla Insigni i pokrewnych.
Najlepsze oferty na rynku, odbiór we Wrocławiu, Warszawie, Katowicach.
Zapraszam do kontaktu - mój email: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb 9-14)
Najlepsze oferty na rynku, odbiór we Wrocławiu, Warszawie, Katowicach.
Zapraszam do kontaktu - mój email: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb 9-14)
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: Intelluxy - działanie
Insignia była projektowana przez GM, pod rynek amerykański, a tam do kwestii oświetlenia podchodzi się zupełnie inaczej, żarówkę musisz wymienić samodzielnie na pustyni, natomiast drogi są tak szerokie i tak puste, że wycinanie sektorów, szmery, bajery, są po prostu niepotrzebne.
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: Intelluxy - działanie
Już widzę amerykana, który żarówkę wymienia na pustyni. Widzieliście kiedyś filmik z kamerki w aucie jak w w auto podczas jazdy piorun trafił? Panika, wezwanie służb i czekanie w samochodzie aż policjant przyjdzie i otworzy drzwi. Bo przez telefon kierownik samochodu nie uwierzył, ze może dotknąć klamki. Nie ważne, że trzymał kierownice, miał nogi na pedałach a potem bawił się radiem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 414
- Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
- Posiadane auto: Insignia GS 2019
- Silnik: 1.5 turbo 165 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Opole
- Województwo: Opolskie
Re: Intelluxy - działanie
Swego czasu szukałem Mk5 z rynku amerykańskiego i może coś w tym jest co pisze Maciek,bo dużo było wersji słabo wyposażonych. Być może chodzi tu tylko o cenę za jaką handlarze to brali,uszkodzone i biedne więc się opłacało, a może Amerykanie takimi jeżdżą tylko?
- jurass
- Posty: 345
- Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
- Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Silnik: B20NFT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: jesienne
- Województwo: Wlkp
Re: Intelluxy - działanie
Kilka lat temu, jak miałem Iśkę A, to regularnie odwiedzałem jedno brytyjskie forum Insignii. Tam lepsze światła były ostatnią rzeczą, którą byli zainteresowani użytkownicy.
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: Intelluxy - działanie
mieszkałem tam trochę - i generalnie właśnie takimi autami jeżdżą. Ma być klima (manualna), wspomaganie kierownicy, radio i automat. W latach 2000-nych normalne były szyby na korbki, czy ręczne regulowanie lusterek (ręczne, czyli jak w dużych Fiatach, a nie jakimś joystickiem ). Oni mają inne podejście do auta. Ma jeździć i być łatwe w naprawach.Marek F pisze: ↑środa 02 wrz 2020, 09:15Swego czasu szukałem Mk5 z rynku amerykańskiego i może coś w tym jest co pisze Maciek,bo dużo było wersji słabo wyposażonych. Być może chodzi tu tylko o cenę za jaką handlarze to brali,uszkodzone i biedne więc się opłacało, a może Amerykanie takimi jeżdżą tylko?
Do Europy idą tylko najbardziej wypasione wersje, natomiast na rynek amerykański głównie robi się wersje biedne (teraz wchodzi w Europie Ford Explorer - cena 400 tysięcy złotych, w USA od 30k USD oczywiście bieda wersja)
- jurass
- Posty: 345
- Rejestracja: niedziela 03 cze 2018, 13:01
- Posiadane auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Silnik: B20NFT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: jesienne
- Województwo: Wlkp
Re: Intelluxy - działanie
Ale chyba nie z tym samym napędem, co?
A przy okazji, na opel.de jest już polift w konfiguratorze. Dla oszczędnych ropniak 122 KM, dla wściekłych GSi 230 KM.
-
- Posty: 414
- Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
- Posiadane auto: Insignia GS 2019
- Silnik: 1.5 turbo 165 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Opole
- Województwo: Opolskie
Re: Intelluxy - działanie
Teściowej siostra w latach 70-tych wyjechała do New York i mieszka tam do dziś, nie może się nadziwić dlaczego unas tyle manuali jeździ ,ile sam dostałem wykładów od niej, mają obsesję iż musi być automat. Rozumiem tych ,którzy dużo jeżdżą i biorą ful opcję z dobrymi światłami . Sam szukałem auta taniego ,dużego ale wyposażonego dostatecznie ,ponieważ obecnie jeżdżę dziennie 2,5 do 5km,więc stwierdziłem iż dobiorę parę dodatków i mi wystarczy. Czasem robię trasę, więc sprawdza się wielkość auta. Patrząc na ceny obecnie aut ,to moja insignia z tym co dobrałem po rabatach za niecałe 100tys było super wyborem.
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: Intelluxy - działanie
to odpowiedz jej, że u nas wszystkie automaty wylądowały w ciężarówkach i nie wystarczyło już do osobówek. W Ameryce odwrotnie - jak Bóg tworzył u nich samochody, to wszystkie automaty dał do osobówek i na ciężarówki już nie wystarczyło
-
- Posty: 414
- Rejestracja: czwartek 02 kwie 2020, 20:42
- Posiadane auto: Insignia GS 2019
- Silnik: 1.5 turbo 165 KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Opole
- Województwo: Opolskie
Re: Intelluxy - działanie
Ostatnie lata i unas już automatów jest dużo . Sam następnego chyba kupię w automacie żeby nie umrzeć w nieświadomości. Na forum AK ktoś stwierdził, że automaty są szybsze od manuali bo i w sportowych autach siedzą. Zgodzę się ale nie do końca, przy wyborze insigni 165KM wziąłem tylko dlatego w manualu ,że przy automacie ,to moja teoria byłaby insia słabsza i na ręcznej skrzyni mogę bardziej rozruszać auto. Automat napewno komfort bez dyskusji ,ale dla mnie potencjalne koszty większe, choć w manualu M32 ,jednak odważyłem się . Miało być fajne auto do 100tys i takie jest dla mnie ,pakiet techno,zimowy ,wizualny ,plus drobiazgi,ale że to temat o IntelliLux,narazie tylko H4. Na okrągłe urodzinki będzie już automat z dobrymi światłami i bardziej eleganckim wnętrzem .
-
- Posty: 549
- Rejestracja: wtorek 19 wrz 2017, 13:27
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0D 170KM AT8
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Re: Intelluxy - działanie
W insigni automat jest faktycznie wolniejszy. Chociaż skrzynia AT8 działa bardzo fajnie, fakt lepiej od tej AT6. Ale ostatnio szukałem następnego samochodu po astrze 200KM z manualem. Oczywiście szukałem już samochodu z automatem. Po jednej jeździe próbnej zamówiłem xceeda 204 KM z automatem. Zmieniam naprawdę bardzo szybko biegi, ale w dwusprzęgłówce kii nie mam szans pobić techniki. Ten automat zmienia biegi błyskawicznie. Zresztą czasy ma lepsze właśnie z automatem.
A właśnie jeżdżąc na zmianę astrą 200KM z manualem i insignią GS 170KM AT8 coraz bardziej zaczynało mi brakować automatycznej skrzyni.
Jedyne, czego mogę żałować to zwykle Ledy w xceed. W astrze i insigni mamy intelliluxy. I w obu działają wyśmienicie, trochę lepiej w insigni że względu na ilość sekcji, ale w obu wystarczająco pewnie, żeby właśnie nocą jechać dużo swobodniej.
A właśnie jeżdżąc na zmianę astrą 200KM z manualem i insignią GS 170KM AT8 coraz bardziej zaczynało mi brakować automatycznej skrzyni.
Jedyne, czego mogę żałować to zwykle Ledy w xceed. W astrze i insigni mamy intelliluxy. I w obu działają wyśmienicie, trochę lepiej w insigni że względu na ilość sekcji, ale w obu wystarczająco pewnie, żeby właśnie nocą jechać dużo swobodniej.
-
- Posty: 227
- Rejestracja: piątek 08 cze 2018, 10:13
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 260KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Miasto?
- Województwo: Łódzkie
Re: Intelluxy - działanie
Może trochę techniki - w dzisiejszych czasach nie jest tak, że automat ma podnieść komfort użytkowania. Dzisiejsze automaty, czy zautomatyzowane skrzynie manualne producenci stosują po to, by w ogóle można było korzystać z doładowanych, małych silników. Takie 2,0 turbo o mocy 300KM, przy obrotach do 1000 rpm w zasadzie nie ma nic. Do tego trzeba pamiętać, że te wykresy moc/moment w zależności od ilości obrotów pokazują przebieg mocy dla w pełni otwartej przepustnicy. Zakresy użytecznych obrotów przy częściowo otwartej przepustnicy nowoczesnych silników są na tyle niskie, że producenci muszą dodawać kolejne przełożenia. 6 przełożeń jeszcze mieściło się w skrzyni manualnej i było do ogarnięcia przez kierowcę. W automacie można dorzucać kolejne, Ford zdaje się stosuje już 10.
W starych silnikach o dużych pojemnościach ten problem nie występował - było bardzo dużo momentu, od samego dołu, niezależnie od otwarcia przepustnicy. Dlatego taki Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 220KM mógł mieć automat z 4 biegami - i poruszał się mega płynnie. Z tego też powodu, starych automatych praktycznie nie kojarzono z małymi silnikami - a jeśli już, to użytkownicy wkurzali się na braki w dynamice.
Teoretycznie można by stosować rozwiązania z ciężarówek, gdzie występuje skrzynia górna i dolna, więc mamy do dyspozycji 8-10 biegów w pełnym manualu, ale który kierowca osobówki ogarnąłby taką komplikację? Prościej i taniej jest po prostu zautomatyzować skrzynię.
Także teraz, automat to bardziej przymus niż komfort.
W starych silnikach o dużych pojemnościach ten problem nie występował - było bardzo dużo momentu, od samego dołu, niezależnie od otwarcia przepustnicy. Dlatego taki Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 220KM mógł mieć automat z 4 biegami - i poruszał się mega płynnie. Z tego też powodu, starych automatych praktycznie nie kojarzono z małymi silnikami - a jeśli już, to użytkownicy wkurzali się na braki w dynamice.
Teoretycznie można by stosować rozwiązania z ciężarówek, gdzie występuje skrzynia górna i dolna, więc mamy do dyspozycji 8-10 biegów w pełnym manualu, ale który kierowca osobówki ogarnąłby taką komplikację? Prościej i taniej jest po prostu zautomatyzować skrzynię.
Także teraz, automat to bardziej przymus niż komfort.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości