wyłącznik auto start-stop
-
- Posty: 63
- Rejestracja: piątek 23 mar 2018, 07:07
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 CDTI 210KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: Pomorskie
wyłącznik auto start-stop
Jako że system start-stop to totalne gówno irytujące mnie w każdym samochodzie chcę zamontować w swoim takie coś:
https://www.ebay.com/itm/Start-Stop-Mem ... 2352078637
ale potrzebuję dostać się do guziczka.
W jaki sposób rozmontować taką centralną konsolę by się do niego dostać:
https://www.ebay.com/itm/Start-Stop-Mem ... 2352078637
ale potrzebuję dostać się do guziczka.
W jaki sposób rozmontować taką centralną konsolę by się do niego dostać:
- pancer
- Posty: 678
- Rejestracja: niedziela 18 mar 2018, 09:50
- Posiadane auto: Insignia ST Elite
- Silnik: 1.5 165KM MT6
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
Re: wyłącznik auto start-stop
W instrukcji coś było o demontażu w celu przestawienia ręcznie czegoś w skrzyni w przypadku awarii zasilania. Poszukaj w okolicach rozdziału dotyczącego obsługi skrzyni automatycznej.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: piątek 23 mar 2018, 07:07
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 CDTI 210KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: Pomorskie
Re: wyłącznik auto start-stop
Faktycznie jest. Strona 196 we fragmencie dotyczącym przerwy w dopływie prądu. Dziś sprawdzę czy można tą drogą dostać się do przycisków.pancer pisze:W instrukcji coś było o demontażu w celu przestawienia ręcznie czegoś w skrzyni w przypadku awarii zasilania. Poszukaj w okolicach rozdziału dotyczącego obsługi skrzyni automatycznej.
- Nix
- Posty: 353
- Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5 T 165 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Polska
- Województwo: Śląskie
Re: wyłącznik auto start-stop
Wrzuć manual proszę bo ja też bym chetnie kupił coś takiego.Czy pod Insignię GS są dostępne?
-
- Posty: 63
- Rejestracja: piątek 23 mar 2018, 07:07
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 CDTI 210KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: Pomorskie
Re: wyłącznik auto start-stop
Ok więc zaczynam. Akcja trochę potrwa bo musiałem najpierw dostać się do guzików aby ustalić czy mam w samochodzie do czynienia z guzikami, kontrolowanymi plusem czy minusem. Informacji o tym jak to sprawdzić znalazłem tutaj:
https://www.carelectronic-webshop.de/?A ... mentId]=64
Po ustaleniu mogę zamówić odpowiedni układ elektroniczny (tak na prawdę to jest zawsze ten sam układ elektroniczny tylko na płytce przewód jest w innym miejscu podlutowany i w razie gdyby się komuś źle zamówiło to bardzo łatwo można przelutować).
Zacząć trzeba od tego że instrukcja do opla źle podaje w jaki sposób wyjąć ramkę z mieszkiem przy lewarku. Instrukcja podaje, że trzeba wcisnąć palcem mieszek w miejscu które zaznaczyłem na czerwono, a to błąd bo w tym miejscu zaczepy są ogromne i nie sposób ramki na tym końcu wyjąć. Wydaje mi się że najlepiej wciskać palce w miejscach które zaznaczyłem na zielono i złapać ramkę poprzez mieszek i ciągnąć do góry. Poniżej zdjęcia przedstawiają wygląd i układ zaczepów w ramce: Po wyjęciu ramki dobrze odłączyć przewód zasilający lampki zapiętego biegu.
Pod przyciskami sterującymi jazdą (trip, sport, auto start-stop itd.) znajduje się złącze, aby je rozpiąć trzeba wcisnąć palec za złącze i nacisnąć języczek a następnie pociągnąć w dół wiązkę z kablami aby otrzymać:
https://www.carelectronic-webshop.de/?A ... mentId]=64
Po ustaleniu mogę zamówić odpowiedni układ elektroniczny (tak na prawdę to jest zawsze ten sam układ elektroniczny tylko na płytce przewód jest w innym miejscu podlutowany i w razie gdyby się komuś źle zamówiło to bardzo łatwo można przelutować).
Zacząć trzeba od tego że instrukcja do opla źle podaje w jaki sposób wyjąć ramkę z mieszkiem przy lewarku. Instrukcja podaje, że trzeba wcisnąć palcem mieszek w miejscu które zaznaczyłem na czerwono, a to błąd bo w tym miejscu zaczepy są ogromne i nie sposób ramki na tym końcu wyjąć. Wydaje mi się że najlepiej wciskać palce w miejscach które zaznaczyłem na zielono i złapać ramkę poprzez mieszek i ciągnąć do góry. Poniżej zdjęcia przedstawiają wygląd i układ zaczepów w ramce: Po wyjęciu ramki dobrze odłączyć przewód zasilający lampki zapiętego biegu.
Pod przyciskami sterującymi jazdą (trip, sport, auto start-stop itd.) znajduje się złącze, aby je rozpiąć trzeba wcisnąć palec za złącze i nacisnąć języczek a następnie pociągnąć w dół wiązkę z kablami aby otrzymać:
-
- Posty: 63
- Rejestracja: piątek 23 mar 2018, 07:07
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 CDTI 210KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: Pomorskie
Re: wyłącznik auto start-stop
Kostkę oznaczyłem sobie następująco:
1 - steruje włączeniem/wyłączeniem czujników parkowania
6 - steruje włączeniem/wyłączeniem auto start-stop (granatowy przewód)
7 - zapłon (tu pojawia się napięcie gdy włączony jest zapłon)(biały przewód)
9 - masa (czarny przewód)
12 - steruje włączeniem/wyłączeniem "asystenta pasa ruchu"
14 - steruje włączeniem/wyłączeniem trybu TOUR
16 - steruje włączeniem/wyłączeniem trybu SPORT
17 - steruje włączeniem/wyłączeniem funkcji automatycznego parkowania
Pozostałe są puste (2,3,4,10) lub odpowiadają za zapalanie się konkretnych diod we włączonych funkcjach.
Na pinach sterujących cały czas jest napięcie +12V a ich chwilowe zwarcie do masy powoduje uruchomienie danej funkcji (jest tożsame z naciśnięciem przycisku).
Poniżej kilka jeszcze zdjęć złącza wraz z kolorami przewodów Tak więc teraz zamawiam moduł z ebaya (choć znalazłem też na OLX, ktoś produkuje takie zabaweczki po 150 zł lecz niestety drożej i z mniejszą liczbą funkcji) i C.D.N
PS: ten modulik powinien działać z każdym samochodem bo jego zadaniem jest zapamiętać jedynie czy po wykryciu zapłonu ma zasymulować naciśnięcie przycisku czy nie.
Praca z woltomierzem wykazała mi że:1 - steruje włączeniem/wyłączeniem czujników parkowania
6 - steruje włączeniem/wyłączeniem auto start-stop (granatowy przewód)
7 - zapłon (tu pojawia się napięcie gdy włączony jest zapłon)(biały przewód)
9 - masa (czarny przewód)
12 - steruje włączeniem/wyłączeniem "asystenta pasa ruchu"
14 - steruje włączeniem/wyłączeniem trybu TOUR
16 - steruje włączeniem/wyłączeniem trybu SPORT
17 - steruje włączeniem/wyłączeniem funkcji automatycznego parkowania
Pozostałe są puste (2,3,4,10) lub odpowiadają za zapalanie się konkretnych diod we włączonych funkcjach.
Na pinach sterujących cały czas jest napięcie +12V a ich chwilowe zwarcie do masy powoduje uruchomienie danej funkcji (jest tożsame z naciśnięciem przycisku).
Poniżej kilka jeszcze zdjęć złącza wraz z kolorami przewodów Tak więc teraz zamawiam moduł z ebaya (choć znalazłem też na OLX, ktoś produkuje takie zabaweczki po 150 zł lecz niestety drożej i z mniejszą liczbą funkcji) i C.D.N
PS: ten modulik powinien działać z każdym samochodem bo jego zadaniem jest zapamiętać jedynie czy po wykryciu zapłonu ma zasymulować naciśnięcie przycisku czy nie.
- Nix
- Posty: 353
- Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5 T 165 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Polska
- Województwo: Śląskie
Re: wyłącznik auto start-stop
Dziękuję bardzo.Super manual.Ja też zamówię.Czy mógłbyś jeszcze powiedzieć jaki zamówić żeby nie przelutowywać?
-
- Posty: 63
- Rejestracja: piątek 23 mar 2018, 07:07
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 CDTI 210KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: Pomorskie
Re: wyłącznik auto start-stop
Wychodzi na to, należy zamówić sterowany minusem. Zamówiłem już i jak tylko dojdzie zweryfikuje czy na pewno tak jest.Nix pisze:Dziękuję bardzo.Super manual.Ja też zamówię.Czy mógłbyś jeszcze powiedzieć jaki zamówić żeby nie przelutowywać?
- Nix
- Posty: 353
- Rejestracja: czwartek 08 lut 2018, 20:47
- Posiadane auto: Opel Insignia GS
- Silnik: 1.5 T 165 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Polska
- Województwo: Śląskie
Re: wyłącznik auto start-stop
Jeszcze raz dzięki.
Ty nawet nie wi, ile dubrego dla ludzkosci zrobil
Ty nawet nie wi, ile dubrego dla ludzkosci zrobil
-
- Posty: 37
- Rejestracja: wtorek 12 gru 2017, 21:40
- Posiadane auto: Insignia B
- Silnik: 1.5 165KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wrc
- Województwo: dln
Re: wyłącznik auto start-stop
A nie dałoby się tego systemu wyłączyć programowo przy pomocy OS albo OpComma ?
-
- Posty: 63
- Rejestracja: piątek 23 mar 2018, 07:07
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 CDTI 210KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: Pomorskie
Re: wyłącznik auto start-stop
Na pewno się da, lecz nie wiadomo co na serwis przy przeglądzie i gwarancja.Rom24 pisze:A nie dałoby się tego systemu wyłączyć programowo przy pomocy OS albo OpComma ?
Moduł nie ingeruje w nic tylko "wciska" guzik za Ciebie. Pamięta ostatnio wybrany stan więc gdy włączysz funkcję ASS to przy następnym starcie auta guzik zrobi to za ciebie. Jeśli włączysz ASS moduł "zapamięta" to i będziesz miał włączony.
Ponadto modułami można obsłużyc inne funkcje tak samo (np aby tryb sport był zapamiętany).
Ja obsługuje takimi dwoma modułami ASS i asystent pasa ruchu.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: piątek 23 mar 2018, 07:07
- Posiadane auto: Opel Insignia
- Silnik: 2.0 CDTI 210KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gdańsk
- Województwo: Pomorskie
Re: wyłącznik auto start-stop
No więc errata:
Jak się okazało na pinie nr 7 pojawia się napięcie ale nie jest ono związane z zapłonem. Nie da się za jego pomocą sterować modułami pamięci.
1 - steruje włączeniem/wyłączeniem czujników parkowania
6 - steruje włączeniem/wyłączeniem auto start-stop (granatowy przewód)
7 - tu jest +12 cały czas
9 - masa (czarny przewód)
12 - steruje włączeniem/wyłączeniem "asystenta pasa ruchu"
14 - steruje włączeniem/wyłączeniem trybu TOUR
16 - steruje włączeniem/wyłączeniem trybu SPORT
17 - steruje włączeniem/wyłączeniem funkcji automatycznego parkowania
W tym celu wykorzystałem przewód który podaje napięcie do wskaźnika zapiętego biegu obok lewarka: Na pinie B4 pojawia się napięcie tylko gdy włączony jest zapłon.
Tak więc podsumowując kupiłem moduł z aukcji:
https://www.ebay.com/itm/NEW-Start-Stop ... 2352078637
W konfiguracji sterowanej minusem (minus controlled) i podpiąłem w następujący sposób:
6 - on/off auto start-stop (ciemno niebieski) - do NIEBIESKIEGO na module.
B4 - zapłon - do CZERWONEGO na module
9 - masa (czarny) - do BRĄZOWEGO na module
Całość działa już od kilku dni rewelacyjnie i bezbłędnie. Nie zdarzyły mi się żadne dziwne zachowania i całość działa tak dokładnie jak powinno.
PS: Tak na prawdę założyłem dwa takie moduły. Ten drugi obsługuje domyśle wyłączenie asystenta pasa ruchu.
Jak się okazało na pinie nr 7 pojawia się napięcie ale nie jest ono związane z zapłonem. Nie da się za jego pomocą sterować modułami pamięci.
1 - steruje włączeniem/wyłączeniem czujników parkowania
6 - steruje włączeniem/wyłączeniem auto start-stop (granatowy przewód)
7 - tu jest +12 cały czas
9 - masa (czarny przewód)
12 - steruje włączeniem/wyłączeniem "asystenta pasa ruchu"
14 - steruje włączeniem/wyłączeniem trybu TOUR
16 - steruje włączeniem/wyłączeniem trybu SPORT
17 - steruje włączeniem/wyłączeniem funkcji automatycznego parkowania
W tym celu wykorzystałem przewód który podaje napięcie do wskaźnika zapiętego biegu obok lewarka: Na pinie B4 pojawia się napięcie tylko gdy włączony jest zapłon.
Tak więc podsumowując kupiłem moduł z aukcji:
https://www.ebay.com/itm/NEW-Start-Stop ... 2352078637
W konfiguracji sterowanej minusem (minus controlled) i podpiąłem w następujący sposób:
6 - on/off auto start-stop (ciemno niebieski) - do NIEBIESKIEGO na module.
B4 - zapłon - do CZERWONEGO na module
9 - masa (czarny) - do BRĄZOWEGO na module
Całość działa już od kilku dni rewelacyjnie i bezbłędnie. Nie zdarzyły mi się żadne dziwne zachowania i całość działa tak dokładnie jak powinno.
PS: Tak na prawdę założyłem dwa takie moduły. Ten drugi obsługuje domyśle wyłączenie asystenta pasa ruchu.
- Cloud
- Posty: 1129
- Rejestracja: środa 28 lut 2018, 20:35
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 TURBO D
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Zator
- Województwo: Malopolska
Re: wyłącznik auto start-stop
W manualu to będzie ten, który na zegarach ci podpowiada który bieg wrzucić.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 37
- Rejestracja: wtorek 12 gru 2017, 21:40
- Posiadane auto: Insignia B
- Silnik: 1.5 165KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wrc
- Województwo: dln
Re: wyłącznik auto start-stop
Ehhh... Pięknie....
Jakby tak jeszcze wymyślić jakiś trick na podpięcie funkcji AC ON/OFF pod przycisk ON/OFF zamiast tego bezsensownego ( moim zdaniem ) wyłączania nawiewu....
Jakby tak jeszcze wymyślić jakiś trick na podpięcie funkcji AC ON/OFF pod przycisk ON/OFF zamiast tego bezsensownego ( moim zdaniem ) wyłączania nawiewu....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości