Ale po co tak kombinować? Zdaje się, że chodzi o przewód, na którym pojawia się napięcie po załączeniu zapłonu. Takich przewodów ogólnie dostępnych jest w aucie więcej (choćby zasilanie gniazda zapalniczki).
wyłącznik auto start-stop
-
- Posty: 586
- Rejestracja: środa 03 paź 2018, 13:31
- Posiadane auto: Insignia B ST
- Silnik: B20DTH
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: wiadomo
Re: wyłącznik auto start-stop
-
- Posty: 63
- Rejestracja: piątek 23 mar 2018, 07:07
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 CDTI 210KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: Pomorskie
Re: wyłącznik auto start-stop
Dokładnie. Może to być dowolny przewód na którym pojawia się 12V gdy włączony jest zapłon.jami pisze:Ale po co tak kombinować? Zdaje się, że chodzi o przewód, na którym pojawia się napięcie po załączeniu zapłonu. Takich przewodów ogólnie dostępnych jest w aucie więcej (choćby zasilanie gniazda zapalniczki).
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 4
- Rejestracja: środa 09 sie 2023, 07:59
- Posiadane auto: Insignia B
- Silnik: d20dth
- Rocznik auta: 2019
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
Re: wyłącznik auto start-stop
Zrobiłem według wskazówek kolegi ablu. Przewody zalutowałem.
Całość zawinąłem taśmą parcianą.
Układ kupiony w PL:
https://allegro.pl/oferta/uniwersalny-m ... 0444008549
Insignia B skrzynia manualna.
Wszystko działa jak należy.
Plus po zapłonie wziąłem ze skrzynki bezpieczników. Użyłem rozdzielacza (bypass) bezpiecznika gniazda zapalniczki. Całość zawinąłem taśmą parcianą.
Układ kupiony w PL:
https://allegro.pl/oferta/uniwersalny-m ... 0444008549
Insignia B skrzynia manualna.
Wszystko działa jak należy.
- Załączniki
-
- 1691567317056.jpg (154.98 KiB) Przejrzano 3590 razy
-
- 1691567317061.jpg (294.7 KiB) Przejrzano 3590 razy
-
- Posty: 1
- Rejestracja: czwartek 10 kwie 2025, 17:12
- Posiadane auto: Insignia B lift 2021
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 2021
- Miasto: Chorzów
- Województwo: Śląskie
Re: wyłącznik auto start-stop
Wtyczka od lewarka biegów jest opisana i 12v to B1 według informacji na samej wtyczce (B4 to pin pusty ) Kolega liczył piny bez fabrycznych oznaczeń.ablu pisze: ↑środa 06 cze 2018, 12:05No więc errata:
Jak się okazało na pinie nr 7 pojawia się napięcie ale nie jest ono związane z zapłonem. Nie da się za jego pomocą sterować modułami pamięci.
1 - steruje włączeniem/wyłączeniem czujników parkowania
6 - steruje włączeniem/wyłączeniem auto start-stop (granatowy przewód)
7 - tu jest +12 cały czas
9 - masa (czarny przewód)
12 - steruje włączeniem/wyłączeniem "asystenta pasa ruchu"
14 - steruje włączeniem/wyłączeniem trybu TOUR
16 - steruje włączeniem/wyłączeniem trybu SPORT
17 - steruje włączeniem/wyłączeniem funkcji automatycznego parkowania
W tym celu wykorzystałem przewód który podaje napięcie do wskaźnika zapiętego biegu obok lewarka:
20180512_100356.jpg
Na pinie B4 pojawia się napięcie tylko gdy włączony jest zapłon.
Tak więc podsumowując kupiłem moduł z aukcji:
https://www.ebay.com/itm/NEW-Start-Stop ... 2352078637
W konfiguracji sterowanej minusem (minus controlled) i podpiąłem w następujący sposób:
6 - on/off auto start-stop (ciemno niebieski) - do NIEBIESKIEGO na module.
B4 - zapłon - do CZERWONEGO na module
9 - masa (czarny) - do BRĄZOWEGO na module
Całość działa już od kilku dni rewelacyjnie i bezbłędnie. Nie zdarzyły mi się żadne dziwne zachowania i całość działa tak dokładnie jak powinno.
PS: Tak na prawdę założyłem dwa takie moduły. Ten drugi obsługuje domyśle wyłączenie asystenta pasa ruchu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości